* * ELOTÄHKÄT vk 32 * * ma-ke
Uutta pinoa aloittelen, palaan hetken kuluttua - nyt aamupalan laittoon :)
Kommentit (81)
Moi,
Onnea kaikille tuoreille vauvaperheille ja tsemppiä odotukseen meille vielä h-hetkeä odottaville! Olen lueskellut ketjua päivittäin, mutta omia kuulumisia en ole kirjoitellut, kun ei ole ollut oikein mitään kerrotavaa (valitettavasti).
Äitiyspolilla olen käynyt nyt kerran viikkoon, mutta samaa ramppausta oli esikoisestakin ja samasta syystä, joten en osaa pitää sitä mitenkään poikkeuksellisena. Vauva on hiukan pieni ja edellinen käynnistettiin 39+1 kasvun hidastumisen tai jopa pysähtymisen takia (syntyi 39+3 2650 g 47 cm). Tällä kertaa näyttää tilanne minun ymmärrykseeni ihan samalta, mutta eivät ole vielä luvanneet käynnistystä, koska ei vauvan eikä minun voinnissani ei ole mitään vikaa (ei ollut kyllä tuossa esikoisenkaan tapauksessa).
Painoarvio viime perjantaina (rv 38+4) oli 2,7 kg ja ensi pe uusi mittaus ja tilanteen arviointi. Alan kyllä jo toivoa käynnistystä... toisaalta en ymmärrä miksei vauvaa jo päästettäisi ulos, jollei mahassa olemisesta ole mitään hyötyä (joskaan ei haittaakaan) ja toisaalta alan olla jo ihan kypsä tähän odotteluun (nolottaa tunnustaa enkä ole kyllä sairaalassa maininnutkaan asiasta, vielä).
Tämä vauvahan käännettiin perätilasta raivotarjontaa reilut kolme viikkoa sitten ja hyvin on pysynyt. Välillä kuvittelen kyllä hänen kääntyneen takaisin oikein kovan melskauksen jälkeen, mutta eilen neuvolassa terveydenhoitaja vakuutti olevan yhä raivotarjonnassa ja ehkäpä lopetan sen asian jännittämisen ja uskon että kääntyi todellakin pysyäkseen!
Eilen saunoin niin kovasti kun nahka kesti ja edellisenä päivänä kävin kiipeämässä hyppyrimäen portaat reippaan lenkin päälle. Ei mitään vaikutusta! :(
Omasta ja muidenkin samaa toivovien puolesta pikaisia synnytyksien käynnistymisiä toivoen, Josper 39+2
Olikohan se Snowflake, jolla on tarkkailtu istukan/napanuoran virtauksia ja kirjoitit jotain virtausten noususta tai kasvusta?
Tarkoittaa varmaan sitä, että virtausvastus kasvaa eli toisin sanoen virtaus heikkenee. Minulla on näitä myös molemmista tarkkailtu, kun on yritetty löytää syytä pienipainoisuudelle. Esikoisen aikana muistan sanotun, että loppuviikoilla vastukset hiukan kasvavat aina, liittynee istukan "vanhenemiseen". Mutta siis jos lääkäri sinulle maininnut virtausvastuksen kasvaneen, on hän varmaan havainnut tätä normaalia suurempaa kasvua?
hyvin alkaa tääkin aamu, kirjoittelin tänne puoli romaania, ja se hävis jonnekkin..:(
No.asiaan..
Elikkäs onnea hirmusesti kaikille vauvan saaneille..:)
Itselle tulee sellanen pienen pieni kateus ja epätoivo, tää ei tuu täältä ikinä pois, ja muut saa vauvat syliinsä...:( no jos ei kuiteskaan....:)
Yö meni kohtalaisesti puolet valvoen, ja senkin ajan mitä nukuin näin unta että synnytin kovaa vauhtia, ponnistin ihan hirveesti..:)esimakua...Sit vain järkeilen etenkin öisin, tuota että milloin voin oikein sit lähteä synnärille, hirveä stressi tuosta...
on se hyvä ,että muille sanotaan että ei pidä ootella kovin kauan, etenkin jos on uudelleen synnyttäjä, mä odotin ensin 8 tuntia kun supisti 3-6krt/ tunti ja sit 2 tuntia 5min välein..ja vihasia oltiin...turhiahan ne oli mutta mistäs minä tiesin...
nyt toi turha reissu kummittelee mun mielessä/peloissani koko ajan...
Eilisestä elokuvareissusta ei sit tullut mitään, kun oli loppuunmyyty, no tulihan sitä pyörittyä kaupungilla..mutta en meinannu pysyä siskoni perässä.
Mahassa oli hirveä paine ja tuntui koko ajan että kohta poksahtaa...mutta ei tullut ees pierua..:)
Oisko muuten kukaan halukas ruveta mun mesekaveriksi? mä en jostain syystä saa viestejä läpi tuolla elokuunyhteisössä, tai sit en vain osaa käyttää...
kaipaisin niin paljon juttuseuraa...:)
montakohan elokuista pommia syntyy tänään ?:) meillä on tytöt eilisestä asti tehneet papalle synttärilahjaa, kun sillä on synttärit tänään...
joten sillein en pahakseni pistä vaikka ei pikkuinen tänään syntyisikään, niin saa sit ihan ikioman synttäripäivän, mutta en kyllä totisesti jalkoja ristiinkään laita jos meinais tulla.:)
mutta hyvää alkavaa päivää...:)
miijo 39+1
Huomenta!siis täytyy tunnustaa et olin eilen aivan kateudesta vihreä ku luin kuinka moni on saanu jo vauvansa kainaloon.Onnee teille kauheesti!!Itellä vaan nii masentunu olo ja tuntuu ettei tää synny koskaan.On kait se ajatus jääny kytemään päähän ku toukokuusta asti varoteltu et vauva voi syntyä aikasemmin ku tarkotus.
Muutamia suppareita päivisin ja öin,mut ei ne jatku edes muutamaa pidemmäksi.Viime yönä uni vaan loppu kesken joten valvoin 2-puol 7.Tosi kiva.Kaikki asiat pyörii mielessä.Koulun alotus yms.Vielä pojan koulukyytiasia auki vaik jo ens vko tarvii sitä.Olen soitellut tulen palavia puheluita ympäriinsä.Arghh että ärsyttää.
Mutta nyt pitäs lähtee parin kilsan kävelylle mummolaan ku poika meni sinne eilen yöksi.Ja lähtevät sitten pikkusiskon kans muutamaksi tunniksi kylään leikkimään.Saa äiti jäädä mummon sohvalle lepäämään.
Mutta käynpä kurkkimassa(joka välissä)mitä uutta tänne kuuluu.
T:roosa 37+5 ja ihan sata varmasti viimesiä täällä maha pystys
huomenta!
Nyt olis tasan vko laskettuun aikaan vielä, tuntuu ikuisuudelta ja toki kun voi vielä ylikin mennä...
viime yönä kyllä heräsin ekaa kertaa supistuksiin, mutta ne kesti vaan tunnin ja loppui.. =( mut aamulla tuli limatulppa, joskin pieni eikä yhtään verensekainen... ja eipä todellakaan tarkoita välttämättä mitään sekään.. =( mutta jotain edistymistä nyt sentään... =)
neuvolassa olin ja kakki ok, paino laskenut 800g! seuraava aika ens ma... voi kun täää nyt tajuais vkonlopun aikana viime syntyä!
jaahas, pyykkihommiin sitten...
mukavaa päivää kaikille! =)
nallekas 39+
siis nyt onneksi eilen virtaukset on laskeneet mutta on vielä koholla just napavirtaus vastukset...niin ja just toi istukassa on 3 asteen kalkkeutuminen..siksi vauvalle ei kulje tarpeeksi ravintoa:Smut tosissaa tääl ens viikon tiistaina käynnistellään noi edellämainittujen takia..
Nyt meen vielä syömään ja sit pitääkin jo ruveta valmistautuu neuvolaan lähtöön...
jaksamista kaikille!!
Viime yönä supisteli kipeästi, mutta loppuivat aivan normaaliin tapaan aamua kohti. Keskusteltiin vielä aamulla miehen kanssa hellimiskäytännöistä, kun emme tahdo tämän vaavin syntyvän ainakaan ensi viikolla, koska matkustamme pohjoiseen lauantaina. Noh..syntyy kai niitä terveitä vauvoja pohjoissuomen aluesairaaloissakin, eikö? :-)
Viime yönä ja tänäänkin mahaani on kutitellut, mutta ei yhtään käsiä eikä jalkoja. Teillä joilla on ollut hepatoosi, onko kutinaa ollut aina myös käsissä/jalkapohjissa?
Muuten hyviä vointeja ja tehokkaita supistuksia!
työhuoneterveisin:
ELO rv 37+2
ONNEA *Matuz* pojasta :) Taitaa olla muuten *TarjaMamma* otettu jo sisälle synnärille...? :)
*Anna* Oikein paljon tsemppiä, ettei sun odotus nyt päättyisi sektioon. Miten muuten sun kans ei oo purettu noita edellisiä synnytyksiä...? Oisko teillä ollut/on pelkopolin mahdollisuutta?
*Miijo* Tiiän tunteen, miltä tuntuu olla epätoivoinen, ko kaikki muut saa vauvan syliin ja itestä tuntuu, ettei oma synny ikinä, vaan eihän nuo ole koskaan massuun jääneet ;) Vaan eihän se varmasti paljon lohduta, mutta silti yritän vähän lohduttaa su. Ja mut voit lisätä mesees, jos kiinnostaa (ja muutkin). Mulla on yleensä aina kone auki ja mua voi huudella siellä, nii aina jossain vaiheessa päivää/iltaa istunkin koneen ääressä :) Eli oso on: myway_550@hotmail.com
*Elo* Toki täällä pohjoisessakin voi synnyttää ihan terveitä lapsosia (ainakin meän lapset on vielä ihan täyspäisiä ;), ellet sitten aivan tuntureille asti suuntaa, koska "ylin" synnäri on Rovaniemellä.
Ai nii, meinasin ihan unohtaa - ä-politerveisiä: kaikki ok, Ellin painoarvio nyt 2,8 kiloa eli ei mikään jättiläinen pitis olla tulossa. Iloisesti siellä liikkui ja möykkäsi :) Sain ajan käynnistykseen ja nyt jännätään, että tulekko tästä tyärestä leijona vaiko neitsyt...ellei sitten tule omia aikojaan aikasemmin. Paikat oli jo pehmenneet eli jotain edistystä on tapahtunut. Viime yönä aamuyöstä vatta kovettui useaan otteeseen, mutta ei vielä tuntunut missään....
Nyt pitää lähteä murkinoimaan..
AJ
Elo: kyllä hepatoosi tuntunut enemmänkin jalkapohjissa ja kämmenissä, siis kutissut. vähemmän mahassa. mahan kutina saattaa kuulemma johtua myös venymisestä.. mutta jos asia sua vaivaa, pyydä lähete labraan. verikokeilla asia selviää.
A-J miks sulle annettiin käynnistysaika?
nyt syömään...
nallekas
Voi räkä mikä räkätauti on iskenyt minuun, eilinen päivä meni maatessa kun kuumeenkin vielä nosti, nyt on enää hutera olo ja pää täynnä räkää!! Onneksi nuo lapset on olleet käytännössä mummon hoivissa, niin ei ole jäänyt jälelle kuin nuo elukat, isäntä on ympäri vuorokauden pellolla. Mutta vielähän tuota hengissä ollaan.
Kuopus nosti vielä yöllä äläkän, varmaan ikäväänsä itki, kun ei mikään kelvannut, mutta auta armias jos pikkaisen lattia narahti, niin arvasi että nyt ollaan karkaamassa hänen viereltään. Täytyy tänään vähän enemmän sylihoivaa poijalle antaa, niin josko se paremmin nukuttaisi. Tosin sanoin miehelle, että koettaa vaan totutella voipi olla että tuollaisia ovat yöt ku mie sairaalassa olen. =) Viereen kun viitsi ottaa nukkumaan, kun sitten ruukkaa heräämään siihen ku lähdetään navetalle, niin ei hyvä sekään.
Oma napa on kunnossa, supistuksista ei tietoakaan, liikkeet tuntuu, paino nousee (no se ei nyt ihan hyvä juttu ole) olo on ihan hyvä, liikkeelle pääsee jne..
Sitten omasta navasta muiden napoihin. Hirveästi onnea synnyttäneille, kuun alkuhan toi sitten useamman käärön !!
Mammeli, toivottavasti olet jäänyt nyt sille reissulle ja Tarjamamma, etkös siekin toivonut jo jääväsi sille tielle!!
Autolla ajosta puhetta, mie olen huristellut vielä ihan normaalisti, ihan hyvältä vielä tuntuu, mutta jos satoja kilometrejä pitäisi ajella, niin alkaisi olemaan varmasti riskikuski. Tuossa juuri 100 m meiltä ajoi yksi pappa mehtään (reilusti yli 80 vee) oli ottanut nitron pari kilometriä ennen ja sitten oli vaan vintti pimennyt tuossa meidän kohdilla, onneksi hälle, eikä muille käynyt mitenkään pahasti, auto meni vähän ruttuun. Mutta kauhistutti itseään, koska se nyt olisi voinut hujauttaa autonsa vaikka tuohon meidän pihaan ja tiedä kuka olisi alle jäänyt * puistatus* Mutta ei siinä tietysti papallakaan ole paljoa raksuttanut, ku ei pistänyt autoaa parkkiin sillä siunaamalla kun sydämestä ottaa...
Mutta joo nyt painun räkänokkineni sohvalle...
-E- 36+
en näköjään malta pysyä poissa täältä :)
Neuvolassa kävin ja terkkakin oli kovin osaa ottava tähän mun odotteluun. Mulla oli sovittu äippäpolin läkäärin kanssa, että käynnistellään rv 41, ettei vauva kasva liian suureksi. No, nyt olikin toinen lääkäri katsonut neuvolan lähetteen ja päättänyt että seurataan normaalisti viikolle 42. Että se siitä mielenrauhasta. Neuvolan täti kyllä sanoi, että jos mua kovasti huolettaa vaavin koko, voin vaan mennä sinne äippäpolille, etteivät käännytä takaisin kun laskettu päivä on jo mennyt.
No, jotain positiivistakin tapahtui - limatulppa (tai ainaskin osa siitä) irtosi. Että ihminen voi ilahtua niin paljon jostain noin ällöstä.
AJ kyseli, kuinka mulla ei ole purettu noita aiempia kokemuksia. En itse asiassa tiedä, juuri tuota ekaa synnytystä ei missään vaiheessa käyty kunnolla läpi ja se vaivaa kyllä jossain taustalla ihan selvästi. Viimeksi olisin kai päässyt pelkopolille, jos olisin sitä vaatimalla vaatinut. Mulle annettiin TAYSissa ymmärtää, että sinne pääsee vaan harvat ja tosi synnytyskammoiset. Ja kun toka sit syntyi niin hyvissä ajoin ennakkoon, niin en ehtinyt varmaan kunnolla miettiä koko synnytystä. Nyt olin kans laskenut tän ennenaikaisuuteen, joten pelko suuresta koosta iski vasta nyt kun päivät ja viikot kuluu.
Jokohan TarjaMamma pääsi käynnistykseen?
anna ja rv 40+0
Voi tätä tylsyyden tylsyyttä..:)
AJ ..laitoin sut nyt tonne mun meselistalle, kai osaan nyt edes sitä käyttää...että menikö oikein...ainakin nyt näyttää että oot offlinessä?no jos se siitä rupeis pelailemaan....
tää odotus olis niin erillaista, kun ei olis näin kipee...tää kipu jota on koko ajan niin tää turhauttaa niin kovasti...ja sit kuiteskaan mitään ei tapahdu...
sekin , että se limatulppa irtos kokonaisuudessa(tai ainakin sitä tuli niin hirveesti, että eiköhän siinä kaikki ollut, niin kerralla)viikko sitten niin ehkä jo niiden kipujen kans antoi mulle hiukka toivoa...
nooh....huomenna on neuvola, ja nyt ihan mielellään menen tutustumaan tähän meidän uuteen neuvolatätiin, toiv.ois mukava.
onko kellään muuten kokemusta siitä, että ultrassa laskettuaika on muuttunut myöhemmäksi, (mulla muuttui 11päivää, joka tuntuu aika pitkältä...(alk LA 1.8 ja nyt 12.8) (esikoinen synty 11päivää yli ja nuorimmainen käynistetty 39+6)niillä aina pysynyt laskettuaika samana...ja mun kuukautiskierto on aina täsmällinen.
niin onko silti mennyt odotus reippaasti yli?
jotenkin hieman epäröi se , että kun kerta on jo menny 11 myöhemmäksi, niin jos tuosta vielä 14 päivää, niin onkohan ihan varmasti turvallista...?kun tiedän kuiteskin tarkalleen milloin meillä peitto heilahti, niin että tämä sai alkunsa...
kerran tästä neuvolassa kysyin, sanottin, että on merkki siitä että olen erittäin hedelmällinen, että on irronnut monta munasolua yhtäaikaa..no ei se tieto helpottanut...
ja sit tuosta limatulpan irtoomisesta, eli voiko silti mennä 4viikkoa irtoomisesta ennenkuin syntyy?
rupeen nyt niin ku asennoitumaan siihen että, menee yli ja kovasti.
emma: voi kurja kun iski flunssa, tosi inhottavaa, tiedän ettei ole herkkua tässä tilassa, voimia ja koita parantua...paljon kuumaa ja villasukat yöksi...:)
mutta taas kai jotain pitäis keksiä....että aika kuluisi...
miijo39+1
Meillä esikoisen la oli kuukautisista laskettuna 2.6., ultrassa myöhentyi 8 päivällä, eli 10.6. ja laps syntyi lopulta 22.6. eli kuukautisista laskettuna jotakuinki rv43... ja kyllä oli yliaikasen "näköinen" vaikkei kovin iso kuiteskaan ollut, mutta iho oli niiiin kuiva että hilseili melkein sellasina lastuina jo siellä sairaalassaki. Meinasi lääkäriki, että tod.näk. toi 2.6. ollut lähempänä "oikiaa" la:ta ku se 10.6. ja kuiteski meni noin reippaasti yli...
Nyt lähdetään tutustuun tytön ka ens viikolla alkavaan kerhoon. Aurinkoista päivää kaikille.
Elmi 39+5
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille, kauhea lista oli joten en muista nimimerkkejä.. Ihanaa kun on uusia elotähkiä maailmassa..
Terkkuja neuvolasta.. kaikki hyvin ja sillee, paineet oli hieman koholla.. Mutta ei hälyyttävää.. Siellä sitten oltiinkin yli tunti,, Jotenkin oli mukamas kauheesti puhuttavaa.. Ja olihan se kiva purkaa vähän tuntemuksia.. Vauva on laskeutunut niin että alempana ei kuulemma voisi olla..
Mulla oli ultrassa niin että ulran mukaan tänään olis laskettuaika ja kuukautisten mukaan olisi 10pvä, joka jätettiin sitten kortistoon, mut mulla tosin ei ole ollut ihan normaali kierto.. Ja nyt on tosiaan tunne että yliaikaiseksi menee ja reilusti.. Tai olen ainakin henkisesti varautunut että menee pitkälti yli..
Kiva, meillä kävi kaivonkorjaajat tänään ja ollaan huomiseen asti ilman juoksevaa vettä.. Kauheeta.. Mutta ehkä pärjätään.. onneks ovat silti niinkin nopeita..Kauheeta olisi olla jos vauva syntys ja ei vesi toimis.. Nytkin on ollut jo ongelmia lämpimän veden kanssa.. Jospa se huomenna olisi kunnossa.. Toivotaan..
Tarjamamma on varmaan otettu sisään, ja toivotaan että käynnistettäänkin.. Pidetään peukkuja.. Itsekkin tässä odottelen että alkaisi jotain tapahtumaan.. Kipuja on alkanut olemaan ja neuvolassa sano että normaalia se on.. Mä jo olin viikonloppun lähdössä.. No kai se sitten ilmoittaa tulostaan..
Emmalle paljon kuumaa mehua ja villasukkia tosiaan.. Koitahan parannella..
Mutta yritetään jaksaa..
Sisuliini 39+3
Jee onneksi sf mitta oli 33!!olin huolissani jo että jos se ei ole kasvanut jne..mutta oli onneksi kaikki ok muuten mutta jäi hämään kun eilen kättäril verenpaine oli 114/78 ja tänään 123/82..mut en jaksanu sillä ressata...painoakin oli tullut n.kilo per vko ja hemppa itestään lähteny nousuun:D
ainut mikä oli jännä niin lääkäri sai käsintuntumalla vauvan tämänhetkisen painoarvion isommaksi=o kokeili ja kokeili ja tuumasi että kyllä tämä ainakin se 2,5kg on:)no parempi vain jos on mutta aikas jännä kun eri lääkärit saa eri lukemia...nooh..
nyt sitten taas juilii ja jomottaa ja kaikkea mahollista joten hetkeks lepäämään ja syömään TAAS:D
Mulla kans vähän samanlaista oloa, ko *Emmalla*, että kipee on olo - paranemisia sulle. Palelee, kurkkua kuristaa, mutta kuumetta ei oo. Toki ensimmäisenä kävi mielessä, ko kaikki toitottaneet, että heti synnärille, jos kuumetta nousee (sen turhan synnärikeikan/lapsivesi epäilyn takia, että nyt ois tulehusta iskemässä, mutta meillä on tuo nuorimmainen sekä mies olleet pari päivää räkänokkina, mutta seurataan tilannetta...
*Nallekas* Itseasiassa en tiiä miksi käynnistetään, mutta mulla on sellanen mielikuva, ettei tää täti synnärin ylilääkäri halua päästää vauvaa yliaikaseksi/isoksi. Sanoi vain mulle, että ens kerralla tullessani tänne, nii ota hammasharja mukaan ja varaudu jäämään jo sisälle. Ja toi aikahan on vaan parikolme päivää ennen la:a. Puheli myös sellasta, että vois neiti tulla jo maailmaan - on se vaan jännä, ettei noi lääkärit puhu asioista suoraan, vaan pitää mielessä aatella, että mitähän nyt tarkotti sillä ja sillä sanomisellaan...
*Miijo* Nyt mulla mese auki ja listalla oot :) Mulla oli esikko EHKÄ yliaikanen, vaikka ei ollut mitään yliaikasuuden merkkejä. Kaikkein tod.näköisintä oli, että nlan täti laski aikoinaan la:n väärin, koska ultrassa se näytti paria viikkoa nuoremmalta. En vaan tiiä miksi ei siirretty sitä silloin, nyt jos viikko heittoa ultrassa ja menkkojen la:ssa, nii la muutetaan. Mulla ei nyt muutettu, vaikka oli sen 6 päivää heittoa.
*Anna* Jännä juttu, ettei tosiaan oo läpikäyty sun synnytyskertomuksia. Mie kakkosta oottaessani puhuin jo neuvolassa mun "kammosta" ja sain lähetteen pelkopolille, jossa käytiin todella tarkasti esikon synnytys läpi sekä se, että mitä ja miksi niin oli tapahtunut, kuin olikin. Olihan se läpikäyty synnytyksen jälkeenkin, mutta kuka hemmetti sitä siinä vauvanhuuruissa tajuaa, heh ;) Mulla auttoi todella paljon se käynti ja se kantaa hedelmää vieläkin. On pitänyt vaan iskeä omaan tajuntaan se, että jokainen synnytys VOI olla erilainen eli kolmonen ei välttämättä olekkaan niin helppo, mitä kakkonen...Sen näkee sitten!
Ja mukavaa, että *SF* oli hyvä neuvolakeikka ja muillakin olot siedettävissä olevia! Nyt loppuu päästä ajatus, joten menen! On pakko mennä vaaka-asentoon, on vähän heikko olo!
-AJ&Elli-
TÄmä päivä on ollut jostain tosi syvältä. Mun olo on ollut aivan sietämätön: nipistelee, vihloo, juilii, supistelee jne. Pinna on millin ohut ja lapset sitten tietenkin koettelevat oikein olan takaa.
Mulla oli neuvola kanssa tänään. Vaavi on tosi alhaalla ja sf-mittakin laskenut. Neuvolantäti sanoi, että tuntuis, ettei tää kauaa täällä enää ole, mutta sitten toisaalta... Niin, tiedostan ton "sitten toisaalta" aspektin niin hyvin, kun nuo edellisetkin ovat olleet varmaan neljä viikkoa ihan tuloillaan ja yli menivät.. Jos mulla ei olis yliaikaisuudesta kokemuksia, sanoisin omien fyysisten tuntemusteni perusteella, että tää tulee pian. Vuotoakin on ollut sen verran runsaasti (kirkasta ja limaista molempia).. Mutta en halua olla yhtään toiveikas, koska tiedän, että Miijon tapaan saadan joutua kärvistelemään kipuisena vielä monta viikkoa.
Joopa joo, oman kärvistelevän navan ympärillä pyörii ajatukset tänään, joten palaan, kun olen taas vähän keskustelevammalla tuulella...
Lyle 37+3
onnittelut kaikille vaavinsa putkauttaneille!
on: eilen oli neuvola, ei mitään ihmeellistä siellä, paineet 116/68, hemppa 116, pissa puhdas, sf-mitta 34, syke 150 (tosin musta tuntuu että ne aina ilmottaa ton sykkeeks...), vaavin pää on kuulemma aikas hyvin kiinnittynyt
seuraava neuvola onkin sitten vasta 2viikon päästä, kun ensi viikolla on äpoli. terkkarin mielestä ei mitään syytä tulla ensi viikolla neuvolaankin, kun kaikki arvot on ollut ihan kunnossa koko ajan. no, eipä tarvi siellä ramppaa.
ens viikolla sitten se ä-poli, saas nähä saisko se ronkinta jotain aikaseks. Parin viikon takasessa lääkärissä oli kohdunkaula jo ihan pehmeä, mutta se nyt ei vielä mitään kerro. Ja onhan tässä tohon laskettuun aikaan vielä rutkasti aikaa... Mies on käskenyt pitää jalat ristissä 23.pvään asti, kun se ei sitä ennen oikein vois olla poissa töistä:S
miehestä puheenollen, missähän se taas kuppaa? Kun on niin tärkeät projektit taas menossa, ja puhelinneuvotteluja pitää pitää milloin mihinkin päin maailmaa, kyllä vaimo ja masu-asukki jää toiseksi...
jos menis jonnekin muualle murjottamaan;)
pömppä rv 36+4
Täällä ei mtn tuntemuksia,ei vihlontaakaan!!ihme ja kumma,kun oon jo niin tottunut et on kaiken maailman kipuja:Dnyt ihan huolissaan kun missään ei tunnu,toki toi häpyluu on kipee mut ei sen kummempaa..päätäkin särkeny kokopäivän,josko ottas panadolia jamenis kattelee telkkua ,mutta eipä sieltä mitään kiinnostavaa oikein tuu:( vai johtuuko se tästä loppusuorasta,että ei tahdo ajatus kulkea kun omassa navassa:D
jos nyt ensi tiistaina ei käynnistetäkkään niin mul ois perjantaina neuvola..en kyllä tiiä kannattaako siel ravata,vie voimia juosta kokoajan kun samana päivänä luultavammin ois kontrolli kätilöllekkin...joten taisin tänään olla masun kanssa viho viimosta kertaa neuvolassa:)
no nyt taas haahuilemaan sohvalle:Dtänään muuten ollu ihmee nseesteinen päivä ja kokoajan oon ollu jääkaapilla:D
Onneksi olkoon kaikille vauvansa jo vierelleen saaneille! Kovin olen minäkin kateellinen... Oon varmasti viimeinen joka täällä vielä hilluu elokuunlopulla ja luultavasti vielä syyskuun puolellakin...
Maanantaina olin neuvolassa, ei mitään uutta. Jotenkin turhauttavia noi neuvolakäynnit nyt kun niitä on viikon välein ja kun ei oo minkäänlaisia oireita edelleenkään. No, onpahan aina niinä päivinä joku ohjelmanumero kun tuntuu että, tällä hetkellä tää oleskelu on aika tylsää...
Huomenna mennään synnytystapaultraan. Kiva nähä vauva vielä kerran ennen synnytystä.
Mutta, kai mä alan putsaamaan hyllyjä jo viidennen kerran ku ei oo muutakaan tekemistä... ulkonakin niin kylmä...
T: Sylinyytti rv 37+