Synnytin täysin luomusti
Kommentit (202)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:24"]
En halunnut mitään mitallia, enkä yleensä livenä sano mitään näille mammoille jotka retostelevat luomusynnytyksellä. Muutaman tiedän ja näillä kaikilla synnytys kestänyt alusta loppuun max.4h.
Olen saanut heiltä neuvojasiitä miten minun olisi mm. Pitänyt laittaa mies hieromaan hellästi selkääni niin ei olisi tarvinnut puudutuksia :).
Niin kun ensin on kaksi vuorokautta kärvistellyt jumalattomien supistusten kourissa (ilman mitään puudutteita) niin siinä o jo muut aineet mielessä kuin miehen kädet.
[/quote]
Minä olen todella tyytyväinen ja onnellinen lyhytkestoisesta synnytyksestä. Koko raskausaika oli yhtä kipua, joten ihan kiva, että loppu oli äärettömän kivulias mutta nopea (3 tuntia, tasan).
Harmittaako teitä muita, että toiset synnyttävät luomusti? Taitaa harmittaa. Miksi?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:49"]
Mä oon murtanu käteni aivan luomusti.
[/quote]
Sama! Voi sitä tuskan määrää.
No ei se itse asiassa juurikaan sattunut, kun käsi murtui. Kai sitä säikähti sen verran. Päivystyksessä sain heti kipulääkettä, että eipä särkenyt sen jälkeenkään. Se olikin ainut kipulääke koko murtuman vuoksi, kipsauksen jälkeen ei ollut kipeä.
Kaksi luomusynnytystäkin on. Ei lääkkeitä, ei ilokaasua eikä muuta, ei ennen eikä jälkeen. Ei vaan tarvinnut. Ei sen kummempaa ideologiaa.
[/quote]
No kyykytystähän nää aloitukset on. Luomusynnytyksestä voi tasan kirjoittaa niin ettei kukaan suutu, mutta kun tarkoitus on ilkeillä niin sotahan siitä aina tulee.
Sama juttu kuin ysillä. En ollut suunnitellut luomusynnytystä, mutta sellainen tuli, kun sattui ennakkokäsityksiä vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:36"]
No kyykytystähän nää aloitukset on. Luomusynnytyksestä voi tasan kirjoittaa niin ettei kukaan suutu, mutta kun tarkoitus on ilkeillä niin sotahan siitä aina tulee.
[/quote]
Mä en vaan ymmärrä miksi on pakko lähteä sotaan. Ja näin pieneen sotaan.
En synnyttänyt luomusti. Otin epiduraalin. Se oli ihan paras valinta molemmilla kerroilla. Jo etukäteen olin päättänyt ottaa, ettei satu. Eikä sattunut.
Minun kohdallani ei ainakaan ole mistään kateudesta kenenkään synnytystä kohtaan. Lähinnä huvittaa se luomusynnyttäjien mielipide siitä,että synnytyksen voi hyvin hoitaa ilman puudutuksia koska he itsekkin ovat siitä selvinneet.
Tämä nyt on vähän tyhmä vertaus, mutta jos ajatellaan niin että perheellä 1 on kattilallinen jauhelihakeittoa ja äidin täytyy ruokkia lapsensa sillä 1 päivän ajan. Äitinkertoo,että kyllä kattilallinen keittoa riittää ihan hyvin eikä kellään ollut nälkä kokopäivänä.
Perhe 2 on myös kattilallinen keittoa,mutta sillä täytyy selvitä koko viikko.
1 perheen äiti sitten toitottaa 2 perheen äidille,että ei kuule mitään ongelmaa meillekkin riitti hyvin se 1 kattilallinen eikä tullut yhtään nälkä :).
Luomulla alkuun(ei hoitoja) mutta sektiolla sain lapseni. Ikääkin oli enemmän mitä av mammat sallii.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]
Olin päättänyt välttää kaikkia lääkkeitä, koska ne eivät ole hyväksi - ei siihen kipuun kuole. Ja olen tyytyväinen lopputulokseen! Huusin kyllä kuin palosireeni, mutta se ei ole tai ollut mun ongelma :D
Ap
[/quote]
Oliko sulla missään vaiheessa tunnetta, että sä repeät keskeltä kahdeksi kappaleeksi, eli siis halkeat?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:22"]
Luomuna täysin enkä kyllä edes huutanut. Mitä se nyt auttaa? Viereisessä salissa joku rääkyi koko ajan kuolevansa ja v***ua ja s****naa. Vähän itsehillintää hei.
[/quote]äiti ihmisellä niin ruma kielenkäyttö, ei kai se nyt niin koville sentään ota, itsellä meni hienosti, en tuntenut kipua, oli helppo eli keisarinkyydillä komeasti lapseni tuli maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:22"]
Luomuna täysin enkä kyllä edes huutanut. Mitä se nyt auttaa? Viereisessä salissa joku rääkyi koko ajan kuolevansa ja v***ua ja s****naa. Vähän itsehillintää hei.
[/quote]äiti ihmisellä niin ruma kielenkäyttö, ei kai se nyt niin koville sentään ota, itsellä meni hienosti, en tuntenut kipua, oli helppo eli keisarinkyydillä komeasti lapseni tuli maailmaan.
[/quote]joku tuossa aiemmin valitti että puudutus loppui sektiossa, ei kai se voi pitää paikkaansa, itse tunsin olevani täysin puutunut alaraajoista, ei mitään kipua eikä seuraavana päivänäkään, rinnat tosin pamahti kovaksi mutta siihen löytyi pilleri.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]
Olin päättänyt välttää kaikkia lääkkeitä, koska ne eivät ole hyväksi - ei siihen kipuun kuole. Ja olen tyytyväinen lopputulokseen! Huusin kyllä kuin palosireeni, mutta se ei ole tai ollut mun ongelma :D
Ap
[/quote]
Oliko sulla missään vaiheessa tunnetta, että sä repeät keskeltä kahdeksi kappaleeksi, eli siis halkeat?
[/quote]
En kuvailisi kipua halkemisen tunteeksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]
Ap
[/quote]
[/quote]
En ole ap, mutta mulla oli toi repeämisolo! Se tuli siinä vaiheessa kun vauvan pää syntyi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:24"]
En halunnut mitään mitallia, enkä yleensä livenä sano mitään näille mammoille jotka retostelevat luomusynnytyksellä. Muutaman tiedän ja näillä kaikilla synnytys kestänyt alusta loppuun max.4h.
Olen saanut heiltä neuvojasiitä miten minun olisi mm. Pitänyt laittaa mies hieromaan hellästi selkääni niin ei olisi tarvinnut puudutuksia :).
Niin kun ensin on kaksi vuorokautta kärvistellyt jumalattomien supistusten kourissa (ilman mitään puudutteita) niin siinä o jo muut aineet mielessä kuin miehen kädet.
[/quote]
Minä olen todella tyytyväinen ja onnellinen lyhytkestoisesta synnytyksestä. Koko raskausaika oli yhtä kipua, joten ihan kiva, että loppu oli äärettömän kivulias mutta nopea (3 tuntia, tasan).
Harmittaako teitä muita, että toiset synnyttävät luomusti? Taitaa harmittaa. Miksi?
[/quote]mua ei todellakaan harmita kun sain sektion mutta en mukavuussyistä. Oli tosi helppo, kivuton ja kaikki meni hienosti.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:07"]
Lääkkeillä on aina sivuvaikutuksia, eli haittavaikutuksia.
Ap
[/quote]
Sinua valistettiinkin jo niiden eroista ja toinen asia, mikä liittyy lääkkeiden käyttöön on osata punnita niiden hyödyt vs. lääkeen käyttämättä jättämiseen plus siihen päälle haittavaikutukset huomioonottaen.
Sulle varmaan liian vaikea yhtälö. Ottamatta kantaa siihen, että koetko sinä lääkkeistä hyötyväsi. Muilla on katsos toisella tavalla ja he tekevät päätöksiä sen pohjalta.
Jauhelihakeittovertaus on osuva. Halusin myös synnyttää ilman kivunlievityksiä. 44 tuntia jaksoin ilman kivunlievitystä ja unta, sitten viimeiset 4 tuntia epiduraalin voimalla. Kipukin oli kova mutta loppujenlopuksi luulin kuolevani väsyyn. Saako hyvästä yrityksestä myös mitalin? :D
Esikoisen synnytys: lähti spontaanisti käyntiin kaksi viikkoa la:n jälkeen, ilokaasua, epiduraali, episiotomia, puudutus kolmen tikin ompeluun. 10 tuntia, josta ponnistus 45 minuuttia.
Kuopus: käynnistettiin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, sen jälkeen ei mitään kivunlievityksiä, pieni nirhauma, vain pintapuudutusta vähän kahden tikin ompeluun. 1 tunti ja 40 minuuttia, josta ponnistus 7 minuuttia.
Että semmosta. Jälkimmäinen oli helpompi ja toivuin nopeammin, vaikka ei ensimmäinenkään kauhean rankka ollut.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:54"]
Ap
[/quote]
[/quote]
En kuvailisi kipua halkemisen tunteeksi. Ap
[/quote]
Olisitpa saanut sen kokea! Sitten vois katsoa olisitko edelleen jatkanut luomusti.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:15"]
En ole väittänyt kenestäkään mitään, vaan ainoastaan perustellut omia valintojani. Että tää palsta on ärsyttävä. Ap
[/quote]
Eikö olekin? Minä olen saanut monta alapeukkua kun vastasin kysymykseen "kauan meni raskautua", että raskauduin pillereistä huolimatta. Jotkut ovat niin kateellisia että pitää alapeukuttaa sellaista. Ja sitten lisää peukkuja, kun vastasin toiseen kysymykseen että ei kivunlievitystä synnytyksissä ja EI tikkejäkään tarvittu. Olen kuulemma messuhalli-pimpin omaava idiootti joka ei osaa huolehtia ehkäisystä.