Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajien keskipalkka 3352 eur/kk, julkinen sektori

Vierailija
03.12.2023 |

Eli hyvä palkka!

Mikäli huomioidaan, että alalla on varmat työnäkymät, missäpäin maata tahansa ja se, että alalle on helppo päästä, kyseessä on erinomainen palkka.

Lastentarhanopettajat ovat oikeasti palkkakuopassa, mutta he eivät ole onnistuneet viestimään palkkakuopastaan. Toisin kuin sairaanhoitajat, jotka ovat oikeasti hyväpalkkaisia eivätkä palkkakuoppalaisia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010018743.html

Tiesitkö, että sairaanhoitajien keskipalkka on 3352 eur/kk julkisella sektorilla?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että tuo keskipalkka muodostuu järjettömästä määrästä ylitöitä?

Vierailija
2/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon DI ja palkkani on 2800 e / kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kyllä tuohon taitaa päästä ihan vuorotyölisillä ja normitunneilla.

Vierailija
4/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon palkkaan saa tehdä vuorotyötä. 

Vierailija
5/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
6/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan pääsee nakkikioskin myyjä jos tekee ylitöitä.

Vierailija
7/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä provo/trolli.

Tuo on vuorotyöpalkka.

2800 on peruspalkka.

Vierailija
8/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, HUS maksaa hälytyslisää ja tuplavuorokorvausta 150€/vuoro. Meillä on tyypit painaneet välillä kuukauden kahdella vapaapäivällä. Hyvin heiluttaa tilastoja!😆

Normaalisti vuosipalkka on lisineen ehkä jotain 43-45k , nyt pystyy tienaamaan tuplasti jos vaan kupoli kestää. Vapaapäiviä voi pitää sit haudassa. 

Vierailija
9/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä provo/trolli.

Tuo on vuorotyöpalkka.

2800 on peruspalkka.

Ei vaan kyseessä on keskipalkka. Se ei ole sama kuin vuorotyöpalkka. Itse teen vuorotyötä ilman ylitöitä ellei aivan pakko ja minunkin palkkani on korkeampi tuo keskipalkka. Eikä ylityötunteja vuodessa kerry paljon siis. Peruspalkkalaiset eli säännöllistä päivätyötä tekevät hilaavat keskipalkkaa puolestaan alapäin. 

Vierailija
10/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on kyllä koulutus mennyt hukkaan.

Joko  paperisi ovat todella huonot,  tai teet osa-aikatyötä. Tuntemieni dippainssien palkat alkavat kutosella.

Vierailija
11/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani ei ole mennyt työssäkäyntikuusista kuin elokuu tähän mennessä alle 4000 euron. Toki tekee ylitöitä mutta minä en tee ja omakin palkka vuorotyössä menee keskiarvon yli kivasti. Säännöllistä päivätyötä tekeviä sairaanhoitajia on paljon ja he pudottavat keskiarvoa.

Vierailija
12/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet nyt vaan erehdy puhumaan nettopalkasta? Muutoin kannattaa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
13/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä muodostu. Minä teen kolmivuorotyötä sairaanhoitajana ja mulla on palkka suurinpiirtein tuo ihan ilman ylitöitä.

Vierailija
14/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että keskipalkka muodostuu myös säännöllistä päivätyötä tekevien palkoista. Sairaanhoitajien kohdalla suuri joukko toisin kuin lähihoitajien. Keskipalkkaan päästäkseen ei tarvitse todellisuudesssa tehdä ylitöitä jos on vuorotyössä. Vuorolisät riittävät ja menee ylikin. 

Vierailija
15/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tällaisten aloitusten tarkoitus on? Sairaanhoitajan palkassa ja työssä ei ole mitään kadehdittavaa.

Tuloni jäävät alle tuon, teen sairaanhoitajana 2-vuorotyötä, en voi terveyteni takia tehdä yövuoroja enkä ylitöitä. Ne jotka jaksavat niitä tehdä, ovat todellakin haittalisänsä ansainneet.

Vierailija
16/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui sopivasti sinulta säännöllistä päivätyötä tekevät jotka myös ovat mukana kun keskipalkka määräytyy. Jos keskipalkkaan päästäkseen pitää tehdä järjetön määrä ylitöitä niin eihän yhtälö toimi lainkaan. Kannattaa siis hetki miettiä ennen kuin kirjoittaa naurettavuuksia. 

Vierailija
17/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tällaisten aloitusten tarkoitus on? Sairaanhoitajan palkassa ja työssä ei ole mitään kadehdittavaa.

Tuloni jäävät alle tuon, teen sairaanhoitajana 2-vuorotyötä, en voi terveyteni takia tehdä yövuoroja enkä ylitöitä. Ne jotka jaksavat niitä tehdä, ovat todellakin haittalisänsä ansainneet.

Paljonko tulosi ovat bruttona? Ihmettelen kovasti, missä porukka on töissä, kun meidän hva:lla sairaanhoitajan peruspalkka missä tahansa on nykyään lähemmäs 3000e. Helposti pääsee tuohon keskipalkkaan kaksivuorotyössäkin.

Vierailija
18/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni valmistui sairaanhoitajaksi juuri ja sai palkkaa tässä kuussa 4500 euroa bruttona. Tekee toki paljon sunnuntaita ja iltaa, mutta ei ylitöitä. Minun palkkani opettajana on 3000 euroa kuussa bruttona. Tämä tuntuu epäreilulta. Pakko varmaan vaihtaa hoitajaksi!

Vierailija
19/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohon palkkaan saa tehdä vuorotyötä. 

Sairaanhoitaja onkin ainoa vuorotyötä tekevä ressukka.

Vierailija
20/26 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja moni tienaa huomattavasti yli keskipalkan koska se on juuri keskipalkka. Toiset tienaa enemmän ja toiset vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi