Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun.. =) Jos osaan viserrellä tähän tekstiä.

Rv 4+4 olisi täällä 85 syntyneellä joka esikoista odottelee.. :) ja laskettu aika on laskurin mukkaan 17.4.2009. Innolla odotan. Ehdittiin melkeinpä se 9kk sitten yrittämäänkin =(

Olo on järkyttävä. Etoo niin paljon ettei tosikaan. Kaikki oksettaa mitä näkeekin.. Hedelmiä, raikkaita sellaisia saa vaan alas =( Alkujaan kaik alkoi mahakramppauksilla, jotka jäi pois ja perään alkoi pahoinvoinnit.. Mutta mitäpä sitä ei kärsisi ;)

Huomenna pitäisi neuvolaan soitella et sais niitä aikoja.. Ja tyksiin sit vaan synnyttelee.

Töissä koeajalla, mikä on vähän huonompi homma.. Kun potkut tulee aivan varmasti jos joku tajuaa.. =( ..ja näillä pahoinvoinneilla, ei hyvältä näytä.. Kuukaus oltu töissä ja niistä jo reilu viikko sairaslomalla.. 3kk pitäisi kestää mahdollisimman vähäisillä sairaslomilla ja oksentelematta muiden eessä.. Hope so..

Maha on jo turvoksissa, housut mahtuu jalkaan mut puristaa.. Turus asustellaa ja tänään kiersin turun katuja ja toreja.. ja en löytäny mitn äippä vaatteit.. henkast ja maukast jtn löyty mut sit ol jo kiire bussiin.. Ollaan vast 2kk asuttu niin en tunne sillai turkua niin mitn sit löydykkä =(

Mutta tässä tämä ilmoittautuminen B-)

Hyviä vointeja kaikille =)

Vierailija
2/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan täysin kajahtanut, mutta itsekkin toivoisin jotain noinkin konkreettista todistetta maha-asukista... nyt kun ei juuri tunnu missään. Joku kirjoitti, että onko siellä joku vai pelkät kuoret, osuvasti sanottu!

Tosi kiva, että meitä on näin paljon, mutta harmi kun ei millään muista kaikkia!

Onko teillä muilla mahakipuja? Itsellä on semmoista juilintaa ihan alavatsalla, jossain tuolla syvällä. Vaikea selittää... :p Muttaihan kun koskisi häpyluuhun tai sinne päin? Entä miten on valkovuodon laita? Itsellä sitä tulee kamalasti, siksi aina vessaan mennessä pelkään, että nyt ne menkat alkaa. (puolitoista viikkoa myöhässä????)

En kerta kaikkiaan muista minkälaista on olla raskaana!!

No paniikissa soitin työterveyshoitajalle ja kävin tänään verikokeessa, jotta saadaan nuo hcg arvot. Mutta lisääkö tieto tuskaa? Sitten jos ne onkin liian alhaiset? Että saapiko sitä sitten lisää panikoida.

Voi tätä raskaana olemisen riemua. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuotoa.. Itsekin pelkään et on menkat alkanu :D .. Toivottavasti ei ala missään vaihees.. Mut joo, normaalia ehkä runsaampaa kyllä juu :/ täällä ainakin

Vierailija
4/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun muitakin vainoharhaisia!=)

Piti tulla jatkamaan juttua, kun sain pojan nukkumaan. Kamalasti eskarilaisten huolia :D Tytöt yrittää pussata! hih...

Mutta noista oloista vielä... eli tissit on hiukan kipeet ja sitten tuo mahan juilinta. Niin ja kamalat ilmavaivat ja kova vatsa! Tosi kivaa yrittää pidättää töissä.;)

Välillä viluttaa, mutta eipä meillä ole talossa vielä lämpöjä päällä. Yökötystä ei siis ole, mutta nälkäkään ei ole. Harvinaista meikäläiseltä!

Huomenna tiedän arvot, katsotaan olenko sitten yhtään viisaampi.

keiju ja tilliäinen 5+1

Vierailija
5/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi enää samanlaisempia fiiliksiä olla, lohduttaa meidän akkojen yhteinen pahe; analysointi jokaisesta valkovuodon sävystäkin. Hassua, mutta totta.

Päivät ei kyllä voisi enää hitaammin mennä kun ultraa odottelee.. Esikoisen aikaan en osannut murehtia mistään vastaavista asioista.

Nyt olen vessassa käyntejä jännännyt kun yksi päivä sain tuhrut paperiin ja menin lekuriinkin tarkistuttamaan asian. Onneksi vuoto loppui parissa tunnissa eikä ollut runsasta/kirkasta. Selitys meni jotenkin niin, että kohdunnapukka ja limakalvot on herkemmät raskaana ja pupuilu voi aiheuttaa pientä vuotoa. Eritejuttuja, voi yök, sorii!!!

Vauvasta tietää vain kaksi ihmistä, lapsen isä ja ystäväni. Äidille aion kertoa, kun ensi viikolla olen käynyt siinä varhaisultrassa (varhais, no ei siltä tunnu!) Öitä teille!!

Vierailija
6/181 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minäkin tänne tulin kurkistelemaan, kun tänään lääkärikäynnillä ultrassa näkyi sykkivä pikku sydän. LA menkkojen mukaan olisi 28.3., mutta ultran perusteella viikkoja näyttäisi olevan kasassa 6+2. Tarkemman LA:n lääkäri lupasi antaa seuraavalla käynnillä syyskuun loppupuolella. Siksipä siis tänne huhtikuisiin.

Meille on tulossa toinen juuri viime perjantaina 2vee täyttäneen pikkuprinsessan kaveriksi. Tätä raskautta on toivottu siitä kun menkat jälleen alkoivat 13 kk kuluttua neidin syntymästä. Eli siis melkein vuosi vierähti, tosin esikoista meillä tehtiin lähes 3 vee. Raskautumista vaikeuttamassa endometrioosi, colitis ulcerosa sekä esikoisen imetys. Mutta nyt siis toukka matkassa, ja ollaan tosi onnellisia.

Oireet alkoivat jo ennenkuin odottelin menkkoja alkaviksi. Imettäessä rintoihin sattui, ja siitä arvelin heti, että olen raskaana. Pahoinvointiakin on vähän ollut, esikoisesta se alkoi vasta rv 9 ja oksentelua kestikin sitten rv 20 saakka. Väsymys on myös hirvittävä, ei millään meinaisi jaksaa neidin vauhdissa koko päivää. Asustelemme Saksassa, ja isovanhemmat ym. apujoukot asuu kaukana, mieskin tekee töitä joka päivä lähes kellon ympäri. Niinpä varasin lennot itselleni ja neidille Suomeen, lähdemme parin viikon päästä kolmeksi viikoksi mummolaan lepäilemään (tai ainakin äiti lepäilee) :-) Lokakuussa on onneksi miehelläkin loma, silloin lähdemme pariksi viikoksi etelän aurinkoon.

Täällä on aika erilaiset systeemit raskausaikana kuin Suomessa, ei neuvoloita vaan itse valittu gyne ja lisäksi voi käyttää valitsemansa kätilön palveluita jo raskausaikana. Onneksi nyt toisessa raskaudessa tiedän jo systeemeistä vähän enemmän, ja olen jo nyt ottanut yhteyttä kätilööni raskauspahoinvoinnin vuoksi ja saanut homeopaattisia lääkkeitä. Toivottavasti huolitte joukkoonne silti, vaikka puitteet onkin erilaiset :-)

Nyt nukkumaan, että ehdin jonkun verran edes levätä, ennenkuin neiti herättää (meidän 2vee ei ole vielä koskaan nukkunut illasta aamuun heräämättä).

Terkut Saksasta,

Favolina rv 7 (kai)

Vierailija
7/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille päin ei kuulu mitään kummempia...

raskaus oireita ei oo tullu mitään paitsi että turvottaa... sitä välillä miettii ettei vaan oo mitään hullusti ... no varmuus saadan sitten joskus ensi kuun alku viikoilla neuvola tosiaan 1.9 ja siitä saan sen lähetteen vasta sinne np ärsyttävää epätietosuutta....

hyviä viikon jatkoja kaikille!!

ainiin ajattelin ehdottaa että jos joka viikon maanantaina alotettaisiin uusi pino pysyis jotenkin paremmin kärryillä?

miten ois?

Vierailija
8/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan viepi tie.. Syyskuun alussa tosin vasta mut kuiteskii.. Mitä tuos laskin et olikos se ny et oon sit viikol 9 vai 10 sillon, ensikäynti.. =)

Mie en paljoa näil palstoil oo ihmettelemäs viel käyny, joten ihmettelen nyt tuota uuden pinon aloittamista.. Mitä se meinaa :D

Vierailija
9/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia: uusi pino tarkoittaa sitä että yleensä maanantaista sunnuntaihin kirjoitetaan samaan pinoon eli pinon otsikko on nimetty kuluvan viikko numeron kera eli vaikka huhtimasut vko 32, ja seuraavana maanantaina aloitetaan uusi pino joka on nimeltään huhtimasut vko 33. Silloin tekstejä on jotenkin helpompi seurata kun ei sivuja ole niin tuhottomasti...kuinkahan sekava selitys olikaan, toivottavasti sait selkiyttä asiaan!!!????:)

Omaan napaan ei sen ihmeempiä, mitä nyt kellon ympäryksiä nukun ihan keposesti, et "pientä" väsymystä on ilmassa. Turvotus jatkuu, mut lenkkeily tuntuu auttavan asiaa, hyvä niin. Tasan viikon päästä olis ultraan aika voi jestas miten hitaasti aika tuntuu kuluvan..;) normaalistahan aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä pysy, mut odottavan aika on todellakin pitkä!!Silti kaikesta huolimatta on aivan ihanaa olla raskaana!!!!:)))))

Mukavaa päivän jatkoa teile kaikille ja voikaahan hyvin!!

tinsku kera pömppiksen rv 5+3

Vierailija
10/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen uusi täällä. Plussasin viime lauantaina ja raskausviikot ovat tällä hetkellä 5+2. Olen ilmoittautunut ensi lauantaina juostavaan maratoniin (olen juossut useita aiemminkin) ja mietin, onko se ihan turvallista. Mitä mieltä olette siitä, jos lähden lauantaina kisaan sellaisella meiningillä, että juoksen rauhallisesti ja keskeytän jos vointi alkaa tuntua epämiellyttävältä? Juokseminen sujuu kyllä tällä hetkellä kuten ennenkin, mutta kohtalaisen pitkäkestoinen rasitushan tuo on.

Vierailija
11/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen valittelin täällä alavireistä olotilaani. Nyt tuntuu jo huomattavasti paremmalta. Olo on kuitenkin tosi saamaton, vaikka olis miljoona asiaa, mitä pitäisi tehdä. Kauheasti en odotakaan mitään raskausoireita, kun ei niitä aiemmissa kolmessa raskaudessakaan juuri ollut. Paitsi tietysti ne mukavat mielialan vaihtelut tuli tutuksi. Eilen tosin oli pari kertaa huono olo, mutta ei mitenkään ylitsepääsemtöntä sekään. Maanantaina pitäisi taas mennä töihin ja jänntyksellä odotan, miten siellä sujuu. Työ on jossain määrin fyysistä riippuen työpisteestä. Mietityttää myös, että koskakohan "jään kinni". Olen ollut nimittäin tupakan suurkuluttaja. Mitä siis slitän, kun en enää menekään tupakalle?

Muruz 5+2

Vierailija
12/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan itsekin juoksua tai lenkkeilyä, miten vaan, maratonia en ole koskaan juossut mutta muutaman puolimaratonin kylläkin ennen esikoista. Niinhän sitä sanotaan että raskausaikana voi harrastaa sitä mitä on ennenkin harrastanut, mutta kyllä mä jättäisin maratonin väliin, se on hyvästä kunnosta huolimatta tosi iso juttu elimistölle ja nyt kun siellä vielä on uusi elämä alkamassa niin en itse uskaltaisi, mutta jokaisella on varmasti oma mielipide tähänkin asiaan..Teet toki itse oman päätöksesi, toivottavasti kaikki menee hyvin oli päätös mikä tahansa!!!

Lenkkeilyharrastusta rakastava tinsku!:)

Vierailija
13/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etova olo jatkuu, ihan kuin olis jatkuva kaamea krapula. Eilen illalla oli niin paha olo, etten voinut edes kirjoittaa tänne. Kaikista ihme hajuista tulee yökötysolo, vaikken oo vielä pönttöä halinutkaan. Auttaiskohan se jos halis? Jos syön jotain pientä tunnin välein, niin yökköolo pysyy paremmin poissa. Tässä vaan makoillaan ja syödään, mietin pitääkö mun irtisanoa kuntosalijäsenyys jo nyt kun ei mitään saumaa että menisin edes pilatekseen... Lihominen alkoi siis nyt. Onko jollakulla liikunta auttanut pahoinvointiin?

Pempula: jos tunnet olevasi kunnossa niin en usko että tää "tila" on este maratonille, mut kannattaa kuitenkin soittaa neuvolaan/lääkärille ensin ja kysyä asiantuntijalta. Totesin myös terveysneuvontapuhelimen hyväksi (09-10023) kun ihan alkuraskaudessa panikoin kovista alavatsakivuista . Vatsakivut katosivat parissa viikossa kuten kiva täti ennustikin.

Favolina: voiko homeopaattisia lääkkeitä käyttää huoletta raskauden aikana? Mulle on suositeltu käyntiä homeopaatilla jatkuvien flunssien vuoksi ja nyt kiinnostaa myös jos tähän pahoinvointiin saisi sitä kautta apua.

En nyt muista nimiä, mutta pari mammaa kyseli miten raskauden kanssa jos on koeajalla töissä. Noissa asioissa kannattaa ottaa yhteys omaan ammattiliittoon tai jos sellaiseen ei kuulu niin työpaikan luottamusmieheen jolle voi puhua luottamuksellisesti. Niiltä saa tietoa omista oikeuksista, joista esim. oma esimies ei aina ole tietoinen (tai ei halua myöntää olevansa tietoinen).

Apua en millään jaksa lukea pinoa taaksepäin, mutta piti jo aikaisemmin onnitella erityisesti muita pitkään yrittäneitä! Siis onnea rutkasti!! En oikein vieläkään tajua tätä tilaa todeksi kun ehti jo oppia siihen että menkat tulee varmasti vaikka ne oliskin viikkoja myöhässä.

Ja eikun keksipaketille ja hedelmäkulholle.... Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille!

t.tsili 6+3

Vierailija
14/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä annan kehon päättää, juoksenko maratonin vai en. On hyvin mahdollista, että lauantaina syleilen jo vessanpönttöä ja juoksemista ei pysty ajattelemaankaan.

Maratonista toivun nykyään kyllä parissa päivässä, vaikka viimevuosina onkin ollut tapana juoda olutta aika lailla maaliintulon jälkeen katabolian kiihdyttämiseksi ;)

Nyt kyllä oluen ajatteleminenkin saa voimaan pahoin...

Vierailija
15/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsili: Homeopaattiset lääkkeet on ihan turvallisia raskausaikana. Täällä niitä käytetään paljonkin, monet kätilöt ja gynekologit ovat erikoistuneet homeopatiaan. Ainakin colchicum ja sepia auttaa pahoinvointiin. Omalta kätilöltäni kuulin myös, että akupunktio auttaa monella raskauspahoinvointiin, sitä kyllä en tiedä, tekeekö Suomessa joku näitä. Kyselit myös tuosta liikunnan vaikutuksesta pahoinvointiin. Mulla ekassa raskaudessa olo parani liikunnan myötä vähän, mutta se auttoi aina vain hetkellisesti. Toivon nyt, että säästyisin samanlaiselta pahoinvoinnilta. Paino meni silloin rv 16 asti alaspäin, vasta sen jälkeen aloin pystyä syömään niin, että paino alkoi noustakin. Nyt colitiksen akuutin vaiheen jälkeen paino on niin paljon edellisen raskauden alkupainoa alempana, että toivon totisesti, ettei se siitä enää laske.

Pempula, kyselit tuosta maratonista. Veikkaisin, että ei siitä näin varhaisessa vaiheessa mitään haittaa sikiölle ole, mutta kannattaahan sitä joltain viisaammalta kysyä. Tosin neuvolantädit ja lääkäritkään ei tiedä kaikkea, esim. imetystä suositellaan lopetettavaksi heti kun tulee raskaaksi, vaikka siitä ei todistetusti ole mitään haittaa kenellekään ihan normaalissa raskaudessa (äidin arkoja rintoja ehkä lukuunottamatta). Monet tekee varmasti alkuraskaudesta paljon hullumpia ja vaarallisempiakin juttuja kuin maratonin juokseminen. Ja jos olet juossut paljon, on elimistösikin siihen jo tottunut. Minä juoksin puolimaratonin kuukautta ennen kuin tulin esikoisesta raskaaksi ja jatkoin pitkiä lenkkejä aluksi sittenkin, mutta rv 7 mun piti vaihtaa juokseminen sauvakävelyyn, kun rinnat kävi niin kipeiksi etten yksinkertaisesti pystynyt juoksemaan. Mutta kuuntele omaa kroppaasi, se varmasti kertoo, voitko juosta vai et!

Mutta nyt meen vähän pitkäkseen kun neitikin nukkuu.

Favolina rv 6+3 tai jotain...

Vierailija
16/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä taustaa meidän perheestä ja tilanteesta: mä täytän parin viikon päästä 29v ja mies muutaman päivän jäljessä 32v. Aikaisemmin on kaksi lasta ja tätä kolmatta on nyt enemmän ja vähemmän tosissamme "yritetty" 3 kiertoa ennenkuin tärppäsi.:)

Nyt on menossa noin rv 4+4. En ole vielä soittanut aikaa neuvolaan, mutta eipä sillä mikään hirveä kiire ole. Viimeistään ensi viikolla soitan ja varaan.

Mulla ei ole niin minkäänlaisia oireita ja nyt jännityksellä odotan alkaako niitä parin viikon sisään ilmetä. Aikaisemmat raskaudet on olleet todella helppoja, ei pahoinvointia eikä oikeastaan mitään muitakaan oireita lievää närästystä lukuunottamatta.

Töissä olen sihteerinä ja täältä sit aina kirjoittelen, kunhan kerkiän!

Vierailija
17/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole missään nimessä syy päättää työsuhdetta koeajalla. Jos työnantaja yrittää tällaista, se toimii laittomasti. Kannattaa pyytää irtisanomisen syy kirjallisena ja kirjata erittäin tarkkaan muistiin keskustelut ja mahdollisuuksien mukaan ottaa mukaan joku todistaja. Siis vaikka periaatteessa koeajalla työsuhteen voi päättää 'ilman syytä' se ei tarkoita sitä, että toiminta olisi aivan mielivaltaista. Ilman syytä tarkoittaa sitä, että työnantajan ei tarvitse osoittaa laillista syytä irtisanomiseen ja on olemassa syitä (raskaus, sairastuminen) joiden takia ei saa irtisanoa edes koeajalla.

Olen itse esimies ja voin kertoa, että ainakaan meillä ei ketään irtisanota raskauden takia. Jos olette huolissanne sairaslomista, niin sairasloma ei myöskään ole syy irtisanomiseen koeajalla. Meillä oli kerran henkilö joka oli viikon töissä ja jäi sen jälkeen mielenterveysongelmien takia usean kuukauden sairaslomalle jonka aikana myös koeaika päättyi. Käytännössä siis henkilö oli koeajalla viikon töissä. Mikäli olisimme irtisanoneet hänet, se olisi ollut laiton irtisanominen. Ja tämän tarkistimme työnantajaliittomme lakimiehiltä.

Eli olkaa tietoisia oikeuksistanne ja tehkää se selväksi myös työnantajallanne jos se yrittää tehdä teille likaisen tempun. Ette varmaan kuitenkaan halua pitkällä aikavälillä jäädä tuommoisen huonon työnantajan palvelukseen, mutta lasta odottaessa ei tietenkään voi kranttuilla.

Vierailija
18/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä la jossain huhtikuun puolessa välissä, en oo laskenu tarkemmin. Meille tulossa numero 5 ja ennestään on kaksi poikaa (-96 ja -06) ja yksi tyttö sekä enkelityttö (kaksosraskaus -98).

Mulla on verenpainetauti, raskausdiabetes, ylipainoa ja tupakointia taustalla. Niin ja tätä raskautta yritettiin 1v8kk. - - juu, suurin osa noista on vältettävissä mutta kun on vielä laiska ja saamaton sekä perintötekijät mahtavat niin niin...

Rinnat on kipiät - ja isooot!! :)) Niin ja posket hehkuu sanoo mieheni :) Ei onneksi ole kuvotusta, olen osani saanut tyttöjen kaksosraskaudessa jossa oksensin 25vkoa :(( Pojista raskaudet ja synnytykset olleet helppoja.

No nyt huikoo taas... pitää mennä napostelemaan hedelmää. Niin juu, töissä olen ja tietokonetta näpyttelen päivät pitkät. Ikää on jo kertynyt 38v :))

Neuvolan tilaan joskus vko:lla 10 - ei täällä tuppukylässä aiemmin sinne mennä.

Nyt moikka

RauPotar kera schrimpin

Vierailija
19/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ollaan vaikka en olekkaan kirjotellut. Onpas tullu paljon uusia ja kiva kuulla myös eri maassa asuvan odotuksesta ja siellä olevista käytännöistä.

Tänään piti vielä tehdä aamulla testi ku ei millään meinaa uskoa todeksi. Vuoto ku ei meinaa loppua ja alavatsa kipeä kuin kuukautisissa (ehkä hieman lievempää kipua) eikä muita konkreettisia oireita kuin vilutus, väsy, alavatsan turvotus ja pahoinvointi kun verensokeri pääsee liian alas. Rinnat ei arat, mutta pitkät päällä melkein kokoajan (liekkö johtuu vilusta) eikä varsinaisesti okseta.

Neuvolan sain varatuksi vasta 2.9. (ruuhkaa tuntuu olevan) rv sillon 9+4. Pitkä on aika, luultavasti yritän varata sitä ennen ajan yksityiselle että pääsee tastä epätietoisuudesta.

Joku kertoi että ultrassa näkyy jo rv 6 sykkivä sydän. Meillä oli juuri sillon ultra, mutta ei täti pystyny sanoon vielä varmuutta asiaan. Taitaa olla yksilöllistä tai sitten meille tulleissa tarrasukissa ei ollu tarpeeksi pitävät pohjat :_|

S ja muru 6+5

Vierailija
20/181 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa neuvolassa ei kait tehdä muuta kun täytellään papereita... kuinkahan paljon se ultra maksais yksityisellä?

Täällä voidaan edelleenkin pahoin... Mies ja poika(miehen 6-v poika) ärsyttää ihan suunnattomasti eikä jotenkin ymmärrystä liikene mun yrjötykselle. Tää oksetus ja oksentaminen ottaa NIIN paljon päähän että välillä oon jo toivonu ettei koko vauvaa tuliskaan :(

Oikeesti tietty oon edelleen innoissaan, mut kun kaikki on vaan niin vaikeeta. Onneksi on tää viikko ollu lomaa niin saan nukkua ja oksentaa rauhassa kun mies on töissä ja poika tarhassa! Kaikki ruoka oksettaa ja en saa alas kun muutaman lusikallisen viiliä. Onneksi en käy oksentamassa kuin keskimäärin kerran päivässä mut oloahan se ei tunnetusti auta kun koko ajan on yrjö kurkussa.

Tänään tuli mun alkuinnostuksessa tilaamat kestovaipatkin.. pitää mennä hypelöimään niitä sohvalle vaakatasoon... ehkä kuitenkin idon kautta!

Ihanaa että saa jonnekin vuodattaa tätä pahaa oloa ja kiva lukea että on muitakin kärsiviä! Tai siis kiva sada vertaistukea..

Terv.

Turvotus pömppis rv7+0