* * ELOTÄHKÄT vk 32 * * ma-ke
Uutta pinoa aloittelen, palaan hetken kuluttua - nyt aamupalan laittoon :)
Kommentit (81)
Täällä oli eilen ekaa kertaa kunnon supistelupäivä!!! Koko ajan supisteli, mutta ei mitään säännönmukaisuutta...nyt on taas alapäätä repinyt ja ihan kuin veitsellä viilleltäisi....juu. olin eilen jo varma, että nyt lähdetään, mutta ei ainaskaan vielä...
Miten te muut? Uskallatteko ajaa autoa? Minä vein miehen töihin tuossa äsken kun on neuvola tänään...kyllä hieman jo hirvitti..pitää tosiaan ajaa neuvolaan edestakaisin ja sitten hakea mies taas iltapäivällä...
Olo on tosi väsynyt ja eilen ramppasi vieraita koko päivän ( siis sellaisia yllärivieraita) ja että mua otti aivoon....tulevat vaan uteliaisuuttaan katsomaan kun emännällä on vielä suuri maha...
No, kirjoittelen lisää taas neuvolareissun jälkeen!
TarjaMamma rv 39+5
Sismusko se on sektioon suuntaamassa tänään? Onnea! Ja TUulipilvi oli saanut elokuisensa elokuun ekana päivänä, aivan ihanaa!!
Meillä venähti ilta eilen vieraiden kanssa, mutta nukuin onneksi hyvin. Mieheni suuntasi tänään töihin ekaa päivää loman jälkeen, joten hänen touhuihinhan sitä lapsetkin sitten heräsi. Mutta mikäs tässä on raukeana heräillessä.
TArjaMAmma, mä oon vielä ajanut autoa tollaisia tunnin pätkiä suuntaansa.. EI se kyllä oikein mukavaa enää ole tämän mahan kanssa, mutta onnistuu..
Aika mojovia tuntemuksia on mullakin ajoittain ollut. En kyllä tiedä, että onko kunnon supituksia oikeastaan ollut, mutta jotenkin olen nyt suht sinut odotuksen kanssa,vaikka se vielä venyisikin. Saisipa nuo eskarit ja muut pyörimään.
Mukavaa viikkoa kaikille! VAuvarunsastahan tästä ootellaan
Lyle 37+1
Ja taas vierähtää uusi viikko käyntiiin,josko tällä viikolla alkaisi jo tapahtuumaan enemmän;D
*Tuulipilvi*:Onnea kovasti pienokaisesta!!
Ja *sismukselle* zemppiä sectioon!!
Mullakin alkanut toi uni olemaan katkonaisempaa ja toinen ärsyttävä homma on että väsyttää perkuleesti mutta tää mamma pyörii silti melkeen tunnin verran aina ennen ko se uni tulee:S
*supistuksia* on tullut taas aamusta sellasia kovia menkkakipuiluja ja sit masu kovettuu tooosi kireäksi...yö meni menkkajomojen kanssa eli sain nukuttua kyllä suht mukavasti...
*illalla* kävi hassusti enkä tiedä oikein että miten pitäs suhtautua,vauva möyrys kovasti masussa ja puski päätään niin että alakerta huus hoosiannaa..tovi siitä ja kuuli sellane pieni naps ääni ja aina kun istuin tai makasin niin tuntu että jotain lorisee mun sisällä mutta ei ulos asti tullu=onyt sit ajattelin ootella josko se tänään lorottaa ulos asti jotain tai alkaa kärsimättömän kipeet supparit:)
pakko mennä aamupalaa haukkaamaan ja pitäs vielä kaupoillekin lyllertää:Dilma vaan sattuu oleen toosi viilee ja sateinen:S
*kaikille voimia ja virtuaalihaleja* eiköhän me aleta tästä pikku hiljaa jakautumaan:D
Onnea Sismukselle! Illalla jo vauva kotona.
Ja onnittelut myös muille vauvan saaneille.
TarjaMamma kyselit autolla ajosta. Olen kyllä ajanut aivan normaalisti. Pitkätkin matkat. Minusta tuntuu paremmalta ajaa kuin istua käyydissä, kun painelen jaloilla polkimia niin asento on jotenkin parempi. Suunnittelen ajavani ison osan meidän tulevasta lomareissustakin (ajoa n.7-8 tuntia suuntaansa).
Muuten olen ollut hiukan huonolla tuulella tänään. Aloin aamulla saarnaamaan miehelleni, kun tämä päästi suustaan, että jos meillä olisi tyttölapsi niin hän tuskin voisi ymmärtää tätä (kiukuttelua yms.) koska kyseessä on tyttö... Eli koska naisia on NIIN vaikea insinöörin ymmärtää niin lähtökohtaisesti hän asennoituu, ettei omia tyttölapsiakaan voi tulevaisuudessa ymmärtää. Hoh hoi...teki mieli raahata saman tien yliopiston kirjastoon muutamia nais/tasa-arvo tutkimuskirjoja lukemaan.
Ja sitten jotenkin kiukustuin pomollenikin kun hän on lomalta palailemassa ja kyseli kesän töideni perään. Kun minullehan ei nyt kuitenkaan kukaan enää täällä töissä olemisesta maksa. No, joo...totta kai tahdon itse saada hommia niin pitkälle kuin vielä ehdin.
Mukavaa alkanutta viikkoa teille!
ELO rv 37+0
Täällä kaikki itellä ok, ellei oteta lukuun normivihlontoja, yms...Ainoa vaan, että meän nuorimmainen taitaa tulla kipeeksi - yskii, rohisee ja räkä valuu. Mieskin valitteli eilen huonoa oloansa, toivottavasti ite nyt pysyis kuosissa enkä tulis kipeeksi.
*Autolla ajosta* Ajelen autolla ihan normisti, mutta ainoa vaan, että autosta pois nouseminen on jotenkin niin hankalaa - liekkö sitten istuin liian matalalla. Onneksi meän autosta saa ratin nostettua ylemmän ja siirrettyä kauemmas, nii mahun ratin taakse. Ja voi jestas, ko tulee vastaan kuoppanen tie, nii samantien tuntuu, että tulee lirut housuun, vaikka vasta ois veskissä käyny ;)
Sismuksella se taitaa tosiaan olla oma Elotähkänsä jo maailmassa :)
Oikein mukavaa ja aurinkoista alkavaa uutta viikkoa kaikille!
yö meni aika huonosti, heräilin ainakin 100 kertaa, ja koko ajan oli vessahätä, ja jili ja pakotti häpyluuta ihan hirveesti, ja nyt on sellasia ihme supistusmaisia kipuja alaselässä???????????aina vain oudommaksi käy tämä meikäläisen tila....
vauva kyllä nyt onneksi liikkuu.
aamull heräsin puhelinsoittoon ja mummoni soitti, ja kertoi ikäviä uutisia hänen voinnistaan, mummoni on minulle kuin oma äiti, on kasvattanut minut pikkkutyttönä, ja olemme todella läheisiä...yritiän nyt vain koota ajatuksiani....
mutta vaikeeta se on...:(
hyvää alkavaa viikkoa kaikille...ja voimia..:)
miijo 38+6
Pelätty arki on nyt sitten alkanut, miehen viisi viikkoa kestänyt kesäloma loppui ja hän oli töissä jo ennenkuin me muut noustiin aamulla....Pojan vein päiväkotiin seitsemän viikon loman jälkeen ja nyt ollaan tytön kanssa kahden....meillä siis tuo isompi poika on päätetty pitää päiväkodissa vaikka olen kotona kun hän on jäänyt puheen kehityksessä ikäryhmäänsä jälkeen... Puheterapiankin sain siirrettyä ensi viikolle, olettaen että tämä vauva tosiaan syntyy sitten keskiviikkona.
Täällä on 12 astetta lämmintä ja sataa vettä, sopii minulle vallan mainiosti kun en haluakaan tuolla pihalla ulkoilla muiden tuijoteltavana, paljon mielummin leikitään tytön kanssa kotona....
Supistuksia ei näy eikä kuulu, joten eiköhän sitä tällaisena tätä viikkoa nyt jatketa.
Eilen sain taas niitä yli-inhoittavia puheluita siitä mikä on olo ja olenko yhdessä palassa....äitinikin (joka asuu tuossa 200m meiltä ja on tulossa lapsenvahdiksi kun lähtö tulee) soitteli ja uteli vointia....tosi kiva vastata puhelimeen kun ei toisella ole mitään muuta asiaa kun että "voitko paksusti?".....no joo! meinaako ettei olisi kerrottu jos olisin jo synnyttänyt...?
Keskiviikkoa odotellen....
Mammeli 38+6
Ja hyvää uutta viikkoa.. Onnea vauvan saaneille ja onnea myös sektio päivän pitäville=)
Itselläni alkoi eilen kamalat kivut, alavatsassa ja selässä.. Sellaista menkkamaista.. En tiedä oliko siinä mukana supistuksia, mutta kivaa se ei ollut.. Mutta kun sai itsensä kävelylle niin helpottu, vaikka toiveena olisi ollut että olisi alkanut supistella kunnolla.. Taas on kipeetä ja nyt tuntuu myös nuo mahan kovettumisestkin.. Mutta eivät vastaa eilistä.. Mielessä jo kävi että parin päivän sisään olisi lähtö.. Katsotaan nyt.. Meillä kun sairaalan kätilö sano että sitten vasta tulette kun kivut ovat sitä luokkaa ettei kotona pysty olemaan, hänen sanojaan kunnioittaen sitten kärvistellään..
Meillä on myös oma Vaarini sairaalassa ja jouduttu pariin kertaan leikkaamaan, taas olisi keskiviikkona leikkaus ja aina se pieni pelko on tuolla pääkopassa jospa se leikkaus ei onnistukkaan.. Voimia sulle Miijo..!!
Mutta iloista päivää
Sisuliini 39+1
niin se vaan uusi viikko taas alkoi.. tosi huonosti tuli nukuttua, vessassa ravasin yhtenään ja kun kerran herää, ei meinaa millään saada enää unta ja mukavan asennonkin löytäminen on vaikeaa.
emma: juu siinä hepatoosissa kutisee nimenomaan jalkapohjat, kämmenet /maha. mulla se kun viime rask oli, nyt varmaan kuvittelen koko ajan kutisevani.. veriarvoja seurataan siks kert vkossa, mutta ne olleet nyt lopussa ok. joten mulla päässä vikaa, kun uskon kutiavani...
mun miehellä alkaa ens vkolla työt ja esikoisella se koulu, ja mä olin niin luullu että olen jo synnyttänyt siihen mennessä, mutta taitaa jäädä haaveeksi... no olis tässä vielä vko aikaa... jotenkin vaan usko menny.. me kans ajateltiin tämä meidän 5v pitää parina pvänä vkossa pvkodissa, ihan hänen itsensä takia ja onhan se mullekin helpompaa. hän näkee välillä kavereita ja on ryhmässä, isoveli koulussa ja mä vauvan kans kotona ja tietty saa sitte myös välillä olla kotona. ajattelin että näin parempi meille. ei ole ketään ns tukiverkkoakaan täällä päin suomea yms.. mutta ajattelin että josko hän menis sinne pvkotiin vasta syyskuussa... no katsotaan nyt..
pitäis jotain keksiä, jotta sais taas tän vkon menemään.. ei oikein osaa enää mihninkään edes keskittyä, kun ajattelee, että josko tänään se lähtö tulee sairaalaan..
jaksamista kaikille ja mukavaa päivää! =)
nallekas 38+5
lopulta hetki aikaa :) kävin esikoisen kanssa kaupassa ja kirjastossa, nyt odottelen makaroonilootaa uunista.
Eli autolla olen edelleen ajanut - myös siksi, että olen ainut ajokortillinen tässä huushollissa, joten isommat kauppareissut on mun vastuulla ollut ihan viimeiseen saakka. Mies on kyllä luvannut kortin ajaa, heti kun siihen löytyisi jostain rahaa. Ollaan asuttu aiemmin kaupungissa, eikä siellä ole ajokorttia tai omaa autoa oikeastaan enää tarvinnut.
Mulla kanssa noita selkäkipuja, ja samassa kohdassa on aina tuntuneet sekä kuukautiskivut että supistukset - eli synnytyssupparit voi alkaa juuri sillä selkäkivulla. Tosin tämä raskaus ei ole nyt noudattanut yhtään aiempien raskauksien totuttua kaavaa, en luota enää mihinkään oireisiin. Eilisen olin ihan hirmu huonona, koko ajan supisteli ja selkää juili - nyt taas olen ihan suhteellisen ok kunnossa, vaikka tuonne kylille ajelinkin ja isoa kauppakassia kannoin.
Päätin myös unohtaa kaikenlaisen lapsenvahti- ym. stressin, stressaan sit kun tämä mukula on mopoiässä ja huitelee yökaudet kylillä :) Eiköhän kaikki sitä ennen jotenkin järjesty.
anna ja jäärä 39+5
Sain aikaseksi uskaltautua ihmisten ilmoille:D tuossa kauppareisussa sit meni kun alkoi napakat mutta siedettävät supparit tulee 8-10 min välein:S yritä siinä pysyä sit ton 4 veen perässä ...sit päästiin kotia niin supparit loppu mutta sellasia suonenvedon tuntusia kipuja tuolla alakerrassa on tullut jonkin aikaa...ja menkkajomoja on kokoajan...varsinkin selässä..ja se mielenkiintoinen lorina sisälläni jatkuu:D
Minä jos kortin omistaisin niin en uskaltaisi ratin taakse mennä enää kun hermot kireellä ja muutenkin aina kun tulee noita puukon iskui alakertaan niin jähmetyn,eli tyhmänä ottaisin kädet ratilta varmana:D
nyt ruuan littoon:sei jaksaisi kun on ihmee npahaolo tänään ollu riesana:S
voimia kaikille tasapuolisesti!huomenna tällä mammalla taas se poli niin kyselen noista lorinoista:D
Täällä on niin ihana ilma -aurinko paistaa ja lämmintä +10. Koko aamu lasten kanssa oltu leikkiksellä, vaikka kyllähän se sattuu tuo liikkeellä olo, mutta ei ollut hiki eikä paha olo vaan ihanan raikas, ihan syksyä aloin odottamaan.
Maha on ihan hellä, alapää huutaa sitä kuuluisaa hoosiannaa, hyvä kun voi istua, lonkat paukkuu niinku mummolla, yöt heräilen tunnin välein vessaan, vessa reissut menee analysoidessa pöksyssä, paperissa ja pöntössä näkyviä limoja ja saapa niistä toisinaan miehen ällöämiä keskustelun aiheitakin ;)... Todella tutulta kuulostaa nuo jomotukset ja vihlonnat, joita useammallakin vaikuttaisi jo olevan. Samaten pahantuulisuus. Ajattelin jo viime viikolla, ettei varmaan olla miehen kanssa pian enää puheväleissä, jos tä laps ei ala syntyä. Onneksi mies on nyt hoksannut, ettei kannata kaikkia mun äyskimisiä ja tiuskimisia huomatakaan, saatikka sitten vastata niihin.
Autolla olen ajellut ihan tavalliseen malliin yhä, kuten olen aiemmissakin raskauksissa loppuun asti körötellyt. En nyt kuiteskaan itte ole laitokselle ajellut ;)
Meillä esikoinen (3v) aloittaa ens viikolla kaupungin varhaiskasvatuskerhossa 3 tuntia 3 kertaa vkossa, tuossa 500m päässä päiväkodilla. Hulluksi se olisi kotona tullut, kun kuiteski tottunut hoidossa käymään ja kavereihin. Kuopus (1v 10kk) jää sitten kokonaan kotiin minun ja vauvan kanssa. Noh, onneksi lähi leikkikseltä löytyy paljon saman ikäisiä kavereita ja touhua... Uuden asuinalueen etu; hyvät leikkipaikat ja paljon saman ikäisiä lapsiperheitä :)
Sais vaan tämä vauva mielellään tulla jo hyvissä ajoin tällä viikolla, niin vois sitten itteki olla jo kotona ens ma ku pitää tuota kerholaista alkaa "kuskaamaan". Mutta eipä se tuo pieni taida kysellä, jotta millon passais meille parraiten tuo syntyminen, kattellaan sitten parin kolmen viikon päästä. Onneksi mies meillä kuitenkin niin onnellisessa asemassa, että voi jäädä isyyslomalle heti kun vauva syntyy ja ei tarvi turvautua lapsenvahteihin kuin synnytyksen ajaksi vaan ja siksikin ajaksi tulee lapsia mummu kattoon. Eikä siis tarvitte kuljettaa vauvaakaan heti tuolla maailmalla vaan saa pitää sen pari viikkoa ihan vaan kotosalla.
Mutta nyttenpä täytynee alkaa jotain hyödyllistä tekeen, kun kerrankin tällainen energinen päivä, jos sais vaikka S:tkin käyttöön niin vois haaveilla jos niistä jotain hyötyä ois... Kuopushan kuitenkin S:ien kautta lähti syntymään, niin ihan en niiden suhteen ole kirvestä kaivoon heittänyt :)
Oikein paljon suppareita kaikille niitä toivoville, jollakin oli tänään sektiokin, joten taitaa olla vaavikin jo sylkyssä, onnea siis sinnekin, samaten muillekin, joilla masut on jo asukkinsa ulkoistaneet!
Elmi ja pikku kaveri 39+3
Noista lorinoista - mulla oli aivan samaa tolta meän 1 veeltä silloin vuosi sitten ja nyt tältä Elliltä kans. Kylkeä ko käänsi, nii lorinat alko ja sitten, ko meni vessaan, nii lorisi ulos asti eikä varmasti ollut kyse mistään pissasta, ko sitä vaan tuli ja tuli - pissanhan voi katkasta, mutta vedentuloa ei! Eli sullakin varmaan on nyt kyseessä se korkean veden meno eli ylhällä kalvoissa reikä, jota kautta vesi pääsee tulemaan pois. MUTTA ei ole tulehusvaaraa kuitenkaan, eri asia reiän ollessa alhaalla. AInoa mikä mua vitutti oli se, että lääkäri ei uskonut sen olevan vettä ja samaa sanoi nyt viimeksikin, ko olin synnärillä.
Tuleeko sulla mitään nestettä ulos ja minkä verran? Jos tulee, nii otappa purkkiin talteen sitä - haista ja maista, jos hajutonta sekä mautonta (ei siis pissasta) nii kyse lv:stä. Ite en enää ees viitti tikuttaa, ko saan satavarmasti synnärillä taas kymmenen pistettä ja papukaijamerkin, jos vielä menen sinne purkillisen kans :p Onneksi mulla kuiten ylihuomenna ä-poli, nii näkee veden määrän, tosin sitähän tulee kyllä lisää joka 3. tunti.
AJ
*A-J*:Täällä tulee valkovuotoa tai jotain mut on tosissaa väritöntä,ajattelin sen olevan vetistä valkovuotoa..mutta nyt kun pääsit sanomaan niin pitää ootella seuraava pisukertaa...niin ja hajutonta...ajattelin että voisko se olla niin pieni reikä et ei pääse kunnol ulos tulee??mulla kun toi kohtukin on kuulema toosi takana..papakoettakin on pirun hankala ottaa jne...nestettä siis tulee niin et kyl tunnen se n lorahuksen mut ei niin kun kaikki kuvailee ton lapsiveden tulon lämpimänä pisu suihkuna...ja tää lorina on alkanu jatkuu vaikka oon pystys tai makuulla...
paineen tunne selässä ja heltin kipee viilto kipu pariin otteeseen tuli selkään niin että kyykkyyn piti mennä....ajattelin vaan kun perjantaina emättimestä otettiin lapsivesinäyte joka ei tosissaan tehny kutaa kun ei liukkaria käytetty jne...niin sillon oli ainakin nega..toinen on mitä mietin niin jos sekin vaikuttaa kun vauva niin alhaal että pää tuntui et paikat vaa ruksuu:D
Kiitos *A-J* vielä !!
Taas toimii nää sivut tosi hyvin..
Huhhuh mikä päivä.. Mitään en oikeen oo saanut aikaseksi.. Jospa nyt iltaa kohden.. Nukuin parin tunnin päikkäritkin jospa ois jotain tehoo.. Kipuja on edelleen ja nyt kun menin nukkumaan niin oli sellaista alamahassa että oli pari sekunttia aivan viiltävä ja tosi kipee kipu ja se toistu ehkä puol-1 min välein.. Mutta nukahdin kuitenkin.. Liikkuminen tuolla sängyssä sattuu ja muutenkin kun nousee ylös istumasta tms niin sattuu ja tulee yksi supistus.. Muuten ei oikeastaan mitään.. Toivo elää että pitäisi parin päivän sisään lähteä.. Mutta saas nähdä.. Keskiviikkona on neuvola..
Pitää muistaa noista kivuista puhua.. Kun musta tuntuu että kipeetä tekee vasta synnytyssalissa..
Mutta voikaa hyvin ja toivotaan mahdollisimman monta elotähkää maailmaan
Sisuliini
Kävin tossa neitin kans vaunuttelemassa, nii eiköhän alkanut mahaa kiristään koko leveydeltä, höh! Yleensä se vaan kovettuu, mutta nyt ihan kirras ja kunnolla. Huomaan nyt, että mun asenne on siellä loppukuussa enkä oota mitään mullistavia ees tapahtuvaksi ;)
*SF* Mulla se lapsivesi on ollut aina sellasta vaaleankeltaista ja siinä ollut sellasia vaaleita, pieniä hiutaleita matkassa. Ja mie tosiaan otin sitä sormenpäähäni ja maistoin, nii ei se miltää ees maistunut, korkeintaan vähän makealta. Nii-i, ihminen testaa yleensä aina kaikkea, hih!
Missäs *TarjaMamma* ja neuvolakuulumiset? Oisko käyny nii hyvä säkä, että lähtö on valjennut...?
Jahans, pitäis vissiin käyä heittään pyykkikone pyörimään, mutta mua niin laiskottaa, että!
Tosi tylsää ja pitkäveteistä.Synnytykseen liittyviä suppareita tai mitään sellasia ei kuulu eikä näy.Kävin parin kilsan kävelylläkin nii ei mitään tapahtunu.Väsyttää ja tylsistyttää vaan.Olen jo heittänyt toivonki menemään et sais tän vauvelin kotiin ennen ku koulut alkaa.Olis nii kiva olla vauvan kans kotosalla sillo ku esikoinen lähtee kouluun ja tyttö tarhaan.Minä vaan syön ja siivoan ja katon telkkaria sohvalla.Pläääääh..Mut onnea kaikille joilla jotain tapahtuu....T:roosa37+3
ei mitään erikoista, viidessä päivässä ei mitään muutoksia....sf-mitta edelleen 35 cm, paino sama, pissat puhtaat yms...turha käynti..ei antanut uutta aikaakaan, toivotteli vaan hyvää synnytystä!
mulla jännittää tuo keskiviikko aivan sairaasti...ei siis synnytys vaan että alkavatko käynnistämään...en kyllä kovin suosiolla lähde kotia ilman kääröä kainalossa..
ei muuta kuin odottelemaan keskiviikkoa.
tarjamamma
Toivotaanpa tälle viikolle monta uutta elotähkää maailmaan =)
Itse toivoisin nyt vielä tämän viikon kasassa pysyvän, saatais nuo rehut siiloon, niin sitten joutaisin synnyttämään =)
Ärsyttävää on ollut nyt useampana yönä, kun olen herännyt pari kolme tuntia nukahtamisen jälkeen, eikä sitten meinaa uni tulla milläään, ei vaan nukuta. Sitten aamulla silmät sikkuralla. Toinen hyvin ärsyttävä juttu on varpaiden kutina!! Voi ärsytys, siis varpaiden päältä kutittaa ihan syötävästi ja mulla ainakin on siinä aika herkkä iho, joten ei nyt kauheasti voi raapia ilman että sitten alkaa sattumaan. Luulen että tuo turvotus on syypää siihen, eikös se niiden maksajuttujen kanssa kutina ole jalkapohjissa ja käsissä ??
Muuten tuntuu että mie vaan leviän ja leviän, puntarille ei tee mieli yhtään mennä =) Ja tajuton nälkä on koko ajan!! Voisin syödä ihan hillittömästi, mutta noiden sokrujen takia täytyy pitää vähän edes kuria =) Muuten olo on kyllä hyvä, kun liikkumaan pääsee hyvin ja työntekokin onnistuu, liikkeelle lähtö vähän hidasta mutta kun vauhtiin pääsee niin ihan "normaalisti" pääsee kulkemaan. Nostelu ei ole kyllä mukavaa, ja isäntä (tai kuka sattuukaan lähellä olemaan ) saa kunnian kuopuksen vaipanvaihtoon, käsien pesuun tai muuhun vastaavaan.
Kohta pitäisi kaupungissa lähteä pyörähtämään, silmälääkärissä ja kaupoilla pitäisi käydä, pitkä lista tavaroita joita täytyy hankkia. Ja kauhea lista minne pitää soitella ja varailla aikoja.
Onneksi eilen lämmitettiin uunia, ois nimittäin varpaat paleltunut aamulla, 1,8 näytti mittari kun lypsylle lähdettiin * puistatus * Mutta jos pitkän ajan ennuste paikkansa pitää viikonloppuun mennessä taas lämpiä, ainakin hiukan!! Toivotaan, kurjaa olisi elovauvoja toppavaatteissa kotiin tuoda =)
Jepulista jos vaikka aloittaisi soittelu rumban niin pääsisi vauhtiin tälle päivää =)
Supistuksia niitä kaipaaville!!
-E- 36+