Haastavin ostos vauvalle - sitteri!
Olen viimeisilläni raskaana ja vieläkään en ole löytänyt sopivaa sitteriä tulevalle vauvalle. Olen kierrellyt kaikki lastentarvikeliikkeet, verkkokaupoissa käynyt tutustumassa ja seurannut tarjontaa käytettynä. Ainoat vaatimukset ovat, että sitteri on tukeva (eli turvallinen vauvalle), jalaksista löytyy kumistopparit (ettei lähde liukumaan), selkänojan säätö useampaan asentoon ja mukana on lelukaari.
Ja tässä ne merkit joita olen nähnyt/katsellut ja oma arvio:
Baby Björn - tukeva ja varmasti turvallinen, mutta uutena hinta 150e ja käytettynäkin lähemmäksi 100e, joka on mielestäni liikaa tuotteesta, jota ei kovin kauan käytetä. Lisäksi se on omaan silmään tylsän näköinen ja lelukaaresta ei voi edes puhua...
Fisher Price, Tinylove, yms.: Upeat värikkäät istuimet, kivoja leluja. Mutta ovat mielestäni vähän liian "leluja" ja ei tule mieleen, että olisi turvallista jättää lapsi siihen istumaan. Lisäksi nuo värinätoiminnot, vilkkuvat valot ja musiikit ovat vaan niin ärsyttäviä..saahan ne pois päältä, mutta mistä sitten maksan? Värikkäästä istuimesta ja parista rapisevasta lelusta 80e? Aivan liikaa!
Emma, Pikku-Piia, yms.: Hinta alkaa olla kohdillaan eli uutena 40 - 50e. Värit tylsiä ja yleensä myydään ilman lelukaarta eli kun sen ostat mukaan on hinta sitterille kuitenkin lähemmäksi 80e. En lisäksi oikein luota näiden halvempien laatuun tai turvallisuuteen.
Suositelkaa mulle sitteriä, joka vastaisi toiveitani.. alkaa pikkuhiljaa olla kiire. :)
Baby Björnin sitteriä voi käsittääkseni käyttää vielä taaperollakin jonkinlaisena istuimena tietyssä kallistuskulmassa, joten se on pitkäikäinen. Siihen myydään hienoja vaihtokankaitakin, joten voi vallan hyvin vaikka ostaa käytetyn edullisesti vaikka virttyneelläkin kankaalla ja vaihtaa se johonkin tällaiseen: https://www.haikukids.fi/tuoteryhma/1369957