Tammivauvat 2015 <3
Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.
Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu.
Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)
Ihanaa, olo on onnellinen <3
anita, la 2.1
Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D
Kommentit (550)
Moi kaikki!
Varpunen ja muut: mun siskon lapset on saaneet meidän vanhemmilta vakuutukset lahjaksi, kuvittelen että meidänkin saa. Jos ei niin ostan itse. Meillä on niin karsea terkkari että en suostu siellä sairaan lapsen kanssa jonottamaan. Kannattaa varmaan kysyä muualta tarjouksia, tuo kuulosti tosi huonolle diilille!
Lmc: hyvä kuule että oot hoidossa! Nyt laittavat sun pään ruotuun. Koita pärjätä! Mulla onneksi helpotti kun helle loppui :) mun pitää iltaisin putsaa jotain valkoista mähmää tisseistä, ei kai se vielä voi mitään maitoa olla? Mullakin on 3 kokoa kasvaneet, aika älytöntä! No siltä ne tuntuukin.
Sitten kirjaimellisesti napailua: tänään oli neuvola ja siellä se jyskytteli 140 sykkeellä <3 oon nähnyt vauvasta tosi rakkaita unia ja vihdoin tuntuu että odotan vauvaa enkä raskautta! Ihanaa!! Maha ratkuu ja paukkuu, nyt se oikeasti pompsahti. Naapurikin jo kysyi asiasta! Siltä kyllä tosiaan tuntuu. Hitto mikä tunne lihaksissa! Kävin tänään helteen jälkeen hölkkäämässä, tuntu hyvälle! Ihanaa kun tulee hiki. Selkä taas kipeyty mutta minkäs teet...
Mä muuten vihaan noita subjektiivisia neuvoja. Oon saanut sekä "mene lääkäriin jos pitää ottaa särkylääkettä" ja "urheilla saa niin että tuntuu hyvältä". Pystyn olemaan todella pitkälle ilman lääkettä ja kilpaurheilleena sellaiset treenit että näkö sumenee tuntuu tavallaan ihan hyvältä :D siksi tykkään että joku sanoo mulle selvät sykerajat jne :D
Havu 17+2
Moikka!
Ohhoh, LMC sulla on kyllä ollut rankkaa.:( Toivottavasti nyt helpottaa ja loppuis säryt kokonaan. Onneks tosiaan viileni, aika monella varmaan olot parantuneet sen myötä. Vieläkö joku kärsii pahoinvoinnista? Toivottavasti olisi kaikilla jo ne ajat takana päin.
Uusille kovasti tervetuloa mukaan! :) Havu, oon samaa mieltä noista subjektiivisista neuvoista! Urheile niin ku hyvältä tuntuu.. jos tosiaan se syke katossa tunnin ajan tuntuu hyvältä?! Ja mulle sanottiin vaan ettei urheilusta saa tulla paha olo. Ei yleensä tulekaan vaikka syke ois miten korkee. Mutta luulen, että toi sun aikasempi pohdinta niistä sykkeistä on aika hyvä, siis ettei haittaa jos sillon tällön käy lyhyitä aikoja korkeemmalla. Mä oon nyt pitänyt jumpissa (lähinnä spinning ja pump) sykemittaria ja yhteensä yhen tunnin aikana on syke ollut "kielletyllä alueella" jotain kahden ja 14 minuutin välillä, eikä siis yhtäjaksoisesti kuin kork. muutaman minuutin. Spinningissä on jotenkin helpompi ollut vahtia että syke pysyy alhaalla mutta pumpissa kyllä kyykyissä nousee yli 160 vaikka teen pienemmillä painoilla. Nopeesti se kyllä sitten laskee myös. Toivottavasti en nyt liikunnalla mitään hallaa aiheuta. Kun omalle mielenterveydelle liikunta on vaan niin tärkeetä ja kuitenkin myös paljon tutkimuksia, joiden mukaan liikunnan pitäisi olla hyväksi lapselle. Inhottavaa vaan kun ennen liikunnasta aina sai niin hyvän olon ja nyt on jumpan jäljiltä puoliksi syyllinen olo ja huolissaan lukee sykemittarin tuloksia.
Miten muuten, onko kaikki muut jo tunteneet jotain liikkeitä? Mä en tunne kerta kaikkiaan MITÄÄN! Siitäkin jo puoliksi huolissani.:/ Ei minkäänlaista perhosen siiven hivelyä tai kalan evän hipaisua, eikä pienen pientäkään vesikuplan puhkeamista.:D Ja oon yrittänyt oikeen maata ja keskittyä, mutta ei... kaipa se vielä on normaalia? Onneksi pian taas neuvola että saa (toivottavasti!) kuulla sydänäänet. Jospa siellä massussa olisi kaikki ihan hyvin kuitenkin.
Vakuutuksista.. mä olin pitänyt jotenkin ihan itsestäänselvyytenä että sellainen otetaan, mutta hurjalta kuulosti nuo Varpusen mainitsemat hinnat ja ehdot!:O Toisaalta siinä vaiheessa jos tulee pahasti allerginen lapsi niin vakuutus lienee kultaakin arvokkaampi. Pitää tutustua ja pohtia kunnolla, onhan tässä vielä hetki aikaa.
Onko joku meinannut hankkia sellaista kokovartalo-/imetystyynyä? Varmaan tulisi aika tarpeeseen loppuraskaudesta. Olisiko kellään suositella mistä löytyisi hyvä ja edullinen? Muutenkin olisi tosi kiva jos vinkkailisitte aina kun löytyy jotain hyviä sivustoja/tarjouksia äitiys- ja vauvajuttuihin liittyen.:) Lupaan laittaa itekin kun sellaisiin törmään.
Ainiin, piti siitä mainita että mulla se "energinen keskiraskaus" taitaa pitää paikkaansa.:) Aloitin työt reilu viikko sitten uudessa työpaikassa ja tuntuu että energia silti vaan noussut. Töiden jälkeen oon siivoillut, pyykännyt, jumpannut, tehnyt ruokaa jne (yhtenä päivänä leivoinkin) ja silti tuntuu iltakahdeksalta että mitäs sitte tekis, kun ei vielä voi oikeen nukkumaankaan mennä.:) Toivottavasti jatkuisi näin eikä tule mitään romahdusta. Kuinka moni muuten kertonut töissä jo uudesta tulokkaasta? Mä en jaksaisi piilotella vatsaa enää kauaa nii siinä mielessä olisi hyvä aika pian mainita. No nyt tuli taas tarpeeksi höpöteltyä, ilolla luen aina teidän kuulumisia!
Ihanaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille! Ja toivottavasti kaikki hankaluudet jäisi nyt taakse, että jokaikinen saisi nauttia raskaudestaan! <3
Apila 17+3 (?? alan tippua kärryiltä..)
Onpa täällä tapahtunut paljon sitten viime näkemän. Sladyxin puolesta olen niin niin pahoillani - kovasti tsemppiä ja jaksamista.
Töihinpaluun jälkeen on ollut niin haipakkaa, etten ole kerennyt edes lukemaan. Tervetuloa kaikille uusille kanssapaksuilijoille ja LMC:lle kovasti tsemppiä, että tuo menisi ohi.
Taateli, me kerrottiin esikoiselle (kolmevuotias) nt-ultran jälkeen, aikaisemmin ei uskallettu. Apila kyseli töissä kertomisesta - pomolle kerroin varhaisultran jälkeen ja työkavereille ekan varsinaisen ultran jälkeen (eli kun eka kolmannes oli turvallisesti takana). Edelleenkään aikaisemmin en olisi uskaltanut. Eikä pomollekaan olisi tarvinnut, mutta töissä oli semmoinen tilanne, että ajattelin sen olevan parasta, niin mut voi jättää joissain muutoksissa laskuista. Mulla maha alkoi näkyä jo ennen 10. viikkoa, joten siksikin oli ihan kiva kertoa aikaisin. Mäkin meinasin hommata pitkän imetystyynyn, koska sen kanssa nukkuminen olisi loppuraskaudesta ehkä helpompaa, mutta mitään kovin halpaa en oo kyllä löytänyt. Älä vielä Apila huoli liikkeistä, jos esim. istukka on edessä, niitä tuntee heikommin ja muutenkin voi olla vasta puolenvälin tienoilla tai sen jälkeen. Noita liikkeitä voi olla myös vaikea tunnistaa liikkeiksi. Olen tässä esikoisen ja kakkosen välissä välillä tuntenut vähän niin kuin haamuliikkeitä. Varmaan suoliston puuhia, mutta kun on kerran kokenut vauvan liikkeet, nuo muutkin möyrinnät muistuttavat joskus vauvaa. Esikoisen kanssa en aluksi tajunnut myöskään tietynlaista kuplintaa liikkeiksi, vaan aattelin, että vatsa vähän pulppuilee. :)
Vakuutuksista vielä: meillä esikoisella on vakuutus, joka otettiin ennen syntymää siltä varalta, että olisi kattanut myös joitain synnytyksestä tulleiden komplikaatioiden hoitoa. Hinta oli 300 ja rapiat ja omavastuu 100 euroa/kalenterivuosi. Omavastuun kanssa kantsii olla tarkkana, ettei ole keikkakohtainen vaan vuosikohtainen. Hinnoissa on myös aika isoja eroja. Vakuutus me on pidetty, vaikka ei ole ehkä niin sanotusti kannattanutkaan: sehän on olemassa siksi, että on varauduttu pahimpaan, vaikka toivotaan kovasti, että se ei todellakaan kannata. :) Uskoisin, että Suomen oloissa (toki terveyskeskuksesta ja lähialueen sairaaloista vähän riippuen...) ilman vakuutusta kyllä pärjää. Vakuutuksen kanssa toki helppoa on, että voi aina soittaa lähimmälle yksityiselle eikä tarvitse miettiä jonoja. Eiköhän me tällekin oteta vakuutus.
Täällä raskaus on nyt himpun yli puolivälin. Energinen keskiraskaus jäi multa väliin. Maha on jo niin iso sen kerran jo levähdettyä, että oon siirtynyt suoraan loppuraskauteen. Valvon öisin, liitoskivut on alkaneet ja vauvakin pitää hereillä (jumppailee just iltaisin ja aamuöisin). Jostain syystä nyt tokassa raskaudessa pelkään hirveästi rakenneultraa, joka on ensi viikolla. Toivottavasti pikku möyrijällä on kaikki hyvin!
Catalinas 20+1
Hipaisi hiljaa enkelin siipi, kauneinta maailmassa näytti.
Salaa sitten ovesta hiipi, enkelin oikeutta käytti.
Nukkui pieni enkelin siipien suojaan ja lähti,
nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti.
pienelle enkelipojalleni
Rv 16+3 viime torstaina ilman vuotoja, ilman kipuja, kävin vessassa ja napanuora luiskahti ulos, samoin ilmeisesti ne vähät vedet mitä tässä vaihessa oli. Ei tietysti mitään toivoa, pikkuinen leikattiin samana iltana, vaikka iltapäivällä toki vielä elossa olikin. Toivon teille kaikille onnea ja iloa <3
mishu
heippa ja onnea kaikille!
ensimmäistä kertaa kirjoitan foorumiin! jännää :D ihanaa jutustella samassa tilassa olevien kanssa :)... kun vielä aina muistais käydä kirjottelemassa :D
elikkä täälläkin odotetaan ensimmäistä la 6.1 itse 21 ja mies 27 vuotta :) yrittää ei keretty kun 6 kuukautta mutta hyvä niin! lapsi on erittäin odotettu :)
landi ja vauveli 19+5
Voi mishu! Oon niin pahoillani! Kyynelittä en pystynyt tarinaasi lukea. Jotenkin niin tulee mieleen omat vuodentakaiset kokemukset ja haluaisi, ettei kenenkään tarvitsisi sellaista kokea. Voimia ja jaksamista sinulle. Siellä ne meidän enkelipojat katselee pilven reunalta <3
Tuntuupa taas niin turhalta jatkaa tällaisten uutisten jälkeen "normi"keskustelua, mutta piti sanoa...
LMC, jaksamista sinullekkin vastoinkäymistesi kanssa! Uskomatonta, ettei päänsärkyäsi saada kuriin. Vieläkö oot osastolla?
Vakuutuksesta, että me ollaan pidetty itsestäänselvyytenä sen ottamista. Paljon vaan tuntuu olevan hajontaa hinnoissa ym. mutta täytyy perehtyä niihin tarkemmin.
Imetystyynyn varmasti kans hankin. Viime raskauden aikana ehdin niitä jo katselemaan, mutta mitään halpaa en silloin minäkään löytänyt. Nyt en ole vielä edes etsinyt. Olen vielä pärjöitellyt tavallinen tyyny tukena tuossa etupuolella. Yllättävän hyvin oon saanut nukuttua kyljellään, vaikka normisti nukahdankin vain mahalleen. Enää hetkeen ei oo mahallaan nukkuminen tuntunut hyvältä ja tulee tunne, että vahingoitan vauvaa.
Apila, älä ole vielä huolissasi, vaikka et liikkeitä tuntisikkaan. Jos istukka on edessä niin vaimentaa liikkeitä paljon. Malta vielä mielesi :) Mäkin oon jo niin kyllääntynyt peittelemään vatsaa. Olisi ihanaa pukea joku tiukempi paita päälle ja korostaa vatsaa. Mä varmasti odotan rakenneultraan asti ennen kuin julkisesti alan kulkea "vatsa pitkällä" :)
Relight ja pullukka rv18+0
Yritin tuossa luoda suljettua ryhmää, mutta en nyt ainakaan sitä saanut tehtyä. Yritän myöhemmin uudestaan ja voihan joku muukin sitä yrittää luoda jos kiinnostaa. Olen jo pitkään ajatellut, että olisi ehkä mukavampi kirjoitella suljetussa ryhmässä, kun näitähän pääsee lukemaan kuka vaan. Mitä mieltä muut ootte?
Relight
Hei taas.
Mishu: Ei minulla ole sanoja. Voi luoja, miten pahoillani olen puolestanne. Itku pääsee. Halaus sinulle ja miehellesi!
Relight: Mulle sopii suljettu ryhmä, mutta toisaalta tämäkin ihan yhtä hyvin. En tiedä mitä sellaista täällä kukaan kirjoittaisi, etteikö voisi? Nimettömänäkin kun vielä ollaan... Mutta jos nyt sellaiseen haluatte niin tottamaar mä mukaan tuun =).
(.) Mulla meni nyt pasmat tuosta Mishun viestistä niin sekaisin, että ei herranen aika. Muutenkin on ollut tosi vaikea uskoa elämään millään tasolla. Kuulin jokunen päivä sitten, että tuttavani menetti täysiaikaisen vauvansa, poika kuoli kohtuun ilman mitään näkyvää syytä rv39+4. En osaa ollenkaan käsitellä tätä asiaa ja oma usko tämän maailman järkevyyteen ja yhtään mihinkään on kyllä täysin nollissa.
Mut joo, en ole enää osastolla. Nyt kotona ja estolääkityksen turvin sekä vuodelevossa koetan saada päänuppia rauhoittumaan. Sairaslomaa tämä koko viikko ja lääkärin mukaan saikku jatkuu tauotta mikäli pää on kipeä vielä sunnuntaina. Lääkearsenaali on näin raskaanaollessa niin pieni, että nyt osastotipan jälkeen mennään vaan panadolilla. Mitään fyysistä rasitusta ei saa olla, pienintäkään. Lähinnä siis torkun, katson tv:tä, lepäilen, luen ja syön aina kun on nälkä. Synnytyslääkäri totesi konsultaatiossaan, että hänen mielestään migreeniä voi ylläpitää jokin hormonitaso, joka ikävästi on jämähtänyt paikoilleen. Kipu voi siis hyvinkin loppua itsestään kunhan hormonitasoni muuttuvat raskauden edetessä. Toisaalta, isoja hormonaalisia muutoksia on edessä vasta lähempänä synnytystä ja näin ollen voi olla ihan mahdollista, että päänsärky jatkuu lähes raskauden loppuun saakka. HELL YEAJH!!! Töissä kerroin nyt vihdoin aiheesta koska epäilin heidän olevan siellä jo tosi huolissaan siitä, miksei migreeniä muka saada nykylääketieteen keinoin kuriin. Raskausuutiseni otettiin vastaan erittäin lämpimästi ja kuulemma huojensin heidän mieltään. Olivat jo miettineet aivokasvainta ja vaikka mitä.
Mitähän muuta... Liikkeitä tuntuu levossa melko hyvin mutta kun itse liikun, ei vielä juurikaan. Imetystyynyn aion hankkia, sellaisen puoliympyrän muotoisen. Sellainen on aiemminkin ollut ja oli todella hyvä apu tissitakiaisen kanssa.
Nyt en jaksa enempää kirjoitella, meen takas sohvalle kylmägeelipussin kanssa. On muuten luojan lykky tää geelipussi ja ihan nuo kylmäkalletkin! Molempia olen pitänyt, toista otsalla ja toista niskassa ja se helpottaa oloa.
LMC ja Muru-Veijari rv17+3
Voi Mishu, olen niin pahoillani... Ei ole sanoja, kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuota. Kovasti jaksamisia & halauksia.
En tiedä, miten tästä jatkaa mutta yritän nyt kuitenkin.
Relight: mulle sopii suljettu ryhmäkin, ehkä paremminkin kuin tämä. Mut oli kuulemma jo tunnistettu täältä (terveisiä vain sinne). Mutta nyt en periaatteessa ole täällä kertonut mitään, mikä haittaisi, vaikka tunnistettaisiinkin. Noissa suljetuissa ryhmissä oli kaikenlaisia teknisiä ongelmia jo toukokuussa, varmaan osittain siksi kai perustivat sen FB-ryhmänkin. Jatkan tänne kirjoitteluakin, vaikka on avoin, jos suljetun ryhmän teko ei vieläkään onnaa.
LMC: Ihanaa, että olet päässyt pois sairaalasta. Mua kanssa pelottaa yhä ja varmaan pelottaa loppuun astikin. Ensimmäisessä raskaudessakaan en uskaltanut hankkia mitään ennen kuin vasta ihan viime metreillä. Nyt toisessa raskaudessa olen jotenkin tietoisestikin pelännyt enemmän, ehkä riskit on kuitenkin jotenkin paremmin tiedossa ja tieto lisää tuskaa.
(.) Rakenneultra oli tänään ja siellä oli kaikki kunnossa. Ihana kätilö, joka selitti koko ajan mitä teki ja näki. (Kammoan hiljaisuutta ultratutkimuksissa!) Sellainenkin tieto paljastui, että näyttäisi olevan poika tulossa...
Catalinas 20+3
Mishu: voi hitto :'( en keksi mitään sanottavaa, todella pahoillani olen ja tippa linssissä niin kuin muutkin. Elämä tuntuu välillä niin käsittämättömältä!
Voi voi, olikohan mulla edes mitään asiaa..? Tuli ihan toivoton olo, tuntuu että on niin iso mahdollisuus että kaikki menee ihan pieleen:(
Ainiin neuvolantäti väitti että painoa on tullut vähän vähän. Silti oli enkkapainot ja farkut päällä. On tullut joku 2 kg, musta se onnihan hyvä. Mahdollisimman pieneen painonnousuun tähdätään. Sain myös tukivyön. Vissiin on vaan selkä löystynyt. Kauhulla odottelen loppu aikoja. Rohkenin myös ostaa äitiysvaatteita. En viitsi venyttää omia vaatteita. Toivottavasti pääsen niitä vielä käyttämään... huoh, kovasti onnea matkaan kaikki!
Havu 17+6
Ainiin mun piti kysellä onko kellekään tullut poika tai tyttöolo? Mä näin unta että olin hankkinut vaan tytön vaatteita mutta olikin poika. Sen jälkeen oon jotenkin toivonut oikaa vaikka en kellekään kehtaa sanoa. Molemmat käy paremmin kuin hyvin, mutta joku alitajunta kiepsautti pojan kannalle. No kohta se ru on, toivottavasti selviäisi.
Ja en usko että minäkään tunnen liikkeitä :( alkaisipa tuntumaan!
Havu, mulla oli poikaolo sekä ekassa että nyt tokassa raskaudessa. Ekassa oli tyttö, ja nyt rakenneultrassa sanottiin, että poika. Eli mene ja tiedä noista oloista :) Ainakin Kättärillä suostuivat nyt ja viimeksikin kertomaan, kumpi näyttäisi olevan tulossa. Yleensä se ei mitään varmaa ole, mutta nyt sanoivat, että 99,9 prosentin todennäköisyydellä poika, eli aika selvästi kai näkyi! Ehkä nyt uskaltaa jonkin poikajutun hankkia. Esikoiselta on kyllä paljon neutraaleja vaatteita tallessa.
Näissä palstoissa on se hyvä puoli, että on paljon muita, jotka on samassa tilanteessa ja joilta saa tukea. Huono puoli on sitten se, että sitä jännittää samalla montaa muutakin raskautta. Toivotaan kovasti, että surullisia uutisia ei enää tulisi...
Catalinas 20+4
Ei nyt tuo ryhmän luominen ota onnistuakseen. Ryhmän kuvaus- kohtaan en saa kirjoitettua mitään ja ilman sitä ei ryhmän luominen onnistu. No täytyy jatkaa yrittämistä. Kirjoitellaan tähän nyt sitten :)
Havu, mulla on enemmän tyttöolo, vaikka ei niin selkeästi kuin viime raskaudessa olin ihan varma pojasta ja poikahan se olisi ollutkin. Aika jännä, että kahta kiloa pidetään liian vähäisenä painonnousuna. Mulle joskus sanottiin, että ennen puoltaväliä ei välttämättä tarvi painoa tulla ja oon ihan normaalipainoinen. Aika paljon tuntuu kyllä olevan eroja noissa "suosituksissakin". Toivottavasti pian pääset fiilistelemään liikkeitä, on se vaan aika ihanaa ja raskaus tulee entistä todellisemmaksi.
Catalinas, onnittelut rakenneultran hyvistä uutisista! Se on kyllä ärsyttävää jos ultrassa ollaan hiljaa... Paniikkihan siinä iskee! Ja oon kans iloinen tästä vertaistukiryhmästä ja varmasti apuja ja neuvoja saa sitten siinäkin vaiheessa kun hankintoja alkaa tekemään. Iski meinaan yks päivä paniikki, että mistä mä tiedän mitä kaikkea vauvalle täytyy hommata! Eiköhän tästä "ongelmasta" kuitenkin selviä ;)
LMC:lle jaksuja inhalta kuulostavaan tilanteeseen!
Relight rv 18+1
Relight, mäkin olen käynyt kokeilemassa tuota ryhmän luontia mutta eipä ole onnannut IE:llä. Nyt kokeilin huvikseni toista selainta ja sehän toimi.
Haluatteko siirtyä suljetun ryhmän puolelle? Siellä on nyt sellainen ryhmä kuin Tammikuiset 2015.
Catalinas 20+4
Heippa, täällä vaikuttaa olevan niin mukavaa porukkaa, että mielelläni liittyisin seuraan. Pikkukolmosta odotellaan, LA 16.1. Hiukan vierastan kirjoittelua täysin avoimille palstoille, jotenkin ei ihan tee mieli kaikesta avautua, joten jos olette kelpuutatte mukaan suljettuun ryhmään niin olisin ilolla mukana. Olen 30+, perheeseen kuuluu reissutöitä tekevä mies, eskaripoika ja taaperotyttö.
Paljon onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille. Osanotto ja voimia teille menetyksen kohdanneille!
Erityisesti Mishun ja Sladyxin kohtalot koskettivat kovasti. Karmaisevaa, mitä olette joutuneet kokemaan. Miten karuja muistutuksia siitä, että mikään ei todellakaan ole itsestäänselvää. Olen sellainen "ei-saa-nuolaista-ennenkuin-tipahtaa" -tyyppi, niin olen ollut kahden edellisen raskaudenkin suhteen kokoajan sillä ajatuksella, että "noo, jos se vauva nyt tosiaan saadaan", ettei vain tippuisi liian korkealta. Juuri mitään vauvajuttujakaan en ole oikein hommaillut etukäteen, taikauskoisena kai. Nyt tän kolmannen kans on mennyt rennommin, edelleenkään en tosin uskalla puhua kolmannesta lapsesta mitenkään varmana asiana, eikä se sitä tietenkään olekaan.
LMC:n kärvistely päänsäryn kourissa kuulostaa todella hurjalta, kunpa helpottaisi pian eikä tarvitsisi raskauden loppupuolelle asti kärsiä!
Itsellä oli tuossa aiemmin melkoista päänsärkyä, lähinnä ohimoiden jomotusta, oletin liittyvän raskaushormoneihin. Mutta osteopaatti totesi sen johtuvan silkasta hammasten kiristelystä :D Tuli näemmä purtua hammasta ilmeisesti ihan tiedostamatta, niin että oli kaikki purentaan liittyvät lihakset ihan kireinä ja kipeinä. Arki yksin kahden pikkumuksun kanssa kyllä pistää monesti kiristelemään hampaita, mutta nyt kun tuon tiedosti niin olen ainakin yrittänyt pitää leukaperät rentoina :P
Rakenneultraan vielä kolme viikkoa, aika tuntuu matelevan vaikka toisaalta välillä yllättyy miten tässä ollaan jo melkein puolivälissä. Jännityksellä odotellaan kumpi masussa uiskentelee, ja tietenkin tärkeimpänä, toivottavasti on terve ja voi hyvin.
Eveliina 18+5
Tervetuloa Eveliina!
Koittakaa tosiaan etsiä tuo suljettu ryhmä Tammikuiset 2015 tuolta ryhmistä, niin hyväksyn sitten sitä mukaa kun pyyntöjä tulee - ja reaalimaailma ei häiritse netissä pyörimistä. ;) Toivottavasti se siellä näkyy - mulle näkyy vähän eri tavalla, kun loin sen ryhmän.
Catalinas 20+5
Laitoin liittymispyynnön ryhmään ja toivottavasti mahdollisimman moni tekee samoin! :-)
Kiitos Catalinas! Ja kiitos suljetun ryhmän luomisesta ja mukaan hyväksymisestä :)
Laitan vielä viestin tälle puolelle. Jospa sitten jatkossa siellä suljetussa ryhmässä..
Voi kuinka kurjaa lukea taas ikäviä uutisia :( Mishulle osaanotot.
Töihin paluu on ollut kesäloman jälkeen niin raskasta, että en ole täällä ehtinyt/jaksanut pyöriä. Tänään oli kuitenkin rakenneultra, joka vähän kohotti fiilistä. Vauvelilla näytti olevan kaikki kunnossa. Mitat hieman suuremman kuin mitä viikkoihin verrattuna, mutta la:ta ei lähdetty muuttamaan ja kätilön mukaan ihan normaalia kuitenkin. Aiempi tyttöarvio (jonka siis neuvolalääkäri teki vk 16) onkin nyt sitten melko varma poika. Minulla on ollut alusta asti ihan tyttötunne, mutta näin kävi. Tyttö olisi ollut kovasti odotettu myös miehen sukuun sillä yhtään tyttöä ei vielä löydy. Täytyy vaan alkaa muuttamaan suunnitelmia.. Nimiäkin ehdittiin jo tytölle miettiä. Pääasia kuitenkin, että kaverilla kaikki hyvin. Siellä se kovasti jumppasi ja teki kuperkeikkoja, ettei kätilö meinannut mukana pysyä :D
Nipander 20+4 (ultran mukaan 21+0)
Terveisiä osastolta!
Beatrixille tervetuloa mukaan :).
(.) Minä "pääsin" nyt sitten kolmannen kerran kiputippaan ja ensiavun kautta suoraan osastolle. Migreeni on ollut jokapäiväistä ja -öistä eikä mikään kotikonsti auta. Alan olla niin rikki ja jopa vihainen kun en ollenkaan voi nauttia tästä pitkään ja hartaasti yritetystä raskaudesta. Ny makoilen täällä kunnes kipu on pois, näin sanoi lääkäri. Lohduttavaa ja sopii mulle vaikka onkin ikävä olla pois lasten luota.
Positiivista on, että tässä maatessa olen vihdoin tuntenut oikein selkeitä liikkeitä, muljahduksia ja potkuja. Ne kohottaa mielialaa ja auttaa jaksamaan tätä tipassa oloa ja kipua, joka ei siis vielä vuorokaudessa ole ainakaan kadonnut. Laantunut toki on niin, että viileä safka kuten mehukeitto ja jogurtti menee alas ja pysyy sisällä.
Voimia kaikille, onneksi kelit viileni!
T. LMC ja muru-veijari rv 16+5