Kuinka usein kerrot lapsellesi rakastavasi häntä?
Itse sanon joka pv. montakin kertaa.
Kun lähtee kouluun, jos olemme puhelimessa, tekstareissa, nukkumaanmennessä.
I love you
Kommentit (27)
Useita kertoja päivässä. Ihan "mä rakastan sua" ja lisäksi "rakas" ja suukko päälaelle, poskelle tms.
Muistakaa se, että nuo sanat ei maksa mitään, mutta ne tuntuu todella mukavalle kuulla.
Samalla lailla halaukset, halatkaa myös teinejä, ne tarvitsee sitä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:15"]
En ole kuullut niitä omilta vanhemmiltani yhtään kertaa.
[/quote]
Et varmaan ole ainoa, miten surullista.
Koeta sinä kertoa omille lapsillesi , jos niitä on.
Suomalaiset ei tuota taitoa osaa.
Meilläkin mieheni on ilmoittanut, että kertoo sitten jos ei minua enää rakasta....
Itse sanon lapsille ihan joka pv. Rakastan sinua.
Mä kerron melkeen joka päivä,mutta vähän kierällä tavalla. Kysyn aina lapsilta kysymyksen muodossa että "Tiedätkö että äiti rakastaa sinua?" Mukava samalla vähän tunnustella miltä lapsesta sillä hetkellä tuntuu. Yleensä saan vastauksen. Joo, tiiän mä. Tai no joojoo, nii mäki sua. :) Tai sit kysyn et "Tiiätkö kuinka paljon äiti rakastaa sua?" Aina ne yhtä odottaen kysyy että "no?" Sit keksin jotain kuten näytän käsillä että "näääääiiin" paljon ja kutitan mahaa tms. Lapsia siis mulla neljä ja kaikki alle 10 vuotiaita.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:30"]
Miksi ap sanot sen englanniksi?
[/quote]
Se on niin paljon helpompi sanoa kuin suomeksi, minä rakastan sinua on todella kankea lause.
No, perheemme on kaksikielinen, eli sekin selittää asiaa.
ap.
Joka päivä,joskus kai rasittavuuteen asti.Lapsi(8v.)sanoo:Joo joo tiedetään
Joka päivä ainakin kerran (illalla) mutta monesti aamuin ja illoin :) aina kun halitaan ja meillä halitaan paljon.
Joka ilta nukkumaan laittaessa. Muutoin kutsun rakkaaksi, kullaksi ym pitkin päivää. Tyttö 9-v, ainokaiseni.
Silloin tällöin, kun siltä tuntuu. Ei minusta oikein tuntuisi luontevalta hokea sitä joka päivä, se tuntuisi kamalan teennäiseltä ja itse sanoma kärsisi inflaation (lapsihan vastaisi juuri noin, että joojoo tiedetään...)! Miettikää itse - kahdeksan tavua täynnä kovia konsonantteja, kun taas muilla kielillä päästään kahdella-kolmella tavulla, no venäjässä menee viisi tavua, mutta sekin kuulostaa paljon pehmeämmältä kuin suomeksi. Me ollaan karua kansaa ja rakkauden tunnustuskn on kovemman työn takana kuin muilla.
"19" lisää vielä, että muuten kyllä ilmaisen lapselle rakkauteni tuhansin eri tavoin, ilmein, elein, hellittelysanoin jne, niin että aivan 110% varmasti tietää olevansa rakastettu.
Oho, eikö kukaan sano sitä koskaan lapselleen?
ap.