Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottokortit

Vierailija
13.04.2014 |

Täällä taas moni kehuu kuinka pärjää ilman luotokorttia. Ja väittää matkustavansa sinne ja tänne ja tekevänsä sitä ja tätä.

Totuus kuitenkin on, että paljon missään et ilman luottokorttia pärjää nykypäivänä ja nämä jotka muuta väittää ei missään kotimarkettia kauempna käy.

Ja sitäpaitsi on ihan järjen köyhyyttä maksella matkoja käteisellä (nämä pakettimatkat jotka maksetaan kaikkinensa kotimaassa) tai muutakaan isompaa. Hyvä esimerkki oli tämä kun eräs matkatoimisto meni konkkaan jokin aika sitten. Luottokortilla maksaneet sai rahansa takaisin, käteisellä maksaneet menetti kaiken.

Itse en todellakaan tulisi toimeen ilman luottokortteja. Lennot, hotellit, autonvuokraus, ulkomaiset ostokset netin kautta jne. Kaikki jäis tekemättä.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:00"]

Aivan. Rautalankaa vaaditaan. Sinäkin puhut siis käyttäväsi "luottokorttia" vaikka itse tunnustat käyttäväsi sitä "maksuaikakorttina". Luotolla maksamisesta todella tulee kuluja, sitähän tässä on painotettu.

Moni ei näytä tajuavan että kuluja koituu kortin hankkimisesta/pitämisestä sekä sen luotto-ominaisuuksien käytöstä. Ekan nimitys on vuosi- tai kuukausimaksu, käyttö tarkoittaa sitä luoton ottamista ja siitä peritään prosenttimaksuja, joka voi olla sidottu Euriboriin tms.

Sulla on myös mennyt sekaisin S-Etukortti Visa maksukortti, josta periaatteessa kuluja ei ole asiakasomistajalle ja S-Pankin Visa, jossa on luottokorko 3 kk Euribor + 6 prosenttiyksikön marginaali - eli käytöstä maksaa, jos sitä luottoa ottaa.

Itse luottokortti on S-pankissa maksuton jos olet  asiakasomistajille, muille maksaa 30 euroa (se vuosimaksu).

Lisäksi monet matkaillesaan unohtavat että (millä vaan) kortilla nostaessa rahaa siihen liittyy valuutanvaihdon kustannukset, esim. S-Pankissa 2 e + 2,5% noston määrästä.

Ja S-pankki siis esimerkkinä tässä yhtenä edullisimmista pankeista.

Öööh, minkäs alan "ekonomi" olet kun et noita tajua?

[/quote]

Tässä kuinka yksinkertaista porukkaa nämä luottotiedottomat, tai siis luottokortittomat ovat. KatsoS minulla on S-pankin VISA DEBIT/CREDIT LUOTTOKORTTI. Joka kuukausi tulee lasku. Voin jättää halutessani suurimman osan maksamatta, jolloin korko alkaa eräpäivän jälkeen juoksemaan. Maksan kuitenkin koko laskun ennen eräpäivää, jolloin korko ja muut kulut ovat minulle 0,00€. Olen tietysti asiakasomistaja, sillä saan S-bonuksina vuodessa enemmän kuin liittymismaksun. T. Ekonomi

Vierailija
102/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa vähän lentojen hintoja ja totesin että halvinta on maksaa visa debitillä ja seuraavaksi halvinta tilisiirtona. Luottokortilla tulee toistakymppiä lisäkulua, joka on sattumalta sama summa kuin mitä maksaa "rahojen palautus vakuutus". Eli luottokortitta maksaja saa alennuksen siitä riskistä että ei saa rahojaan takaisin jos lentoyhtiö tai matkatoimisto tekeekin konkurssin ennen matkaa.

Ja tästä tulkin mieleen kun ostimme tyttärelle lennon jouluksi kotiin, niin sen maksupa ei mennyt läpi verkkopankin kautta, mutta luottokortilla onnistui. Silloin epäilimme että halusivat sen lisämaksun joka tapauksessa ja pankkimaksu oli mukana vain hämäyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum: luottokortittomia ovat lähinnä luottotiedottomat ja muut henkilöt, joilla ei ole mahdollisuutta luottokorttiin esim. työttömyydestä johtuen.

Vierailija
104/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:00"]

Aivan. Rautalankaa vaaditaan. Sinäkin puhut siis käyttäväsi "luottokorttia" vaikka itse tunnustat käyttäväsi sitä "maksuaikakorttina". Luotolla maksamisesta todella tulee kuluja, sitähän tässä on painotettu.

Moni ei näytä tajuavan että kuluja koituu kortin hankkimisesta/pitämisestä sekä sen luotto-ominaisuuksien käytöstä. Ekan nimitys on vuosi- tai kuukausimaksu, käyttö tarkoittaa sitä luoton ottamista ja siitä peritään prosenttimaksuja, joka voi olla sidottu Euriboriin tms.

Sulla on myös mennyt sekaisin S-Etukortti Visa maksukortti, josta periaatteessa kuluja ei ole asiakasomistajalle ja S-Pankin Visa, jossa on luottokorko 3 kk Euribor + 6 prosenttiyksikön marginaali - eli käytöstä maksaa, jos sitä luottoa ottaa.

Itse luottokortti on S-pankissa maksuton jos olet  asiakasomistajille, muille maksaa 30 euroa (se vuosimaksu).

Lisäksi monet matkaillesaan unohtavat että (millä vaan) kortilla nostaessa rahaa siihen liittyy valuutanvaihdon kustannukset, esim. S-Pankissa 2 e + 2,5% noston määrästä.

Ja S-pankki siis esimerkkinä tässä yhtenä edullisimmista pankeista.

Öööh, minkäs alan "ekonomi" olet kun et noita tajua?

[/quote]Hohhoijakkaa... Sama korttihan se silti on vaikka sitä käyttäisi vain maksuaikakorttiana, eli kyse on luottokortista. Luoton käyttämisestä täällä ei puhuta vaan luottokortin käyttämisestä. Päin vastoin me korttien nimeen vannomat olemme korostaneet sitä että luottoa ei ole mikään pakko käyttää ja silloin kortti on parhaissa tapauksissa täysin maksuton.

http://dokumentit.s-pankki.fi/c/document_library/get_file?uuid=63859693-b9b5-4131-8bff-a38e1de5d6ac&groupId=10140

Visa Credti, tilinhoitomaksu/laskutuspalkkio, MAKSUTON

Vierailija
105/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 11:18"]

Eipä oikein suurin osa ymmärrä mitä korttia käyttää. Maksuaikakortti antaa hieman maksuaikaa, mutta siitä ei kerry korkoa. Oikean luottokortin käytöstä taas tiettysti kertyy korkoa, luottohan tarkoittaa tässä tapauksessa lainaa.

Lisäksi luottokortin käytöstä peritään kuukausimaksu tai vuosimaksu. Joissakin vielä tilinhoitomaksu. Myös laskutuspalkkioita peritään.

Kulut vaan menevät sieltä sun tililtä, niin jos et tajua mitä ne ovat, et sitä huomaa.

Kannattaa googlata vaikka "luottokorttien hintavertailu" - siitä sulle selviää montako sataa egeä vuodessa "ilmaisesta luottokortistasi" maksat.

Oma periaatteeni on olla ottamatta luottoa tai edes maksuaikaa.Pankissa on 4 tiliä, sekä vakuutus ja sijoituksia. Olen laajasti matkustellut ja tullut aivan hyvin toimeen ilman luottokorttia tai edes maksuaikakorttia. Käytän pelkästään maksukortteja ja PayPalia.

Jopa lentokoneen olen tilannut hakemaan minut kerran eräältä saarelta ulkomailla ihan Visa Electronilla. Riittää kun jossain lukee Visa, kyllä sillä on selvitty. Enkä ole teini :-)

Luottokortteja varauden merkkinä palvovat käyttävät yleensä maksuaikakorttia tajuamatta että se ei ole ns. oikea luottokortti. Varakkaiden ihmisten luottokortit ovat erikseen, esim. American Express Centurion Black tai Amex Black. Sellaisen kortin hankinta ja vuosikulu on 2014 on kymmenissä tuhansissa dollareissa ja pitäisi vähintään maksaa vuodessa sillä n. 250 000 dollarin edestä kuluja.

Eli sori vaan, mutta huvittaa siis todellakin että joku suomalaisen pankin maksuaikakorttia käyttävä uhoaa olevansa "luottokortin käyttäjä".

[/quote]

Etpä näytä sinäkään ymmärtävän vaikka asiantuntijana yritätkin toimia. Ihan oikeesti, kannattais ottaa ensin selvää ja sitten vasta alkaa muita neuvomaan.

Vierailija
106/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:15"]

Katselin tuossa vähän lentojen hintoja ja totesin että halvinta on maksaa visa debitillä ja seuraavaksi halvinta tilisiirtona. Luottokortilla tulee toistakymppiä lisäkulua, joka on sattumalta sama summa kuin mitä maksaa "rahojen palautus vakuutus". Eli luottokortitta maksaja saa alennuksen siitä riskistä että ei saa rahojaan takaisin jos lentoyhtiö tai matkatoimisto tekeekin konkurssin ennen matkaa.

Ja tästä tulkin mieleen kun ostimme tyttärelle lennon jouluksi kotiin, niin sen maksupa ei mennyt läpi verkkopankin kautta, mutta luottokortilla onnistui. Silloin epäilimme että halusivat sen lisämaksun joka tapauksessa ja pankkimaksu oli mukana vain hämäyksenä.

[/quote]

mikä lentoyhtiö ottaa toistKymppiä luottokortilla maksamisesta?

Vierailija
107/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi teille joiden mielestä luottokortilla maksaminen on kallista velaksi elämistä pari juttua:

Minulla on kaksi luottokorttia (Stockmannin Masteri ja S-pankin Visa) kummastakaan en maksa mitään maksuja, eli ovat ilmaisia. Ei mene mitään kuukausimaksuja tmv. Sitä vastoin pankkikorttini maksaa minulle, en muista tarkkaan paljonko, pari euroa kuussa.

(Toki tuo pankkikortti olisi minulle "maksuton" jos minulla olisi velkaa tai riittävän isot säästöt, mutta tuossa se pankki kyllä saisi ne rahat koroista tmv. minulta perittyä vaikka näennäisesti kortti olisi "ilmainen").

-Silloin kun jotain ostan luotolta, maksan samantien maksamani summan pois. Verkkopankista näkee tarvittaessa summan tarkalleen (jos sitä ei muista/kuitista näe) eli mitään korkokuluja ei tule.

Jos esim. varaisin tänään 13.4. lennot jotka maksavat 500€ niin maksan luottokortilla ja menen sitten verkkopankkiin ja siirrän tililtäni luottokortille tuon 500€. Mitään kuluja ei tule, mutta hyvä juttu on se, että jos lentoyhtiö menee konkurssiin niin minä saan rahat hetkessä tililleni, vert. se joka maksoi ne "käteisellä" joka menettää kokonaan tuon 500€.

-Luottokortilla maksamalla voi myös säästää, esim. minulla on säästöni ns. kiinnitettyinä rahastoissa/osakkeissa, en niitä sekunnissa saa käyttööni, mutta en ole nähnyt järkevänä makuuttaa niitä tilillä inflaation syötävänä.

Aiemmin kun olin vielä opiskelija (tein osa-aikatöitä samalla) ja käyttötililläni oli vähemmän rahaa mitä nyt työssäkäyvänä, saatoin joskus bongata jonkun jutun tarjouksessa silloin kun minulla ei ollut rahaa riittävästi tililläni (tilipäivä vasta tulossa) jolloin käytin luottokorttia. Ja tuota ei tapahtunut kun harvoin, mutta kerran oli esim. Ikeassa sängyistä -20% ja oli juuri sänkyä sieltä katsellut, tarjous oli loppumassa kun huomasin sen, joten vaihtoehtona oli maksaa luottokortilla loppukuussa sänky -20% hinnalla, tai hakea se muutaman päivän kuuttua (tilipäivän jälkeen) normaalihinnalla. Tuossa tilanteessa kannatti maksaa luotolla, säästin melkein 200€ sängyn hinnasta.

Vierailija
108/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:00"]Lisäksi monet matkaillesaan unohtavat että (millä vaan) kortilla nostaessa rahaa siihen liittyy valuutanvaihdon kustannukset, esim. S-Pankissa 2 e + 2,5% noston määrästä.

[/quote]Visan valuutanostokustannuksista huolimatta ainakin viimeksi Venäjällä rahaa sai automaatista halvemma kuin SVO lentokentän halvimmaksi tunnetussa valuutanvaihtopisteessä. Ero ei ollut merkittävä, joten muutaman ruplan takia ei kannata kumpaakaan tapaa valita, mutta mielummin nostan sopivan summan silloin tällöin kylän automaatista, kuin otan lentokentältä suuren summan käteistä mukaan. Ei sitä rahaa valuutanvaihdostakaan saa virallisella kurssilla, vaan aina siitä vaihtaja haluaa siivun välistä.

Vierailija
109/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:15"]

[/quote]

mikä lentoyhtiö ottaa toistKymppiä luottokortilla maksamisesta?

[/quote]http://www.halvatlennot.fi En tiedä mikä taho sen ottaa, mutta useimmissa se on. katso itse.

Vierailija
110/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:50"]

Luotto kortilla maksaja elää aina velaksi ja maksaa korkoa koron päälle. Kyllä se on häpiä, jos luotto kortilla maksaa. Meillä ei velaksi elätä, matkustellaan kanarialle joka vuosi eletrooni kelpaa hyvin!! 

[/quote]

Tämäpä merkillistä. Itse olen maksanut paljon suuria ostoksia ja matkakuluja luottokortilla, enkä ole kertaakaan maksanut senttiäkään korkoa. Kerrotko vähän tarkemmin, että mihin tämä väitteesi perustuu, sinä typerä luuska?

[/quote]

kyllä luotto kortti on Aina velka elämää. Meillä ei eletä velaksi vaan HETI maksetaan mitä ostetaan.

[/quote]

Meilläki on kolikoilla toimivat hanat ja töpselit, ettei nyt vaan tuu velkaa!

Vuokraki on maksettu 6kk ennalta. Moni sukulainen asuu velaksi "asuntolainalla", se on hullua se, on muka fiksumpaa olla velkaa.. huh huh..

Vierailija
111/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:16"]

Luottotiedottomat, ei vaan tarkoitin luottokortittomat. Mitä haittaa koette luottokortista olevan? Eihän se maksa mitään tai juuri mitään, ellei sen luottoa käytä.

Onhan se hyvä varalta olla olemassa vaikka tykkäisikin tuhdata maailmalla paksu setelitukku persetaskussa.

Kyllä ainoa syö luottikortittomuuteen on se että luottotiedot on hyllyllä tai että ei hallitse rahankäyttöään ja pelkää velkaantuvansa.

Itselläni  on kaksi luottokorttia ja olen joutunut ulkomailla tilanteeseen että vain toinen niistä toimii.

[/quote]

Luottokortti on aivan liian helppo kopioida. Kuka tahansa voi sen kopioida kun laitat sen laitteeseen. Sen voi myös kopioida saamalla netistä luottokortin numerot ja henkilötunnuksen. Luottokorttiyhtiö ei sitä korvaa koska käyttäjän vastuulla on varmistaa että luottokortin tiedot pysyy salassa.

Vierailija
112/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 11:44"]

Matkustelusta puhutaan paljon, mutta kun en ehdi matkustella kuin Pohjoismaissa ja Virossa, missä luottokorttia en ole tarvinnut, niin mihin tarvitsen luottokorttia? Haluaisin, että joku vastaa. Norjassa käydessä on mökki, ei hotellia ja se on ollut porukalla, joten vaikea maksaa luottokortilla. Muualla käydään päiväseltään ja Tukholmassa voi yhden yön maksaa normaalilla pankkikortillakin paikan päällä, kun menee "omaan" hotelliin.

Venäjällä olen käynyt  kerran kauan sitten, tai oikeastaan Neuvostoliitossa, ja sinne en toista kertaa varmaankaan menel.

[/quote]

jos sinä et matkustele enempää, niin sitten et varmasti tarvitsekaan. luottokortilla esim. Lentojen ja hotellien vataaminen tukholmasta on turvallista. Käteisellä maksaminen ei ole.

[/quote]

Minulle pitäisi maksaa siitä että menisin Tukholmaan. 

Vierailija
113/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustellut lähes jokaisessa euroopan maassa ja vähän ulkopuolellakin. Viikko sitten tulin nycistä. Aina olen pärjännyt visa electronilla.

Ruokaa lukuunottamatta ostan lähes kaiken netistä, useimmiten ulkomailta. Visa electronilla ja paypalilla on pärjätty.

Olen yrittäjä ja maahantuon tavaraa kiinasta. Laskulla, visa electronilla ja paypalilla on pärjätty.

Luottotiedot on kunnossa, olen 27-vuotias eikä luottokorttia ole vain tullut hommattua. Ehkä joskus jos tulee tilanne että tarvitsisin sitä.

Vierailija
114/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

96:lle tiedoksi, että verkkopankissa voi rajata luottokortin käyttöominaisuuksia. Tarkoittaa esim. seuraavia asioita:

-Voi kieltää kokoaan nettimaksamisen luottokortilla.

-Voi rajata maantieteellisiä alueita missä korttia voi käyttää/mistä sillä voi maksaa netissä.

-Voi laittaa ns. "käyttökiellon" päälle.

-Voi määritellä maksimi summat joita kortilla voi maksaa/nostaa rahaa per vuorokausi jne.

Ja nuo kaikki ovat verkkopankissa helppoja "klikkaa ruutuun kyllä tai ei" kohtia, joita voi muutella niin usein kun haluaa. Jos haluaa olla erityisen tarkka, voi pitää kaikissa "ei sallittua" ja sitten jos esim. ostaa lennot netistä niin käy ensin klikkaamassa "sallittua" ruutuun, maksaa ostokset ja käy klikkaamassa sen jälkeen pois käytöstä.

Noilla saa paljon pienennettyä sitä riskiä että kortista olisi varkaalle/kopiojalle mitään hyötyä.

Samoin monissa nettikaupoissa käytetään myös verkkopankkivarmenteita, eli jos maksat luottokortilla pitää sen lisäksi tunnistautua myös verkkopankkitunnuksilla.

Kannattaa tutustua asioihin!

Vierailija
115/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:16"]

Luottotiedottomat, ei vaan tarkoitin luottokortittomat. Mitä haittaa koette luottokortista olevan? Eihän se maksa mitään tai juuri mitään, ellei sen luottoa käytä.

Onhan se hyvä varalta olla olemassa vaikka tykkäisikin tuhdata maailmalla paksu setelitukku persetaskussa.

Kyllä ainoa syö luottikortittomuuteen on se että luottotiedot on hyllyllä tai että ei hallitse rahankäyttöään ja pelkää velkaantuvansa.

Itselläni  on kaksi luottokorttia ja olen joutunut ulkomailla tilanteeseen että vain toinen niistä toimii.

[/quote]

Luottokortti on aivan liian helppo kopioida. Kuka tahansa voi sen kopioida kun laitat sen laitteeseen. Sen voi myös kopioida saamalla netistä luottokortin numerot ja henkilötunnuksen. Luottokorttiyhtiö ei sitä korvaa koska käyttäjän vastuulla on varmistaa että luottokortin tiedot pysyy salassa.

[/quote]ja höpö höpö. Ainakin tähän päivään asti luottoyhtiöt ja pankit ovat ottaneet korttirikostapaukset omaan piikkiin. Maksajaksi voi joutua vain jos on ollut tuottamuksellisesti huolimaton korttinsa kanssa.

Vierailija
116/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 10:35"]

Kyllähän tilanne paranee kokoa ajan teidän luottoteidottomien kannalta, kun nyt on sentään nämä online-kortit joilla ei voi ylittää saldoaan ja ne alkaa myös käydä aika moneen paikkaan.

Tuossa välissä vähän aikaa sitten oli kannaltanne hankala vaihe, kun seteleiden käyttö alkoi jäädä pois ja esim. bensa-automaatit alkoi toimia lähes pelkästään korteilla eikä luottotiedoton saanut minkäänlaista pankkikorttia.

Luottotiedottomalla käteisen varassa olevalla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun etsiä joku jeesuksen vanha seteliautomaatti ja toivoa että se ryppyinen 20€ seteli kelpaa koneelle tai sitten etsiä paikka jossa voi maksaa kassalle, mutta kun niitäkään ei enää löydy joka paikkakunnalta.

[/quote]

No selitä vielä miten olen saanut asuntolainaa ja auton osamaksulla, vaikka olen mielestäni luottotiedoton :). Tosin asuntolaina on lähes maksettu, eli otettu aikaa sitten. 

[/quote]Miksi luulit että tuo oli osoitettu juuri sinulle? Etkös sinä ole se joka käyttää luottokorttina miestään?

[/quote]

No koen, että se on osoitettu kaikille, jotka eivät omista luottokorttia. Miehellä on kyllä luottokortti, mutta en ole sitä omiin menoihini tarvinnut koskaan. Hänelle se on ollut tarpeen, koska on käynyt työmatkalla mm. USA:ssa joskus. Harvoin ollaan Ruotsissa yötä ja Virossa ei ole oltu koskaan. Muistaakseni on maksettu paikan päällä. 

Vierailija
117/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä kuinka yksinkertaista porukkaa nämä luottotiedottomat, tai siis luottokortittomat ovat. KatsoS minulla on S-pankin VISA DEBIT/CREDIT LUOTTOKORTTI. Joka kuukausi tulee lasku. Voin jättää halutessani suurimman osan maksamatta, jolloin korko alkaa eräpäivän jälkeen juoksemaan. Maksan kuitenkin koko laskun ennen eräpäivää, jolloin korko ja muut kulut ovat minulle 0,00€. Olen tietysti asiakasomistaja, sillä saan S-bonuksina vuodessa enemmän kuin liittymismaksun. T. Ekonomi

[/quote]

Jotenkin yksinkertaisen täytyy olla ekonomin, joka ei tajua omasta luottokortistaan mitään. Et tajua että et käytä korttisi luottokorttiominaisuutta vaan käytät sitä maksuaikakorttina.

Tajuatkos, jos käytät korttiasi luottokorttina, eli maksat 30 päivän jälkeen tai erissä, niin siitä menee korkoa. Mielestäni annat siis täysin harhaanjohtavaa tietoa ihmisille, että "luottokortista ei mene kuluja". Kyllä niitä mene.

Lisäksi unohdit mistä keskusteltiin: siitä meneekö enemmän kuluja ulkomailla maksaessa kortilla tai käteisellä. Eli miten kommentoit siihen että kortilla maksaessa ulkomailla muulla valuutalla kuin euroissa menee aina kuluja? Tai että aina nostaessa rahaa menee kuluja myös?

Eihän tuo eroa käteisestä, muuten kuin että käteistä vaihtaessa menee nuo kulut kerran ja siinähän voi vertailla eri valuutanvaihtopisteiden kuluja ja kursseja, kun taas kortilla maksaessa/nostaessa kulut ovat kiinteät kulut, joista ei voi tinkiä. Aina nostaessa rahaa menee lisäksi käteisnostopalkkio. Luottokortilla maksaessa valuuttakurssit ovat kohtuullisen edullsiet, mutta päälle tulee vielä nuo lisäkulut, joten tilanteesta riippuen voi joutua maksamaan enemmän kuin käteisellä.

Vierailija
118/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:04"]

[/quote]Suomen poliisilla ei ole tiedossa yhtään sirukortin kopiontitapausta. Kortin haltija ei joudu maksamaan ostoja jotka on tehty rikoksen seurauksena.

Vierailija
119/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:12"]

Minä olen matkustellut lähes jokaisessa euroopan maassa ja vähän ulkopuolellakin. Viikko sitten tulin nycistä. Aina olen pärjännyt visa electronilla.

Ruokaa lukuunottamatta ostan lähes kaiken netistä, useimmiten ulkomailta. Visa electronilla ja paypalilla on pärjätty.

Olen yrittäjä ja maahantuon tavaraa kiinasta. Laskulla, visa electronilla ja paypalilla on pärjätty.

Luottotiedot on kunnossa, olen 27-vuotias eikä luottokorttia ole vain tullut hommattua. Ehkä joskus jos tulee tilanne että tarvitsisin sitä.

[/quote]

aika outoa, sillä kokemukseni mukaan monet verkkokaupat vaativat luottokorttia maksuvälineeksi, edes DEBIT-kortti ei kelpaa. Useimmiten junissa ja lentokoneissa ei voi maksaa electronilla. Jopa ruotsinlaivalla maksaminen voi kangerrella. Kokemukseni mukaan moni hotelli vaatii luottokorttia. Jopa eräällä suomalaisella maakuntalentokentällä oli ongelma, kun olisin halunnnut maksaa lähtöselvityksessä debit-kortilla Finnairille, eikä luottokorttia ollut mukana. 

Vierailija
120/127 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:12"]

[/quote]

aika outoa, sillä kokemukseni mukaan monet verkkokaupat vaativat luottokorttia maksuvälineeksi, edes DEBIT-kortti ei kelpaa. Useimmiten junissa ja lentokoneissa ei voi maksaa electronilla. Jopa ruotsinlaivalla maksaminen voi kangerrella. Kokemukseni mukaan moni hotelli vaatii luottokorttia. Jopa eräällä suomalaisella maakuntalentokentällä oli ongelma, kun olisin halunnnut maksaa lähtöselvityksessä debit-kortilla Finnairille, eikä luottokorttia ollut mukana. 

[/quote]

Verkkomaksamisella varustettu visa electron toimii "luottokorttina" ilman sitä luottoa tietenkin. Mutta toimii lähes joka paikassa jossa visakin toimii. Jokaisessa verkkokaupassa josta olen tilannut, toimii joko electron tai paypal. 

Junaliput hankin etukäteen joten siellä en tarvitse korttia (käy siellä käteinenkin ja sitä voi hyvin nostaa vähän mukaan). Sama lentokoneessa. Lennolla muutenkaan tarvitse rahaa mihinkään, kun juomat ja ruoka on ilmainen. Laivalla visa electron on käynyt aina, mutta toki minulla on aina vähän käteistä varmuudeksi. Voihan jostain syystä käydä niinkin, ettei mikään kortti toimi - ikävää jos ei olisi varmuudeksi käteistä ja jumissa 23 tuntia laivassa ilman ruokaa. 

Kaikki hotellit olen saanut varattua netissä joko ilman korttia tai electronilla, joka myös jenkeissä kelpasi luottokortin omaisesti "pantiksi" hotelliin kirjautuessa. Hotelli maksettiin samaisella kortilla loman päätteeksi. Vaihtoehtona oli myös rahapantti.