Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Slaavikyykky"

Vierailija
23.04.2014 |

Pystyttekö olemaan rennosti kyykkyasennossa molemmat jalkapohjat maassa? Tarvittaessa vaikka juomaan kahvia siten?

Onkohan mun rakenteessa jotain outoa, kun väkisinkin meinaan pyllähtää.

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn helposti. Minulla on tapana kököttää "slaavikyykyssä" kun olen tietokoneella. Olen jopa joskus juonut aamukahvitkin siinä asennossa. Joku keskustelija täällä väitti että lyhyet eivät pystyisi siihen, itse olen kuitenkin melkoinen kääpiö 163cm ja alipainoinen. Terveisiä itärajalta! 🐻☕

Vierailija
102/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoituksen puutetta vain.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.c…

Siis harjoituksen puutetta. Pystyvät hyppimäänkin lennokkaasti tuosta asennosta. Mamma Korpela, kun venäläinen hopeakettukin pystyy tuohon.

Hyvä biisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole vain olla kyykyssä vaan teidän pitää päästä niin syvälle, että te "istutte" pohkeittenne päällä. Eli takareidet on niitä vasten. Sillon tossa asennossa on ihan mukava istuskella.

Jos siihen ei pääse, niin normaalit ongelmat on nilkkojen ja pakaran liikkumattomuudessa. Ja tän palstan kohdalla ylipainossa. Nilkan liikkuvuutta voi testata sillä moensti iltapäivälehdissäkin olleella miten paljon saa polven jalkaterää pitemmälle testillä. Ja jos ongelma on pakarassa, niin sillon reidet ja pohkeet ei kohtaa vaan peppu jää liian ylös. Molemmat noista on treenattavia ominaisuuksia.

Vierailija
104/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo katseli televisiota slaavikyykyssä vielä 80v. Oli pieni ja hyvin laiha ja sitkas.

Vierailija
105/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on kyykyllä ja slaavikyykyllä?

Vierailija
106/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ks 105

Vierailija
107/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. On turvotusta ja niin isot luut.

Vierailija
108/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:33"]Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.

Niin ja en ole lihava. 161cm 60kg

T.9

olet

Vierailija
109/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Jos jalka puutuu niin nostan toisen jalan ylös. Joskus molemmat.

Vierailija
110/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on normaali marjanpoimijan asento.

Vierailija
111/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slaavikyykyssä ollaan vieläkin köyhempiä.

Vierailija
112/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja lihava, ja pystyn. :D

Vierailija
113/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kyykyt onnistuu ihan helposti. Jalat yhdessä tai auki tai miten vaan. Lapset han näissä asennoissa on luonnostaan vähän väliä. Itsekin aina lepäilen slaavikyykyssä :D

Vierailija
114/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät jalassa pystyn, ilman kenkiä kantapäät nousevat väkisinkin ylös.

Vierailija
115/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelun ansiosta pystyn olemaan tuossa asennossa. Sehän on terveellinen ja luontainen asento. Ennen en pystynyt. Ja oon siis 170cm pitkä ja lähes alipainoinen, ettei voi vatsaakaan syyttää. Nilkkojen kireys ja lisäksi omaan tosi pitkät jalat, erityisesti reisiluut tuntuvat olevan pitkät suhteessa muuhun vartaloon. En tiedä vaikuttaako asiaan. Lihashuolto ja -kunto sekä venyttely auttanut asiaan.

Vierailija
116/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.

Vaatii keskivartalolta riittävää vahvuutta, jotta saa pidettyä tasapainoa myös sen avulla. Useimmillahan keskivartalo on liian heikko jokapäiväiseen suoriutumiseen.

Vierailija
117/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Se ap:n "rakennevika" taitaa olla ylipaino.......

Mä pystyn kanssa slaavikyykkyyn, ja olen 170 cm ja 80kg. Että ei se ylipaino ole siihen se este. :) Olen kyykistellyt tuolla tavalla ihan pennusta asti esim. mökillä kaloja peratessa tai järvessä tiskatessa (ja tietysti luonnossa pissalla käydessä) se on kai harjoittelu/tottumiskysymys. 

Vierailija
118/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää asento sattuu lonkankoukistajiin ja meinaan pyllähtää, missä vika?

Vierailija
119/200 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Se ap:n "rakennevika" taitaa olla ylipaino.......

Höps, 160cm 90kg täällä ja hyvin pääsen tuohon asentoon ja moneen vaikean jooga asanaan. Ylipainoinen voi olla myös lihaksikas ja notkea.

Vierailija
120/200 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asento vaatii harjoitusta ja riittäävää liikkuvuutta koko takaketjulta. Treeniä vaan ja alkaa onnistumaan! Ei ole mitään rakenteellisia poikkeamia, joiden vuoksi asento ei onnistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi