Mitä ammattia arvostat vähiten?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:43"]
Jääkiekkoilijat yms. oikeasti ihan turhat ammatit.
[/quote]'
Liigan matseissa katsojia eri puolilla Suomea on yleensä noin 4000-13000, ja lisäksi todella monet katsovat pelejä netistä tai sitten katsovat vain parhaat palat ja otteluraportit. Sanoisin kyllä, että pelaajat tuottavat niin monelle ihmiselle sisältöä ja iloa elämään, että aika vaikea on mieltää ammattia turhaksi.
Arvostan kaikkia ihmisiä, jotka tekevät työtä, eivätkä heittäydy yhteiskunnan elätettäviksi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:35"]
Arvostan kaikkia ammatteja yhtä paljon. Jokainen löytää sen oman juttunsa ja paikkansa työelämästä, ja kaikki kantavat siten kortensa kekoon tämän yhteiskunnan toimimisen takia. Arvostan vähiten teitä, jotka ette arvosta muita, ammattiin katsomatta.
[/quote]
Onko esim. verkostomarkkintiyrittäjä sellainen ammatti, joka ehdottomasti on jonkun oma juttu ja jolla kannetaan korsia kekoon tämän yhteiskunnan toimimisen takia? Ainoa tapa menestyä on kusettaa ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:38"]
seksin myyjät
[/quote]
Seksi on aivan keskeinen tarve ihmisille. Sinäkin varmaan olet harrastanut sitä aika paljon, eikö vain? Jos joku ei muuten pääse tätä tarvetta täyttämään syystä tai toisesta, niin hyvä, että ainakin sitten ostamalla. Myös seksipalveluiden hinnoista (150-250 euroa per pano) voi tulkita, että monille palvelu on todella arvokas osa elämää. Ei siis todellakaan ole turha ammatti, vaikka sinä voisit elää ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:37"]
Sellaiset konsultit, joiden työnä on nostaa firman voittoja ja johtajien bonuksia vähentämällä niitä työpaikkoja, joissa se firman tulos oikeasti tehdään.
[/quote]
Maailma ei kehity sillä, että ihmiset pysyttelevät tekemässä turhaa työtä vuodesta toiseen. Jos firman voittoja voidaan nostaa vähentämällä työntekijöitä, niin sehän on vain järkevää. Nämä työntekijät voivat sitten siirtyä uuteen työhön, jossa heidän panoksensa on sekä firmalle että samalla koko yhteiskunnalle paljon tärkeämpi. Ja mitä muutenkaan tekee ihmisten omanarvontunnolle ymmärrys siitä, että oma työ on sellaista, joka ei tuota mitään lisäarvoa ja olisi parempi lakkauttaa? Ei suojatyö ole hyväksi kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:49"]
seksin myyjät
[/quote]
Seksi on aivan keskeinen tarve ihmisille. Sinäkin varmaan olet harrastanut sitä aika paljon, eikö vain? Jos joku ei muuten pääse tätä tarvetta täyttämään syystä tai toisesta, niin hyvä, että ainakin sitten ostamalla. Myös seksipalveluiden hinnoista (150-250 euroa per pano) voi tulkita, että monille palvelu on todella arvokas osa elämää. Ei siis todellakaan ole turha ammatti, vaikka sinä voisit elää ilmankin.
[/quote]Vain siinä tapauksessa, että asiakas on kirjaimellisesti kädetön, voisin hyväksyä maksetun seksin. Muuten ne paineet voi itse kukin purkaa ihan itsekin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:39"]
Toisena tyhjäpäiset kynsimaakarit ja naaman nyppijät. On se kumma, miten ei ihmiset osaa itse viilata ja lakata kynsiään tai hoitaa naamansa näppylöitä.
[/quote]
Sama juttu muurareiden, kampaajien, putkimiesten, autonkorjaajien yms. kanssa. Kylhän nyt jokainen osaa opetella itse korjaamaan. Toisaalta säästäähän siinä aikaa, kun joku toinen tietää asioista, osaa hoitaa ne kuntoon ja jolla on kunnon välineet.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:26"]
Mukaan myös perustelu jos haluaa
[/quote]
Turha vaiva, ei kukaan "halua" (eli osaa).
seksin myyjät
[/quote]
[/quote]
Mutta eikö se nimenomaan ole väärin, että jotkut ottavat rahaa toisilta tästä asiasta, joka pitäisi olla osa ihmisyyttä? Sehän vain vääristää kokonaisuutta siten, että kohta ilmaiseksi saa vain pienen pieni eliitti parhaimman näköisiä tai julkkiksia. Ja muille tarjotaan sitten pelkästään maksua vastaan. Siihen se lopulta johtaa, kun seksistä tulee myyntiartikkeli.
"Ammateista" kotiäiti.
Kotona vauvapalstalla riekkuva saamaton nahjus.
Eikä kiitos mitään tulipaloa tästä, pelkkä oma mielipide.
Itse vietän nyt välivuotta siivoojana ja oon siis eräällä elintarvikefirmalla töissä ja kyllä pistää vituttaan kun joka päivä ruokalassa kattelee, kun firman pomot istuu aamulla heti töihin tullessa kahvilla ties kuinka kauan ja muutenkin tuskin edes tekee mitään järkevää koko päivänä ja silti niiden kk palkka on varmaan mun koko vuoden tulot yhteensä. Sitten ne kattoo meitä siivoojia niin nenänvarttaan pitkin halveksuen, vaikka me se kova duuni tehään ne vaan istuskelee ja odottaa että raha kilisee pankkitilille..
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:27"]
Kansanedustaja.
[/quote]
Se ei ole ammatti. Ja arvostelut kyseisten henkilöiden aikaansaannoksista kannattaa osoittaa työhönottajille. Osoite: Suomalaiset äänioikeutetut, Suomi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:55"]
Itse vietän nyt välivuotta siivoojana ja oon siis eräällä elintarvikefirmalla töissä ja kyllä pistää vituttaan kun joka päivä ruokalassa kattelee, kun firman pomot istuu aamulla heti töihin tullessa kahvilla ties kuinka kauan ja muutenkin tuskin edes tekee mitään järkevää koko päivänä ja silti niiden kk palkka on varmaan mun koko vuoden tulot yhteensä. Sitten ne kattoo meitä siivoojia niin nenänvarttaan pitkin halveksuen, vaikka me se kova duuni tehään ne vaan istuskelee ja odottaa että raha kilisee pankkitilille..
[/quote]
Taitaa olla niin, että sinä ymmärrät pomojen työstä ja työpäivän sisällöstä vielä vähemmän kuin he sinun. Tekstisi ei ole muuta kuin kaunaista marmatusta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:53"]
seksin myyjät
[/quote]
[/quote]Vain siinä tapauksessa, että asiakas on kirjaimellisesti kädetön, voisin hyväksyä maksetun seksin. Muuten ne paineet voi itse kukin purkaa ihan itsekin.
[/quote]
Oma käsi ja toisen ihmisen läheisyys ovat vähän eri asioita. Jos ihmiset ovat pienistä varoistaan valmiita pinoamaan tiskiin monta satasta puolen tunnin panosta, niin se on varma merkki siitä, että oma käsi ei ole lähelläkään aitoa lämmintä piparia. Tärkeää työtä se todellakin on, mutta en toki väitä, että sinun sitä tarvitsisi arvostaa.
En missään tapauksessa väheksy puhelinmyyjiä ihmisinä ja tiedän että he tekevät vain työtään, mutta ihan turha duuni kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:31"]
ruokakaupan kassa. täysin ilman kunnianhimoa.
[/quote]
Miksi ihmisen täytyisikään välttämättä olla kunnianhimoinen? Se ei ole mikään perustoiveominaisuus sinänsä, toisin kuin vaikkapa rehellisyys, hyvyys/kiltteys, mukavuus, reiluus... Tai makuja todellakin on sitten monia. Luulen että sua en pitäisi ns. minään, teetpä mitä vaan.
Oisko konsultit ja muut rahasta taivaanrantoja maalavat positiivisuusajattelua opettavat huru-ukot ja -akat.
"konsultti tuntee tuhat asentoa, mutta ei yhtään naista"
Kam paaja ja lähi hoita ja ja kosme tologi