Ärsyttää tämä, kun tilaa jotain PAKETTIAUTOMAATTIIN, niin kovin usein se ohjautuu johonkin, mistä se pitää hakea "tiskiltä"
Eikö ne tajua, että näinä aikoina tilaus tehdään ihan tarkoituksella sinne automaattiin, ettei tarvitse tavata ketään? Jos ei mahdu, niin laittakaa sitten seuraavana päivänä se sinne automaattiin.
Kommentit (119)
Jos mulle tulee paketti automaattiin niin haen sen heti kun mahdollista, vaikka se tarkoittaisi että joudun ajamaan ylimääräisen 5km.
Täällä oli joskus keskustelu tästä että ihmiset pitää niitä automaatteja varastona ja hakee sitten kun sattuu olemaan asiaa kyseiseen kauppaa.
Miten itse toimit?
Noutoajan voisi lyhentää 24h jonka jälkeen esim. 1e per päivä niin alkais olla tilaa
Musta on kätevä napata paketti siinä samalla kun käyn kaupassa.
Ei tarvitse poukkoilla edestakaisin.
Tämä siis K-superissa.
No, haluatteko siis että posti jättää paketin odottamaan kunnes automaatissa on tilaa vai?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulee paketti automaattiin niin haen sen heti kun mahdollista, vaikka se tarkoittaisi että joudun ajamaan ylimääräisen 5km.
Täällä oli joskus keskustelu tästä että ihmiset pitää niitä automaatteja varastona ja hakee sitten kun sattuu olemaan asiaa kyseiseen kauppaa.
Miten itse toimit?
Noutoajan voisi lyhentää 24h jonka jälkeen esim. 1e per päivä niin alkais olla tilaa
Jos saan tilaukseni siihen automaattiin, johon olen tilannut, niin tietysti haen sen heti. Mutta jos se menee jonnekin kymmenen kilometrin päähän, niin saa olla siellä kunnes ehdin järjestää matkani sinne, usein menee viimeiselle hakupäivälle. Epäilen, että automaatit ovat jatkuvasti täynnä juuri siksi, että paketit viedään minne sattuu ja ihmisten on hankala päästä niitä pitkän matkan takaa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
No, haluatteko siis että posti jättää paketin odottamaan kunnes automaatissa on tilaa vai?
Tietysti haluan. Käsittämätöntä, ettei tällaista vaihtoehtoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei taloyhtiön postiautimaattiin ole tullut 6kk asumiseni aikana yhtään pakettia. Aloin juuri nyt asiaa selvittää, eikä kukaan muukaan saa omaan automaattiimme ikinä pakettia, vaan paketit viedäön aina Triplaan. Aika jännä siis, että täysin tyhjään automaattiin ei muka mahdu. Kunhan eivät vain viitsi ajaa tänne yhden paketin takia, vaan vievät Triplaan. Eihän se muuten, mutta esimerkiksi stepperi painaa sen joku 15 kg, eri asia hakea 1,9 km päästä kuin kerrosta alempaa.
Ja posti taisi mainostaa näitä muutama vuosi sitten niin kätevänä ratkaisuna
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan👍👍👍
Sama asia ärsyttää itseänikin, vaikka ymmärrän senkin, että Postille on logistisesti haastavaa, jos paketteja pitää säilöä erilaisia aikoja ja odotella, koska ihmiset viitsivät käydä sitä automaattia omista tilauksistaan tyhjentelemässä, että sinne voisi sitten taas kipaista viemässä lisää. Sellaisen järjestelmän luominen, missä jossain varastossa olisi tilan vapautumista odottavat paketit jossain loogisessa järjestyksessä, niin että tulisivat oikeassa järjestyksessä oikeaan automaattiin vietyä sitä mukaa, kun sieltä aina joku luukku tyhjenee, lienee aika haastavaa verrattuna siihen, että paketit toimitetaan heti, kun ne Postille toimitettavaksi saapuvat. Siksi olisikin ihan toooosi kiva, jos niitä omia paketteja ei seisotettaisi siellä automaatissa sitä maksimiaikaa, vaan haettaisiin heti, kun mahdollista. Nyt korona-aikana olen tästä syystä ihan suosiolla kaikissa vähänkään isommissa ostoksissa käyttänyt kotiinkuljetusta. On toiminut hyvin, eikä isommassa ostoksessa lopulta ole väliä, maksaako se toimitus 5,90 vai 9,90.
Vierailija kirjoitti:
Ei ku ne haluaa että sinne järjestetään tilaa koska he ovat tilanneet paketin siihen.
Pikkutekstissä saattaa kyllä lukea että jos automaatti on täynnä paketti ohjataan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Postilla tämä ongelma mutta ei Matkahuollolla.
No just tuli mulla tieto, että matkahuollon lokerot täynnä ja paketti haettava matkiksen tiskiltä.
Kaikki syyttävät tässä ketjussa niitä muita ihmisiä, jotka eivät hae pakettejaan ajoissa. Mutta kuinka monen ihmisen paketit oikeasti onkaan aivan väärässä paikassa? Ja siksi kaikilla kestää hakea omansa, kun ne olekaan valitun matkan varrella tai kävelyetäisyyden päässä.
Syyttäkää Postia, älkääkä toisianne.
Vierailija kirjoitti:
Postilla tämä ongelma mutta ei Matkahuollolla.
No eipä kai kun ei matkahuollolla monessakaan paikassa ole automaatteja.
Meilläkin on vain yksi matkahuollon noutopiste, jossain pikkupuljussa teollisuusalueella, avoinna joskus virka-aikana. Sentään on nyt, välillä ei ole ollut koko paikkakunnalla.
Kun saisi edes valita, mistä palvelupisteestä sen paketin voi noutaa silloin kun automaatti on täynnä. Mutta ei, aina ne paketit menee sinne omaan "lähipostiin" eli syrjäiselle R-kioskille, jonne minulle ei ole koskaan mitään muuta asiaa ja jossa ei edes ole pysäköintipaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että muut ihmiset ei hae pakettejaan nopeasti. Se automaatti on täynnä.
Sitten kannattaa mennä lokerokauppaan ja hankkia lisää lokeroita. Ongelmat on tehty korjattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syyttävät tässä ketjussa niitä muita ihmisiä, jotka eivät hae pakettejaan ajoissa. Mutta kuinka monen ihmisen paketit oikeasti onkaan aivan väärässä paikassa? Ja siksi kaikilla kestää hakea omansa, kun ne olekaan valitun matkan varrella tai kävelyetäisyyden päässä.
Syyttäkää Postia, älkääkä toisianne.
Juuri näin, ja jos on tilannut useamman paketin, niin usein ne on siroteltu kaikki eri puolille kaupunkia. Ei ihme, että ihmisillä kestää hakea pakettinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sama asia ärsyttää itseänikin, vaikka ymmärrän senkin, että Postille on logistisesti haastavaa, jos paketteja pitää säilöä erilaisia aikoja ja odotella, koska ihmiset viitsivät käydä sitä automaattia omista tilauksistaan tyhjentelemässä, että sinne voisi sitten taas kipaista viemässä lisää. Sellaisen järjestelmän luominen, missä jossain varastossa olisi tilan vapautumista odottavat paketit jossain loogisessa järjestyksessä, niin että tulisivat oikeassa järjestyksessä oikeaan automaattiin vietyä sitä mukaa, kun sieltä aina joku luukku tyhjenee, lienee aika haastavaa verrattuna siihen, että paketit toimitetaan heti, kun ne Postille toimitettavaksi saapuvat. Siksi olisikin ihan toooosi kiva, jos niitä omia paketteja ei seisotettaisi siellä automaatissa sitä maksimiaikaa, vaan haettaisiin heti, kun mahdollista. Nyt korona-aikana olen tästä syystä ihan suosiolla kaikissa vähänkään isommissa ostoksissa käyttänyt kotiinkuljetusta. On toiminut hyvin, eikä isommassa ostoksessa lopulta ole väliä, maksaako se toimitus 5,90 vai 9,90.
Posti määrittelee itse sen hakuajan joten heillä on ennalta tiedossa kauanko se enimmillään kestää.
Kierto nopeammaksi, vain muutama päivä ja sitten paketti palautuu ja asiakas itse maksaa.
Itse nimenomaan tilaan tarkoituksella läheisen kaupan postipisteseen, ettei paketti päädy täyden automaatin takia jonnekin huitsin nevadaan. Menen sitten vain rauhallisina aikoina, siinähän se haku menee kuin ruokaostoksetkin.
Mutta joo, ymmärrän että ärsyttää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että muut ihmiset ei hae pakettejaan nopeasti. Se automaatti on täynnä.
Ei se ole mikään tekosyy. Jos asiakas nimenomaan on halunnut välttää jonottamisen ja ihmiskontaktit, niin on huijausta laittaakin se tiskille noudettavaksi.
Tekstiviesti asiakkaalle, josta voi valita: A) nouto myöhemmin, kun automaatissa tilaa, B) nouto toisesta automaatista, C) nouto tiskiltä.
No ei niitä paketteja ole mahdollista kuskata edestakaisin. Jos ei mahdu autommaattiin, niin sitten viedään seuraavaan vaihtoehtoon.
Pasilan aseman iso kauppakeskus, mall of Tripla.