Haluaisin että lapseni muuttaisi isänsä luo mutta ei halua
Ei halua edes puhua koko asiasta. Minä olen lapsen yh, ja lapsi käy isänsä luona joka toinen viikonloppu. Isällä on uusi perhe.
olen kyllästynyt siihen, että olen tehnyt paljon lapseni eteen asioita, mutta mitään kiitosta en saa koskaan, päinvastoin.
olen ollut liian kiltti.
Kommentit (21)
Keneltä odotat kiitoksia? Tuntuu kummalliselta, että joku äiti kirjoittaa tuollaista.
Jos erityislapsemme muuttaisi isänsä luo, minullakin olisi ehkä mahdollisuus löytää parisuhde, edetä urallani jne.
Kannattaa miettiä, että miksi teet asioita ylipäätänsäkin? Teetkö vain lapsesi eteen asioita, että saisit kiitosta vai sen vuoksi, että lapsella on hyvä olla? Odotatko kiitosta lapselta vai lapsen isältä vai keneltä?
Ehkä kiitoksen sijaan toivoisin sitä, että saisin tehdä elämässä jotain muutakin kuin olla äiti. Tai kestää lapsen purkauksia.
Siis ihmiset hankkii lapsia ja sen jälkeen odottavat kiitosta omien lasten hoitamisesta? Mitä ihmettä? Kenen siitä lapsesta sitten pitäisi huolehtia?
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset hankkii lapsia ja sen jälkeen odottavat kiitosta omien lasten hoitamisesta? Mitä ihmettä? Kenen siitä lapsesta sitten pitäisi huolehtia?
No tässä tapauksessa toivoisin, että myös isä huolehtisi
Sovi exäsi kanssa että hoidatte lasta 50/50. Sano ettet muuten jaksa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kai kateellinen eksälleni, joka voi elää huoletonta ha positiivista elämää
Mikä estää sinua elämästä huoletonta ja positiivista elämää? Lapsiko? Mitä tarkoitat huolettomalla ja positiivisella elämällä. Etkö ole kuitenkin lapsen halunnut?
Sun pitää ehkä nyt olla kypsä aikuinen ja hoitaa ajatuksesi. Lapsi on kiitollinen vaikkei kiitä, lapset ja nuoret eivät aina osaa kiittää - paitsi ajattelussaan. Huonoista asioista joista ei pidä että on tuputettu, ei ole kiitollinen. Sun pitää hyväksyä ja ymmärtää lasta. Lapsi ei ole pikkuaikuinen, vaan heidän ajattelu toimii omaa kulkuaan ja kehittyy. Aikuisena osaa kiittää enemmän. Sä voit antaa pieniä kiitos esimerkkejä joissakin tilanteissa ja kiitollisuuden - lapsi heijastaa sitä. Sun pitää luottaa enemmän että kaikki menee hyvin. Anna nyt lapsen asua kotonaan tutussa paikassa? Ei kai lasta voi hylätä yhtäkkiä omien luulojen perusteella.
Ymmärrän.
Isä on liian usein ihmeellinen, oli teko kuinka pieni tahansa.
Äiti hoitaa näkymättömänä lapsen, koulun, vaatteet, ruokahuollon, vastoinkäymiset ja uupuu pikkuhiljaa.
Muista kuitenkin, että vaikka lapsi ei osaisi kiittää nyt, hän on kiitollinen isompana. Aika, kuunteleminen, yhdessä oleminen ja se tuttu rakas äiti jää kyllä mieleen ikuisesti.
Pystyisitkö miettimään, että kiitos on siinä, että lapsi kehittyy, hymyilee, kiittää, pärjää koulussa ja niin edelleen?
Olen pahoillani siitä, jos kukaan ei muista arvostaa jaksamistasi. Se tuntuu varmasti pahalta. Kuitenkin meitä arvostavia on. Olen itse ainakin todella kiitollinen jokaikiselle vanhemmalle, joka kasvattaa lapsestaan kunnollisen ja tervepäisen aikuisen.
Aloituksesta nimenomaan paistaa, että AP:ta vitut**, kun lapsen isällä on uusi perhe.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta nimenomaan paistaa, että AP:ta vitut**, kun lapsen isällä on uusi perhe.
Minusta aloituksesta paistaa se, että Ap on syvästi uupunut ja hänen pitäisi saada apua.
on maailman helpointa perustaa uusi perhe ja jättää rauniot taakse. Maailman helpointa ei ole sen sijaan jäädä niitä raunioita sammuttamaan ja rakentamaan.
Oletkohan itse uusi nainen ja haluat nähdä tarinan tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloituksesta paistaa se, että Ap on syvästi uupunut ja hänen pitäisi saada apua.
on maailman helpointa perustaa uusi perhe ja jättää rauniot taakse. Maailman helpointa ei ole sen sijaan jäädä niitä raunioita sammuttamaan ja rakentamaan.
Tämän on ihan tosielämässä nähty niin monta kertaa. Yleensä kummallisesti ex vaimojen mieliala kohentuu siinä vaiheessa, kun ex miehen uudet parisuhteet kariintuu. Monta kertaa useamman eri kaverin kanssa ollut niin, kun oltu iltaa viettämässä niin valitetaan sen exmiehen uudesta onnesta ja oma elämä on niin huonosti ja lapsetkin vie kaiken ajan, että ei kerkee ryyppää. Sitten, kun lukee kesken illanvieton facebookista, että exmies eronnut uudesta niin sitten kummallisesti mieliala alkaa kohentuu ja ollaan niin super äitiä tuhannen päissään lapset mummon luona yökylässä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kiitoksen sijaan toivoisin sitä, että saisin tehdä elämässä jotain muutakin kuin olla äiti. Tai kestää lapsen purkauksia.
Tältä tuntuu. Olen koko elämäni laittanut jäihin erityislapsen takia joka on kohta aikuinen, mutta ei sinnepäinkään valmis elämään edes avustetusti itsekseen. Olen poikki, eristäytynyt ja kurkkua myöten täynnä kotitöitä ja tylsyyttä. Kaverinani vain hyvin puhumaton lapseni josta on yhtä paljon seuraa kuin lemmikki kivestä. Haluaisin mennä töihin ja joskus tehdä jotain mistä hyödyn minä. En aina olla vain muiden ihmisten hyödyke. Minulle ei nykyään edes puhuta kuin vain silloin kun minulta halutaan jotain. Muuten ei vastata mitään kun yritän kommunikoida. Pelkkää hiljaisuutta.
Just tommosten takia mä panen vaan irtonumeroita. On lottovoitto löytää hyvä nainen ja mä en usko lottoon. Sitä paitsi niistä hyvistäkin puolet muuttuu aikaa myöten tollasiks saastoiks jotka ei vältä perheestään eikä lapsistaan vittujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Just tommosten takia mä panen vaan irtonumeroita. On lottovoitto löytää hyvä nainen ja mä en usko lottoon. Sitä paitsi niistä hyvistäkin puolet muuttuu aikaa myöten tollasiks saastoiks jotka ei vältä perheestään eikä lapsistaan vittujakaan.
Niin isähän tässä huono on kun jättää lapsensa äidin uupumaan. Koittakaa miehet opetella kantamaan vastuunne ja olemaan vähemmän saastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja tässä äiti haluaa sitä samaa, jättää lapsensa, että voi saada uuden miehen ja uran. Ihan yhtä vastuuton kuin lapsen isäkin. Lapsi huostaan tuollaisilta.
Ota omaa aikaa ja lisäksi harrasta jotain kivaa? Omat huoneet.
onko sinulla orastava uusi suhde että tarvitset aikaa ja rauhallista tilaa että mies pääsee pamputtamaan sinua heti illasta jo?
taitaa olla vain tekosyy
Keneltä odotat sitä kiitosta? Lapseltasi vai lapsen isältä? Naapurilta?