Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko naisten saada palkallista saikkua kuukautisten takia?

Vierailija
02.12.2020 |

Saatteko sitä/pitäisikö sitä saada? Minusta kyllä. Kuinka moni mies menisi töihin, jos alapää valuisi verta kontrollitta? Ei yksikään, kun eivät muesflunssankaan takia mene! Kunnon korvaukset naisille siitä, että kantavat kaikki lisääntymisen ikävät puolet!

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ku naiset erehtyy alkaa tinkaamaan, niin ei saa enää edes työpaikkaa.

Vierailija
62/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootit miehet eivät hyväksy tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän akkoja muutenkaan kannata palkata kuin sellaisiin hommiin mihin ei miehiä saa, tuskin tuossa suurta tappiota tulisi.

Vierailija
64/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joooh mutta miesten täytyy käydä armeija. Pitääkö naisille ylipäätään maksaa palkkaa, eikö niille riittäisi joku hali tai pörrönsilitys

Aika tyly, mut hajosin tälle totaalisesti :D

Vierailija
65/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olen otanut saikkua töistä menkkojen takia. Seisomatyö ulkona kesähelteellä, ei mahdollisuutta istua tai olla sisätiloissa. Silloin oli pakko ottaa, olo karsea. Kun miehet ja ne naiset joilla menkat on helpot, ei aina ymmärrä että sen runsaan verenvuodon lisäksi olo voi olla kamala, voimaton ja heikko. Ne yhdistettynä joskus vaikea tehdä töitä.  Yleensä onnistuu kun lääkkeet ottaa ja voi istua ja vessaan pääsee usein. Heikko olo siedettävä kun voi istua ja ottaa rennosti. Mutta jossain seisomatyössä ulkona ei voi rentoutua. Kokoajan asiakkaille juttelemassa ja ohjeistamassa.

Vierailija
66/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minkäs sille voi, että naisilla on kuukautiset eivät ole niitä itse keksineet. Jotenkin tästä täytyy ihmiskunnan yhdessä selvitä eikä naisten yksin.

Vierailija
67/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta vuotava ihminen ei ole terve vaan sairas, eikä sairaana tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
68/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, toki sinne töihin SAISI mennä myös menkkojen aikaan mutta ei olisi pakko.

Ai miksi? Vastasiko kukaan mies vielä kysymykseeni, menisikö hän töihin jos alapää vuotaisi verta kontrollitta?

Kuka palkkaisi naisen... No, sanoin jo että korvaukset tulisi Kelalta eikä pomolta. Nina päivinä voisi ehkä tehdä työtä sopivasti etänä, siihenhän nyt ollaan jo muutenkin koronan takia totuttu.

Ensinnäkin, ei varmasti kovin moni menisi, jos vaihtoehto on olla samalla palkalla kotona, varsinkin jollei kerran kuukautisista ole mitään vaivaa normaaliin olemiseen verrattuna (kuten minulla). En minä ainakaan.

Eikä se sairausajan palkan maksaja tässä ehkä niin merkityksellinen ole. Ongelmahan on enemmänkin se, että työpanos jää saamatta. Eihän siitä mitään tulisi, jos jokanen nainen tekisi vain 75% työaikaa ja flunssat sun muut vielä lisäsaikkua. Kuka ne työt sitten tekisi? Ja kysytäänkö sitten työhaastattelussa että millainen kiertosi on, milloin on seuraava sairauslomasi. Että tiedettäisiin palkata naiset kierron mukaisesti, neljä naista, jokaisella vuoroviikoin kuukautiset, jotta aina on kolme töissä ja yksi saikulla. Vai laitetaanko työpaikkailmoitukseen ehdoksi, että mikäli olet nainen, kiertosi pitää ajoittua niin, että olet sairauslomalla viikot 2, 6, 10...

Vierailija
69/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän akkoja muutenkaan kannata palkata kuin sellaisiin hommiin mihin ei miehiä saa, tuskin tuossa suurta tappiota tulisi.

Taitaa löytyä aika monta naista korkeammista tehtävistä kuin sinä.

Vierailija
70/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toki sinne töihin SAISI mennä myös menkkojen aikaan mutta ei olisi pakko.

Ai miksi? Vastasiko kukaan mies vielä kysymykseeni, menisikö hän töihin jos alapää vuotaisi verta kontrollitta?

Kuka palkkaisi naisen... No, sanoin jo että korvaukset tulisi Kelalta eikä pomolta. Nina päivinä voisi ehkä tehdä työtä sopivasti etänä, siihenhän nyt ollaan jo muutenkin koronan takia totuttu.

Ensinnäkin, ei varmasti kovin moni menisi, jos vaihtoehto on olla samalla palkalla kotona, varsinkin jollei kerran kuukautisista ole mitään vaivaa normaaliin olemiseen verrattuna (kuten minulla). En minä ainakaan.

Eikä se sairausajan palkan maksaja tässä ehkä niin merkityksellinen ole. Ongelmahan on enemmänkin se, että työpanos jää saamatta. Eihän siitä mitään tulisi, jos jokanen nainen tekisi vain 75% työaikaa ja flunssat sun muut vielä lisäsaikkua. Kuka ne työt sitten tekisi? Ja kysytäänkö sitten työhaastattelussa että millainen kiertosi on, milloin on seuraava sairauslomasi. Että tiedettäisiin palkata naiset kierron mukaisesti, neljä naista, jokaisella vuoroviikoin kuukautiset, jotta aina on kolme töissä ja yksi saikulla. Vai laitetaanko työpaikkailmoitukseen ehdoksi, että mikäli olet nainen, kiertosi pitää ajoittua niin, että olet sairauslomalla viikot 2, 6, 10...

No, toki jos vaadit ihan epätasa-arvoista elämää naisten kannalta. Niin se on sinun mielipiteesi.

Vierailija
71/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen on varmaan ihan toimintakykyinen myös kuukautisten aikaan. Itse en todellakaan nää tarpeelliseksi jäädä sairaslomalle kehon normaalin toiminnan vuoksi; kuukautisiin tottuu. Toki jos kuukautiset ovat todella kivuliaat eikä niiden takia meinaa pystyssä pysyä niin on eri tilanne.

Vierailija
72/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen on varmaan ihan toimintakykyinen myös kuukautisten aikaan. Itse en todellakaan nää tarpeelliseksi jäädä sairaslomalle kehon normaalin toiminnan vuoksi; kuukautisiin tottuu. Toki jos kuukautiset ovat todella kivuliaat eikä niiden takia meinaa pystyssä pysyä niin on eri tilanne.

Kyllä niihin aina jotain erityisvaivaa liittyy. Edelleenkään en ole vaatimassa ketään jäämään kuukautisten takia kotiin.

Vierailija
73/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi joutua olemaan joka kuukaudesta viikkoa sairaslomalla, eihän siinä olisi mitään järkeä! Ainakin itse kokisin lusmuilevani 1/4 työajastani, koska olen ihan täysin työkykyinen kierron vaiheesta riippumatta.

Vierailija
74/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niin kauan kuin miehet eivät suostu kysymykseeni asiallisesti vastaamaan (siis siitä, menisivätkö itse töihin jos alapäänsä valuisi verta kontrollitta), naisilla on täysi oikeus toimia samoin kuin hekin toimisivat, eli jäädä kotiin silloin kun tilanne on tämä.

Vierailija
75/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin aina jotain erityisvaivaa liittyy. Edelleenkään en ole vaatimassa ketään jäämään kuukautisten takia kotiin.

Kuten mitä? Minulla ainoa vaiva on tuo vuoto, jota varten on olemassa useita ratkaisuvaihtoehtoja. Tiedän olevani onnekas tässä asiassa, mutta silti ei kannattaisi yleistää noin rankasti.

Vierailija
76/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautisten aiheuttamat oireet ovat sitä luokkaa, ettei silloin ole työkykyinen niin kyllä. Tosin tällöin varmaan saa jo gynekologiltakin tähän todistuksen. Itse en ole ikinä ollut menkkojen takia saikukka, vaikka runsaat ja joskus kivuliaatkin ne ovat, kipu ja vuoto on kuitekin aina ollut sellaisissa rajoissa, että olen työkykyinen.

Vierailija
77/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää saada. Naisethan on muutenkin jatkuvasti saikulla jonkun ahdistuksen takia. Miksi yleensäkään vaivautuu töihin.

Aijaa, meidän firmassa ne on nuoret miehet jotka on jatkuvasti saikulla ja muut saa tehdä niiden työt. Nyt taas yksi tyyppi on poissa, ehkä sadannen kerran tämän vuoden aikana ja pomo on täysin kädetön tämän asian kanssa.

Mä antaisin kenkää tollaselle saikuttelijalle.

Nuoret miehet on oikeesti pahimpia lintsareita työelämässä.

Vierailija
78/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä oli järkyttävä kipu ensimmäisenä vuotopäivänä. Tuskan hiessä niin kuin synnytyksessä, oksensin, ripuloin. Aivan järkyttävä olo oli. Sitten loppui noin vain 18 vuotiaana. Sellaisessa ei kukaan ole työkykyinen.

Vierailija
79/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hankkinut lääkäriltä sellaiset tropit, että pystyn menemään töihin normaalisti. 

Ilman pillereitä en pääsisi edes työpaikalle asti. Mikäli olisi normaalit menkat, niin jalat hädin tuskin kantaisivat vessaan asti. 

Miten teet töitä kolmiolääkkeidein vaikutuksen alaisena? 

Kaikki kolmiolääkkeet saa kaikilla pään sekaisin? No ei todellakaan. Itse voin ottaa esim. Panacodia ja se vie kivun eikä saa päätä sekaisin. 

Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.

Vierailija
80/103 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minkäs sille voi, että naisilla on kuukautiset eivät ole niitä itse keksineet. Jotenkin tästä täytyy ihmiskunnan yhdessä selvitä eikä naisten yksin.

Riepu hanuriin ja duuniin.

Ihan niin kuin äitisi ja mummosikin ovat tehneet.

Ja ai niin, eihän niitä sukupuoli ole enää. Kaikki on ihan tasa-arvoisia. Henkilöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan