Breaking bad: jos olisi ihan pakko kääntää se suomeksi, miten kääntäisit?
Kuvitellaas vaikka näin. Sulla on minuutti aikaa suomentaa "Breaking bad", muuten Tuco Salamanca menettää malttinsa. Sitähän ei monikaan halua. Keksi siis edes jotain! Ei tartte olla hyvä, keksi nyt vaan jotain. Alla esimerkki:
Breaking bad = Äityy ikäväksi
Siinä, ei tartte olla ton kummempi.
Aika alkaa nyt!
ps Tuco alkaa jo olla vähän ärtymään päin...
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kääntää, eikä mitään suoraa suomennosta ole. To break bad tarkoittaa irrottautumista sosiaalisista ja / tai moraalisista normeista oman hyödyn tavoittelemiseksi. Kuten sarjassa Walter alkoi valmistaa huumeita saadakseen rahaa syöpähoitoihinsa ja yllätyslapseen.
Joo, tosiaan. Mä oon ajatellut tämän suomeksi ”Hajoaa käsiin” totaalisella tavalla. Kun yhdistää ton sosiaalisten normien rikkomisen ajatuksen lisäksi, niin siinä se on aika lailla.. koko ajan touhu hajoaa käsiin isommin, pahemmin, peruuttamattomasti. Ja sisällä huutaa eeeei heelv.. ja rakastat joka sekuntia. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Breaking Bad on ylivoimaisesti parasta mitä on ikinä kuvattu. Missään. Olen katsonut sarjan kaikki kaudet ja joka ikisen jakson jo kolme kertaa. Ajattelin katsoa ainakin vielä neljännen kerran nyt kun on 4K telkku ja Netflixin 4K-tilaus.
Sä oot mun hengenheimolainen. Olen katsonut itse vasta kaksi kertaa ja katson kolmannen. Enkä ikinä katso mitään monta kertaa. Better Call Saulkin on loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Breaking Bad on ylivoimaisesti parasta mitä on ikinä kuvattu. Missään. Olen katsonut sarjan kaikki kaudet ja joka ikisen jakson jo kolme kertaa. Ajattelin katsoa ainakin vielä neljännen kerran nyt kun on 4K telkku ja Netflixin 4K-tilaus.
Sä oot mun hengenheimolainen. Olen katsonut itse vasta kaksi kertaa ja katson kolmannen. Enkä ikinä katso mitään monta kertaa. Better Call Saulkin on loistava.
Täällä kolmas hengenheimolainen. Better call Saul on aivan aliarvostettu, se on loistava sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Top2 joukossa minulle, en osaa päättää onko SOA parempi. Mutta toista kertaa en kyllä pysty mitään sarjaa katsomaan, kun tietää mitä tulee tapahtumaan niin aika tylsäksi menee vaikka olisi kuinka hyvä sarja.
SOA oli myös hemmetin hyvä! Sen olen tosin katsonut vain kerran kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Tuco Salamanca?
Tight, tight, TIGHT!!!
Breaking Bad on todella hyvä sarja. Myös Better Call Saul on katsomisen arvoinen, vaikka ainakin itse sitä silloin aluksi epäilin. Minisarjoista suosittelen sitä Netflixin Mustaa Kuningatarta (The Queen's Gambit). Ehkä paras minisarja, jonka olen koskaan nähnyt.
Pahan murtuminen ja hyvyyden aikakauden alkaminen. Vähän niin kuin Narniassa.
Pahaksi haksahtanut
Pahalle pikkusormi
Pahaksi heittäytynyt
Pahaan heittäytynyt
Pahoille teille eksynyt
Pahoille teille heittäytynyt
Pahoille teille langennut
Pahalle langennut
Pahaksi langennut
Kuoriutunut pahaksi
Sortunut pahaan
Sortunut pahikseksi
Pahikseksi sortunut
Pahan tielle sortunut
Pahoille teille sortunut
Pahikseksi revennyt
Revennyt rikolliseksi
Kaidalta tieltä horjahtanut
Kyllästynyt rehellisiin hommiin
Rehellisestä rikolliseksi
Kunniallisesta kunniattomaksi
Repsahtanut rikolliseksi
Repsahtanut rikoksiin
Rikoksiin sortunut
Murtanut hyvyyden kuoren
Murtanut kunniallisuuden kuoren
Kemianopettaja harhateillä
Kemianopettaja huumekokkina
Kansankynttilä keikahtaa konnaksi
Kemianopettajan uhkarohkea uramuutos alamaailman palvelukseen
Kemianopettaja alamaailmassa
Kunniallisella työllä ei rikastu
Kemianopettaja sortuu rikoksiin
Kulissikuuliainen sotkeutuu huumebisnekseen
Kulissit murtuvat
Pahaksi meni
Pahaksi pamahtanut ( kuvituksena kemianopettaja labraräjähdyksen jäljiltä, Pinkman taustalla )
Puhjennut pahaan.
( tää tuli heti mieleeni kun luulin etten keksi mitään.)
Jotkut puhkeaa kukkaan, jotkut pahaan. On lähes suora käännös termille breaking joksikin.
Pahan puolelle