"Slaavikyykky"
Pystyttekö olemaan rennosti kyykkyasennossa molemmat jalkapohjat maassa? Tarvittaessa vaikka juomaan kahvia siten?
Onkohan mun rakenteessa jotain outoa, kun väkisinkin meinaan pyllähtää.
Kommentit (200)
Nro. 74 jatkaa: olen siis itse reilusti ylipainoinen (170cm/105kg) joten kyykkäyksen esteenä ei ole sekään. ;)
Nro. 74 jatkaa: olen siis itse reilusti ylipainoinen (170cm/105kg) joten kyykkäyksen esteenä ei ole sekään. ;)
En oo vaarassa pyllähtää. En pahemmin harrasta tota kun tulee sellanen olo että on puskapissalla.
Eikös tämä ole enemmänkin aasialaisten tapa istua? Ihan mukava asento, tottumattomana mulla kyllä puutuu jalat hetken päästä ja turvonnut polvi ahdistaa vähän.
Toi jalat yhdessä kyykkääminen onnistuu ihan helposti, mutta siinä asennossa ei ole niin mukava olla.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:08"]
Tulipa testattua. Helpostihan se sujuu, kun jalat laittaa riittävän levälleen, että saa niiden välistä nojattua eteenpäin. Aluksi päkijät tuntui helpommalta, mutta kun hetken oli päkijöillä, alkoi jo huojumaan. Tuossa kyykyssä pystyisi olemaan aika pitkään.
[/quote]
Juu ihan perusasentohan tuo, vaikka meikäläisellä kyllä polvet huusi hoosiannaa. Mutta jos joku onnistuu tekemään syväkyykyn jalat yhdessä ja kantapäät maassa, sekä jalkaterät kiinni toisissaan, niin se jo vaatikin jotain. Itselläni ei ainakaan mitään toivoa, vaan persiilläni olin heti. Onnistuu juuri ja juuri jos pidän jalkaterät 90 asteen kulmassa (kantapäät toisissaan kiinni), mutta heti jos vähänkään kavennan niin kaatuminen alkaa. Olen siis keski-ikäinen megakankea mies. Onnistuuko muilta?
[/quote]
Tämäkin onnistuu helposti vaikka muuten olen aika kankea minäkin. Ehkä mä olen kykkinyt niin paljon että kaikki kyykyt onnistuu helposti (muu sitten huonommin).
2
Alas menee helposti, ylös noustessa kuuluu polvista mekkala ja tuska on hirmuinen. Eli tätä ennakoiden en paljon kyykkäile vaan jätän homman slaaveille.
Minusta tuossa on mukava kykkiä. Olen 167 cm.
Helppo asento, mutta minusta on kaikista mukavin olla kyykyssä, jossa päästän pyllyni ihan ihan alas. Siten, että se lähes koskee maata. Mikähän kyykky se sitten on?
Pystyn hyvin pitämään kantapääni maassa, mutta esim. mieheni ja paras ystäväni eivät pysty. Minäkin sanoisin, että syy löytyy liian lyhyistä/kireistä akillesjänteistä.
Kokeilin just tässä ruokatunnin iloks omassa toimistossa, ja kyllä se mulle ainakin oli ihan helppoa rennossa ja tukevassa asennossa. Jalat vähän haralleen, jalkapohjat tukevasti lattiaan ja käsivarsia voi rennosti lepuuttaa polvien päällä tai niiden yli.
Ihan mukava asento, eikä mullakaan ole pituutta kuin 165 ja painoa on varmaan 80...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:33"]
Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.
[/quote]
Ei ole. Itse olen sekä pahasti persjalkainen että ylipainoinen ja slaavikyykyssä oleminen onnistuu ihan hyvin. Tasapainokaan ei ole mikään kauhean hyvä mutta ihan hyvin pysyy etukenossa ja teemuki kädessä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 00:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:26"]Mutta jos joku onnistuu tekemään syväkyykyn jalat yhdessä ja kantapäät maassa, sekä jalkaterät kiinni toisissaan, niin se jo vaatikin jotain.
Onnistuuko muilta?
[/quote]
Joo, ihan helposti. Ylös-alas pariinkin kertaan. En kyllä muuten ole notkea lainkaan, mutta jostain syystä kyykkyyn meno on helppoa. En kuitenkaan voi siinä asennossa kauan olla ilman että takaisin ylös suoristaminen sattuu.
Nr. 20 (olen nelikymppinen nainen, jos sillä nyt jotain merkitystä on)
[/quote]
Ei ole ongelmaa tuossakaan vaikka maha hinkkaa reisiin kun on ihan alhaalla.
61
Piti ihan kokeilla..
Siis jalkapohjat lattiassa kokonaan, kantapäineen kaikkineen? Ehei. Mutta jos kantapäät saa irrota lattiasta niin nou problem. Se muuten onkin normaali työasentoni, tosin vielä parempi versio siitä on olla toinen polvi maassa. Pystyy ruuvaileen väänteleen käänteleen kittaileen hioileen nakutteleen mittaileen maalaileen, ja hörppimään kahvia työn lomassa aina muistaessaan.
Onnistuu helposti. En ole lainkaan persjalkainen, mutta ylipainoa on. Joku jo mainitsi, että lihasten ja jänteiden kireys vaikuttaisi asiaan. Voisiko korkokenkien käytöllä olla vaikutusta? Itse en käytä sellaisia melkein koskaan, korkeintaan pari kertaa vuodessa jos on hienompi juhlatilaisuus. Jatkuva korkokenkäilyhän lyhentää jalan takaosan lihaksia.
Voisko joku vastata, että onko tossa slaavikyykyssä tarkoitus jäädä noin ylös? Onko se slaavikyykky, kun laskee pyllynsä ihan alas, melkein maahan asti?
Pystyn. Ja olen kuullut jostain että itämaiset ihmiset pystyvät, mutta länsimaiset esim. amerikkalaiset eivät pysty tähän.
Olen hoitoalalla, hyvin on vuosien aikana töissä treenautunut.
Helposti. Ennen kun tupakoin vielä niin tässä asennossa tuli poltettua tupakkaa ja aina venäläiset katsoivat hymyillen. Tässä asennossa on hyvä myös paskantaa jos ulkonä yllättää hätä.
Pystyn, mutta muutaman minuutin jälkeen alkaa hapottamaan. Tekee kyllä hirveän hyvää mun selälle ja jaloille. <3
Jos teillä joillakin ei kyykky onnistu, niin se johtuu kireistä jalkojen takaosista. Siitä vaan venyttämään kyykkäämällä, itsellänikin oli aluksi vaikeata ja piti pitää esim. pöydästä kiinni kun kyykkäsin jotten kaatunut, tai kyykätä kantapäät ylhäällä. Kyllä ne jalat siitä vetreytyy. :)