Breaking bad: jos olisi ihan pakko kääntää se suomeksi, miten kääntäisit?
Kuvitellaas vaikka näin. Sulla on minuutti aikaa suomentaa "Breaking bad", muuten Tuco Salamanca menettää malttinsa. Sitähän ei monikaan halua. Keksi siis edes jotain! Ei tartte olla hyvä, keksi nyt vaan jotain. Alla esimerkki:
Breaking bad = Äityy ikäväksi
Siinä, ei tartte olla ton kummempi.
Aika alkaa nyt!
ps Tuco alkaa jo olla vähän ärtymään päin...
Kommentit (476)
Kylläpä sitä ollaan niin gangsteria.
Luin muutaman sivun alusta, enkä nähnyt sitä ainoaa oikeaa suomennosta, voi olla että joku sanoi sen myöhemmin(en tosin usko, ottaen huomioon nykyihmisten sanavaraston). Eli tässä:
Orastava pahuus
Jotta voisin kääntää, pitäisi tietää, mitä tuo breakeing tarkoittaa?
Bad on suomeksi kylpy.
Vierailija kirjoitti:
Breaking Bad on ylivoimaisesti parasta mitä on ikinä kuvattu. Missään. Olen katsonut sarjan kaikki kaudet ja joka ikisen jakson jo kolme kertaa. Ajattelin katsoa ainakin vielä neljännen kerran nyt kun on 4K telkku ja Netflixin 4K-tilaus.
Perustele miksi? Minusta epärealistista kuraa.
Pekka ja Pätkä jekkuilevat kemian luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Breaking Bad on ylivoimaisesti parasta mitä on ikinä kuvattu. Missään. Olen katsonut sarjan kaikki kaudet ja joka ikisen jakson jo kolme kertaa. Ajattelin katsoa ainakin vielä neljännen kerran nyt kun on 4K telkku ja Netflixin 4K-tilaus.
Silti luet tätä ketjua... Eri jolta kysyt, mutta sarja on todella hyvin kirjoitettu, hahmot ovat rikkaita ja mitä realistisuuteen tulee niin kyseessä on fiktiivinen sarja ei dokumentti. Jos taas katsot Huumebisnes Oy:ta joka on dokumentti niin huomaat ettei BB ehkä olekaan niin epärealistinen kuin voisi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti luet tätä ketjua... Eri jolta kysyt, mutta sarja on todella hyvin kirjoitettu, hahmot ovat rikkaita ja mitä realistisuuteen tulee niin kyseessä on fiktiivinen sarja ei dokumentti. Jos taas katsot Huumebisnes Oy:ta joka on dokumentti niin huomaat ettei BB ehkä olekaan niin epärealistinen kuin voisi kuvitella.
No siis kuka oikeasti haluaa realismia viihdesarjalta? Minua pikkaisen häiritsi, että hahmot olivat niin stereotyyppisiä: nalkuttava vaimo, rakastettava luuseri, tossun alla oleva aviomies, karaistunut poliisimies...mutta toisaalta stereotypiat kiehtovat tuttuudessaan. Tykkäsin kovasti. Pilottijakso, jossa Walt heiluu kalsareissa ase kädessä autiomaassa, oli kyllä niin yliammuttu, että pariin kertaan jätin katsomisen siihen, vasta myöhemmin sarja näyttää hyvät puolensa.
-eri
Uuno Turhapuro kempan luokassa.