Tapailemani mies on hullu/pelottava/stalkkeri..
Ihan ihan vakavasti. Olen muutaman kuukauden tapaillut miestä, joka ei vaikuta olevan se kaikista lainkuuliaisin kansalainen. Muutamat kerrat, kun olen alkanut puhua jostain kahdenkeskeisestä asiasta, on hän mennyt viemään kännykkänsä esim. vessaan tai sohvan taakse, ihan vaan varmuuden vuoksi. Hän on mielestäni sekaantunut rikolliseen toimintaan, muuta en tiedä.
Hän on alkanut pelottaan minua, enkä meinaa päästä eroon hänestä. Olen nähnyt millainen kiusankappale hän on eksälleen, en oikeasti uskalla, enkä halua suututtaa häntä. Lisäksi hän jo tietää minusta henkilökohtaisia asioita, pelkään, että jos hän onkin hullu, niin jutut päätyvät muidenkin tietoon jos jätän tms..
Oon alkanut miettiin, onko hän psykopaatti vai s**tanan tyhmä persoona.
Kaikista pahinta on, että hän tuntuu tietävän aina kaikki suunnitelmani yms. vaikka en niistä enää hänelle puhu. Hän "arvaa" aina ihan nappiin minun ja ystäväni suunnitelmat. Hän vihjailee kaikesta, mistä hänellä ei pitäisi olla aavistustakaa.
Eilen olin asuntoesittelyssä, tarkoituksenani on muuttaa vähin äänin, olin sielä yksin, eikä minua kukaan nähnyt. Illalla mies kysyi, olenko hankkimassa uutta asuntoa. Oikeasti, salakuunteleeko hän minua?
Olemme ystävän kanssa koittaneet jopa etsiä asunnosta ja autosta jonkunnäköistä salakuuntelulaitetta. Voiko kännykässä olla sellainen? Kuunteleeko hän puheluita?
Ideoita, mitä tehdä....?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 11:26"]
Käy vaikka lääkärissä. Tohon on olemassa nykyään hyviä lääkkeitä.
[/quote]
Kiitos neuvosta, mutta en valitettavasti ole psykoosissa, skitsofrenine tai vainoharhainen. Päinvastoin, olen työntänyt nämä yleensä ulos mielstäni, koska kuullostaa niin mahdottomalta ja epätodelliselta toiminnalta.
Ap
Voinko mitenkään saada selville, salakuunnellaanko puheluitani?
Missä vaiheessa tajusit että hän on kiusankappale eksälleen ja miksi ei silloin jo hälytyskellot soineet? Nyt ainakin välit poikki mahdollisimman nopeasti! Mitä kauemmin olette olleet yhdessä, sitä kauemmin hän jaksaa sinua vainota.
Se seuraa sun puhelintasi. Onko sulla Lumia? Tai siis Windows puhelin, siihen on ihan softa olemassa jolla sitä voi seurata missä se liikkuu. Alkuun nyt ainakin katso, että sulla on gps-paikannin off-tilassa siinä puhelimessasi. Ja pääsykoodi puhelimeen, eli numerolukko, jota et miehelle kerro ja katso, että se on sellainen, jota hän ei keksi. Ja puhelin aina kiinni, kun et itse sitä tarvitse, kun puhelin ei ole verkossa, sitä ei voi seurata millään. Salakuntelu on kotikonstein käytännössä gsm-verkossa mahdotonta, eikä miehesi nyt miltään tietoliikennevelholta vaikuta, jos kuvittelee, että viemälllä puhelimen sohvan taakse, se auttaisi johonkin. Ja tietenkin se yksinkertaisin, käske kavereitasi pitämään suunsa kiinni sun asioistasi tuolle miehelle. Tyhjennä tietokoneen sivumuisti joka kerta, kun olet konetta käyttänyt, todnäk mies katsoi sivuhistoriasi ja näki että olet surffaillut jossain etuoven sivulla. Mutta ennenkaikkea, jos luotto on tota luokkaa suosittelisin lähtöä ja heti.
Hän varmasti vakoilee sinua jos itse olisin edes hieman noin sekaisin minäkin vakoilisin ihastustani niin kauniit kasvot hänellä
Kiitos vastauksista, valitettavasti en uskalla avata tilannetta yhtään enempää, aloituskin oli jo niin paljastava, mutta nyt en enää tiedä, jos hän vaikka av palstalle suuntaisi mun perässäni..
Kiitos vastauksista, valitettavasti en uskalla avata tilannetta yhtään enempää, aloituskin oli jo niin paljastava, mutta nyt en enää tiedä, jos hän vaikka av palstalle suuntaisi mun perässäni..
Kuulostaa joltain sosiopaatilta/narsistilta tms. Tunnen tällaisen ihmisen, toivottavasti ei ole ainakaan sama tyyppi. Mutta käyttäytyy juuri tuolla tavalla kahta exäänsä kohtaan, käyttäytyi jo seurusteluaikana. Kyseinen tyyppi on myöhemmin käynyt myös oikeasti vaaralliseksi/väkivaltaiseksi ja on myös pystynyt vuosia salaamaan nämä sosiopaattiset piirteensä, stalkkaukset ynnä muut jopa parhaimmilta ystäviltään.
Kannattaisi varmaan lähteä hyvän sään aikana, tosin vaikutata siltä, että jäbä jää stalkkaamaan sinua entistä kauheammin jos lähdet. Mutta lähtisin silti.
Pääseekö mies käsiksi sun tietokoneeseen? Koneelle on helppo asentaa vakoilusoftia, jotka tallentaa jokaisen näppäinpainalluksen. Näin voi tietää täsmälleen mitä kirjoitat esim. av:lle nyt tai olet käynyt asuntosivuilla jne.
Kysy mieheltä suoraan asiasta ja katso miten reagoi.
Suosittelen jättämään. Jos alkaa häiriköimään vielä senkin jälkeen, niin eikun marssimaan poliisilaitokselle ja teet ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta/uhkailusta ja hankit lähestymiskiellon. **ttumaisia tollaset ihmiset kyllä! Tsemppiä ap..
ON ihan helppoa käydä penkomassa, missä olet surffaillut netissä, vaikka tyhjentäisitkin välimuistin, loggaisit ulos s-postistasi jne. Älä käytä nettiä sellaisilla koneilla, johon hänellä on pääsy, jos haluat katsella asuntoilmoituksia ym. Tämän kirjoituksesikin hän löytää hetkessä, mikäli pääsee koneellesi ja haluaa tarkastaa, missä olet käynyt.
Exäni kävi lukemassa sähköpostejani, vaikka olin loggautunut ulos ja tyhjentänyt välimuistin.
Älä ota kännykkää mukaan asuntoesittelyihin. Parasta olis hankkia vaikka salainen prepaid -liittymä asuntoasioiden hoitoon.
Eli hommaat kaikessa hiljaisuudessa asunnon, vaihdat puhelinnumeron ja laitat numero-ja osoitetietosi salaisiksi. Sitten jätät hänet.
Noh, jos hän on tosi hullu, hänhän löytää sut. Tulee työpaikalle, koulullesi yms ja seuraa sinua uuteen kotiisi. Sitten lähestymiskielto poliisille HETI!
On tullut asioitua hullujen stalkkereiden kanssa, joten varoitan sua. Aika pahat merkit on ilmassa.
ON ihan helppoa käydä penkomassa, missä olet surffaillut netissä, vaikka tyhjentäisitkin välimuistin, loggaisit ulos s-postistasi jne. Älä käytä nettiä sellaisilla koneilla, johon hänellä on pääsy, jos haluat katsella asuntoilmoituksia ym. Tämän kirjoituksesikin hän löytää hetkessä, mikäli pääsee koneellesi ja haluaa tarkastaa, missä olet käynyt.
Exäni kävi lukemassa sähköpostejani, vaikka olin loggautunut ulos ja tyhjentänyt välimuistin.
Älä ota kännykkää mukaan asuntoesittelyihin. Parasta olis hankkia vaikka salainen prepaid -liittymä asuntoasioiden hoitoon.
Eli hommaat kaikessa hiljaisuudessa asunnon, vaihdat puhelinnumeron ja laitat numero-ja osoitetietosi salaisiksi. Sitten jätät hänet.
Noh, jos hän on tosi hullu, hänhän löytää sut. Tulee työpaikalle, koulullesi yms ja seuraa sinua uuteen kotiisi. Sitten lähestymiskielto poliisille HETI!
On tullut asioitua hullujen stalkkereiden kanssa, joten varoitan sua. Aika pahat merkit on ilmassa.
Kuulostaa jännittävältä alfaurokselta, eikä miltään tylsältä lassukalta.
Kännykkää on helppo stalkata