"Slaavikyykky"
Pystyttekö olemaan rennosti kyykkyasennossa molemmat jalkapohjat maassa? Tarvittaessa vaikka juomaan kahvia siten?
Onkohan mun rakenteessa jotain outoa, kun väkisinkin meinaan pyllähtää.
Kommentit (200)
Itse käyn nykyään aina pask.alla tuolla tavoin. Suoli tyhjenee parhaiten ja myös virtsarakko. Eli pääsen ko asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö olemaan rennosti kyykkyasennossa molemmat jalkapohjat maassa? Tarvittaessa vaikka juomaan kahvia siten?
Onkohan mun rakenteessa jotain outoa, kun väkisinkin meinaan pyllähtää.
Rakentressa on liikaa reittä. Mulla ei, 171/60, ja todellakin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.
Ei ole, vaan keskivartalon lihasten kunto ja takareisien ja pohkeiden kireys.
Markus66 kirjoitti:
Itse käyn nykyään aina pask.alla tuolla tavoin. Suoli tyhjenee parhaiten ja myös virtsarakko. Eli pääsen ko asentoon.
Misssä käyt paskalla?
Pystyn aivan mainiosti, aina sujunut. Nyt olen ylipainoinen, ei vaikuta mitenkään asiaan. Muihin asioihin vaikuttaa kyllä, en ole läheskään yhtä notkea kuin ennen. Ja lyhyt olen myös. Kuulemma savolaiset ja intiaanit osaa kyykkiä :D
En ja hoikka olen, tasapaino vain huono ! Kenkiä laittaessanikin pitää istua penkillä, sillä kyykystä pyllähdän takuulla :D
Vierailija kirjoitti:
En pysty. Jänteetnilkoissa jotenkin liian kireät :(
Niitä kutsutaan achillesjänteiksi urpo.
Monesti tulee oltua noin - hyvin rento ja vakaa asento. Usein neljävuotias lapsi käyttää polviani penkkinä ja esim. puemme sukat jne. tuossa asennossa lapselle vaikkapa kyläpaikan ahtaassa eteisessä.
Joskus joku juttu oli siitä, että tuo kyykky (käytettiin vissiin termiä syväkyykky) olisi tosiaan ihmiselle luonnollisin lepoasento, johon tosin kaikki eivät nykyään enää taivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.
Venyvyydellä varmasti on vaikutusta tähän asentoon, mutta niin myös rakenteella. Lyhyet jalat ja pitkä selkä mahdollistavat asennon ”luontevammin”, kun taas pitkä reisilihas vaikeuttaa syvää kyykkyä. Lihastohtori on kirjottanut aiheesta artikkelin, suosittelen sen lukemista.
Kai sitä slaavikyykkäisi, mutta kun pukamat puskevat ulospäin, niin ei se mukavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon synnyttänyt hiljattain, olen ylipainoinen ja lyhyt ja vaivatta pystyn olemaan jos polvet vähän levällään. Yhtään lihasta ei ole missään enää... :(
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Se ap:n "rakennevika" taitaa olla ylipaino.......
Kireillä nilkoilla ei ole mitään tekemistä painon kanssa.
Meillä välillä lämmittelyssä keinutaan edestakaisin päkiältä kantapäälle kyykkyasennossa, ja joukkueesta löytyy muutama joille tämä vaan on ilman tukea mahdotonta kellahtamatta taaksepäin, näin myös omalla kohdalla. Toki nilkkojakin voi varmasti jotenkin vetreyttää, se vain on ainakin itsellä ollut treenaamisessa tärkeysjärjestyksessä alhaalla. Slaavikyykkyyn pääsen mutta nilkkoja täytyy jännittää aivan tolkuttomasti joten ei se mitenkään mukava asento ole jossa tekisi mieli kauemmin hengailla.
Tunnetaan myös nimellä "Asian squat". Katsokaapa tämä
, hauska :D Melkein kaikki korealaiset pystyy helposti mutta suurin osa valkosista pyllähtää :D Sama itsellä, just ja just pystyn hetken olemaan mutta pyllähdysvaara on suuri, ja tosi epämukavaa. On juurikin pitkät jalat, lyhyempi selkä ja pitkä reisilihas. Ja hemmetin kireät takareidet kyllä (kun taas "salmiakki-istunnassa" polvet menee luontaisesti melkein maahan asti). No on kyllä se suuri pebakin jota yks tuossa ystävällisesti ehdottaa syyksi :D Rakennejuttuja! Nyky(etelä)korealaiset tuskin enää kykkivät reikälattiavessoissa.Hyvin onnistuu, vaikka olen hiukan potra ja lyhytjalkainen :) notkeuskysymys!
Mikä siinä on että mulla menee jalat maitohapoille ihan minuutissa aasialaisessa ja slaavikyykyssä?!? Todella hoikka ja sopusuhtainen olen ettei siinä mitään ja tosiaan noihin asentoihinkin taivun ihan mukavasti ja tasapaino toimii. Pitääkö vaan reenata?
Pystyn pienen venyttelyn jälkeen. Ihan kylmiltään ei toivoakaan.
Naiset pystyvät tuohon useammin kuin miehet, vaikka elämäntapa olisi ollut molemmilla istuminen 12 tuntia päivässä. Itse pystyn, kunhan nojaan tarpeeksi eteenpäin. Harjoittelen asentoa silloin tällöin, pitää polvet notkeana.
M37
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Se ap:n "rakennevika" taitaa olla ylipaino.......
Ei ylipainolla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Pystyn vallan mainiosti slaavikyykkäämään vaikka +30kg ylimääräistä
Juu,onnistuu ihan hyvin. Pystyn olla asennossa ja tehdä samaan aikaan jotain..Esim maalata lattialla. Ylipainoa 10 kg ja lyhyt :D