Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti puoliso ja lapsiperhearki - pää hajoaa

Ekstrovertti äiti
02.12.2020 |

Rakastuin mieheeni, koska hän on herkkä ja empaattinen, rauhallinen ja pohdiskeleva - siis aika introvertti tyyppi.

Esikoinen on nyt yksivuotias ja suhde on täydessä kriisissä. Mies ainakin teoriassa on feministinen ja haluaa osallistua tasavertaisesti lapsenhoitoon. Todellisuudessa hän ylikuormittuu niin pahasti töistään ja lapsenhoidosta samassa paketissa, että tarvitsee joka päivä vähintään tunnin tai kaksi työajan jälkeen "hengähtämiseen".

Minä olen ekstrovertti, enkä kuormitu kovin helposti jatkuvasta melusta ja hullunmyllystä ja moneen asiaan samaan aikaan keskittymisestä. Ei silti ole reilua, että luonne-erojen takia minä hoidan kaikki yöheräilyt (mies tarvitsee runsaasti lepoa yöllä ennen töitä...), jokaisena aamuna kaikki aamutoimet klo 6 alkaen, leikin ja hoidan koko päivän lasta, ja illalla kun mies tulee töistä klo 18, minä annan lapselle iltaruoan, teen iltapesut ja leikitän vikat riehumiset.

Mies hoitaa arjessa oikeastaan ainoastaan lapsen iltatoimet (yökkärin pukeminen ja rauhoittavien laulujen laulaminen). Hän hoitaa sen perfektionistisen tarkasti ja lapsi meneekin tämän jälkeen kiltisti nukkumaan. Itse nukuttaminen on toki minun vastuullani.

Lisäksi hän hoitaa kaupassa käynnit, mutta lähikaupassa käynnissä kestää tunti pari, koska hän hoitaa senkin perfektionistisen tarkasti, vertailee tuotteita ja liikkuu kaupassa kaikessa rauhassa.

Tällainen perfektionismi ja oman tilan tarve ei vaan sovi tähän lapsiarkeen. Minä, parjattu ekstrovertti, uuvun totaalisesti, kun teen kaiken sellaisen mikä on toiselle liian kuormittavaa ja rankkaa...

Kommentit (376)

Vierailija
201/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olisi varmasti käynyt myös meillä. Aavistin tämän jo etukäteen, ja koska minun vauvakuume oli heikompi kuin mieheni, pystyin kuuntelemaan järjen ääntä ja kieltäydyin luopumasta ehkäisystä. Sitten mieheni halusi erota, mikä oli ikävää mutta ymmärrettävää.

Minä kanssa erosin samasta syystä. Ex-puoliso oli monin tavoin ja on edelleen ihana ihminen ja rakastin aikoinaan häntä valtavasti. Mutta huomasin saman tulevan kuvion. Minä olin aina se, joka joutui kantamaan enemmän vastuuta ja jaksamaan. En voinut koskaan luottaa mieheeni, koska hän kuormittui ihan perus arjesta. Siskoni maailman kiltein, helpoin ja herttaisin poika oli 5 päivää hoidossa, olin pojan kanssa yhden yön mökillä ilman miestä. Silti eksä kiipeili seiniä pitkin, kun oli niin väsynyt poikaan. Vaikka minä hoidin kaiken. Näin sieluni silmin, kuinka mahdollinen tuleva lapsiperhe-elämä tulee menemään...kuinka minä hoidan kaiken, kannattelen miestä ja romahdan lopulta itse. En pystynyt jatkamaan, sillä haluan lapsen ja perheen. Ja haluan jakaa sen kumppanin kanssa, en halua huolehtia kaikesta yksin ja hoitaa yhtä aikuista lapsen lisäksi...

Vierailija
202/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla kuin miehesi. Teen vieläpä erittäin sosiaalista ja kuormittavaa työtä joten töiden jälkeen kaupaisin todella paljon hiljaisuutta ja yksinäisyyttä. Ei se ihan pelkkää laiskuutta ole ainakaan minulla kun esim kotityöt jää välillä roikkumaan pitkäksi aikaa. Lapsen kanssa jaksan touhuta kyllä. Onneksi mies on aktiivinen ja aikaansaava. Hän hoitaa meillä ison osan kotitöistä ja esim lapsen koulunkäyntiin liittyvät asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palstalla nyt karvat nousee pystyyn kun MIES tarvitsee omaa tilaa ja aikaa. Voi ei. Nyt ne miehet tunkee meidän naistontille. Eihän sitä saa tehdä! Eihän me sitä tasa-arvolla tarkoitettu!

Jos olisi naisintrovertti penäämässä omaa tilaa niin olisi jo 100 tukiryhmää ja kahvikutsua pystyssä saman tien.

Shhh! Ei näin saa sanoa naiselle. Nykynaista pitää lähestyä varoen ja kehua kuinka voimaantunut hän on maatessaan sohvalla ja kirjoitellessaan provoja vauvapalstalle samaan aikaan, kun itse miehenä siivoaa kämppää, tekee ruokaa, kasvattaa lasta ja tuo rahaa pöytään. Tämä on sitä tasa-arvoa, jota naiset haluavat.

Vierailija
204/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus olla introvertti tai erakko. Parisuhde ja perhe-elämä nyt vain edellyttää SOSIAALISIA taitoja.

Introvertin tulee kysyä itseltään: onko parisuhde minun juttuni? Onko minusta perhe-elämään? Pitäisi olla rehellisyyttä itselleen ja toiselle myöntämään, että nämä asiat ovat vain liian uuvuttavia minulle.

Ja kannattaa pitää mielessä myös, että monen introvertin sisällä asuu narsisti, jolle ne omat tarpeet ovat kaikkein tärkeimmät.

Ja ekstrovertille: saatko sinä elää arvojesi mukaista elämää? Onko tilanne tässä ja jatkossa paras mahdollnen sinulle ja lapsellesi? Olisiko mahdollista elää elämä sellaisen ihmisen kanssa, jolla on samanlaiset arvot kuin sinulla?

Seurusteluaika on se, jolloin tutustutaan ihmiseen, tekemisen ja puhumisen avulla. Tuota aikaa ei kannata hukata ja aloittaa keskusteluja vasta lapsen synnyttyä, tällöin ollaan pahasti myöhässä. Kukin valitsee puolisonsa ja jostain ihmeen syystä ap halusi perfektionistin.

Vierailija
205/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten introvertti ja kusipää on yhtäkkiä synonyymejä.

Vierailija
206/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanttura-suttura-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palstalla nyt karvat nousee pystyyn kun MIES tarvitsee omaa tilaa ja aikaa. Voi ei. Nyt ne miehet tunkee meidän naistontille. Eihän sitä saa tehdä! Eihän me sitä tasa-arvolla tarkoitettu!

Jos olisi naisintrovertti penäämässä omaa tilaa niin olisi jo 100 tukiryhmää ja kahvikutsua pystyssä saman tien.

Shhh! Ei näin saa sanoa naiselle. Nykynaista pitää lähestyä varoen ja kehua kuinka voimaantunut hän on maatessaan sohvalla ja kirjoitellessaan provoja vauvapalstalle samaan aikaan, kun itse miehenä siivoaa kämppää, tekee ruokaa, kasvattaa lasta ja tuo rahaa pöytään. Tämä on sitä tasa-arvoa, jota naiset haluavat.

Muista kuitenkin lähestyä sitä naista seurusteluaikana, ettei myöhemmin tule pahoja yllätyksiä. Se on kiva tulla tänne puolin ja toisin haukkumaan kun ensin itse tehdään valinta siitä puolisosta, mutta sitten se ei tyydytäkään kun ei olla ajoissa kunnolla tutustuttu.

Vierailija
207/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa vitkasteltu aika on hukkaan heitettyä aikaa. Käytä pakkauspalveluita ja osta ne tuotteet, joita useiten ostatte. Viime kauppareissu vei minulta alle 5min plus ajomatkan, ostokset olin tehnyt alle 15minuutissa jo kotona aamukahvia juoden.

Vierailija
208/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kerran käy jo terapiassa, niin hänelle tuskin on suuri ongelma osallistua myös pariterapiaan. Koska sitä te selvästi tarvitsette, molemmat ovat kaivautuneet omaan poteroonsa puolustusasemiin. Ehkäpä mieskin tajuaisi, että myös vaimo tarvitsee lepohetken. Oletteko jutelleet, miten homma toimii sitten, kun sinäkin olet töissä? Olisko parempi, että mies jäisi hetkeksi kotiin lapsen kanssa niin oppisitte paremmin ymmärtämään toisen asemaa?

Vierailija
209/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen-emakko-ap kirjoitti:

Ekstrovertti kirjoitti:

Jätän täysin huomiotta kommentit siitä, että "mies on ollut tienaamassa elantoa".

A) minä en voi mitään sille ettei vauvanhoidosta makseta yhtä paljon kuin töistä

B) minä olen luopunut vuoden täysmääräisestä palkasta ja omien säästöjen kertymisestä

C) minun eläkekertymäni on pienempi

D) minun ura- ja palkkakehitykseni hidastuu

E) minun kehoni on pysyvästi huonommassa kunnossa

... lapsen takia. Että ei, en tunne sääliä siitä, että mies "joutuu tienaamaan elannon" eikä YHDENKÄÄN naisen tässä maailmassa tulisi IKINÄ ajatella niin.

Ap

Tottakai jätät! Eihän se sovi alkuunkaan sinun uhriutumiseen ja omaan näkemykseen asiasta, jolle haet palstamammoilta hyväksyntää. Toinen teistä on töissä ja toinen äitiysLOMALLA, josta maksetaan kyllä korvaus. Töihin sitä ei voi verrata, koska eihän se mitään tuota - näitä typeriä aloituksia mammapalstoilla lukuunottamatta.

Ole kiitollinen että miehesi on sentään töissä ja jaksaa siellä käydä! Sinulle olisi varmaan parempi, että hän olisi myös työtön, niin voisit häntä polkea senkin osalta. Silloin valittaisit kuinka hän ei käy töissä vaan nyhjää lapsen kanssa kotona. Nykynaiset on on somenarkkareita ja miehiään mielellään selkään puukottavia emakoita. Täällä sitä huudellaan ja jaetaan oman perheen asioita tuntemattomien kanssa samaan aikaan kun oma mies ei tiedä näistä ongelmista mitään. Hän todennäköisesti käy terapiassa sinun, ei tämän tilanteen takia. Tsemppiä teille kuitenkin, odottele sitä päivää kun muksusi löytää tämän ketjun ja saa sinusta vähän paremman käsityksen.

Aivan uskomatonta tekstiä. Ihanko tosissasi sinusta on ok lytätä kotona lapsiaan hoitavat äidit näin? Sekö ei ole minkään arvoista hommaa? Olisiko parempi lykätä 3 kk:n ikäiset vauvat johonkin laitokseen että äiditkin pääsevät tekemään jotain aivan helvetin 'tärkeää' työtä? Minusta tässä maailmassa ei ole mitään niin tärkeää kuin omat lapset ja heidän hoitaminen. Meidän perheessä on päivänselvää että kotona olevaa ja hänen panostaan meidän omiin lapsiin arvostetaan. Meillä se kotona oleva nyt sattuu palkkapoliittisista syistä olemaan mies. Ja kyllä, hän tekee meidän perheessä sen tärkeämmän työn tällä hetkellä, minä vain kustannan tämän kaiken. Ja ei kyllä minulle kuulu mikään erityiskohtelu kun jaksan käydä töissä, aivan naurettava ajatuskin. Työllä ei ole minulle mitään arvoa, saan siitä vain hyötyä eli palkkaa jolla kustantaa meille haluamamme asiat. Lapseni ovat se arvokas asia enkä heitä halua oudoille hoidettavaksi alle kolmevuotiaina, joten arvostan todella miestäni joka huolehtii heistä kotona. Myös minun työssäkäyntini kuormittavuus helpottuu huomattavasti kun ei tarvitse kuskata lapsia hoitoon ja huolehtia heidän asioistaan. Ja todellakin mielelläni hoidan lapsiani iltaisin kun olen kotona, ap:n mies kuulostaa uskomattoman itsekeskeiseltä vätykseltä. Ei ole oikein että toinen joutuu olemaan 24/7 valmis huolehtimaan kodista ja lapsista kun toinen 'kuormittuu'. Teille tekisi todella hyvää vaihtaa rooleja ja miehen jäädä muutamaksi kuukaudeksi kotiin hoitamaan nuo kaikki tekemäsi asiat sen ajan. Alkaisi hänenkin arvostus olemaan eri tasoa sinua kohtaan. Suosittelen tätä kyllä ihan kaikille perheille. Kummasti alkaa nähdä molempien "töiden" puolet.

Vierailija
210/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne molemmille. Selvästi miehelle ei sovi perhe-elämä, mutta kun lapsi siinä jo on, niin turha enää pyristellä kun paskat on jo housuissa. Itse olen tuon miehen tapainen, en itse asiassa kestäisi edes parisuhdetta vaativan työn ja erakkoluonteen takia, mutta minä onneksi ymmärsin sen jo nuorena enkä ole mennyt naimisiin enkä hankkinut lapsia. Mutta moni muu kaltaiseni menee, niitä polkuja mitä sosiaalisissa piireissä on tapana, ja havahtuu sitten liian myöhään ettei pää kestä lapsiperhearkea.

Vierailija
211/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen vanhaan on lapset tulleet siinä arjessa mukana eikä ole tehty tällaista numeroa "lapsiarjesta"?

Miksi ylipäätään arjen pitäisi pyöriä lapsen ympärillä? Pieni vauva toki tarvii enemmän huomiota mutta sekin on loppusissaan aika lyhyt aika.

Ei minulla vain kotona ollessani mennyt koko päivää lapsen leikittämiseen ja hoitoon.. Koti, hevoset ja koirat hoitui ihan mutkitta samassa ja nautin siitä vapaudesta vrt. töissä käynti. Muistan että talvella otti pattiin välillä jatkuva pukeminen, mutta sekin aika on aika nopeasti ohi ettei lapsi osaisi itseään pukea. Mutta meillä tosiaan oli alusta asti selvää se, että lapset istuvat meidän arkeemme (ja kyllä, toki se jonkin verran muuttuu) eikä niin että koko elämä alkaa pyöriä vain lapsen ympärillä. Lapsi on kyläillyt,reissaillut, ollut lähes kaikissa menoissa mukana lapsesta asti. Isovanhemmat hoitaa jos tarvitaan irrotteluiltoja n.kerran kuussa ja lapsi on mielellään siellä. Mistään ei ole meillä tehty isompaa numeroa.

Ja nyt sitten odottelen että vihaiset helikopterimammat hyökkäävät kimppuuni, eihän lapsiperhe-elämä nyt saisi simppeliä ja helppoa olla.

Onneksi olkoon, sinulla on helppo lapsi ja osallistuvat isovanhemmat. Kaikki vauvat ei nuku hyvin, viihdy vaunuissa tai ylipäätään missään muualla kuin sylissä, eivät taaperoina pue vapaaehtoisesti itse. Kaikilla ei myöskään ole isovanhempia jotka ottaa mielellään hoitoon joka kuukausi. Ennen vanhaan tämä homma ratkaistiin niin, että lapsi jätettiin yksin huutamaan ("keuhkot vahvistuu") sänkyyn tai leikkikehään ja jos lapsia oli monta niin ne isommat jätettiin vastuuseen pienemmistä jo hyvin nuorena. Usein ne isovanhemmat myös asui samassa talossa ja mummo huolehti lapsista, että vanhemmat pääsi töihin.

Vierailija
212/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertti kirjoitti:

Jätän täysin huomiotta kommentit siitä, että "mies on ollut tienaamassa elantoa".

A) minä en voi mitään sille ettei vauvanhoidosta makseta yhtä paljon kuin töistä

B) minä olen luopunut vuoden täysmääräisestä palkasta ja omien säästöjen kertymisestä

... lapsen takia. Että ei, en tunne sääliä siitä, että mies "joutuu tienaamaan elannon" eikä YHDENKÄÄN naisen tässä maailmassa tulisi IKINÄ ajatella niin.

Ap

Tottakai jätät! Eihän se sovi alkuunkaan sinun uhriutumiseen ja omaan näkemykseen asiasta, jolle haet palstamammoilta hyväksyntää. Toinen teistä on töissä ja toinen äitiysLOMALLA, josta maksetaan kyllä korvaus. Töihin sitä ei voi verrata, koska eihän se mitään tuota - näitä typeriä aloituksia mammapalstoilla lukuunottamatta.

Ole kiitollinen että miehesi on sentään töissä ja jaksaa siellä käydä! Sinulle olisi varmaan parempi, että hän olisi myös työtön, niin voisit häntä polkea senkin osalta. Silloin valittaisit kuinka hän ei käy töissä vaan nyhjää lapsen kanssa kotona. Nykynaiset on on somenarkkareita ja miehiään mielellään selkään puukottavia emakoita. Täällä sitä huudellaan ja jaetaan oman perheen asioita tuntemattomien kanssa samaan aikaan kun oma mies ei tiedä näistä ongelmista mitään. Hän todennäköisesti käy terapiassa sinun, ei tämän tilanteen takia. Tsemppiä teille kuitenkin, odottele sitä päivää kun muksusi löytää tämän ketjun ja saa sinusta vähän paremman käsityksen.

Itseasiassa ei ole olemassa mitään äitiysLOMAA, katsopa huvikseen vaikka kelan sivuilta. Se on äitiysvapaa ihan siksi, että kyseessä ei ole mikään loma, vaan vapaa töistä siksi, että voi synnyttää ja hoitaa vauvaa. Ja sitten kun äitiys- ja vanhempainvapaa loppuu, alkaa kotihoidontuki, ei siis KODINhoidontuki. Se on tarkoitettu lapsen hoitoon, ei siivoamiseen ja miehen palvelemiseen. Äitiys- ja vanhempainvapaalla muuten saa ansiosidonnaista päivärahaa, joten siinä ei edes elellä miehen rahoilla vaan omilla töillä ansaitulla äitiysrahalla.

Vierailija
213/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertti kirjoitti:

Ap

Se on kyllä jännä miten tällaista tekstiä syytävät usein miehet. Yksikään nainen jonka mies on hoitanut lapsia kotona ei puhu miehestään näin rumasti vaan suurella arvostuksella ja ihaillen. Voisivat tällaisia suoltavat ukot jäädä itse vauvan kanssa kotiin ja katsoa mitä se oikeasti on. Saisivat tästä lomastaan palkaksi sen kotihoidontuen 250 euroa kuussa ja voisivat sillä kustantaa oman ja lapsensa menot kuten monissa perheissä kuvioon kuuluu. Sillä eihän se mies joka ELÄTTÄÄ perheensä kuulu lapsen ja vaimon menoja maksella kun pitää itselle saada se hienoin Mersu työajoon ja golfmatkat poikien kanssa rentoutumiseen lapsiperhe-elämästä. Kun on hoitanut lapsiaan ainakin sen pari kuukautta kotona näin, olisi sen jälkeen joku oikeuskin kommentoida asiaa.

Vierailija
214/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti, kuormitun vieraista ihmisistä mutta en todellakaan perheestäni. Mieheni on ekstrovertti. Olen samanlaisessa tilanteessa kanssasi, ap. Mies tekee muka illat etätöitä (oikeasti katsoo dokumentteja), tarvitsee aikaa urheiluun ja levähtämiseen milloin minkäkin jälkeen. Lähti pelaamaan jalkapalloa silloinkin, kun kaikki kolme ja minä olemme oksennustaudissa. Oikein suuttui, että eihän hän käy koskaan missään, kun yritin pyytää jäämään avuksi. Hoidan siis kolmea moniallergista lastamme yksin yöherätyksineen. Mies ei vain kykene luopumaan omista kuvioistaan tai ylipäänsä vuorovaikutukseen lasten kanssa, joiden kanssa pitää olla kärsivällinen, joustaa omasta mukavuusalueestaan ja viestiä eri tavoin kuin aikuisten. 

En muuten olisi ikinä omasta miehestäni uskonut ennen lasten saamista tätä lusmuilun määrää. Hän on ennen lapsia osallistunut kodinhoitoon ja kaupassakäynteihin sun muihin, ja niihin kieltämättä osallistuu edelleen, mutta lasten hoito ei vain onnistu.

En usko, että sinun tapauksessasi on kyse miehesi introverttiydestä. Hän on vain ääliö.

Vierailija
215/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti kirjoitti:

Ap

Se on kyllä jännä miten tällaista tekstiä syytävät usein miehet. Yksikään nainen jonka mies on hoitanut lapsia kotona ei puhu miehestään näin rumasti vaan suurella arvostuksella ja ihaillen. Voisivat tällaisia suoltavat ukot jäädä itse vauvan kanssa kotiin ja katsoa mitä se oikeasti on. Saisivat tästä lomastaan palkaksi sen kotihoidontuen 250 euroa kuussa ja voisivat sillä kustantaa oman ja lapsensa menot kuten monissa perheissä kuvioon kuuluu. Sillä eihän se mies joka ELÄTTÄÄ perheensä kuulu lapsen ja vaimon menoja maksella kun pitää itselle saada se hienoin Mersu työajoon ja golfmatkat poikien kanssa rentoutumiseen lapsiperhe-elämästä. Kun on hoitanut lapsiaan ainakin sen pari kuukautta kotona näin, olisi sen jälkeen joku oikeuskin kommentoida asiaa.

Se on kyllä jännä miten tämä palstakin on aina täynnä sitä kuinka naiset kehuu miehiään...NOT. Koskaan ei ole asiat hyvin, aina on vika miehissä aivan sama mitä tekisivät. Jos mies haluaisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia täällä olisi ensitilassa nainen tekemässä aloitusta siitä kuinka hän rakastui mieheen, eikä tälläiseen naiselliseen vässykkään, joka haluaa päivät pitkät maata kotona kun itse joudun menemään töihin ja jättämään lapsiraukat kotiin!

Vierailija
216/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen introvertti, kuormitun vieraista ihmisistä mutta en todellakaan perheestäni. Mieheni on ekstrovertti. Olen samanlaisessa tilanteessa kanssasi, ap. Mies tekee muka illat etätöitä (oikeasti katsoo dokumentteja), tarvitsee aikaa urheiluun ja levähtämiseen milloin minkäkin jälkeen. Lähti pelaamaan jalkapalloa silloinkin, kun kaikki kolme ja minä olemme oksennustaudissa. Oikein suuttui, että eihän hän käy koskaan missään, kun yritin pyytää jäämään avuksi. Hoidan siis kolmea moniallergista lastamme yksin yöherätyksineen. Mies ei vain kykene luopumaan omista kuvioistaan tai ylipäänsä vuorovaikutukseen lasten kanssa, joiden kanssa pitää olla kärsivällinen, joustaa omasta mukavuusalueestaan ja viestiä eri tavoin kuin aikuisten. 

En muuten olisi ikinä omasta miehestäni uskonut ennen lasten saamista tätä lusmuilun määrää. Hän on ennen lapsia osallistunut kodinhoitoon ja kaupassakäynteihin sun muihin, ja niihin kieltämättä osallistuu edelleen, mutta lasten hoito ei vain onnistu.

En usko, että sinun tapauksessasi on kyse miehesi introverttiydestä. Hän on vain ääliö.

Täysin samaa mieltä. Joillekin on niin uskomattoman vaikea huolehtia mistään muusta kuin itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan. Tällaisten tulisi jo itse ymmärtää olla lisääntymättä ja pysyä kotona äitinsä hoivattavina lopun elämänsä ajan. Muutama harva tämän ymmärtää tehdä.

Vierailija
217/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti kirjoitti:

Ap

Se on kyllä jännä miten tämä palstakin on aina täynnä sitä kuinka naiset kehuu miehiään...NOT. Koskaan ei ole asiat hyvin, aina on vika miehissä aivan sama mitä tekisivät. Jos mies haluaisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia täällä olisi ensitilassa nainen tekemässä aloitusta siitä kuinka hän rakastui mieheen, eikä tälläiseen naiselliseen vässykkään, joka haluaa päivät pitkät maata kotona kun itse joudun menemään töihin ja jättämään lapsiraukat kotiin!

Hei, mun mies on kotona hoitamassa meidän lapsia, eikä mulla oo mitään huonoa sanottavaa tästä asiasta tai miehestäni. Hän on huippu mies ja huippu isä. Toisin kuin 90% tuntemistani miehistä, joista ei kyllä keksi mitään positiivista sanottavaa.

Vierailija
218/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti kirjoitti:

Ap

Jännä kyllä, yhtään aloitusta en ole nähnyt joissa nainen valittaisi siitä, että mies haluaa olla kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä myös kotityöt. Sen sijaan joka päivä on lukuisia aloituksia siitä, että mies ei tee osaansa kotitöistä eikä suostu hoitamaan lapsiaan. Äkkiseltään tästä vetäisin päätelmän, että kyllä sille valitukselle yleensä jotain aihetta on, ne jotka on tyytyväisiä on hiljaa.

Vierailija
219/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kurme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti kirjoitti:

Ap

Hei, mun mies on kotona hoitamassa meidän lapsia, eikä mulla oo mitään huonoa sanottavaa tästä asiasta tai miehestäni. Hän on huippu mies ja huippu isä. Toisin kuin 90% tuntemistani miehistä, joista ei kyllä keksi mitään positiivista sanottavaa.

Eikä lastenhoito tee hänestä yhtään feminiinisempää, päinvastoin. Ei ole mitään seksikkäämpää kuin lapsistaan ja kodista huolehtiva mies. Vai kuka nainen sanoo että halut laskee kun mies hoitaa vauvaa tai että se olisi liian feminiinistä? Mies sanookin että on kaveripiirissään ainoa jonka ei tarvitse valittaa sänkypuuhien vähyydestä. Eli ihan vinkkinä kaikille miehille, kyllä miehen osallistumisella kodin ja lastenhoitoon on aika selvä vaikutus.

Vierailija
220/376 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aloituksesta käy selkeästi ilmi, olen yrittänyt puhua ja olenkin puhunut. Keskustelut etenevät monesti siten, että mies kyllä ymmärtää minua ja on rakastava, mutta sitten alkaa osittain masentunutkin puhe, että hän ei kerta kaikkiaan ehdi tai jaksa enempää. Se on mielestäni aika paha umpikuja. Enhän voi lytätä toisen uupumusta ja vähätellä sitä. Hän tekee paljon töitä (liikaa) ja on sitä mieltä, ettei voi tehdä vähempää. Olen eri mieltä, mutta asiasta riiteleminen ei auta.

Tarvitsen hienovaraisia keinoja, miten hivutan hänelle hommia...

Joku kirjoitti älykkäästi, että tällaiset ihmiset ovat mahtavia puolisoita, mutta surkeita perhearjessa. Allekirjoitan täysin.

Ap

Mikä se syy olis siis miksi oli pakko tehdä lapsi tällaisen miehen kanssa?

Mitä mielestäsi muuttuu jos eroat hänestä?

Mies sanoo suoran ettei jaksa enempää, mutta sinä yrität silti hivuttaa hänele lisähommia? Missä oma rakkautesi on puolisoa kohtaan? Jos sinä et jaksa, niin sano se suoraan, ja ostatte sitten palvelut kodin ulkopuolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi