Vierailija
Poiminta

Te, joille on tehty suunniteltu sektio:

1. Miksi suunniteltuun sektioon päädyttiin?
--> Jos syynä oli pelko, oliko suuri "taistelu" saada sektio?

2. Millä viikoilla sektio tehtiin? (Olitko ensisynnyttäjä?)

3. Kuinka toivuit sektiosta?

Sivut

Kommentit (163)

1. Kaksoset molemmat perätilassa 2. Ensisynnyttäjä rv 38+3 3. Toivuin jaloilleni iltapäivällä, kun sektio aamulla tehtiin. Hitaampaa toipuminen oli kuin alatiesynnytyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1)Perätila 2) 39+0 3)Olin tosi kipeä melkein kaksi viikkoa. Muutamaan päivään en voinut edes nostaa vauvaa ja senkin jälkeen oli vaikea kivulta liikkua. Tikkien poiston jälkeen helpotti.

Ensimmäinen oli hätäsektio, toinen suunniteltu sektio, "kun tuota ikääkin jo on". Kummallakin kerralla toivuin mielestäni hyvin, mutta vertailukohtaahan ei ole.

1. Pelkosektio, ei tarvinnu tapella. Olin kuitenkin itse ehdoton.

2.39+1

3. Toivuin erittäin nopeasti, en muista että olis ollut kauhean kipeänä jälkeenpäin, muutaman päivän söin sitä kipulääkekoktailia. Vauvan nostaminen yms. onnistui ihan hyvin jo sairaalassakin

Vierailija

2.39+1

3. Toivuin erittäin nopeasti, en muista että olis ollut kauhean kipeänä jälkeenpäin, muutaman päivän söin sitä kipulääkekoktailia. Vauvan nostaminen yms. onnistui ihan hyvin jo sairaalassakin

Ja sairaalana oli naistenklinikka.

1. Edeltävät kaksi synnytystä menneet hätäsektioon -> kolmas leikataan automaattisesti.

2. Kolmas oli tulossa siis. Tarjottiin aikaa 38+4 ja 39+4, mutta pyysin vielä pidemmälle, kun meillä oli muutto juuri tuolloin. Sain ajan 40+2, mutta käynnistyikin jo 39+3 ja leikattiin sitten päivystysleikkauksena.

3. Toivuin nopeasti, illalla leikattiin, aamulla nousin ylös sängystä. Ei ollut kipupumppua, perus buranalla selvisin. Diapamin ja lääkekonjakkia sain ekana aamuna, kun en uskaltanut isolle hädälle.

4.kättäri

Vierailija

2.39+1

Jouduitko käymään monen kanssa puhumassa ennen kuin sait päätöksen?

Synnytyspelon vuoksi on yleensä kaksi lääkärinkäyntiä ja myös vaihtelevasti muita käyntejä. Ensimmäisellä lääkärikäynnillä ei ole tarkoituskaan tehdä sektiopäätöstä vaan keskustella asioista yleensä. 

Vierailija

Synnytyspelon vuoksi on yleensä kaksi lääkärinkäyntiä ja myös vaihtelevasti muita käyntejä. Ensimmäisellä lääkärikäynnillä ei ole tarkoituskaan tehdä sektiopäätöstä vaan keskustella asioista yleensä. 

Varmaan riippuu sairaalasta. Mulla ei ole käsittääkseni yhtään lääkärikäyntiä synnytyspelon takia, käynnit ovat kätilövast-ottoja. Mutta mun kohdalla ei siis ole kyse sektiosta.

Vierailija
Vierailija

2.39+1

Jouduitko käymään monen kanssa puhumassa ennen kuin sait päätöksen?

Yhden kerran ja se oli se sama kerta kun päätettiin se sektiopäivä. Olin neuvolassa ollut hyvin ehdoton sekä tehnyt omia tuntemuksiani selväksi. Kerroin myös neuvolassa, mitä itse tiesin sektiosta ja sen riskeistä ja komplikaatioista. Neuvolan terkka kirjasi niitä juttujani ylös. Tämän jälkeen mulle soitti yksi kätilö sieltä polilta ja puhuimme puhelimessa näitä samoja asioita taas. Siinä puhelimessa sovittiin sitten sen ainoan pelkopolitapaamisen päivämäärä, joka oli noin kuukautta ennen sitä sektiota. Painostusta en kokenut missään vaiheessa, päin vastoin mulle monta kertaa oikein toisteltiin, että kyllä sen sektion saa, eikä koko odotusaikaa kannata murehtia ja stressata. En tiedä sitten miten muilla on kyseisestä  paikasta kokemuksia. Onko aika/sairaala tai lääkärikohtaista?

Vierailija

Mä tosiaan kävin vaan sen yhen kerran ja hyvin myöhään.

1) yksi pelkopolikäynti molemmilla kerroilla (huono kokemus alatiestä sitä ennen)

2)molemmat leikattiin 39+

3)tokana päivänä ylös, lääkkeitä alle viikon, nopeammin toivuin minäkin kuin alatiestä

4)Seinäjoki

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat