Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Slaavikyykky"

Vierailija
23.04.2014 |

Pystyttekö olemaan rennosti kyykkyasennossa molemmat jalkapohjat maassa? Tarvittaessa vaikka juomaan kahvia siten?

Onkohan mun rakenteessa jotain outoa, kun väkisinkin meinaan pyllähtää.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
82/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.

Lyhytjalkaisille on kaikki kyykyt tietenkin helpompia. Mietipä hieman - pitkä reisi vs. lyhyt reisi ja miten kauaksi taakse se pitkä reisi heittää painopisteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua joten en tiedä joko on mainittu mutta kyykkyasento saattaa olla yksi syy miksi esim. japanissa on huomattavasti vähemmän lonkka leikkauksia kuin  meillä.

Vierailija
84/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogakyykky, eli malasana. Olen aina jotenkin luullut, että asento on helppo ja siihen pystyvät kaikki. Ilmeisesti näin ei ole.  Pienille lapsillehan asento on luontainen, samoin ei-länsimaisille kulttuureille. Yksi parhaista asennoista treenata kehoa ja mieltä.

Vierailija
85/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon ruumiinrakenteesta, onko helppoa vai ei. Reisiluun ja sääriluun pituuksien suhde, alaraajojen ja selän suhde ovat tärkeitä, vaikuttavat biomekaniikkaan, kulmiin jne. Samoin lantion rakenne, lonkkamaljan sijainti, millaisessa kulmassa reisiluu möllöttää lonkkamaljassa. Yleisesti ottaen jos on pitkä reisiluu, voi syvä kyykky olla hankala ja esim isoilla painoilla kyykkääminen vaikeaa. Ja pääsääntöisesti lyhyiden ihmisten on helpompi kyykätä kuin pitkien. Nimenomaan persjalkaisuus on tässä usein hyväksi, ei haitta. Toki sitten liikkumattomuus, lihavuus, lihaskireydet jne jäykistävät länkkäreitä. Pienikokoiset ja sopusuhtaiset aasialaiset taipuvat kyykkyyn jo anatomiansa vuoksi helpommin ja usein työkin on fyysistä.

Kannattaa treenata kyykkäämistä. Minulla on vähän epäideaali kroppa syväkyykkyyn ja vielä istumatyö sekä taipumusta lihaskireyksiin. Niin vain olen treenillä (keppijumppa, salitreeni, dynaamiset liikkuvuusharjoitukset) saanut kyykyn sujuvammaksi. Varsinkin jos meinaa takakyykätä isoilla painoilla salilla, tulisi liikkuvuuden olla kunnossa! Siltikin voi olla turvallisempaa kyykätä kantakorokkeen turvin.

Vierailija
86/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogakyykky, eli malasana. Olen aina jotenkin luullut, että asento on helppo ja siihen pystyvät kaikki. Ilmeisesti näin ei ole.  Pienille lapsillehan asento on luontainen, samoin ei-länsimaisille kulttuureille. Yksi parhaista asennoista treenata kehoa ja mieltä.

Tietenkin taaperoille on kaikki asennot luontaisia, koska raajat ja kropan mittasuhteet ovat suhteessa täysin erilaisia kuin aikuisella. Tämän lisäksi kaikki tukirakenteet, jänteet, nivelsiteet yms. ovat ihan kumia.

Vierailija
87/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin kans äsken luettuani tuon uutisen. En pysty olemaan kyykyssä jalkapohjat maassa vaan meinaa tapahtua juuri tuo pyllähdys-ilmiö. Jos olisi pidemmät jalat niin se olisi helpompaa. Luulempa että persjalkaisuus on slaavikyykyn esteenä.

Olen tosi persjalkainen ja syväkyykky on mulle helppo. Se on myös mukavan rento asento ja selkä tykkää siitä. Olen ollut välillä tosi ylipainoinen ja silloinkin onnistui. Toisaalta hoikat ja hyväkuntoiset eivät välttämättä pysty siihen, kyse on kehon venymisestä.

Vierailija
88/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti onnistuu. Olen hoikka ja pitkäjalkainen

Vierailija
89/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn ja nostamaan ainakin 120kg kiloa sieltä ylös sen jälkeen. Joidenkin mielestä se on myös terveellisin asento ulostamiseen; kuulemma silloin suoli tyhjenee parhaiten. 

-Mies 29v-

Urpo! Nyt putkimiehillä riittää puuhaa pitkäksi aikaa, kun palstanaiset kilvan paskovat lattiakaivon ritilän päälle.

Vierailija
90/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole enemmänkin aasialaisten tapa istua? Ihan mukava asento, tottumattomana mulla kyllä puutuu jalat hetken päästä ja turvonnut polvi ahdistaa vähän.

Toi jalat yhdessä kyykkääminen onnistuu ihan helposti, mutta siinä asennossa ei ole niin mukava olla.

Ai näin? En pysty kauan olemaan noin.

https://goo.gl/images/W7aDGK

https://goo.gl/images/mfdR2X

Vierailija
91/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyseiseen asentoon jotenkuten, mutta on kyllä mukavasta ja rennosta kaukana. Käsilllä pitää kurottaa eteenpäin ettei kaadu taakse, ja etenkään leikattu nilkka ei meinaa taipua tarpeeksi.

Vierailija
92/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessa työpaikassani slaavyykkäsin joka päivä n. 85 kertaa päivässä :D vieläkin sujuu, tosin harvemmin tulee tuossa asennossa vietettyä aikaa. On myös l o i s t a v a asento seksiä harrastaessa!

Vierailija
93/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Tätä on hämmästelyt moni, koska mä olen 162 cm ja painan 120kg, enkä ole sirkuksesta.

Aikoinaan kuulin, että kyykkiminen on terveellinen asento selälle, joten aloin lukemaan sanomalehden slaavikyykyssä lattialla.

Olen jatkanut näihin päiviin, vaikka kilotkin on lisääntynyt.

Appi (joulu appivanhemmilla<3) tänään hämmästeli, että miten mun polvet kestää. Hyvin on kestänyt kiitosta vaan. Sitten se tuli viereen kyykkimään naksuvien niveltensä kanssa.. ja pyllähteli.

Vierailija
94/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah mitäpä ne vauvvapalstan vakkarit liikunnasta/liikkuvuudesta mitään ymmärtäisivät.

Vierailija
95/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:24"]Kyykkyyn pääsemisen vaikeudet johtuvat vain kireistä pohjelihaksista ja akillesjänteistä. 

Kuinka monta astetta ihmisen "kuuluu" taipua nilkoista?

Vähintään 10-15°. Muuten ei pysty kävelemään normaalisti. Jäykät nilkat on aika yleisiä

Vierailija
96/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn. Olen todella kankea ja heikkokuntoinen, mutta tuo ei tuota yllättäen mitään ongelmaa.

Vierailija
97/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoituksen puutetta vain.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.c…

Siis harjoituksen puutetta. Pystyvät hyppimäänkin lennokkaasti tuosta asennosta. Mamma Korpela, kun venäläinen hopeakettukin pystyy tuohon.

Vierailija
98/200 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Olen hyvin liikkuva nivelistä joten pystyn helposti kyykkimään tai esim. istumaan polvillani. Mieheltäni ei onnistuisi kumpikaan.

Vierailija
99/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja pitkäjalkainen, mutta lennän silti perseelleni .D

Vierailija
100/200 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn. Se ap:n "rakennevika" taitaa olla ylipaino.......

Hei, täällä yksi lievästi ylipainoinen, mutta lihaksikas ja ryhdikäs nainen.

Hyvin voin kyykkiä. Pitkäänkin.

Huonoa lihaksistoa epäilen näillä, joille se on vaikeaa. Liikkukaa ja treenatkaa, ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme