Mitä ammattia pidit "hienona" kun olit pieni/nuori?
Mitä ammattia pidit "hienona" kun olit pieni/nuori, tai ajattelit sen olevan itsellesi tavoiteltava ammatti?
Minä olisin kovasti halunnut isona Mäkkärin myyjäksi. Tämä oli hienointa mitä tiesin silloin kun olin jotain 10v ja kyläpahaseemme aukesi ensimmäinen mäkki. Vielä joskus yläasteella pidin esim. tiimarin myyjää sellaisena ammattina, jota kannattaisi tavoitella.
Ja huom! Arvostan kaikkea työtä, mutta esim. nuo edellä mainitut eivät olisi kyllä mitenkään voineet olla ammattejani, koska minusta ei olisi asiakaspalvelijaksi. Tästä syystä nostin ne esiin kohdallani.
Kommentit (104)
Kun olin varmaan 4-5 halusin s-marketin kaupan kassaksi.
Lääkäri tai asianajaja.
Sittemmin tajusin että afrikkalaisen turvapaikanhakijan ammatti on hienoin ja arvostetuin.
Harmi vain kun synnyin värivammaisen vaaleana ja väärään maanosaan.
:(
Näyttelijä (teatterissa). Lapsena nautin todella paljon näyttelemisestä, mutta ei se ilta- ja viikonloppupainotteinen työ kovin herkkua olisi.
Halusin myyjäksi Iskuun joskus 3-5 vuotiaana. Jotenkin tuntui tosi hienolta olla töissä sellaisessa isossa hallissa ja järjestellä huonekaluja.
Halusin myyjäksi Iskuun joskus 3-5 vuotiaana. Jotenkin tuntui tosi hienolta olla töissä sellaisessa isossa hallissa ja järjestellä huonekaluja.
Apu-/perushoitaja. Tuo äitini ammatti oli mielestäni lääkäristä toinen..=)
Konttoristi
saavat täyttää hienoja lomakkeita, kirjoittaa koneella ja ovat melkein "herroja".
Siis herrat ja konttorinväki...
Ihan pienenä, siis 5-6 vuotiaana, halusin joko pankkineidiksi tai kaupan myyjäksi. Ala-asteella halusin opettajaksi, koska ne opettajan paperit ja liitutaulu vaikuttivat niin maagisilta. Ylä-asteella halusin asianajajaksi koska teevestä tuli Ally McBeal. Mikä minusta sitten loppupeleissä tuli? Aineenopettaja :D
Maatilamatkailuemäntää :)
Ja pidän kyllä edelleenkin.
kirjailija, säveltäjä, diplomaatti
Delfiininkouluttaja... Vieläkin voisin havitella kyseistä ammattia, mutta Suomessa on hyvin hankala kouluttautua :D
Minä halusin kaupan myyjäksi. Kaverin äiti oli paikallisessa pienessä K-kaupassa töissä ja kaverini oli tästä tosi ylpeä. Harmittelin, ettei oma äitini (maisterisnainen) ollut yhtä tärkeässä ammatissa :)
Mielestäni varmaan kaikki ammatit olivat hienoja... Vielä yläasteen alussa muistelen miettineeni päiväkirjassa, että mikäköhän minusta tulee isona, ehkä kassaneiti tai kampaaja. Muita ammatteja ei varmaan tullut mieleen, enkä kai halunnut opettajaksi koska äiti oli jo. Joo, en kyllä sopisi asiakaspalveluammattiin...
Päiväkodissa halusin taiteilijaksi. Ja kirjailijaksi joskus myöhemmin, ja haluaisin kai vieläkin :) Ja piirrän kyllä edelleen paljon.
Rikospaikkatutkija CSI-tyyliin. Olin yläkoulussa kun CSI alkoi.
Pankkineiti. Hamstrasin kaikenlaisia lappusia ja kuponkeja KOPista ja leimasin ja täyteläinen niitä kotona.