Tammivauvat 2015 <3
Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.
Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu.
Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)
Ihanaa, olo on onnellinen <3
anita, la 2.1
Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D
Kommentit (550)
Heips
Havu: oon käynytkin mittauttamassa paineet kahdesti tässä helteiden ja päänsäryn aikaan ja ne on ihan hyvät. Mulla on luonnostaan melko matalat paineet ja nyt ovat olleet 119/65-luokkaa. Minä olen kanssa juonut ihan kaikkea mitä pystyn, siis en tosiaan pelkkää vettä, joka nyt ei mene edes alas enää. Eilen palasi taas oikein jyskyttävä päänsärky ja yökkäsin vedet ulos töissä. Töiden jälkeen simahdin sohvalle kylmä kääre otsalla ja tänään heräsin samaan särkyyn. Neuvolasta ohjeistettiin aika pian hakemaan sairaslomaa, jos ei meinaa jaksaa. Töissä on lämpöä sisällä noin 30 astetta ja suoraan sanoen v*tuttaa istua täällä päänsäryssä, huonosti voiden ja hikoillen kuin pieni sika. Eikä hirveesti lohduta, että ens viikolle povataan noita 30-35 asteen superhelteitä. Voi vee sanon minä.
T1udelle tervetuloa mukaan! Itse olen myös ollut ennen tätä nykyistä palkollisen vakkarisuhdetta yrittäjänä ja kyllähän se aikamoista taiteilua on niiden töiden riittävyyksien ja toisaalta tienaamisten ja lomien kanssa. Tsemppiä! Toivotaan, että asiakasyrityksessä ollaan inhimillisiä ja annetaan sun tehdä duunia jaksamisen mukaan äippälomaan saakka =).
Mitäs muille kuuluu? Vielä tolpillaan helteistä huolimatta?
LMC ja Muru-veijari rv14+5
Hei! Pääsin nyt oikein läppärillä kirjautumaan tänne! :)
Kyllähän nämä helteet syö mehut! Mulla sentäs on ihan ok ilmastointi töissä, mutta silti on välillä niin naatti iltaisin. Mä oonkin kyllä ottanut illat levon kannalta ja suosittelen sitä muillekkin :)
Havu, mä ainakin tarkoitin sillä kohdun tuntumisella sitä, että tunnen sen sisältäpäin ja silloin kun liikun. Tuntuu, että on jotain ylimääräistä tuola alavatsalla. Päältä en oo ees yrittänyt tunnustella. Sulla on aika hauska tilanne, kun saat mennä loman jälkeen mahan kanssa töihin! Mä kyllä luulen, että monet on jo arvailleet, mistä mun pömppis johtuu, mutta kukaan ei oo viitsinyt vielä sanoa sitä ääneen. Käytän kyllä kans melko väljiä vaatteita. Kotona välillä oon jollakin tiukalla paidalla ja olis kyllä kiva jo esitellä tuota palloa muillekkin, mutta mä nyt oon niin tosi varovainen raskauden julkistamisen kans.
T1ude, mä kans olen yrittäjä. Oon sellasella alalla, että mulla varmasti töitä riittää ihan hyvin siihen asti kuin vaan jaksaa/ pystyy tehdä. Kai oot huomannu maksaa riittävästi yeliä niin saa jonkunmoisen äityispäivärahankin :)
LMC, hyi kamalaa, missä lämpötiloissa sun pitää työskennellä. Itellä on välillä ollu jotain 26 astetta niin oon ollu ihan läkähdyksis ja kans sitten oksennellut. Hae ihmeessä sairaslomaa jos pystyt!
Ens maanantaina tosiaan pääsen ultrattavaksi. Jännittää jo nyt ja toivon kovasti, että kaikki olis hyvin. Mulla on kyllä ihana neuvolantäti ja on luvannut myös ultrata joka käynnillä ja ajoitti mun neuvolakäynnitkin näiden keskussairaalan ultrien väliin. Siitä saa kivasti mielenrauhaa aina hetkeksi :) Olin muuten tuntevinani alkuviikosta hentoisen hipaisun alavatsalla! Voi kun tuntisi niitä lisää <3
Ei muuten oo mullakaan mitään aikomustakaan liittyä fb- ryhmään, että pidetään vaan täälä juttua käynnissä!
Relight ja pullukka rv15+2
T1ude: meillekin on hankittu kunertin yhdistelmävaunusetti johon kuuluu myös turvaistuin :) ostettiin tosin käytettynä torista, mutta uudenveroiset on! Ihan hyviltä mielestäni tuntuvat, vaikka käytössähän sen vasta kunnolla huomaa.
tänään on eka lääkäri neuvolassa :) ja kuunnellaan sydänäniäkin ekaa kertaa .
Varpunen 13+1
Viimeisiä lomapäiviä viedään. Jännä mennä maanantaina työmaalle kuuden viikon tauon jälkeen "ison" mahan kanssa.
2O2O: tyttöä veikkaili lääkäritäti :) Itsekin olen ollut sitä mieltä jo ihan alusta asti (ja ehkä myös enemmän toivon..). Ja niin myös äitini ja isoäitini. Katsotaan nyt sitten pitääkö paikkansa vielä rakenneultrassa ja synnytyksessähän se sitten loppupeleissä selviää.
Minulla alkoi kauhea iskias (?) kipu noin viikko sitten. Alaselän alapuolella, pakaran yläpuolella (olipas hienosti selitetty) tuntuu kuin joku puukolla iskisi aina kun kävelee. Onko muilla ollut vastaavaa ja miten siitä on selvitty? Kai tässä on lääkäriin mentävä kohtapuolin, kun käveleminen alkaa olla aika tuskaa. Ja töissä sitä joutuu paljon tekemään. Ei tosin olisi kiva vielä tässä vaiheessa jäädä saikullekaan varsinkin heti loman jälkeen.
Muuten olo on oikein hyvä :) Nälkä on lähes koko ajan, paino nousee ja maha kasvaa :s Mikä sitten on liiasta syömisestä johtuvaa ja mikä vauvelista, en tiedä. Onneksi vatsa alkaa olemaan aika pinkeä niin ei näytä vain lihomiselta. Helteet saisivat tosin nyt kyllä hellittää jo..
Ajateltiin muuten tilata vaunut Saksasta, kun niitä saa noin 300-400e halvemmalla. Onko kokemusta?
Nipander 17+5
Nipander: ihanaa kun sait jo ennen rakenneultraa veikkauksen :) ja se kunert merkki on tosiaan saksasta. Kyllä uskon että ihan hyviä on. Ei se edullisempi hinta aina tarkota huonompaa laatua. Meille käy hyvin nuo vähän kevyemmät alumiinirunkoiset vaunut kun asutaan kaupungin tuntumassa jossa aura-autot käy.
Siellä masussa se pikkusen sydän kovasti teki töitä <3 tänään lääkäri totes että mulla on kohtu kallistunu taaksepäin, eli saa nähdä milloin maha alkaa kunnolla pullottaan. Ihmettelinkin miksen tunne vatsan päältä tunnustellen kohtua vaikka niin moni täälläkin on siitä puhunut. Mutta ihmetyttää myös tuo kohdun kallistus, sillä pari vuotta sitten tarkastuksessa lääkäri sanoi että kohtuni olisi oikealle kallistunut. Että kallisteleeko se siellä aika ajoin mihin lystää :D luulin että kallistuma olisi aina sama.
Ainiin piti vielä sitäkin ihmetellä että paino on pudonnu 1kg viime neuvolakäynnistä, eli alkupainosta :o vaikka ihan kunnolla oon syöny ja mahakin pömpöttää turvotuksesta. Söin kyllä talvella tosi paljon kaikkia herkkuja ja paino nousi pari kolme kiloa. Nyt keväällä ja kesällä oon vähän terveellisemmin syöny joten luulisin että paino on sen takia hieman laskenut. No pääasia että pikkuinen on kasvanut normaalisti :)
Hemoglobiininikin oli laskenut 113.. Pitää varmaan kohta alkaa popsimaan rautatabletteja monivitskujen ohella. Vaikka on siinä multi tabs raskausvitamiinissakin rautaa, muttei ilmeisesti tarpeeks. Mites muiden arvot?
Varpunen 14+1 Heiii! Olin laittanu edelliseen viestiin ihan väärän viikon! Mut siis Joo nyt on 14+1!!
Moikka kaikki, oon pari viikkoa lueskellut teidän tekstejä ja päätin vihdoin itsekin liittyä keskusteluun. Täällä vaikuttaa olevan todella mukavaa porukkaa ja kannustava meininki :)
Odotan siis ekaa lasta ja laskettu aika on tammikuun 14. päivä. Eli nyt on viikkoja 16+2. Alkuraskaus oli aika rankka, kun pahoinvointi kesti aamusta iltaan kymmenen viikon ajan. Pahimpaan aikaan jouduin päiväksi tiputukseen. Nyt on alkanut helpottaa, ja jaksaa taas tehdä muutakin kuin maata sängyssä töiden jälkeen.
Nipander: Mulla oli samanlainen selkäkipu pari viikkoa sitten. Ihan kuin noidannuoli, joka tuntui just pakaran päällä oikealla puolella alaselkää. Pahimman kivun aikaan piti käyttää kävelykeppiä apuna! Kävin ensin terveyskeskuslääkärissä, joka määräsi panacodeja. Mun mielestä morfiinijohdannainen oli vähän liioittelua, joten tyydyin reseptivapaaseen panadoliin. Pari päivää myöhemmin menin ortopedille, joka kauhisteli panacod-määräystä ja kehotti vesijumppaamaan ja uimaan. Onneksi olin mökillä ja pystyin vesijuoksemaan parin viikon ajan monta kertaa päivässä. Sillä kipu lähti! Mulla toi noidannuoli johtui ilmeisesti rajusta oksentamisesta, joka veti selän kramppiin.
Tänään oli neuvolalääkäri, joka totesi vauvan sydämen lyövän normaalin aktiivisesti ja vakuutti, ettei nuorena hankitusta nännilävistyksestä pitäisi olla haittaa imetyksessä. Nyt lävistysreikä on jo siis umpeutunut. Näitä juttuja ei silloin parikymppisenä ajatellut :) Nyt oon siis 30-vuotias.
Töiden suhteen stressaaville: pitäkää puolenne! Suomessa on onneksi todella hyvät lait raskaana olevien suojelemiseksi. Itse kerroin jouduin heti raskauden alussa kertomaan pomolle, kun työhön kuuluu matkoja vähän vaikeampiin maihin, enkä pahoinvoivana uskaltanut lähteä. Tällä viikolla hain esimiespaikkaa, ja isommat pomot vakuutti, ettei raskaus vaikuta valintakriteereihin mitenkään. Jotenkin myös uskon heitä.
Edessä on jännä syksy. Uusi työ ratkeaa pian, elokuussa on myös rakenneultra. Kaikista suurin muutos on kuitenkin mun puolisollla, joka päätti raskausuutisen kuultuaan muuttaa Suomeen kotimaastaan Keski-Euroopasta (ollaan oltu vuosia onnellisesti kaukosuhteessa). Taakse jää miehen hyvä työ ja kaverit, mutta edessä on kauan odotettu elämä saman katon alla, ja jos kaikki menee hyvin, pieni vauva pian muuton jälkeen. Toivottavasti pian myös uusi työpaikka.
Tsemppiä kaikille helteistä kärsiville! Talvi tulee aina :)
Moi.
Tulin kertomaan viimeisen kerran kuulumiseni. Yli viikon olin sairaalassa, kun pieni ei halunnut syntyä. 5:nä päivä syntyi tipan avulla. ( siihen mennessä lääkkeitä, ja edellisenä päivänä laittoivat painon kohtuun avaamaan sitä..) Pieni enkeli-poikamme syntyi turvonneena, ja noin kisunpennun kokoisena. :'( Ei olisi ollut selviytymismahdollisuuksia.
Pari tuntia tästä yrittivät saada istukkaa pois, mutta jouduin kaavintaan. Siinä vaiheessa olin jo niin lääketokkurassa, että tärisin vaan.
Kun heräsin viiimein, huomasin että olin ollut noin 4 tuntia unessa. Lääketokkurasta huolimatta tajusin, ettei kaikki ollut niin kuin piti. Olin monessa eri tipassa kiinni..käsivarret täynnä kanyyleja, ja kone piippasi vieressäni.
Minulle ilmoitettiin, että olivat joutuneet tekemään hätäsektion, koska kohtu ei ollut lähtenyt supistumaan, vaan suurenemaan, ja näin ollen repesi. 3 litraa olin menettänyt verta, ja olin jo ollut paineeton. Ainut selviytymismahdollisuuteni oli ollut kohdunpoisto.
Näin ollen emme tule koskaan saamaan yhteistä biologista lasta mieheni kanssa, ja hän ei omaa lasta, mikäli minun kanssani elämä jatkuu yhdessä loppuun asti. :'( Hänen sukunsakin päättyy näin ollen häneen :(
Olen jo lukenut kohdunvuokrauksista ( mikä kielletty vuodesta 2007.) ja adooptiosta, mut vielä liian voimaton miettimään sen kummemmin jatkoa. Itse en joka tapauksessa voi enää lapsia saada. Munasarjat toki jättivät, ettei sentään vaihdevuodet heti ala, vaan hormoonitoiminto säilyy, ilman kuukautisia.
Tässä siis tarinani, kun kaikki voi mennä niin pahasti kuin vaan voi.
Jottei kukaan nyt säikähtäisi, sain myös tietää, että tälläisiä sattuu vuodessa vain 1-2 tapausta.
Nauttikaa pienistä ihmeistä. Itseltäni tämä ilo vietiin julmasti pois.
Kohduton Sladyx
Sladyx... Nyt ei todellakaan löydy enää sanoja, vaan vieriviä kyyneliä.
Voi kamala :'( Kyllä elämä osaa olla välillä julma. Olen todella pahoillani Sladyx.
Sladyx, suuret pahoitteluni! Elämä osaa olla epäreilua! Voimia ja jaksamista jatkaa elämää eteenpäin <3
Sladyx, toivon sinulle ja miehellesi voimia selvitä teitä kohdanneesta hirveydestä. Ei tuollaiseen voi valmistautua eikä kukaan varmasti voi ymmärtää miltä tuntuu menettää sekä pikkuinen että toivo toisesta :( toivottavasti saatte tukea toisistanne ja läheisistänne ja kohtalo on jatkossa teille suopeampi. Onneksi maailmassa on myös ihmeitä <3
Sladyx, En osaa sanoa muuta kuin, että olen todella pahoillani!
Elämä on kyllä välillä niin epäreilua..:(
Paljon voimia! <3
Voi Sladyx :´(. Todella kurjia uutisia sinulla, olen todella, todella pahoillani niin sinun kuin miehesikin puolesta. Eihän tuollaista voi koskaan osata edes ajatella... että noin karmaisevasti voi koko ihanaksi ajateltu odotus päättyä.
Toivon sydämestäni, että saatte voimia toisistanne ja kun aika on oikea, löydätte ehkä adoptiosta tai muusta keinosta juuri teille sopivan ratkaisun. Jaksamista!!
(.) Ei kummia. Tänään menen 10.30 vihdoin lääkäriin tästä päänupistani, joka särkee aina vaan. Oksettaa ja muuta kivaa, ei tätä hellettä jumalavita jaksa enää. Mutta enempää en jotenkin kehtaa valittaa kun toisilla on asiat paljon huonommin.
LMC 15+3
Sladyx: Vedet tulivat silmiini kun luin kirjoituksen. Olen todella todella pahoillani :( Kovasti voimia teille sinne ja valoa elämään kaikesta huolimatta. <3
Tuntuu tämän jälkeen väärältä kirjoittaa omista kuulumisistani... :/
Olen nyt siis raskausviikolla 19 ja kävimme viime viikolla yksityisellä 3D/4D rakenneultrassa ja pieni terve tyttö on meille tulossa <3 Olimme mieheni kanssa kuvitelleet vauvan pojaksi jostain syystä ja oli ihana iloinen yllätys että tyttö siellä onkin. Kävimme Brunolla Femodassa ja hän sanoi asian olevan 100% varma koska näki häpyhuulet ja klitoriksen. Halusimme tietää sukupuolen koska asia tuntuu nyt jotenkin konkreettisemmalta ja ihan samahan tuo meille on, pääasia että lapsi on terve. Ja on helpompaa nyt myös ostaa muitakin kuin unisex vaatteita. Kannattaa käydä 3D/4D ultrassa vasta viikolla 20 tai sen jälkeen koska esim. kasvon piirteet eivät kunnolla vielä näy viikolla 18. Meillä on julkisen rakenneultra parin viikon päästä. Halusimme kuitenkin mennä aiemmin koska minulla on töissä ollut supistuksia välillä ja tsekattiin että kohdunkaula ei ole auennut ja kaikki on kunnossa. Tyttö piilotteli kasvojaan käsillä. Ihanan helpottunut olo!
Paino on noussut jo 5kg raskauden aikana mutta neuvolassa sanottiin vauhdin olevan ok. Itseäni vähän kauhistuttaa tuo alkuraskauden nopea painonnousu mutta yksilöllistä tämäkin on. Hoikka olen luonnostaan niin kyllä nämä kilot näkyvät. Vatsa on jo raskausmaha, pyöreä kiinteä pallo eikä sitä pysty enää piilottelemaan. Joten korostan sitä nyt :) Ei kyllä jää kenellekkään epäselväksi, on se sen verran nopeasti kasvanut muutamassa viikossa. Ruokahalu on onneksi palannut normaaliksi alun jatkuvan nälän jälkeen ja painnonousukin hidastunut. Iho-ongelmat on lähteneet kasvoista mutta rintakehällä on nyt näppyjä. Mielialat on hieman tasaantuneet, mitä nyt hieman helpommin pääsee itku ja herkkänä olen.
Viikon päästä on ensimäinen lääkäri-aika kun jouduttiin siirtämään sitä töideni vuoksi. Tällä hetkellä olen todella uupunut, teen fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä ja päivä kerrallaan yritän jaksaa. Yöunet on heikentynyt ja helteetkin varmasti väsyttää. Syyslomaa odotellessa...
Ainiin. Meillä onkin laskettuaika jo 28.12 mutta pysyn täällä tammikuisissa koska tänne olen kirjoitellut. Ja voihan tuo syntyäkkin muutaman päivän myöhässä :)
Voi Sladyx.. todella vetää hiljaiseksi tarinasi surullisuus, olen todella todella pahoillani että voi edes noin tapahtua :( Paljon voimia jaksaa ja onnen säteitä toivon teille tulevaisuutta varten, tuon tuskan jälkeen..
Viikkoja on nyt kasassa 16+2 ja tänään varasin itselleni vkon 16 neuvolan kuten kesäsijainen ohjeisti. Uudelleensynnyttäjänähän tuota vkon 16 käyntiä ei normaalisti ole mutta perussairauksieni vuoksi kuulemma saan käydä tämänkin käynnin.. Ajan sainkin jo huomiseksi! Ihana päästä kuulemaan josko ne sydänäänet siellä jumputtavat kuten pitääkin.. Kovasti odottelen ensimmäisten liikkeiden tuntemista ihan varmuudella, pienenpieniä tuntemuksia on jo ollut muutaman viikon aikana mutta ovat olleet todella satunnaisia, eikä liikkeitä ole tuntunut esim. illalla nukkumaankäydessä kun oikein olen odottanut ja "kuulostellut" niitä..
Emmik: mulla on paino noussut jo 3,5kg tähän vkolle 17 ja lähtökohdiltani en ole hoikka ollutkaan.. Maha on ihan järkyttävä! Eitosiaankaan mikään söpö pallura jota voisi edes kuvitella korostavansa :D Illalla voisi luulla että se olisi jo ihan oikea vauvamasu mutta ei.. aamulla on taas "vetäytynyt" ja tunnen vain pienen kummun vatsamakkaroiden alla ;D eli ihan vaan läskilöllyrää jota kasvava kohtu puristaa ylöspäin ;)
Viimein kerroimme uutisen isosiskoille, ensin eivät raasut edes tajunneet (helle on pehmittänyt lastenkin päät...) mutta sitten kun heille valkeni että pikkusisarus on tuloillaan ei riemulla ollut rajoja :') ihanat isosiskot ovat jo suunnitelleet huonejärjestystä ja tarhaanviemisiä ja silitelleet vauvaa masun läpi (siis sitä läskiröllykkää..)
...no tulipa yhtäpötköö!! ... ei ottanut kone näköjään rivinvaihtoja huomioon, tais helle sekoittaa koneenkin
Ihan ensin Sladyx: Vaikea sanoa muuta kuin syvät pahoittelut. Paljon jaksamista teille <3
Muutenkin olette ehtineet jutella vaikka mitä…
LMC: Kiitos tsempistä, asiakkaalla oltiin inhimillisiä ja luvattiin töitä jouluun eli äippäloman alkuun asti! Olen ihan super helpottunut!
Relight: Sulla on tosi hyvä tilanne sitten J. Itse olen alalla jolla töitä ei kaikille tahdo riittää, varsinkaan vasta koulusta valmistuneille kuten minulle. Kiitos vinkistä, aloin heti plussattuani maksamaan Yeliä niin paljon kuin mihin tuloni riittävät.
Varpunen: Kiva kuulla kokemuksia J. Jännityksellä odotan vaunupakettia postista että pääsee lähemmin katsomaan miltä ne vaikuttavat. Tuohon painoon liittyen, mullakin on kiloja pudonnut parikin, vaikka maha on turvonnut ja näytän siis lihonneelta… Vauvalla silti kaikki oli ainakin ultrassa kunnossa, kai se paino tästä lähtee nousuun.
Wurmi: Sulla tapahtuukin paljon syksyn aikana! Onneksi kuitenkin iloisia juttuja J
Emmik1: Minkä hintainen tuo 3D/4D ultraus oli? Vaikuttaa tosi kiinnostavalta, mutta huiteleekohan hinnat ihan pilvissä J…
Oletteko te jo tehneet hankintoja? Me ollaan tosiaan Kunertin vaunut ja turvakaukalo ostettu, lisäksi minille on jo lipasto sekä yksittäisiä vaatteita hankittuna. En malta odottaa syyskuun rakenneultraa jotta voi ostaa muutakin kun ihan neutraaleja vaatteita!
-T1ude ja mini 14+3
Moi! Löysin tämän keskustelun vasta pari pv sitten ja nyt päätin itsekin osallistua :) Minä olen 23 ja mies neljä vuotta vanhempi. Esikoista odotellaan, viikot tällä hetkellä 13+4, eli laskettu on vasta 30.1... Aavistelen jo nyt että helmikuun vauvaksi saattaa mennä mutta ajattelin tähän keskusteluun nyt kuitenkin liittyä kun la on tammikuussa.
Ensimmäinen neuvola ja ultra on meilläkin takana ja kaikki oli minillä hienosti. Itsekin olen voinut aika hyvin erityisesti viime viikkoina, alkuun oli tosi paha närästys ja kuvotuksen tunne aamusta iltaan mutta ne on onneksi hellittäneet. Energiaakin on todella paljon enemmän kuin ihan alussa. Raskausaika alkaa pikkuhiljaa olla ihan kivaa :) Lueskelin että teilläkin mahat on turvonneet, sama juttu on täällä. Olen miettinyt, että olenko vain läskistynyt ja helteiden turvottama, mutta kai vauvakin on jo osaksi "syyllinen".
Hankinnoista sen verran, että me on jo yhdistelmät ja auton turvakaukalo tilattu... En mitenkään malttanut odottaa ja taisi mieskin ultran jälkeen vähän innostua :D Tilattiin Preeco.fi:stä Kunertin setti, saa nähdä onko mistään kotoisin. Tilattiin jo nyt osittain myös siksi, että ehtii sitten palauttaa ja etsiä uudet, paremmat tilalle mikäli nuo vaikuttaa heikkolaatuisilta.
Töistäkin teillä on ollut puhetta, itseäkin huolettaa hieman. Mies on onneksi ihan vakinaisessa työsuhteessa, mutta minä toimin yrittäjänä ja tuloni perustuvat lähes kokonaan yhden ison asiakkaan laskutukseen, jolle teen töitä täyspäiväisesti. Kun kerron raskaudesta, he voivat käytännössä katkaista sopimuksemme siihen paikkaan, itse toivoisin, että saan olla äitiysloman alkuun (jouluun) saakka töissä. Ensi viikolla pitää kertoa asiakasfirman toimitusjohtajalle, saa nähdä miten käy... Jännittää!
Ihanaa odotusta teille :)