Mikähän numero taas soittelee
0746778707
Erikoinen suuntanumero, mistähän voisi olla? Fonectasta ei löydy tietoja, en kyllä uskalla vastata.
Kommentit (9)
Huijauspuhelu oletettavasti, tuollaista suuntanumeroa ei ole Suomen lankaliittymissä. Jos se tulisi ulkomaisesta, numero alkaisi +merkillä ja ensimmäinen numero ei olisi nolla. Tosin tuokin huijauspuhelu tulee varmasti tosiasiallisesti ulkomailta, numero on vain huijattu näyttämään "suomalaiselta".
Vierailija kirjoitti:
Paina vihreää luuria, niin saat tietää, millä asialla soitetaan. Missä vaiheessa ihmisiltä katosi järki päästä niin, etteivät uskalla vastata puhelimeen?
Mä erehdyin vastaamaan ja siitä alkoi jatkuva soittelu eri numeroista. Mun numeroa ei löydy tiedustelusta ja en jakele sitä kenelekään ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paina vihreää luuria, niin saat tietää, millä asialla soitetaan. Missä vaiheessa ihmisiltä katosi järki päästä niin, etteivät uskalla vastata puhelimeen?
Mun numeroa ei löydy tiedustelusta ja en jakele sitä kenelekään ulkopuolisille.
Huijareiden kanssa tällä ei ole merkitystä. Niitä soittolistoja arvotaan ihan tietokoneohjelmalla, ja laitetaan ohjelma soittamaan listaa läpi kunnes puhelu osuu toimivaan numeroon. Ei se tietokone jossain Intiassa tai Bangladeshissa tms. tiedä (eikä kiinnosta vaikka tietäisi), onko joku numero salainen vai julkinen ja jaettu joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä erehdyin vastaamaan ja siitä alkoi jatkuva soittelu eri numeroista. Mun numeroa ei löydy tiedustelusta ja en jakele sitä kenelekään ulkopuolisille.
ja kyllä sen puhelinnumeron olemassaolo selviää jo ihan sillä, että numero hälyttää. Ei se vastaaminen tee tähän mitään lisäarvoa huijarin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kyllä sen puhelinnumeron olemassaolo selviää jo ihan sillä, että numero hälyttää. Ei se vastaaminen tee tähän mitään lisäarvoa huijarin kannalta.
Mutta sen jälkeen niitä soittoja vasta alkoi tulvia, jakoivat numeroa eteenpäin et tästä vastataan. Suurin osa hylkää numeron, joten tietävät heti ettei vastaa.
Mulla näkyy näytössä mistä tulee.
Turku/Pori, Häme, London, New Luce..ei kiinnosta ketkä soittelee.
09-alkua lukuunottamatta kaikki puhelut joissa on 0X + 8 numeroa ovat huijausta, koska vaon 09-alueella on 8-numeroisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se yksinkertaisinta olisi, van niin paljon lehdissä varoiteltu huijaus puheluista, että jos fonecta ei tunnista, niin ei kyllä tee mieli vastata. Ja kun numerot ovat välillä kovin ihmeellisiä, mutta yleensä jostain löytyy jotain tietoa. Tästä numerosta ei mitään mistään.
Mutta kiitos, epäilinkin huijausta ja suuntanumero lle en suomesta paikkaa löytänyt niin vahvistitte epäilyni.