Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokeinottelijoiden loppu häämöttää

Vierailija
14.02.2023 |

Markkinoita kannatellaan keinotekoisesti, jossain vaiheessa kuplat puhkeaa ja vyöry alkaa.
Syksyllä rymistellään??!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009389415.html
Asiantuntijan kova väite: sijoitusyhtiöt pitävät vuokra-asuntoja tyhjinä nyt vastaavat vuokranantajat

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaakäyttöasteen selkeä nousu ennustaa vuokrien laskua. 

Vierailija
2/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät laske vaan pitävät enmmin tyhjillään.

Vasta seuraavan ison konkurssin tullessa kupla puhkeaa eivätkö pysty patoamaan vuokrahintojen laskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta seuraavan ison konkurssin tullessa kupla puhkeaa eivätkö pysty patoamaan vuokrahintojen laskua.

Ei vuokra-asuntoja voi loputtomiin pitää tyhjillään, koska tappiot muodostuvat liian suuriksi. 

Vierailija
4/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenevä sukupuuttomme vähentää asuntokysyntää.  Helposti on unohdettu, että meillä on myös hyvä kuolevuustahti.

Vierailija
5/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta-ajat on vasta edessä

Vierailija
6/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se ahneus teettää. Sijoitetaan rahaa alle 25 m2 koirankoppeihin, ja sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eivät halua maksaa niistä kunnon korvausta. 

Asuntosijoittajat joutuvat nöyrtymään ylitarjonnan edessä, ja vuokraamaan (tai myymään) selvästi aikaisempaa alhaisemmalla tasolla. 

Vierailija
7/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt pois asuntosijoittamisesta. Syynä ei ole nousevat korot, vaan ne riskit mitä vuokralaiset tuovat tullessaan. Vuokranantajan oikeusturva on mitätön ja kallis ja vuokralaiset tuovat mukanaan sellaisia riskejä, että ei kannata ottaa. Olen ymmärtänyt, että asunnon voi rikkoa ja vuokrat jättää maksamatta, että en pääse enää riistämään vuokralaisparkaa. Mua ei ihmetytä lainkaan, että ennemmin pidetään tyhjillään kuin vuokrataan näille ihmisille.

Siirsin sijoitukseni osakkeisiin ja rahastoihin viime syksynä juuri siihen aikaan, kun tälläkin palstalla juhlittiin, että nyt tuli opetus pörssikeinottelijoille. Nythän ne nouseekin komeasti. Eikä tarvitse olla yhdenkään henkilön kanssa tekemisissä, joka kokee minut riistäjänä.

Vierailija
8/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokra-asuntoja voi loputtomiin pitää tyhjillään, koska tappiot muodostuvat liian suuriksi. 

Meillä mummon asunto on ollut nyt tyhjillään noin 5 vuotta, kuluja kuukaudessa suunnilleen 120 e. Vuokralaisesta aiheutuvat kulut olisivat todennäköisesti paljon suuremmat, joten tappioiden pienentämiseksi kämppä on tyhjillään ja lähinnä "kesämökkikäytössä" eli käydään siellä, jos on asiaa Helsinkiin.

Vierailija
9/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pidän nyt tyhjillään sitä riistokoirankoppiani. Vuokralaiskandidaatit ei vakuuttaneet. Pidän mieluummin kämpän ehjänä ja annan perheenjäsenten ja ystävien käyttöön. Tästä saa mukavia vastapalveluksia takaisin. Ehkä joku mun teini-ikäisistä lapsista menee paikkakunnalle opiskelemaan tai kesätöihin ja heille kyllä koirankoppi kelpaa.

Mulle sopisi, että valtio lunastaisi näitä asuntoja ja vuokraisi sitten niille kansalaisille, joihin liittyviä riskejä ei yksityishenkilö mitenkään pysty kantamaan.

Vierailija
10/12 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siirtynyt pois asuntosijoittamisesta. Syynä ei ole nousevat korot, vaan ne riskit mitä vuokralaiset tuovat tullessaan. Vuokranantajan oikeusturva on mitätön ja kallis ja vuokralaiset tuovat mukanaan sellaisia riskejä, että ei kannata ottaa. Olen ymmärtänyt, että asunnon voi rikkoa ja vuokrat jättää maksamatta, että en pääse enää riistämään vuokralaisparkaa. Mua ei ihmetytä lainkaan, että ennemmin pidetään tyhjillään kuin vuokrataan näille ihmisille.

Siirsin sijoitukseni osakkeisiin ja rahastoihin viime syksynä juuri siihen aikaan, kun tälläkin palstalla juhlittiin, että nyt tuli opetus pörssikeinottelijoille. Nythän ne nouseekin komeasti. Eikä tarvitse olla yhdenkään henkilön kanssa tekemisissä, joka kokee minut riistäjänä.

Fiksu olisi jättänyt alunalkaen asuntosijoittamisen sikseen, riskit ovat näkyneet jo pitkään.

Vierailija
11/12 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Etenevä sukupuuttomme vähentää asuntokysyntää.  Helposti on unohdettu, että meillä on myös hyvä kuolevuustahti.

...ja hyvä maahanmuuttotahti.

Vierailija
12/12 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupoissa ei koskaan voita kuin välittäjä, he vievät aina ison osan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi