Suositelkaa hyvää kirjaa!
Olen alkanut pitkästä aikaa taas lukea. Nyt kaipaisin kirjavinkkejä! Aihealueella ei niin väliä, mutta
esim. viimeisimmät lukemani kirjat:
Fifty shades of Grey
Minä, Zlatan Ibrahimovic
Kommentit (66)
Immaculée Ilibagiza: Elossa kertoakseen
Kirja kertoo Ruandan kansanmurhasta hengissä selvinneestä naisesta.
Jos tykkäät dekkareista, Lue Stieg Larssonin trilogia. Mutta oikeassa järjestyksessä, sillä se on jatkotarina.
Mulla on menossa Karen Fossumin kirja, osa on dekkareita ja osa psykologisia jännitystarinoita, tosi erilaisia juttuja pystyy tuottamaan. Olen lukenut hänen kirjojaan aika paljon.
Totuus taivaasta - kertoo neurokirurgin kuoleman rajakokemuksesta.
Tomas Sjödin: Salattu varavoima. Koskettava tositarina lapsiperheen selviytymisestä perheen isän kirjoittamana:
Lue joku klassikko, vaikka Sieppari ruispellossa tai Uljas uusi maailma.
Onko kukaan lukenut Jari Tervon Esikoista?
-Ei ap
Seppo Jokinen: UNELMA RAKKAUDESTA
Eeva Tenhunen: Nuku hyvin, Punahilkka
Eine Al-Sadoon: Elämäni Irakissa
Elämäkerrallinen kirja Irakissa asuvasta suomalaisesta naisesta, hänen irakilaisesta miehestään ja heidän lapsistaan.
Tee isku kirjastoon ja kahmi kaikki Agatha Christiet. Ne voi lukea joko hahmoittain (Poirotit, Marplet etc), tai summittaisessa aikajärjestyksessä.
Kahdenkymmene vuoden jälkeen olin todella yllättynyt miten paljon niistä saa irti ajankuvaa. Ja täytyy myöntää, täti osasi kirjoittaa.
Mikael Niemen ja Jeffrey Eugenidesin kirjat ovat hyviä! Enni Mustosen tuotantoon olen myös jäänyt koukkuun.
Kannattaa lukea myös Anna Luodon Kun ei ollut rahaa tehtiin lapsi. Luoto toimi sodan jälkeen kiertävänä kätilönä ja muistelee kirjassaan välillä uskomattomaltakin kuulostavia tapahtumia takametsien pikkumökeissä, mihin kätilö haettiin synnytystä hoitamaan.
Kannattaa lukea Donna Tarttin uutuus Tikli ja sitten loistavat arvostelut kerännyt Tommi Kinnusen Neljäntienristeys.
Raamattu, etenkin Jeesuksen kärsimyksistä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta kertovat kohdat, tämän ajankohdan kunniaksi. :)
Mende Nazer: Orja
Tosikertomus sudanilaisesta orjaksi kaapatusta naisesta.
Little Been tarina.
Oli hyvä ja koskettava
Suljettu maa. Todella mielenkiintoinen ja uskomaton teos Pohjois-Koreasta
Hyvä karma. Täyttä hömppää, mutta todella viihdyttävä. Nauroin paljon tätä lukiessa.
Lisa Marklundin kirjat sekö Minä, Phoolan Devi
Mun ehdottomat suosikit! :)
Aivan huippu - Tommy Hellsten: Saat sen mistä luovut. Samaan aikaan tosi elämänläheinen ja myös syvällinen. Halvalla voi saada, koska kirjasta on tehty myös pokkaripainos.