Mitä ammattia arvostat vähiten?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:38"]
seksin myyjät
[/quote]
Seksi on aivan keskeinen tarve ihmisille. Sinäkin varmaan olet harrastanut sitä aika paljon, eikö vain? Jos joku ei muuten pääse tätä tarvetta täyttämään syystä tai toisesta, niin hyvä, että ainakin sitten ostamalla. Myös seksipalveluiden hinnoista (150-250 euroa per pano) voi tulkita, että monille palvelu on todella arvokas osa elämää. Ei siis todellakaan ole turha ammatti, vaikka sinä voisit elää ilmankin.
[/quote]Vain siinä tapauksessa, että asiakas on kirjaimellisesti kädetön, voisin hyväksyä maksetun seksin. Muuten ne paineet voi itse kukin purkaa ihan itsekin.
[/quote]
Oma käsi ja toisen ihmisen läheisyys ovat vähän eri asioita. Jos ihmiset ovat pienistä varoistaan valmiita pinoamaan tiskiin monta satasta puolen tunnin panosta, niin se on varma merkki siitä, että oma käsi ei ole lähelläkään aitoa lämmintä piparia. Tärkeää työtä se todellakin on, mutta en toki väitä, että sinun sitä tarvitsisi arvostaa.
[/quote]"Toisen ihmisen läheisyys"? Minä lasken läheisyydeksi sen, että on olemassa jonkinlainen ihmissuhde. Myyjän ja ostajan suhde ei ole ihmissuhde, eikä läheisyyttä sellaisena kuin minä sen ymmärrän. Minusta läheisyyteen kuuluu AIVAN OLENNAISESTI aito välittäminen ja henkinen yhteys.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:34"]
Yksityinen pysäköinninvalvoja
[/quote]
Kyllä minua ainakin vituttaisi, jos porukka laittaisi kotteronsa kerrostalon takapihalle olevalle paikalleni, josta maksan tuhansia euroja vuodessa. Onneksi sakkojen saamisen mahdollisuus vähentää näitä väärinkäytöksiä oleellisesti. Sillä ei liene merkitystä, onko sakon antaja julkisella vai yksityisellä sektorilla töissä?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:02"]
seksin myyjät
[/quote]
Seksi on aivan keskeinen tarve ihmisille. Sinäkin varmaan olet harrastanut sitä aika paljon, eikö vain? Jos joku ei muuten pääse tätä tarvetta täyttämään syystä tai toisesta, niin hyvä, että ainakin sitten ostamalla. Myös seksipalveluiden hinnoista (150-250 euroa per pano) voi tulkita, että monille palvelu on todella arvokas osa elämää. Ei siis todellakaan ole turha ammatti, vaikka sinä voisit elää ilmankin.
[/quote]Vain siinä tapauksessa, että asiakas on kirjaimellisesti kädetön, voisin hyväksyä maksetun seksin. Muuten ne paineet voi itse kukin purkaa ihan itsekin.
[/quote]
Oma käsi ja toisen ihmisen läheisyys ovat vähän eri asioita. Jos ihmiset ovat pienistä varoistaan valmiita pinoamaan tiskiin monta satasta puolen tunnin panosta, niin se on varma merkki siitä, että oma käsi ei ole lähelläkään aitoa lämmintä piparia. Tärkeää työtä se todellakin on, mutta en toki väitä, että sinun sitä tarvitsisi arvostaa.
[/quote]"Toisen ihmisen läheisyys"? Minä lasken läheisyydeksi sen, että on olemassa jonkinlainen ihmissuhde. Myyjän ja ostajan suhde ei ole ihmissuhde, eikä läheisyyttä sellaisena kuin minä sen ymmärrän. Minusta läheisyyteen kuuluu AIVAN OLENNAISESTI aito välittäminen ja henkinen yhteys.
[/quote]
No mitä se lisäarvo on, jota nämä ostajat sitten saavat känsäiseen käteensä verrattuna? Jotainhan sen täytyy olla, kun sinun kuukauden ruokabudjettisi poltetaan silmää räpäyttämättä 15 minuutin sessioon.
Puhelinmyyjä ja ovelta ovelle-myyjät.
Ja chatjuontajat sun muut turhanpäiväisyydet
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:29"]
Lääkäreitä, jotka ovat valinneet alansa varman työpaikan ja palkan takia.
[/quote]
Unohdit statuksen. Mutta miksi kummassa kaikki vähentää arvostustasi? Kai sinäkin mietit palkkaa työpaikkaa vaihtaessasi, komeita kasvoja miestä valitessasi ja miellyttävää kuosia verhoja etsiessäsi? Kyllä minä silti arvostan sinua.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:55"]
Itse vietän nyt välivuotta siivoojana ja oon siis eräällä elintarvikefirmalla töissä ja kyllä pistää vituttaan kun joka päivä ruokalassa kattelee, kun firman pomot istuu aamulla heti töihin tullessa kahvilla ties kuinka kauan ja muutenkin tuskin edes tekee mitään järkevää koko päivänä ja silti niiden kk palkka on varmaan mun koko vuoden tulot yhteensä. Sitten ne kattoo meitä siivoojia niin nenänvarttaan pitkin halveksuen, vaikka me se kova duuni tehään ne vaan istuskelee ja odottaa että raha kilisee pankkitilille..
[/quote]
Taitaa olla niin, että sinä ymmärrät pomojen työstä ja työpäivän sisällöstä vielä vähemmän kuin he sinun. Tekstisi ei ole muuta kuin kaunaista marmatusta.
[/quote]
Niin no ihan yhtä vähän ne pomot ymmärtää mun työstä ja minä en sentään katsele ketään ilkeästi ja oikeasti teen töitä joka sentin eteen
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:02"]
seksin myyjät
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ole kukaan noista aikaisemmista vastaajista, mutta häiritsi vähän tekstissäsi nuo painotetut kohdat. Minusta taas ihmisen läheisyys voi olla ihan vain fyysistä kontaktia. Toisen ihmisen kosketus tuottaa eri tavalla mielihyvää kuin oma kosketus. Ei kaikki seksin ostajat ole jotain pettäviä aviomiehiä, vaan joukossa on myös ihan oikeasti yksinäisiä ihmisiä (esim. kehitysvammaisia), jotka kaipaavat ihmiskontaktia niin paljon, että haluaa maksaa siitä.
Juurikin hengennostatus-konsultit, jotka puhuvat teoreettisesti diibadaabaa kaavioita piirrellen yksinkertaisesta asiasta , mutta voisivat sanoa olennaisen yhdessä lauseessa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:55"]
Itse vietän nyt välivuotta siivoojana ja oon siis eräällä elintarvikefirmalla töissä ja kyllä pistää vituttaan kun joka päivä ruokalassa kattelee, kun firman pomot istuu aamulla heti töihin tullessa kahvilla ties kuinka kauan ja muutenkin tuskin edes tekee mitään järkevää koko päivänä ja silti niiden kk palkka on varmaan mun koko vuoden tulot yhteensä. Sitten ne kattoo meitä siivoojia niin nenänvarttaan pitkin halveksuen, vaikka me se kova duuni tehään ne vaan istuskelee ja odottaa että raha kilisee pankkitilille..
[/quote]
Taitaa olla niin, että sinä ymmärrät pomojen työstä ja työpäivän sisällöstä vielä vähemmän kuin he sinun. Tekstisi ei ole muuta kuin kaunaista marmatusta.
[/quote]
Niin no ihan yhtä vähän ne pomot ymmärtää mun työstä ja minä en sentään katsele ketään ilkeästi ja oikeasti teen töitä joka sentin eteen
[/quote]
Saanen olla vähän eri mieltä. Kyllä ne pomot tietävät, että sinä siivoat. Sinä taas et näytä tietävän, mitä he tekevät aamukahvinsa jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kauanko luulet että firmassa riittäisi siivoustöitä, jos ei sitä kukaan johtaisi? Ja on kyllä pieni ihme, jos todella et "katsele ketään ilkeästi", kun nimittäin niin kovin ilkeästi toisista kirjoittelet.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:34"]
Yksityinen pysäköinninvalvoja
[/quote]
Kyllä minua ainakin vituttaisi, jos porukka laittaisi kotteronsa kerrostalon takapihalle olevalle paikalleni, josta maksan tuhansia euroja vuodessa. Onneksi sakkojen saamisen mahdollisuus vähentää näitä väärinkäytöksiä oleellisesti. Sillä ei liene merkitystä, onko sakon antaja julkisella vai yksityisellä sektorilla töissä?
[/quote]
Huikean kallis parkkipaikka! Yksityiset puoskarit eivät voi kirjoittaa sakkoja, se on viranomaisten tehtävä.
Yksityiset parkkikytät joutaa siperiaan.
Jännä, mä taas arvostan suuresti kaupan kassoja, siivoojia ja vartijoita. Tekevät työtä, jota ilman ei meistä kukaan tule toimeen
Vähiten arvostan kosmetologeja, eksoottisia tanssijoita, huoria, kansanedustajia, puhelinmyyjiä, r-kioskin myyjiä jostakin syystä, vaikka arvostankin myyjiä yleensä, vapputori- markkinatilpetööri ja vaatemyyjiä, kasvis- ja marjamyyjiä taas arvostan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:31"]Niitä joilla palkka korkea mutta eivät todellisuudessa tee mitään...
[/quote]
Tästä mielellään esimerkkejä
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:54"]
seksin myyjät
[/quote]
[/quote]
Mutta eikö se nimenomaan ole väärin, että jotkut ottavat rahaa toisilta tästä asiasta, joka pitäisi olla osa ihmisyyttä? Sehän vain vääristää kokonaisuutta siten, että kohta ilmaiseksi saa vain pienen pieni eliitti parhaimman näköisiä tai julkkiksia. Ja muille tarjotaan sitten pelkästään maksua vastaan. Siihen se lopulta johtaa, kun seksistä tulee myyntiartikkeli.
[/quote]
Olen samaa mieltä, että kaikkien pitäisi seksiä saada ilmaiseksi. Toistaiseksi miesten ja naisten määrä ja halut eivät vielä kohtaa, mutta toivotaan, että tämä gappi sulkeutuu. Sillä aikaa maksullinen seksi voi toimia jonkinlaisena väliaikaisena ratkaisuna.