Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ammattia pidit "hienona" kun olit pieni/nuori?

Vierailija
15.04.2014 |

Mitä ammattia pidit "hienona" kun olit pieni/nuori, tai ajattelit sen olevan itsellesi tavoiteltava ammatti?

Minä olisin kovasti halunnut isona Mäkkärin myyjäksi. Tämä oli hienointa mitä tiesin silloin kun olin jotain 10v ja kyläpahaseemme aukesi ensimmäinen mäkki. Vielä joskus yläasteella pidin esim. tiimarin myyjää sellaisena ammattina, jota kannattaisi tavoitella.

Ja huom! Arvostan kaikkea työtä, mutta esim. nuo edellä mainitut eivät olisi kyllä mitenkään voineet olla ammattejani, koska minusta ei olisi asiakaspalvelijaksi. Tästä syystä nostin ne esiin kohdallani.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halunnut huoraksi niin kuin minä?  En tiedä mitä päässäni oikein silloin liikkui alle 10 vuotiaana.

Vierailija
82/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki insinöörit. lapsena luulinkin että on vain yksi insinööri, joka on perehtyny tai joka osaa mitä vain missä vain työpaikassa ja saa aina töitä. sanoinkin aina että minusta tulee insinööri. no, tuli merkonomi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka jonka muistan, on roskien kerääjä (koska niillä oli ne hienot kepit joilla saa poimittua roskat maasta ilman kyykkimistä).

Vierailija
84/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkivirkailija, lentoemäntä ja poliitikko. Nää oli joskus ala-asteella :) Eikä musta tullut mitään noista.

Vierailija
85/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksessä mitä muistan / vanhemmat muistuttavat minun pienenä haaveilleen. Raitiovaunun kuljettaja, traktorin kuljettaja, kung-fu sankari tai -pahis, kirurgi, kumparelaskija, teen viljelijä ja pianisti.

Lopulta minusta tuli kielitieteen maisteri, filosofian opinnot keskeyttänyt ja lääketieteen tohtori mutta kovin vakiintuneeseen yksittäiseen työhön en ole vieläkään päätynyt.

Vierailija
86/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksessä mitä muistan / vanhemmat muistuttavat minun pienenä haaveilleen. Raitiovaunun kuljettaja, traktorin kuljettaja, kung-fu sankari tai -pahis, kirurgi, kumparelaskija, teen viljelijä ja pianisti.

Lopulta minusta tuli kielitieteen maisteri, filosofian opinnot keskeyttänyt ja lääketieteen tohtori mutta kovin vakiintuneeseen yksittäiseen työhön en ole vieläkään päätynyt.

Vierailija
87/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
88/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunnaksi. Haave kariutui, kun tajusin, että uskonnollinen vakaumus olisi aika olennaista tuossa "ammatissa".

Vierailija
89/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. En tiedä miksi viestini tuli kolme kertaa mutta pahoittelen turhaa ketjun sotkemista.

#97-99

Vierailija
90/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuksenopettajaksi. Siitä haaveilin ja ajattelin miten unelmatyössä ovat.

Vierailija
91/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:56"]

Eikö kukaan halunnut huoraksi niin kuin minä?  En tiedä mitä päässäni oikein silloin liikkui alle 10 vuotiaana.

[/quote]

Ei näköjään. Aika hohdokas ammatti kyllä.

Vierailija
92/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni (8v.) sanoi tänään että hänestä tulee isona poliisiMIES :D sanoin että tarkoitatko poliisinainen niin sanoi että joo!

Vierailija
93/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies oli haaveena. Nyt opintojeni loppumetreillä juristiksi ja vituttaa, olis pitänyt hakeutua lääkikseen. Hyvä tajuta tässä kohtaa. :-D

Vierailija
94/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä ja kirjailija olivat niitä ammatteja joiden edustajat olivat minulle kuin puolijumalia... Ovat muuten vieläkin ja tänä vuonna menen Teakin 2. vaiheeseen pääsykokeisiin toukokuussa ja oma kirjakin on tekeillä. Myös karkkikaupan myyjä, tarjoilija, opettaja ja taidemaalari olivat upeita ammatteja.

Vierailija
95/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä halusin olla kaupan kassa, koska ihailin lähikauppamme myyjätärtä. Ala-asteella halusin ensin kampaajaksi ja sitten Halpa-Hallin somistajaksi pukemaan mallinukkeja ja tekemään astioista ja muovihedelmistä sommitelmia..

Vierailija
96/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologiksi halusin, kunnes tajusin että ne löytää niitä ällöjä muumioita epyktissä. Ja mua se voi oksettaa. Mä etsin vaan kulta-aarteita. 

Vierailija
97/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan aluksi astronautti, mutta myöhemmin nähtyäni sen 70-luvulla tehdyn Sakaalin, halusin Sakaaliksi Sakaalin paikalle; eli huippuluokan palkkamurhaajaksi :)

Vierailija
98/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUTKIMIES!!

Ja sitä mieltä edelleenkin, hienoin ammatti ikinä.

Lapsena rakentelin legoista vesijohtoverkostoja ja mitä epämääräisempiä "Putkivesi"viritelmiä :D

T. Se outo tyttö josta ei ikinä putkiasentajaa tullut.

Vierailija
99/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tulla supipsykologiksi :-D koska ihmettelin miks moottoritien varrel oli niin paljon kuolleita supikoiria..

Vierailija
100/104 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanmyyjä