Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin täysin luomusti

Vierailija
27.04.2014 |

Entä sinä?

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin.tyttö painoi 4205! Olen ennemminkin kiitollinen,kun ylpeä ja kaikki sujui hyvin.kivut oli järkyttävät.aikaisemmat synnytykset tuskin luomuna olis hyvin menneet..kaksi poikaa syntyi alateitse myös.esikoinen painoi 4450 ja toinen poikani 5520..ja tarvitsin kaiken mahdollisen kipulääkityksen.kaikesta on selvitty,mutta luomua en enää neljännellä kerralla halua,kun vauvelit ollut näinki isoja..

Vierailija
162/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin.tyttö painoi 4205! Olen ennemminkin kiitollinen,kun ylpeä ja kaikki sujui hyvin.kivut oli järkyttävät.aikaisemmat synnytykset tuskin luomuna olis hyvin menneet..kaksi poikaa syntyi alateitse myös.esikoinen painoi 4450 ja toinen poikani 5520..ja tarvitsin kaiken mahdollisen kipulääkityksen.kaikesta on selvitty,mutta luomua en enää neljännellä kerralla halua,kun vauvelit ollut näinki isoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä vetäs kanssa luomuna! Sattu niin saakelisti avautuminen tuntui että taju lähtee, mutta olen sitä mieltä että luonto on hoitanut senkin kun kipu on pahinta ja kovaa niin ei siinä kyllä ole täysin mukana ite olin ainakin jonkinlaisessa sumussa siihen asti kun sai ponnistaa  kipu oli erilaista sitten joo tuntuu että repee ja halkeaa mutta oli hienoa tuntea milloin pitää ponnistaa yms.. ja kun lapsi oli ulkona niin kaikki kivut poissa =) 

Vierailija
164/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomysynnytys ei tee parempaa äitiä tai sit ne ei ole kokenu kipuja niin kovina. Jos kovat kivut on niin kyl tarvii lievitystä

Vierailija
165/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomysynnytys ei tee parempaa äitiä tai sit ne ei ole kokenu kipuja niin kovina. Jos kovat kivut on niin kyl tarvii lievitystä

Vierailija
166/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusti meni minullakin viimeinen, valitettavasti! Psljon miellyttävämpi kokemus äidille ja vauvalle aikaisemmat synnytykseni joissa ponnistus helppo ja nopea puudutteen ansiosta.

No mutta tulipahan tämäkin koettua.

Pakko kuitenkin sanoa, että jelppoahan se on luomuna synnyttää kun synnytys on kohtuu pituinen. Itse synnytin esikoistani yli 39h ja se oli aivsn järjettömän pitkä aika kärvistellä supistuksissa. En oikein usko, että ponnistaminen olisi onnistunut jos välillä ei olisi saanut levättyä ja nukuttua hieman epiduraalin ansiosta.

Onkohan näitä luomusynnyttäjiä lainkaan joilla on pitkä synnytys? Yli vuorokausi tai edes yli 12h.

Vierailija
167/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusti meni minullakin viimeinen, valitettavasti! Psljon miellyttävämpi kokemus äidille ja vauvalle aikaisemmat synnytykseni joissa ponnistus helppo ja nopea puudutteen ansiosta.

No mutta tulipahan tämäkin koettua.

Pakko kuitenkin sanoa, että jelppoahan se on luomuna synnyttää kun synnytys on kohtuu pituinen. Itse synnytin esikoistani yli 39h ja se oli aivsn järjettömän pitkä aika kärvistellä supistuksissa. En oikein usko, että ponnistaminen olisi onnistunut jos välillä ei olisi saanut levättyä ja nukuttua hieman epiduraalin ansiosta.

Onkohan näitä luomusynnyttäjiä lainkaan joilla on pitkä synnytys? Yli vuorokausi tai edes yli 12h.

Vierailija
168/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin oli hirveän vaikeaa epiduraalissa se, että piti maata ja se, että ei tiennyt, milloin pitää ponnistaa. Ponnistaminen oli erityisen haastavaa siksi, että supistukset oli niin huonot.

Vierailija
169/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä siinä pieni ero voi olla punnaako,ulos kaksikiloista vai viisikiloista.

Vierailija
170/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin ponnistaa kiitos epiduraalin. Muuten olis ehkä jouduttu sektioon?! Tai imukupin kanssa ähräämään.

Vierailija
171/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin 35 tuntia luomusti. Ponnistusvaihe kesti yli 2 tuntia. Kaksi yötä meni valvoessa supistusten kanssa ilman unta. Pudendaalin otin ihan loppuvaiheessa kun vauva revittiin imukupilla ulos. Sen laitto se vasta sattukin kun jouduttiin vauvan pään alle kahdesta kohdasta tuikkaamaan. Tunsin kyllä sen järkyttävän halkeamisen tunteen ja pahin oli kun piti ponnistaa kipua vastaan ja voimat ei enää riittäneet. Luulin kuolevani ja imukuppi oli helpotus, vaati vaan aika urakan että sain ponnistettua niinkin pitkälle että imukuppi saatiin laitettua, sen jälkeen meni tunto kun vauva vedettiin ulos eli ihan loppua en tuntenu. Jos supistukset olisivatkin olleet semmoisia että niiden voimalla vauva tulisikin puoliksi itsestään niin mikäs siinä, ovat vaan mulla aika heikkoja ja ponnistamaan joutuu ihan tosissaan ja se tuntuu pahimmalta kun sattuu ja pitää sitä tunnetta kohti tehdä itse töitä.

Toka synnytys oli paljon helpompi kun oli puolet lyhyemmässä ajassa, tällä kertaa otin kohdunkaulapuudutteen, sattu kyllä ihan muikeasti ja kirosanat lenteli juuri siinä ponnistellessa taas kipua vastaan. Jos tietäisin olevani nopea synnyttäjä ja homma olisi nopeasti ohi niin varmasti selviäisin ilman mitään, en vaan kuulu siihen onnekkaaseen sakkiin vaan vauvan ulos saaminen on kyllä ihan kunnon työn takana.

Vierailija
172/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisinko nimmarin?

Vierailija
173/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:42"]

Kuten meidän teiniangsti sanoisi: Haluatko mitalin?

Kyllä synnytin luomusti mutta miksi pitäisi keulia sillä ja avata aiheesta uusi keskustelu? Oletko nyt yliäiti?

[/quote]

En halua mitalia, mutta minä olen (tai olin) iloinen ja ylpeä itsestäni, kun luomuna synnytin. Tosin siellä sairaalassa. Eikä tietenkään edes kaikkeen voi itse vaikuttaa, kalvojen puhkaisukaan ei ole luomua jne. 

-nelonen-

[/quote]Ei tullut luomuna saunan pesuhuoneessa vaan sektiolla mutta tämä 43 v ei tarvinnut hedelmällisyyshoitoja eli ihan luomuna pantiin alulle.

Vierailija
174/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:04"]

Kyllä luomuna synnytys on asia, josta saa ja kannattaa olla ylpeä! Jos minusta olisi kiinni, niin voisi vaikka mitalinkin saada. Itse synnytin ilokaasun avulla, ja pidän sitä hyvänä saavutuksena:) Nykyään tuntuu, että ei saisi itseään kehua mistään, heti on joku ottamassa itseensä. Aina saa olla varomassa sanomisiaan.

[/quote]

Saako ja kannattaako sinun mielestäsi synnytyksestä olla huikean ylpeä silloinkin kun on ottanut vastaan apua, vaikkapa kipulääkettä?

Vierailija
175/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee kenestäkään yhtään sen parempaa äitiä, synnytti "luomuna" tai ei :)! Eiköhän ne muut seikat, kuten lapsen tukena oleminen ja oikeanlainen kasvatus ja äidinrakkaus ole asioita, jotka sen hyvän äidin määrittää.

Vierailija
176/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää kyllä pahasti siltä että jotkut ovat katkeranoloisia niille jotka synnyttäneet luomusti! Ihan hassua, miksi vetäisi itseensä lääkeaineita jos niitä ei tarvitse, sehän olisi silkkaa hölmöyttä!

Olen myös synnyttänyt luomusti, hyvin ja helposti sujuivat ja olen siitä ylpeä!

Jos joku toinen synnyttää täydessä pöhnässä ja huutaa ja meuhkaa eikä kestä mahdollisia kipujansa, so what, olkoon siitä ylpeä myös!

Vierailija
177/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:44"]Joo, kyllä siinä pieni ero voi olla punnaako,ulos kaksikiloista vai viisikiloista.

[/quote]

Niin, sattui vähemmän synnyttää 4kg vauva, kun synnytys käynnistyi itsestään kuin 3kg vauva käynnistettynä, ku paikat ei ollu vielä kypsyny kunnolla..

Vierailija
178/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:48"]Mä jaksoin 35 tuntia luomusti. Ponnistusvaihe kesti yli 2 tuntia. Kaksi yötä meni valvoessa supistusten kanssa ilman unta. Pudendaalin otin ihan loppuvaiheessa kun vauva revittiin imukupilla ulos. Sen laitto se vasta sattukin kun jouduttiin vauvan pään alle kahdesta kohdasta tuikkaamaan. Tunsin kyllä sen järkyttävän halkeamisen tunteen ja pahin oli kun piti ponnistaa kipua vastaan ja voimat ei enää riittäneet. Luulin kuolevani ja imukuppi oli helpotus, vaati vaan aika urakan että sain ponnistettua niinkin pitkälle että imukuppi saatiin laitettua, sen jälkeen meni tunto kun vauva vedettiin ulos eli ihan loppua en tuntenu. Jos supistukset olisivatkin olleet semmoisia että niiden voimalla vauva tulisikin puoliksi itsestään niin mikäs siinä, ovat vaan mulla aika heikkoja ja ponnistamaan joutuu ihan tosissaan ja se tuntuu pahimmalta kun sattuu ja pitää sitä tunnetta kohti tehdä itse töitä.

Toka synnytys oli paljon helpompi kun oli puolet lyhyemmässä ajassa, tällä kertaa otin kohdunkaulapuudutteen, sattu kyllä ihan muikeasti ja kirosanat lenteli juuri siinä ponnistellessa taas kipua vastaan. Jos tietäisin olevani nopea synnyttäjä ja homma olisi nopeasti ohi niin varmasti selviäisin ilman mitään, en vaan kuulu siihen onnekkaaseen sakkiin vaan vauvan ulos saaminen on kyllä ihan kunnon työn takana.

[/quote]

Hei mulla kans toi sama ongelma et joutuu väkisin ponnistaan kipua vastaan ja mitään ponnistamisen tarvetta ei ole. Aivan helvettiä!!!!

Vierailija
179/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:48"]Mä jaksoin 35 tuntia luomusti. Ponnistusvaihe kesti yli 2 tuntia. Kaksi yötä meni valvoessa supistusten kanssa ilman unta. Pudendaalin otin ihan loppuvaiheessa kun vauva revittiin imukupilla ulos. Sen laitto se vasta sattukin kun jouduttiin vauvan pään alle kahdesta kohdasta tuikkaamaan. Tunsin kyllä sen järkyttävän halkeamisen tunteen ja pahin oli kun piti ponnistaa kipua vastaan ja voimat ei enää riittäneet. Luulin kuolevani ja imukuppi oli helpotus, vaati vaan aika urakan että sain ponnistettua niinkin pitkälle että imukuppi saatiin laitettua, sen jälkeen meni tunto kun vauva vedettiin ulos eli ihan loppua en tuntenu. Jos supistukset olisivatkin olleet semmoisia että niiden voimalla vauva tulisikin puoliksi itsestään niin mikäs siinä, ovat vaan mulla aika heikkoja ja ponnistamaan joutuu ihan tosissaan ja se tuntuu pahimmalta kun sattuu ja pitää sitä tunnetta kohti tehdä itse töitä.

[/quote]

Hei mulla kans toi sama ongelma et joutuu väkisin ponnistaan kipua vastaan ja mitään ponnistamisen tarvetta ei ole. Aivan helvettiä!!!!

Vierailija
180/202 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:56"]Näyttää kyllä pahasti siltä että jotkut ovat katkeranoloisia niille jotka synnyttäneet luomusti! Ihan hassua, miksi vetäisi itseensä lääkeaineita jos niitä ei tarvitse, sehän olisi silkkaa hölmöyttä!

Olen myös synnyttänyt luomusti, hyvin ja helposti sujuivat ja olen siitä ylpeä!

Jos joku toinen synnyttää täydessä pöhnässä ja huutaa ja meuhkaa eikä kestä mahdollisia kipujansa, so what, olkoon siitä ylpeä myös!

[/quote]

satasesta vetoa että miehes ottais mieluimmin pillun josta vauvat ei pullahda IHAN niin helposti ulos