Ärsyttää tämä, kun tilaa jotain PAKETTIAUTOMAATTIIN, niin kovin usein se ohjautuu johonkin, mistä se pitää hakea "tiskiltä"
Eikö ne tajua, että näinä aikoina tilaus tehdään ihan tarkoituksella sinne automaattiin, ettei tarvitse tavata ketään? Jos ei mahdu, niin laittakaa sitten seuraavana päivänä se sinne automaattiin.
Kommentit (119)
Voi surku, kyllä on joidenkin elämä niin vaikeaa, ei voi käydä kaupassa ostoksilla ja nyt ei voi pakettejakaan hakea ilman, että pitää ihan asioida jonkun ihmisen kanssa. Aina voi myös jättää paketin hakematta, jos ahdistaa tai maksaa siitä, että toimitetaan sinne kotiovelle.
Sä tilaat, mä tuon (minne huvittaa).
Ota kotiinkuljetuksella ilman ihmiskontaktia, jättävät oven taakse.
Sain viimeisimmän paketin yllättäen siihen pakettiautomaattiin johon olin sen halunnutkin :)
Aiemmin aina joutunut hakemaan lähimmästä asiamiespostista, vaikka pakettiautomaattiin halusin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu itsellä. Tilaan pakettiautomaattiin, joka olisi 500 m päässä, mutta lähetykset viedään noutopisteeseen 7 km päähän. Ottaa aina päähän, kun ei ole autoa ja bussilla pitää lähteä hakemaan ja pitää vielä vaihtaa bussia välillä, että pääsee perille.
Kotiinkuljetus varmaan on aivan järjettömän kallista siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu itsellä. Tilaan pakettiautomaattiin, joka olisi 500 m päässä, mutta lähetykset viedään noutopisteeseen 7 km päähän. Ottaa aina päähän, kun ei ole autoa ja bussilla pitää lähteä hakemaan ja pitää vielä vaihtaa bussia välillä, että pääsee perille.
Itselläni täsmälleen samanlainen tilanne, bussilla vierähtää helposti tunti sitä hakiessa. Postille olen useita kertoja valittanut, ei ole auttanut. Lopulta aloin tilata paketit keskustaan perinteiselle Postin tiskille, kun sinne on vain vartin bussimatka. Piruuttani kysyin Postilta, onko mahdollista, että paketti ohjattaisiin sieltäkin vielä johonkin. Vastaus oli, että kyllä perinteinenkin postitoimipaikka joskus tulla täyteen. Nykyään ei ole edes idioottivarma enää varmaa!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syyttävät tässä ketjussa niitä muita ihmisiä, jotka eivät hae pakettejaan ajoissa. Mutta kuinka monen ihmisen paketit oikeasti onkaan aivan väärässä paikassa? Ja siksi kaikilla kestää hakea omansa, kun ne olekaan valitun matkan varrella tai kävelyetäisyyden päässä.
Syyttäkää Postia, älkääkä toisianne.
Posti on mun kohdalla toiminut esimerkillisesti. Ei ne muut ihmiset.
Ei mun posteja ole ripoteltu mihinkään. Automaatin vieressä on tiski, josta voi noutaa, jos ei automaattiin mahdu, kun ihmiset ei hae pakettejaan.
Itsellä paketin siirto tiskille häiritsee siksi, kun en alunperinkään ollut sitä itse hakemassa. Vaan mies tai teinit tuolla kulkiessaan nappaisi lokerosta mukaansa.
Se on niin helppoa lähettää vaan se sama tekstari eteenpäin koodeineen ja paketti tulee kotiin.
Tiskille pitää aina raapusta valtakirja.. Äkkiähän sekin tulee, mutta aivan turhaa, siihen menee ainakin vuorokausi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paketin siirto tiskille häiritsee siksi, kun en alunperinkään ollut sitä itse hakemassa. Vaan mies tai teinit tuolla kulkiessaan nappaisi lokerosta mukaansa.
Se on niin helppoa lähettää vaan se sama tekstari eteenpäin koodeineen ja paketti tulee kotiin.
Tiskille pitää aina raapusta valtakirja.. Äkkiähän sekin tulee, mutta aivan turhaa, siihen menee ainakin vuorokausi.
Postilla ei kyllä ainakaan aiemmin ole tarvinnut valtakirjaa, jollei paketti ole kirjattu kirje esim. Seurantakoodin esittäjä saa normipaketit ihan omilla henkkareillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kenen oven taakse? Ja miten tämä otetaan?
Nimim. posti seikkailee pelloilla ja naapureiden ovien takana, eikä tule mitään viestiä ennakkoon jossa tämän edes valitsisi. Kirjoitanko valtakirjan oveen, jos sattuvat oikealle ovelle?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että Posti vaihtaa automaatin yleensä jo siinä vaiheessa, kun paketti on lajiteltu lähtöpaikkakunnalla. Eli Postilla on jo tieto automaattien täyttöasteista, mutta tätä ei voi tietenkään vastaanottajalle kertoa, jotta tämä voisi valita haluamansa korvaavan noutopisteen jo tässä vaiheessa...
Miksi viestini sai alapeukutuksia? Onko AV-mammoille liian tekninen asia ymmärrettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että Posti vaihtaa automaatin yleensä jo siinä vaiheessa, kun paketti on lajiteltu lähtöpaikkakunnalla. Eli Postilla on jo tieto automaattien täyttöasteista, mutta tätä ei voi tietenkään vastaanottajalle kertoa, jotta tämä voisi valita haluamansa korvaavan noutopisteen jo tässä vaiheessa...
Miksi viestini sai alapeukutuksia? Onko AV-mammoille liian tekninen asia ymmärrettäväksi?
On joo. Oletan että kaupalla ei postin tietoja ole tilausta tehdessä. En nyt tuollaista ole huomannut muutenkaan. No joo, postin toimitus vie hyvissä olosuhteissa päivän siitä kun paketti on lajiteltu lähtöpaikkakunnalla. Mutta sen kaupan toimitus voi kestää kuinka pitkään hyvänsä, paha on siinä vaiheessa täyttöasteita ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sen ilmaiseksi saisi niin toki. Olen ottanut myös yhden verkkokaupan tilausvaiheessa toimitustavaksi, että paketti tulee postilaatikkoon jos mahtuu. No joka he*vetin kerta se menee johonkin postiin, vaikka kyseisiä paketteja mahtuisi useampikin sinne postilaatikkooni. Joskus kotiinkuljetuksellakin tilattu paketti on silti viety postiin. Eli kysymys kuuluu; tekeekö nuo postin kuskit ihan mitä niitä nyt sattuu huvittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi surku, kyllä on joidenkin elämä niin vaikeaa, ei voi käydä kaupassa ostoksilla ja nyt ei voi pakettejakaan hakea ilman, että pitää ihan asioida jonkun ihmisen kanssa. Aina voi myös jättää paketin hakematta, jos ahdistaa tai maksaa siitä, että toimitetaan sinne kotiovelle.
Joku postin työntekijäkö se siellä kitisee, kun ihmiset ei siedä pa*kaa palvelua?
Mulla ennen aina pelittäny, mut viimeks ku tilasin ja valitsin noutopisteeksi automaatin, oliki menny tiskille. Onkohan niin paljo nyt ruuhkaa että automaatin täynnä taikka erheitä sattuu
Asun Kurvissa ja kun on tottunut ettei tartte kävellä ku 50 viiva 100 metriä niin vituttaahan se lähteä tuonne Hämeentielle. Ei voi välttää muuten kuin ei valitse koskaan Postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla ei kyllä ainakaan aiemmin ole tarvinnut valtakirjaa, jollei paketti ole kirjattu kirje esim. Seurantakoodin esittäjä saa normipaketit ihan omilla henkkareillaan.
Aina ei vaan ehdi! Voit hakea kaverin, kummin tai kaiman paketin. Ota mukaan lähetystunnus ja omat henkkarit, valtakirjaa ei tarvita. Kirjatun lähetyksen noutamiseen tarvitaan valtakirja.
https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/lahetyksen-seur…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että muut ihmiset ei hae pakettejaan nopeasti. Se automaatti on täynnä.
Ei se ole mikään tekosyy. Jos asiakas nimenomaan on halunnut välttää jonottamisen ja ihmiskontaktit, niin on huijausta laittaakin se tiskille noudettavaksi.
Tekstiviesti asiakkaalle, josta voi valita: A) nouto myöhemmin, kun automaatissa tilaa, B) nouto toisesta automaatista, C) nouto tiskiltä.
Oon nyt ollut postilla käsittelemässä paketteja yli kuukauden. Te ette tajua, miten helvetisti niitä paketteja on normaalisti, saati sitten joulun aikaan. Ei ole mitenkään mahdollista mahduttaa niitä kaikkia pakettiautomaattiin. Vaihtoehto A ei myöskään ole mahdollinen, koska tilaa ei yksinkertaisesti ole kaikkien pakettien säilyttämiseen siihen asti, kunnes pakettiautomaatissa on taas tilaa. Jos tämä vaihtoehto A olisi mahdollinen, ihmiset kuitenkin valittaisivat pitkistä odotusajoista.
Joku sanoi että ”matkahuollolla ei ole ikinä tätä ongelmaa”. Noh, matkahuollon kautta ei kulje edes murto-osaa siitä määrästä paketteja mitä postin kautta kulkee. Helppo on mahduttaa pakettiautomaatiin kaikki paketit, kun niitä paketteja on vain muutama kappale. :D
Ja se pakettien määrähän tuli ihan täydellisenä yllätyksenä postille.
Ai joulu on tänäkin vuonna!?
Ai se olikin totta kun puoli vuotta on uutisoitu verkkokaupan räjähdysmäisestä kasvusta!?
No mutta ei hätää, meillä on tässä raportti siitä mistä ongelmat johtuvat. Olemme siis tehneet kaiken voitavamme kun tiedämme missä on vika. Mitään emme asialle tee koska siitä olisi meille vaivaa.
Tervetuloa vaan tutustumaan postin toimintaan ja tiloihin. Ehkä sitten ymmärtäisit paremmin mistä ”kiikastaa”. :)
Logistiikka ja organisointi ei oikeasti ole mitään helppoa hommaa. Helppoa on huudella rannalta merelle ohjeita ja neuvoja, joita ei kuitenkaan käytännössä ole mitenkään mahdollista toteuttaa. Nyt sesonkiaikana on ennustettu postin kuljettavan 1.5 miljoonaa pakettia viikossa, se on ihan valtava määrä käsiteltäväksi pienille ihmiskäsille. Jouluapulaisia on palkattu valtava määrä hoitamaan tämä homma, jotta teikäläiset saa pakettinsa ajoissa. Ei meillä olisi aikaa kuljetella teidän paketteja edestakaisin pakettiautomaatin ja lajittelupisteen välillä (puhumattakaan mistään pitkäaikaisista säilytystiloista, joissa paketti odottaisi pakettiautomaatin vapautumista). Jos pakettiautomaatti on täynnä niin paketti menee joko samassa rakennuksessa olevaan asiamiespostiin tai seuraavaan vapaana olevaan pakettiautomaattiin/postiin, jonne rekka seuraavaksi reitillään matkaa.
Kapasiteettia on vaikea kasvattaa ja mahdollisuudet on hyvin rajalliset. Ja pitää myös oikeasti miettiä, mikä on tarpeellista ja mikä turhaa. Ei ole mitään järkeä lisätä pakettiautomaattien määrää vain joulusesongiksi (tätä varten on pop up noutopisteet), jotta ne voivat sitten seisoa tyhjinä koko loppuvuoden.
Ne jotka on olleet postilla töissä tai tietää logistiikasta/organisoinnista ymmärtää kyllä, miksi tätä ongelmaa ei ole niin helppo ratkaista mitä vauvapalstalaiset antaa ymmärtää.
Ei minun tarvitse ymmärtää "mistä kiikastaa". Ei yhdenkään tuotetta tai palvelua kaupittelevan puljun kohdalla. Ei se ole asiakkaiden päänsärky, miksi yrityksen kauppaama tuote tai palvelu ei toimi. Se on yrityksen päänsärky. Ja täydellisesti yrityksen syytä, jos se ei kykene hoitamaan asiaa kuntoon.
Minä en välitä onko se postille vaikeaa enkä välitä onko siitä vaivaa. Ei. Minun. Ongelmani.
Muistan kun yksi pikkufirma voitti tarjouskilpailun ja alkoi toimittaa paskoja tuotteita. Reklamaationi jälkeen toimari kitisi puhelimessa että saitte niin halvat hinnat että hänellä tulee tappiota jos korjaa virheensä. No itsehän ne hinnat ilmoititte!? Ei. Minun. Ongelmani.
No sitten on ihan turha valittaa ja vinkua, jos ei edes ymmärrä koko järjestelmän toimintaa. Ei voi olettaa ratsastavansa hevosella, jos oikeasti ratsastaa aasilla.
Sitäpaitsi, posti ei koskaan lupaa 100% varmuudella toimittavansa pakettisi juuri siihen oikeaan pakettiautomaattiin. Sieltä verkkokaupasta kun klikkailee toimituspisteeksi pakettiautomaatin X, se ei ole mikään lupaus vaan pelkkä toivomus, jonka posti pyrkii parhaansa mukaan täyttämään.
Nimenomaan. Postin on turha valittaa ja vinkua kun ei ymmärrä oman järjestelmänsä toimintaa. Postin pitää nyt ottaa selvää mitä tuli luvattua ja sitten tehdä mitä lupasi.
Luuletko että on pelkkä toivomus jos ostamassasi paketissa lukee voita ja siellä onkin kananmunia? Ei ole. Se on virhe.