Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

Vierailija
121/550 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just kun olin menossa suihkuun niin alko ihan jäätävä kipu kohdussa. Oli pakko mennä sänkyyn makaan ja huohottaan. Itkukin pääs kun pelkäsin että meneeks tää nyt kesken. Joku 20 min kipu tuntui ja sitten vaimeni. Suihkussa koitin vähän kohdunnapukkaa ja oli paljon ovismaista limaa tullut. Mutta ei onneksi vielä verta. Onkohan näin kova kipu normaalia vai onkohan joku kohdunulkoinen :( ja voikohan veri tulla vasta jälkikäteen jos on mennyt kesken? On tää pelottavaa :( uskaltaiskohan sitä jo näin aikasin soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa..

122/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen, soita ihmeessä neuvolaan ja kysy. Toivottavasti kaikki on hyvin! 

Täällä on menossa rv 7+5. Vähän etova olo on koko ajan, eikä ruokaa tahtoisi tehdä tai edes ajatella, mutta silti on aika kova nälkä... Voi kun kaikki tuotaisiinkin nenän eteen, silloin ei olisi ongelmia syödä! Sama siis kun sulla, Petsu. (Kyllä vertaistuki on muuten hieno juttu :)) Joidenkin ruokien pelkkä ajattelu ällöttää, mieli tekisi marjoja ja salmiakkia. Rinnat ovat raskaat ja väsymys aika-ajoin suuri. Vatsaa turvottaa. Oireita siis on, mutta samalla olen kamalan huolissani onko tuolla ketään. Ainakaan hengissä. Mielenrauhan varmistamiseksi tilasin yksityiseltä ajan varhaisultraan. Googlailujen perusteella Helsingissä Femeda olisi edullisin, joten sinne suuntaamme tänään. Kokonaishinnan pitäisi kelakorvauksen jälkeen olla 130€. Jännittää kamalasti!

FB-ryhmään en ajatellut ainakaan vielä ilmoittautua, tykkään kirjoittaa anonyymisti. Kiva että täälläkin on keskustelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lasketut ajat:

1.1

safia

Sladyx

mammaksi

nooramaria

lionmama88

onnenpotku

2.1

anita

3.1

emmik1

nipander

juku78

hellmi

5.1

Sanna Huttunen

mammanen

6.1

tpauliina

7.1

janna

petsu

8.1

Molly

Niitu83

Mary Elisabeth

iltsi87

9.1

fisuli

eeyore

llara a

10.1

Nooratuuli

11.1

SariMaarit

12.1

ÄitiHenna

13.1

babydreamer

18.1

annikain

katjuliina

tiitii

19.1

MinttuW

onnesta sekaisin

20.1

relight

melinda90

21.1

eveny mama

heavymetalmom77

22.1

Havu

24.1

honey soul

janku

25.1

Toivoa täynnä

26.1

varpunen89

27.1

Anna Mai

Facebook-ryhmään haluavat laittaakaa linkki omaan fb-profiiliin niin pyydän kaveriksi ja kutsun ryhmään! tammikuiset@gmail.com

124/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille odottajille!!

Tänään aion soittaa neuvolaan :) Toivottavasti saisin tutulta neuvolatädiltä ajan mahdollisimman aikaisin. Varhaisultraan menisin, mutta ollaan just reissussa rv 7-8 välinen viikko. Enkä sitten haluaisi päivää tai paria ennen reissua käydä jos jotain onkin vialla... Neuvolan kuitenkin voisi saada jo 9 viikolle (luulisin). Vai millä viikoilla varhaisultraan voi mennä?

Olo on epätodellinen. Oireet on tosi vähäiset. Ajoittain on maha tuntemuksia, iltaa kohti maha turpoaa (mutta niin mulla ainakin vähän aina), nännejä on pikkusen alannut aristaa ja tuota heräilyä on ollut mullakkin ja hikoilua.

Mulla on siitä rasittava tilanne, että kaikki odottaa koska mä oon uudelleen raskaana. Eli suoranaisesti huomaan, kuinka mun mahaa tuijotetaan. Ei kiva. Maha kyllä jo hieman pullottaa (vähemmästäkin syömisestä, heh) ja luultavasti se kasvaa nyt nopeemmin, kun on kerran jo venynyt edes sinne rv 24 asti. Viimeksi pystyin pitämään tosi pitkälle raskauden salassa, osalle ihan loppuun saakka (siis sinne rv 24). Aiotaan kyllä nytkin pitää niin kauan kuin mahdollista. Vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan varmaan aika pian, koska heillä on niin suuri suru meidän puolesta ja mukava kertoa välillä hyviä uutisia :)

Pelottaa kyllä muutenkin kovasti, miten tällä kertaa käy. Joka kerta kun käyn vessassa, tarkistan paperin, ettei vaan ole verta... Tänä aamuna tein liuskatestin, että näin viivan vahvistuneen. Toisaalta yksi suuri pelko on jos pahoinvoinnista tulee yhtä sietämätön kuin viimeksi. Mä en jaksais. Mä olin viimeksi sen takia saikullakin.

Mites teillä muilla homma etenee? :)

Relight ja pullukka rv 5+2

Vierailija
125/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relight toivottavasti nyt pääset ihan loppuun asti ja saatte tammikuussa tuhisijan syliin <3

Aion tänään soittaa sinne neuvolaan. Soittoaika on vasta klo 11. Onneksi ei ole vieläkään tullut yhtään verta mutta kyllä silti pelottaa mitä tuolla vatsassa tapahtuu..

Vähän tuntuu kyllä hölmöltä soittaa nyt jo, mutta siellä neuvolan sivuilla luki että kannattaa soittaa heti kun on saanut plussan. Mutta mulla tosiaan vasta rv 4+2 tai 3

126/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä olen sairaana jo neljättä päivää :( 

Ihan jäätävän kova flunssa iski. En kyllä muista, milloin olisi tämän luokan flunssaa ollut..

Maanantaina piti tulla töistä kesken pois, tiistain istuin tärkeässä palaverissa koko päivän ja tein kuolemaa, mutta oli pakko olla paikalla.

Tänäänkän olo ei helpota. Kohta on työterveyslääkäri, pakko hakea virallista saikkua, kun ei tämä näytä tästä tokenevan. 

En tiedä vaikuttaako tämä raskaus, mutta johan on karmea olo!

Soitin myös neuvolaan, ja ensimmäinen käynti on 3.6.

Pikkuhiljaa sitä alkaa tajuta, että jälkikasvua todella taitaa olla tulossa. Aviomieheni on niin sekaisin onnesta, että se menee jo vähän yli. Aamuisin juttelee jo masulle, vaikkei miulla vielä mitään oireitakaan ole :)

127/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen, sitä toivotaan :) Ja aivan hyvin voit soittaa jo neuvolaan. Jo ihan oman mielenrauhankin vuoksi. Mä täälä odottelen kello 10, että voisin soittaa :)

128/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu myös! :) Laskettu aika 23.1.2015. Toinen lapsi tulossa, esikoinen 1,5vuotias tyttö. Fb-ryhmään tulisin mielelläni mukaan!

Vierailija
129/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille ja tarvetuloa! :)

Soitin neuvolan numeroon mutta siellä vastaskin automaatti, että seuraavan kerran neuvolaan voi soittaa 28.5. :o No silloin on kyllä mullakin jo yks viikko enemmän alla, mutta kai se sit vaan pitää odotella tän kysymykseni kanssa siihen asti. Voihan tosiaan olla että toi kipu oli ihan normioireilua, kun jokaisella se on niin yksilöllistä.. Eipä ole sen lisäksi edelleenkään muuta oiretta kuin rinnan sivut hieman arat.

130/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä iski eilen kova kuume ja flunssa.. toivottavasti menee pian ohi. Paramaxia syön kuumeen laskemiseen, mutta silti olo on aika järkyttävä :( muutenkin raskausoireita jo aika paljon: väsymystä, pissahätä yötä päivää, kova nälkä, rinnat huutaa hoosiannaa, etovaa oloa varsinkin aamuisin/aamupäivisin. Ensimmäistä ultraa ja mahan kasvua odotellessa :) Sain tänään varattua ensimmäisen neuvolan, joka on 11.6 :) Toivottavasti te muut vältytte sairastumiselta! :) 

Toivoa täynnä + Papu rv 4+4

131/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sairaana :/ nämä helteet, pahoinvointi, lihassärky ja kuume..ihana yhdistelmä!! .pelottaa myös se listerioosibakteeri....kun siinä oireet olis tämmöset tosin en mielestäni oo syöny mitään sitä aiheuttavaa :( mitä oireita teillä muilla sairastelijoilla? Noh toivotaan et on perusflunssaa! Mut jotain iloa tähänkin päivään..tänään oli eka neuvola ja nähtiin asukki ultrassa :) <3 ja kaikki oli hyvin ! Helpottunut tunne tuli! rv 8+0 tänään! :)

132/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen: mulla oli aika koviakin kuukautiskipuja silloin kun menkkojen oisi pitänyt olla käynnissä. Nyt on helpottanut eikä verta onneksi tullut. Ei ne ehkä ihan noin kovia ollut, mutta sellaisia kuin kovat kk kivut on. Välillä kipristelee vieläkin muttei jatkuvasti niinkuin silloin.

Miten tarkasti te noudatatte noita ruokakieltoja? Onko ne tärkeitä ihan heti? On muuten ihan tosi hankalaa käydä ravintolassa :D En tajunnutkaan ennen...

Mietin muuten että kaikki ohjeet on jotenkin "oikeasti" raskaana oleville. Enhän mä nyt tässä oikein kunnolla oo kun ei missään näy eikä tunnu... OONHAN MÄ...!! Nythän siellä just tapahtuu monta tärkeää ja kriittistä asiaa.

Saisinkohan mä ton varhaisultran, kun mulla on vaihdellut  normaalisti 24-34 välillä kierrot? Jos ei kertoisi että tasan tarkkaan tiedän koska ovis oli...?

Oon muuten jotenkin höntti kun en varsinaisesti pelkää keskenmenoa. En tietenkään missään nimessä halua sitä, mutta jotenkin sellainen olo että nyt kun elän vaan hyvin niin mä en mahda sille mitään. Jotenkin enemmän pelkäsin etten tule ollenkaan raskaaksi... No eiköhän se tässä ehdi vielä muuttua kun viikkoja tulee lisää.

(.) mulla ihan ok olo onneksi :) aamulla ällöttää ja välillä on tullut muutenkin tosi heikko happi jos ei oo syönyt. Jotkut ruuat ei mene millään alas ja mehut ja kaikki hedelmät on ihan supernam. Nukun aika huonosti ja mahaa kipristelee välillä. Pissalla pitää ravata aika usein.... Mutta ei mitään mikä rajottaisi kauheasti elämää. Missähän vaiheessa se oksentaminen yleensä alkaa?

Pikaista paranemista kaikille sairastajille!

Havu 5+0

133/550 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille jotka ootte kesäflunssan saaneet!

Täällä ei oo kauheasti mitään oireita, aamuisin on vähän etova olo mutta mulla on sitä toisinaan ihan normaalistikin joten en tiedä johtuuko raskaudesta. Päiväsaikaan mua pissattaa koko ajan, mutta yöt oon nukkunu kyllä heräämättä vessaan kertaakaan (jee!) Mutta ei mitään muuta.

Niin tai no joo, sain plussan maanantaina ja oon sen jälkeen ehtiny jo kutoon yhdet villahousut ja puolitoista sukkaa. Ja aloittaan villatakin. Ehkä tääkin lasketaan oireeksi? Miestä tuntuu vähän huvittavan mun touhut, mutta on muutaman kerran jo keskustellutkin vauva-asiasta ihan järkevästi. Näyttää myös siltä, että meidän lapselle on kehittynyt ihan kauhea masunimi... (Mies siis tämän nimen takana.)

Anna Mai 4+2

Vierailija
134/550 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu, ravintolassa käynti on muuten todella hankalaa! En tiedä mikä sulla siinä oli hankalaa, mutta mulla ainakin mietitytti yhtäkkiä siinä tilanteessa, että uskallanko syödä mitään. Mä oon pyrkinyt heti vältteleen niitä kiellettyjä ruoka-aineita, koska pelkään että aiheutan keskenmenon syömällä väärin.

Ja Varpunen, tosi ikävää että neuvolaan soittoa pitää odottaa nuin pitkäään!

Voimia kaikille sairastajille ja oireilijoille! :)

135/550 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Aamulla plussattu! Kk ollut aika epäsäännölliset viimeaikoina joten vasta tänään testasin vaikka jo viikko sitten epäilin vahvasti. Vielä ei juurikaan oireita ole ollut, välillä ihan pientä ällötystä ja eilen alkoi tissit kipeytyä. Mies oli varsin innoissaan aamulla uutisesta :) Ensimmäinen tulossa meille. Jokohan sitä kohta soittaisi neuvolaan... Ruoka-asioita en ole vielä miettinyt ollenkaan! Joku ajatus näillekin on suotava, mutta en aio suupalojen vahtaamisesta tehdä elämäntehtävääni. Ja nyt pitäisi muka keskittyä töiden tekemiseen...

Laskettu aika 21.1.

Pikku Muuu rv 5+2

136/550 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ehkäpä varovasti uskallan tänne liittyä jo. Plussasin keskiviikkona, tänään viikot 4+4 omien laskujen mukaan eli laskettu aika olisi 26.1.2015. Olin kyllä aika varma että raskaana ollaan, kaikki oppikirjan mukaiset vaivat kun oli: pahoinvointia, hirveä turvotus mahassa, huimaus...jännä kun tää nyt sitten tärppäsi heti ekasta kierrosta kun jätin pillerit huhtikuussa pois. Ihan ei uskalla ilosta pomppia vielä ja toiveissa on kyllä alkuraskauden ultra varmistamaan että elämää ylipäätään löytyy. Ja muutenkin, riskiraskaushan tämä on. Esikoinen syntyi rv 25+3, erittäin pienenä keskosena painaen 700g, mutta sinnikäs tyttönen on nyt täysin normaalisti (tai ehkä vähän enemmänkin :P) kehittynyt kolmevuotias. Ollaan oltu tää talvi Sevillassa ja nykyinen avomieheni on espanjalainen. Tuo todennäköinen alkuraskauden ultra tullaan käymään täällä, mutta kesäkuussa palaan Suomeen ja lähes varmasti jään sinne seurantaan.

Minun tarinani on 28-vuotiaana ilmennyt kohdunkaulan syövän esiaste (adenokarsinooma), joka löytyi juuri oikealla hetkellä ja olin sopiva hedelmällisyyden säästävään leikkaukseen nimeltä trakelektomia. Kohdunkaula on poistettu tuolloin kokonaan ja esikoisen kohdalla synnytys ehti tulehdustilan vuoksi käynnistyä, joten pysyväksi aiottu tukilanka leikkasi läpi ja jouduttiin poistamaan. Niin, jouduin siis tuolloin osastolle lapsivesien menon vuoksi rv 22+6, mutta onneksi pikkuinen sai vielä 2,5 viikkoa kasvaa ennenkuin odotettavissa ollut tulehdus sitten tuli. Uusi tukilanka laitettiin robotilla pari vuotta sitten ja pitäisi nyt olla huomattavasti parempi, että siinä mielessä luottavainen olo (kunhan pääsen Suomeen ja lääkäreillä on mahdollisuus tutustua mun historiaan, niin ja ihan kiva että ymmärtää mitä ne puhuu).

Yksi pikku miinus on se, että avomieheni on alusta saakka ollut sitä ajatusta vastaan, että pitäisi ehkä joskus Suomeen lähteä :( toivon, että hänkin ymmärtäisi kyseessä olevan sekä lapsen että minun paras, mikäli siis kaikki menee hyvin eteenpäin. Täällä Sevillassa olen opiskellut kieltä ja elellyt lähinnä säästöillä, mutta myös töiden saamisen vuoksi olen ajatellut Suomeen paluuta jo aiemmin, sillä 10kk jälkeen (josta viimeiset kolme kk oikealla kurssilla) opiskelun jälkeen en kyllä koe vielä pystyväni työskentelemään espanjaksi ja se on täällä ehdoton edellytys. Nyt oltiin siis alunperin tulossa parin kuukauden kesävisiitille kaksi tyttäreni kanssa ja mies tulee elokuun alussa pariksi viikoksi. Takaisin olisi tarkoitus lentää yhdessä...melko varmaa on sekin, että seurannassa naistenpolilla tullaan kieltämään kaikenlainen matkustelu ulottumattomiin, että tuskin olen lentämässä takaisin sitten. Toivottavasti hän muuttaisi mielensä tulisi sitten tuekseni. Kävi miten kävi, onnellinen olen tästä pikkuisesta <3

137/550 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu mukaan kohta vuoden esikoistaan yrittänyt pariskunta, juuri plussanneena ja onnesta sekaisin tietenkin! Voiko tämä todella olla totta? Ensimmäinen haamujen haamu tuli viime sunnuntaina (kp28), toinen kp30 ja eilen kp32 selkeä plussa. Nyt menossa ilmeisesti sitten rv4+5. Eka neuvola varattu puolentoista viikon päähän eli 6+1. Olen niin iloinen että pääsemme sinne jo niin aikaisin, on meinaan niin epätodellinen olo! Oireita tähän asti olleet kamala väsymys (oikeesti hirvee haukottelu :D jonka muutkin huomanneet) ja sitten jäätävästi turvonneet ja kipeytyneet rinnat :D pientä etovaa oloa ollut myös.

138/550 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, laskurin mukaan la olis 28.1. :) TIITII meillä siis samana päivänä eka neuvola kuin teilläkin :)

139/550 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mishu oho mikä tarina sulla. Sulle erityisesti tsemppiä osotukseen. 

Tänne ei oikeen kuulu mitään. Kesäloma loppuu huomenna ja pitäis palata töihin. Hyi kauhee, miten selviän tän öklöolon kanssa siellä? 

Eveny 5+3

140/550 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveny kiitos :) sitä tarvitaan kyllä. Mutta pääasia olis pystyä olemaan stressaamatta kun ei siitä mitään hyötyä ole kuitenkaan, päinvastoin. Miten kesäloma nyt jo ohi, ei kai kokonaan???

Onko teillä muilla muuten ollut mitään vuotoa nyt alkuraskaudessa? Mulla tollasta erittäin niukkaa rusehtavaa joskus pyyhkiessä. Varmaan vanhaa verta kiinnittymisestä. Mutta esikoisen kohdalla kyllä muistan että olis ollu ihan kirkastakin alkuvaiheessa ja sanottiin että ihan normaalia. Olis se silti kivempi jos ei olis mitään vuotoja..

Täällä Sevillassa oli muutaman viikon jo vähän turhan kuuma, varjossa +35...puuuh..nyt onneksi vain 25-30 astetta, että ei oo niin tukalaa. Ilmeisesti Suomessakin on jo ihan kesä? Odotan kyllä innolla että päästään sinne...ihan oikeasti ei ole parempaa kuin Suomen kesä <3 ja en kyllä ihan tajua miten täkäläiset naiset kykenee elokuussa melkein viidenkympin helteessä edes kurkistaan ulos raskausaikana :P ihanaa lauantaita kaikille!

mishu 4+5