Miten muuttua positiiviseksi ihmiseksi?
Kommentit (36)
Ei sellaiseksi tarvi muuttua. Eikä välttämättä voikaan, on kuitenkin kyseessä synnynnäinen temperamenttipiirre joka liittyy hermoston rakenteeseen ja toimintaan. Jonkin verran voi toki asenteitaan muuttaa, mutta kyllä se perusvire, oletko aina aurinkoinen vai synkkä vai jotain siltä väliltä, aika lailla säilyy. Ja se on ihan ok niin Pessimistinäkin voi olla tyytyväinen, jos hyväksyy pessimisminsä, ja vitutuksensakin, eikä vastusta niitä eikä yritä saada niitä pois.
Kaikki lähtee omasta asentoitumisesta. Käännä v*****s voimavaraksi. Pidä itsesi kiireisenä. Ole hyvä itsellesi ja keskity positiivisiin asioihin. Sulje negatiivisuus ulkopuolelle.
Varmaan silleen, että sua vainotaan koko ajan ihan silleen hyvässä hengessä.
No ensinnäkin kannattaa lopettaa vauvapalstan lukeminen. Huomaat ettei todellinen elämä olekaan ollenkaan sellaista, kuin täällä annetaan ymmärtää.
Kuuntele iloisia ja hyvän mielen biisejä, se muuttaa negatiivisen mielialan ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin kannattaa lopettaa vauvapalstan lukeminen. Huomaat ettei todellinen elämä olekaan ollenkaan sellaista, kuin täällä annetaan ymmärtää.
Sama tuli jo otsikosta mieleen minulla. 😅
Lopeta somen käyttö. Minimoi uutisten seuraaminen. Keksi mielenkiintoisia harrastuksia, käy ulkoilemassa ja tapaa silloin tällöin ystäviä.
Antaa anteeksi muille ihmisille ja antaa anteeksi itselleen. Antaa ne huonot ajatukset itselle anteeksi ja muille ne asiat, jotka heissä v*****aa. Sen jälkeen pitää pienen meditaatio rentoutusharjoituksen.
Näiden palstojen välttely auttaa myös asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta somen käyttö. Minimoi uutisten seuraaminen. Keksi mielenkiintoisia harrastuksia, käy ulkoilemassa ja tapaa silloin tällöin ystäviä.
Ystävät vaan pitää valita hyvin tarkkaan ja olla tapaamatta niitä, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin valittaa puolisosta, lapsista, työstä, työkavereista, pomosta, naapureista, säästä, autosta, hallituksesta, venäjästä, lakosta jne. Negatiiviset ihmiset levittävät negatiivisuutta ympärilleen tehokkaasti.
Katsele kissavideoita ja mutustele suklaarusinoita.
Vierailija kirjoitti:
totta
mieliala vaihtelee jokaisella ajattele että on vain yksi elämä ja nauti
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele iloisia ja hyvän mielen biisejä, se muuttaa negatiivisen mielialan ainakin minulla.
Kerro muutama esimerkki näistä iloisista biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelet että elämä on joka tapauksessa aina kärsimystä, voit miettiä onko helpompaa elää positiivisesti vai negatiivisesti. Positiivisuus vie puolet pois kärsimyksestä ja negatiivisuus tuo puolet lisää kärsimystä.
Elämä ei voi olla aina ruudsuilla tanssimista, vaan välillä se on myös vaaleanpunaista shamppanjaa.
Osta mopo ja opettele keulimaan.
Olen itse mietiskellyt samantapaista. Nimittäin: millaista elämäni olisi, jos en vihaisi ketään/ mitään?
En siis tarkoita mitään sellasta tukahdutettuja tunteita, vaan aidosti ymmärtänyt/ todennut, ettei kannata (vai kannattaako?).
Vierailija kirjoitti:
mieliala vaihtelee jokaisella ajattele että on vain yksi elämä ja nauti
Onneksi on vain yksi tällainen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelet että elämä on joka tapauksessa aina kärsimystä, voit miettiä onko helpompaa elää positiivisesti vai negatiivisesti. Positiivisuus vie puolet pois kärsimyksestä ja negatiivisuus tuo puolet lisää kärsimystä.
Elämä ei voi olla aina ruudsuilla tanssimista, vaan välillä se on myös vaaleanpunaista shamppanjaa.
Shamppanja on karseeta ylihypetettyä!