Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin täysin luomusti

Vierailija
27.04.2014 |

Entä sinä?

Kommentit (202)

Vierailija
141/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla leikkaussalissa. Eipähän koskenut.

Vierailija
142/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:14"]

Kyllä sairaalassakin voi synnyttää tuon määritelmän mukaan luomusti, kuten juuri tein. Miinus vain se puudute neljän tikin tikkauksessa. Kyllä mä sitä paitsi ymmärrän kivunlievitystä käyttäviä - kipu on karsea ja etenkin jos se pitkittyisi. Mutta synnytyksen pitkittyminen on vissiin yksi epiduraalin sivuoire? Ap

[/quote]

Puudute tikkauksessa ei kyllä ole luomusynnytystä. Ihan sama kuin sanoo, että synnytin luomusti vain ilokaasulla.

Epiduraali voi myös nopeuttaa synnytystä, itselläni toivottiin kolmen vuorokauden kauhun jälkeen (halusin mahd. toimenpiteettömän synnytyksen) epiduraalin auttavan aukeamiseen. Mutta kun ei tuolta lantiosta olisi tullut edes sitruunaa, saati tuollaista isohkon melonin kokoista lasta.

Olen toisaalta todella onnellinen, että synnytykseni ei onnistunut mitenkään edes luomuhkosti. Enkä saanut minkäänlaista kruunua järkyttävistä kärsimyksistäni. Olisin oikeasti kuvitellut olevani jollain lailla parempi ja kovapintaisempi ja enemmän lastaan ajatteleva äiti, kuin esim epiduraalin ottaneet :D. Synnytys on oikeasti niin tuurikauppaa, että joillain onnistuu helposti, joillain ei ollenkaan. Synnytykset voivat olla myös täysin erilaisia samalla äidilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni synnytys kesti 36 tuntia ja aloitin ensin vesirakkuloilla sen jälkeen akuneulat jonka jälkeen ilokaasu, epiduraali ja kaikki maholliset kipulääkkeet lopuksi oli sektio.vauvan pää jumissa. Terve vauva tuli

Vierailija
144/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:51"]Luomusti tottakai vaikka sairaalassa. En tajua naisia jotka kehittelevät synnytyksistä jotain ihmejuttuja, normaaleista siis.

Niin luonnollinen juttu, moni tekee siitä ihmeellisen uroteon. Tottakai synnytys on hieno kokemus ja lapsi ihme ja ihana, mutta synnytys vain yksi pikku juttu, eiu siitä ihmeempiä tarinoita saa aikaseksi, tämmönen tavallinen synnyttäjä ainakaan. Helpompaa on varmasti kuin vaikka hammaslääkäri tai päivä intissä!!

[/quote]

Synnytys helpompi kuin hammaslääkärikäynti? Mitähän sä olet vetänyt?

Vierailija
145/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylpeilemistä siinä on että toosa on niin löystynyt että lapset suurin piirtein tipahtelee ulos.

Vierailija
146/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin sain puudutuksen tai minkä kivunlievitys piikin. Ja se ei tee minusta huonompaa. Jos kivut on kovat ni ei tarvi kärsiä,ei luomu synnyttäjät olee yhtään parempia äitejä.

Vierailija
147/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin ollut neljä kivutonta luomusynnytystä. Jos olisin tuntenut kipua, olisin pyytänyt lievitystä, tietysti. Otanhan särkylääkettä silloinkin, kun päätä pahasti särkee.

Vierailija
148/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:20"]

Kyllä sairaalassakin voi synnyttää tuon määritelmän mukaan luomusti, kuten juuri tein. Miinus vain se puudute neljän tikin tikkauksessa. Kyllä mä sitä paitsi ymmärrän kivunlievitystä käyttäviä - kipu on karsea ja etenkin jos se pitkittyisi. Mutta synnytyksen pitkittyminen on vissiin yksi epiduraalin sivuoire? Ap

[/quote]

Puudute tikkauksessa ei kyllä ole luomusynnytystä. Ihan sama kuin sanoo, että synnytin luomusti vain ilokaasulla.

Epiduraali voi myös nopeuttaa synnytystä, itselläni toivottiin kolmen vuorokauden kauhun jälkeen (halusin mahd. toimenpiteettömän synnytyksen) epiduraalin auttavan aukeamiseen. Mutta kun ei tuolta lantiosta olisi tullut edes sitruunaa, saati tuollaista isohkon melonin kokoista lasta.

Olen toisaalta todella onnellinen, että synnytykseni ei onnistunut mitenkään edes luomuhkosti. Enkä saanut minkäänlaista kruunua järkyttävistä kärsimyksistäni. Olisin oikeasti kuvitellut olevani jollain lailla parempi ja kovapintaisempi ja enemmän lastaan ajatteleva äiti, kuin esim epiduraalin ottaneet :D. Synnytys on oikeasti niin tuurikauppaa, että joillain onnistuu helposti, joillain ei ollenkaan. Synnytykset voivat olla myös täysin erilaisia samalla äidilläkin.

[/quote]

Kiitos tästä. Et varmasti ole ainoa laatuaan joten... ainakin osalla paistaa tuo asenne, joilla on ollut luomusynnytys.

Sanonko mitä: olen aina säälien halveksinut ihmisiä, jotka eivät myönnä tuota lihavoitua kohtaa itselleen, vaikka asia heistä läpi paistaakin. 

Vierailija
149/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luomusynnytys tee kenestäkään parempaa äitiä. Turhaa kehutte itteänne. Ei lapsi sitä tiedä.

Vierailija
150/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luomusynnytys tee kenestäkään parempaa äitiä. Turhaa kehutte itteänne. Ei lapsi sitä tiedä.

Vierailija
151/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama

Vierailija
152/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt luomusti, eli en käyttänyt mitään lääkkeellistä kivunlievitystä. Kävin suihkussa ja mieheni hieroi selkääni.. Supistuksia tuli lähes 3 vuorokautta ja synnytys (avautuminen) kesti 20h. En revennyt vaikka vauvakin oli 4kg.

Olen valitettavasti huomannut sen, että jos on synnyttänyt luomusti kannattaa olla mainitsematta asiasta. Ja jos joku luulee ettei sillä ole vauvaan tai synnytyksen kulkuun mitään (negatiivista) vaikutusta että äiti ottaa epiduraalin jne kun vauva on vielä äitin mahassa.. Ihan tutkittuja juttuja.

[/quote]

Ei siitä tarvitse olla mainitsematta, mutta koita ymmärtää, ettei se ole sinun ansiotasi, että synnytyksesi onnistui luomuna! Minäkin lähdin mahdollisimman luomusynnytykseen, olin opetellut mieheni kanssa erilaisia kivunhallintamenetelmiä ja tutkinut eri kivunlievitysten vaikutuksia jne. 

Älytöntä on, että minä, ihan realistinen järki-ihminen lähdin tuollaiseen hypetykseen mukaan! Kuvittelin, että se on minusta kiinni ja useimmat puudutukseen päätyvät äidit ovat minua heikompia... Että he eivät vain ole vaivautuneet opettelemaan vaihtoehtoja ja tekemään työtä hyvän synnytyksen eteen. No, usean vuorokauden kuluttua selvisi, että luomuvaihtoehdossa minä ja lapseni emme olisi selvinneet hengissä. Ei se nytkään kaukana ollut, että henki olisi lähtenyt kummaltakin.

Kammottavaa, että näin valistuneena aikana on vielä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, ettei siihen synnytyksen kulkuun ihan kamalasti voi vaikuttaa. Ja että lääkärit ja kätilöt tuputtavat vaarallisia lääkityksiä ihan huvikseen...

Toki uskon, että olisi varmastikin hyvä lähteä kokeilemaan mahdollisimman toimenpiteettömästi, jos tuntuu, että pärjää. Mutten menisi tuomitsemaan ketään, joka päätyy muihin vaihtoehtoihin. 

Ole onnellinen, että synnytyksesi onnistui, mutta et sinä ole sen parempi kuin muutkaan äidit sen ansiosta. Synnytyksesi vain sattui onnistumaan hienosti, onneksi olkoon siitä!

Vierailija
153/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:30"]Ei luomusynnytys tee kenestäkään parempaa äitiä. Turhaa kehutte itteänne. Ei lapsi sitä tiedä.

[/quote]

Mutta saattaa kärsiä lääkkeistä? Sanottakoon vielä, että JOS synnytykseni olisi pitkittynyt, olisin jotakin ottanut. Olen silti tyytyväinen, että niin ei käynyt. Ap

Vierailija
154/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:30"]Ei luomusynnytys tee kenestäkään parempaa äitiä. Turhaa kehutte itteänne. Ei lapsi sitä tiedä.

[/quote]

Mutta saattaa kärsiä lääkkeistä? Sanottakoon vielä, että JOS synnytykseni olisi pitkittynyt, olisin jotakin ottanut. Olen silti tyytyväinen, että niin ei käynyt. Ap

[/quote]

Näyttäisitkö jotain faktaa väitteesi tueksi? Jotain muuta kuin magneettimediaan verrattavissa olevaa bebesinfoa...

Vierailija
155/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän toi mun epiduraalitenava oikein pärjää koulussa niin hyvin kun se on niin niin kärsinyt... Joskus mietin että varmaan koulussakin opet voi heti ekan viikon jälkeen raakata lapset riviin että epiduraali - ei epiduraalia - epiduraali...

Vierailija
156/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:51"]Luomusti tottakai vaikka sairaalassa. En tajua naisia jotka kehittelevät synnytyksistä jotain ihmejuttuja, normaaleista siis.

Niin luonnollinen juttu, moni tekee siitä ihmeellisen uroteon. Tottakai synnytys on hieno kokemus ja lapsi ihme ja ihana, mutta synnytys vain yksi pikku juttu, eiu siitä ihmeempiä tarinoita saa aikaseksi, tämmönen tavallinen synnyttäjä ainakaan. Helpompaa on varmasti kuin vaikka hammaslääkäri tai päivä intissä!!

[/quote]

Synnytys helpompi kuin hammaslääkärikäynti? Mitähän sä olet vetänyt?

[/quote]

Niin tai minkälaisella hammaslääkärillä oikein käyt? ;)

Vierailija
157/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus mitä kinaamista! Oletteko jo eskarissa?

Vierailija
158/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:48"]Tikkaamisen puudutteesta en kieltäytynyt, mutta jälkisupistuksiinkaan en ota särkylääkettä. Ap

[/quote]

Mä oon synnyttäny kuusi ilman muuta kivunlievitystä kuin lämpöpakkaus, kaikissa synnytyksissä ekaa lukuun ottamatta ollu oksitosiinitippa vuotoriskin takia.. Kaks käynnistettyä, eli ei luomuna. Kivunlievitystä lääkkeillä en halua vieläkään, kun tämä seiska syntyy, mutta en imetä, jos en saa jälkisupistuksiin mitään. Kestän vaikka seitsemän synnytyksen kivut putkeen, mutta en jälkisupistuksia.

Mutta mun mielestä on kyllä tärkeintä, että vauva saadaan ulos turvallisesti, kukaan ei oo ihmeellisempi äiti, vaikka kärsis mitkä tuskat. Synnytyskipu on yksilöllistä, toiset on kipeämpiä kuin toiset jo kudostyypistä ja fyysistä ominaisuuksista johtuen, myös henkinen puoli vaikuttaa. Eli ei sellaisesta ominaisuudesta, joka on perittyä, voi ottaa kunniaa itselleen. Eikä kukaan voi mennä oven raosta huutelemaan toiselle, että ei oikeasti satu, jos tämä on kivun takia jo tajuttomuuden rajalla.

Vierailija
159/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

Mitä se sun napaa kaivelee, mistä kenenkin lapsi kärsii? Oletko synnytyslääkäri? Anestesiologi? Et päätä kivunlievityksistä, ei siis ole sun ongelmasi. Mulle oli ainakin ihan selvää, että lapsi selviää kyllä, kunhan äiti selsviää, siitä oli isoin huoli minulla. Ei ne lapset ole ennenkään meidän suvussa kuolleet. Ja saan olla onnellinen, että epiduraalista huolimatta lapset syntyivät terveinä, ja olenkin. Näin kenenkään ei tarvinnut kärsiä. 

Vierailija
160/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ilman läääkitystä jokainen kolmesta synnytyksestä. Synnytykset ovat olleet helppoja ja nopeita ja minulla erittäin korkea kipukynnys. En minä mitään marttyyrin viittaa ole tavoitellut, enkä mitenkään erityisemmin luomusynnytykseen pyrkinyt.