Suositelkaa hyvää kirjaa!
Olen alkanut pitkästä aikaa taas lukea. Nyt kaipaisin kirjavinkkejä! Aihealueella ei niin väliä, mutta
esim. viimeisimmät lukemani kirjat:
Fifty shades of Grey
Minä, Zlatan Ibrahimovic
Kommentit (66)
Katherine Pancolin trilogia: Krokotiilin keltaiset silmät, Kilpikonnien hidas valssi ja Central Parkin oravat ovat surullisia maanantaisin.
Useammat ystäväistäni ovat pitäneet näistä kirjoista ja ne löytyy kaikki pokkareina. Hyviä kirjoja löytyy usein muutenkin pokkarihyllyltä, koska yleensä suosituimmat kirjat tehdään pokkareina.
Klassikoista Dorian Grayn muotokuvaa olisin minäkin ehdottanut! Stieg Larssonin millenium-trilogiasta taas en henk. koht tykännyt yhtään, enkä ymmärrä huonosti kirjoitetun tarinan hypetystä. Jo Nesbon dekkarit sen sijaan on tosi hyviä, vaikkakin paikoin aika julmia.
Hyvää kevyttä lukemista on myös Kathryn Stocketin Piiat, tai Khaled Hosseinin uusin Ja vuoret kaikuivat.
Marisha Pessl - Yönäytös
Paksu kirja, mutta aivan mieletön! Mielenkiintoinen, mystinen, aavemainen. Ei kuitenkaan pelottava. Hieman koskettavakin.
T. Kirjastovirkailija
Olisiko viimeistään nyt aika lukea Gabriel Garcia Marquezin Sadan vuoden yksinäisyys?
Mohsin Hamid: Fundamentalisti vastoin tahtoaan
Mary Shelley: Frankenstein
Tätä kirjaa pidetään kauhukertomuksena, mutta omasta mielestäni tarina on enemmänkin surullinen kuin pelottava.
Cecelia Ahern: Lahja (tosin parempi lukea joulun aikaan, tapahtumat ja tarina on jouluisia.
Barbara Kingsolver: Myrkkypuun siemen
Günther Grass: Peltirumpu
John Irving: Kaikki isäni hotellit
Kurt Vonegut: Galapagos
Italo Calvino: Halkaistu varakreivi
Tuulaliina Varis: Kilpikonna ja olkimarsalkka
Pirkko Saisio: Elämänmeno
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 14:32"]Marisha Pessl - Yönäytös
Paksu kirja, mutta aivan mieletön! Mielenkiintoinen, mystinen, aavemainen. Ei kuitenkaan pelottava. Hieman koskettavakin.
T. Kirjastovirkailija
[/quote]
Hei, kiitos muistutuksesta! Lainasin tuon kirjan jonkun blogikirjoituksen perusteella, mutta se on edelleen lukematta. Tänään tartun siihen :-)
Danuta Reah: Pelkkää pimeyttä
Tämän kirjan muistelisin olevan jossakin kohtaa jännittävä, jopa pelottava, vaikka harvoin kirjat herättävät minussa mitään tunteita.
satavuotias joka karkasi ikkunasta
mielensäpahoittaja
Auli Leskinen: Petojen aika. Kirjan tapahtumat sijoittuvat Chilen sotilasvallankaappauksen ja sotilasdiktatuurin aikaan.
Tauno Yliruusi: Rikosetsivien vapaapäivä
Graeme Simsionin Vaimotesti. Hauska, leppoisa kirja, silti vähän ajatuksen aihettakin. Tuli mieleen Bridget Jonesin käänteinen miespuolinen vastine :-)
Zlatanin kirja on ihan huippu<3 ellei lasketa muutamia käännösvirheitä. Mutta tuos Zlatanin kirjan suomentaneen Miika Nousiaisen kirjallisuus on hyvää (vadelmavenepakolainen, maaninkavaara, metsäjätti) ja sitä suosittelen kaikille.
John Boynen kirjoittama tarkoin vartioitu talo on ihana<3 Harmi ettei ole herran edelisen kirjan tapaan noussut Suomessa hitiksi.
Jo ehdotetuista Stig Larssonin Millenium-tirologia! Ensimmäinen osa on ihan huippu ja kaksi muutakin ihan hyviä :D
Lepposemmasta (ja vähän aivot narikkaan-tyylin päästä) Veera "Tonin ex" Niemisen esikoisromaani (en muista nimeä, mutta oli ihan viihdyttävä) ja Tuomas Kyrön mielensäpahoittaja jatko-osineen.
Klassikoista suosittelisin Oscar Wilden Dorian Greyn muotokuvaa :D
Mäkin tykkäsin Tarttin romaanista, vaikka olen siitä huonojakin arvosteluja lukenut. Sen sijaan Tuhat Loistavaa Aurinkoa jäi kesken, vaikka kuinka yritin siihen keskittyä. Mun mielestä ei ollut hyvä. Myöskin Mielensäpahoittaja jätti ikävän tunnelman, odotin siltä varmaan liikaa.
Mutta eikö kukaan muu lue Terry Pratchettin tuotantoa? Siis uskomattoman upea kirjailija! Tykkään ihan hirveästi kyseisen kirjailijan teoksista, jokainen kirja on yhtä hyvä. Viiltävää parodiaa yhteiskunnan ilmiöistä, todella monitasoista tekstiä. Upeita oivalluksia, todella hauskoja sutkautuksia, siis ihan täydellistä! Olen lukenut jo useamman kirjan, enkä vieläkään ole kyllästynyt, kuten muiden kirjailijoiden kohdalla minulle on käynyt.