Hämmentävä kuva työkaverilta
Olen aloittanut uudessa työpaikassa neljä kuukautta sitten ja ystävystynyt erään työkaverin kanssa. Juttelemme paljon konttorilla ja käymme yhdessä lounaalla. Mitään työpaikan ulkopuolista kontaktia meidän välillämme ei ole (pl. Insta/linkedin/facebook).
Viime viikolla hän lähetti minulle sähköpostilla kuvan itsestään ilman mitään kommenttia. Kuvassa hän on ihonmyötäisessä bilemekossa. Kuvan oli mielestäni hyvän maun mukainen, mutta toisaalta ei sellainen mitä normaalisti työkaverille lähetettäisiin (varsinkaan miehelle). Häkellyin kuvasta, enkä vastannut siihen mitään. Kuvan lähettämisen jälkeen tilanne meidän välillämme on ollut hieman vaivaantunut, enkä oikein osaa sanoa mitä hän kuvan lähettämisellä oli edes tarkoittanut. Itse olen koko ajan tulkinnut, että meidän välillämme ei ole muuta kuin hyvä työystävyys, enkä kumpikaan ole ainakaan avoimesti flirttaillut yms.
Itse olen onnellisesti naimisissa ja meillä on kaksi lasta, joten minulla ei ole aikomustakaan ryhtyä naisen kanssa suhteeseen, jos kuvan lähettäminen millään tavalla oli edes vihje jostain ystävyyttä syvemmästä. Todettakoon, että nainen on erittäin kaunis ja todennäköisesti tottunut saamaan aina haluamansa miehen (on nykyään sinkkuna).
Miten tilanteeseen kannattaisi suhtautua? Annanko ajan vain hoitaa asian ja unohtaa se tai olisiko parempi, että kommentoisin kuvaa. Sen lähettämisestä on jo miltei viikko, joten asiaan palaaminen nyt tuntuisi omituiselta. Toisaalta olemme tulleet todella hyvin juttuun ja haluaisin että jatkossakin näin olisi.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla vahinko...
Tämä olen kanssa ajatellut, mutta olisin olettanut, että hän olisi laittanut perään kommentin, että meni väärälle henkilölle.
Siis siinä sähköpostissa ei ollut yhtään mitään muuta kuin tuo kuva hänestä ihonmyötäisessä bilemekossa? Ei mitään tekstiä? Kuulostaa lievästi sanottuna omituiselta. Mikä sähköpostin otsikko oli, vai oliko sekin kenttä tyhjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla vahinko...
Tämä olen kanssa ajatellut, mutta olisin olettanut, että hän olisi laittanut perään kommentin, että meni väärälle henkilölle.
Näin sitä luulisi tehtävän.
Toisaalta jos hän ei heti huomannut menneen väärälle ihmisille / rupesi aluksi nolottamaan niin paljon, ettei pystynyt lähettämään pahoitteluviestiä ja sitten myöhemmin tuntui siltä, että oli mennyt jo liikaa aikaa?
Helpoimmalla pääset, kun vaan kysyt suoraan, että mikä juttu. Asia vaivaa sinua ja vaikuttaa varmasti ystävyyteenne.
Huonoa käytöstä, en usko vahingoksi koska hän olisi siinä tapauksessa pahoitellut.
Uskon että hälvenee ajan mittaan, tottakai vaikutti väleihinne mutta unohtuu kun kumpikin antaa unohtua. Iskumielessä ollut liikkeellä.
Unohda koko juttu. Perheellinen mies, luulisi että on muutakin ajateltavaa kuin joku random kuva viikko sitten. Ehkä nainen kokeili verkkoja, ehkä se oli ihan vahinko, mutta ei sillä ole enää väliä kun et heti selvittänyt asiaa. Anna olla ja käyttäydy kuten ennenkin, muuten annat todella omituisen kuvan itsestäsi.
Vaikuttaa vahinkopostaukselta. Outoa on ettet reagoinut siihen kysymällä tmv.
Vierailija kirjoitti:
Siis siinä sähköpostissa ei ollut yhtään mitään muuta kuin tuo kuva hänestä ihonmyötäisessä bilemekossa? Ei mitään tekstiä? Kuulostaa lievästi sanottuna omituiselta. Mikä sähköpostin otsikko oli, vai oliko sekin kenttä tyhjä?
Jep, ei mitään tekstiä, ei edes otsikossa. Itse alan epäillä, että kuva oli tarkoitettu jollekin naispuoliselle työkaverille. Mutta välimme on siinä määrin läheiset, että pahoitteluviestin hän olisi mielestäni silloin lähettänyt perään.
Taas näitä työkaverit työkaverit ikuiset panokaverit. Vielä kehiin avokonttorin sähkötyöpöytä jne. saadaan draamaa vuosiksi eteenpäin.......
Kuulostaa huomionhakuiselta persoonalta. Kannattanee pitää etäisyyttä ja vähentää niitä lounaskäyntejä tmv, muuten saatat pian olla liemessä hänen kanssaan. Mahdollisesti hän koventaa panoksia nyt jos otat etäisyyttä, mutta pitkällä tähtäimellä se on kuitenkin nyt helpompaa kuin myöhemmin.
Onkohan hän itse edes huomannut koko mokaa?
Itse lähetin työkaverin(mies) whatsappiin kuvan lapseni piirrustuksesta. Olin siis lähettämässä sitä äidilleni, mutta epähuomiossa meni työkaverille, jonka nimi oli wa-valikossa äitini nimen vieressä.
En huomannut koko asiaa, en muistanut edes ihmetellä miksi äitini ei reagoi piirrokseen.
Työkaveri ei vastannut viestiin mitenkään.
Vasta aikojen päästä, kun piti laittaa työkaverille jotain muuta viestiä, aukaisin viestiketjun ja näin kuvan piirroksesta, tajusin virheeni. Sillon kirjoitin siihen, että ei ollut tarkoitus tulla sinulle. Hän sitten vastasi hymiöllä. Liekö ihmetellyt miksi lähetin sen.
Lähde siitä liikkeelle, että kuvan lähettäminen oli vahinko. Se on yksinkertaisin ja todennäköisin selitys.
Välinne palaavat varmasti töissä ennen pitkää normaaliksi. Jos haudot kuvaa ja sen lähettämisen tarkoitusta mielessäsi, niin käyttäydyt todennäköisesti vaivaantuneesti jollain tasolla, joten jätä koko kuvaepisodi taaksesi äläkä mieti sitä enää.
Ymmärrän kyllä, että olet utelias ja haluaisit jonkun selvän päätepisteen asialle, mutta nyt ei sellaista ole luultavasti tulossa. Jos työkaverisi haluaisi selitellä, niin hän olisi tehnyt sen jo.
Kai teidän hyvät ja luontevat välinne on tärkeämmät kuin varmuuden saaminen, miksi hän lähetti kuvan?
Minulle kävi kerran töissä eräs hiukan vastaava episodi miespuolisen työkaverin kanssa. Välimme olivat pari päivää vaivaantuneet, mutta sanattomasta sopimuksesta päätimme, että tästä ei puhuta eikä asiaa myöskään vatvota muutenkaan sen enempää. Ennen pitkää välimme olivat ihan normaalit. Se kysyy vain riittävää päättäväisyyttä antaa asian olla.
Haloo ihmiset, ei se mikään vahinko ollut 😂 Outoa lähetellä vietteleviä kuvia meilitse.
Mitähän ap:n vaimo tykkäisi, jos kuulisi miehen viettävänsä aikaa työpaikan kauniin sinkun kanssa?
Ihan saletisti odottaa vastaukseksi dickpiciä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa huomionhakuiselta persoonalta. Kannattanee pitää etäisyyttä ja vähentää niitä lounaskäyntejä tmv, muuten saatat pian olla liemessä hänen kanssaan. Mahdollisesti hän koventaa panoksia nyt jos otat etäisyyttä, mutta pitkällä tähtäimellä se on kuitenkin nyt helpompaa kuin myöhemmin.
Minusta se kuulostaa taas enemmän vahingolta jota ei itse edes huomannut. Olen minäkin lähetellyt vahingossa vaikka mitä kuvia kun vaihdoin kännykkää. Kavereilta kyllä tulee onneksi kuittia takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Haloo ihmiset, ei se mikään vahinko ollut 😂 Outoa lähetellä vietteleviä kuvia meilitse.
Mitähän ap:n vaimo tykkäisi, jos kuulisi miehen viettävänsä aikaa työpaikan kauniin sinkun kanssa?
Miksei olisi? Minulla ainakin jos lähetän kuvaa vaikka kaverille on hämmentävän helppoa painaa vahingossa useampi vastaanottaja tai jopa väärä vastaanottaja kokonaan myös meilissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vaimon tarvitsisi tykätä? Minun miehelläni on muutamakin todella upea sinkkunaiskaveri. Kuitenkin mies valitsi ennemmin minut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin luottamuksellinen suhde vaimooni ja hän tietää, että olen ystävystynyt kyseiseen naiseen. ja tietää myös sen, että en ikinä ryhtyisi mihinkään avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Joten tämä on pienin ongelmani.
Kommenttien perusteella olen päättänyt, että annan jutun olla. Jos hän jatkossa laittaa jotain vastaavia kuvia yms. niin sitten on on ilmeisesti pakko puhua asia selväksi. Olisin kuitenkin todella yllättynyt jos hän yrittäisi minua iskeä, koska en ole edes hänen tyyppiään. (leppoisia perheenisä vs. ns. alfamiehet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin luottamuksellinen suhde vaimooni ja hän tietää, että olen ystävystynyt kyseiseen naiseen. ja tietää myös sen, että en ikinä ryhtyisi mihinkään avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Joten tämä on pienin ongelmani.
Kommenttien perusteella olen päättänyt, että annan jutun olla. Jos hän jatkossa laittaa jotain vastaavia kuvia yms. niin sitten on on ilmeisesti pakko puhua asia selväksi. Olisin kuitenkin todella yllättynyt jos hän yrittäisi minua iskeä, koska en ole edes hänen tyyppiään. (leppoisia perheenisä vs. ns. alfamiehet).
Hienoa, jos luottamus pelaa vaimon kanssa. Mutta en koskaan menisi takuuseen siitä kolmannesta osapuolesta.
Olen itsekin kaunis, nuori nainen, joka monen mielestä "saisi kenet haluaa". Tähän mennessä olenkin valinnut niitä alfoja, jotka olen todistanut olleen umpisurkeita valintoja (ketäpä tämä yllättää). Nyt katson aivan päinvastaisia miehiä ja tunnen heihin vetoa. Ehkä tämä innokas ystäväsi toimii samoin. Ei ulkonäkö aina korreloi kumppanimakua.
Saattoi olla vahinko...