Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hupaisia. Nyt ollaan ihan ihmeissään, että miksi palkanmaksu loppuu, vaikka "tilanne ei johdu heistä itsestään vaan muiden alojen lakoista."

Vierailija
13.03.2024 |

No, miksi lakoilla rangaistaan tilanteeseen täysin syyttömiä firmoja??? Ihan yhtä loogistahan sekin on.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010288636.html

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täysin ymmärrettävää. Minulle on näissä lakoissa tullut yllätyksenä ihmisten luulo siitä, että yrityksillä on rahaa vaikka kuinka paljon.  Vaikka minä en ole yrittäjä, niin en ole koskasn kuvitellut, että yrittäjän taskut ovat niin pohjattomat, että niistä voi huvikseen maksaa palkkaa.

Vierailija
2/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos "työnantaja" nähdään yhtenä yhtenäisenä pahana, johon voidaan kohdistaa kollektiivisia toimia, silloin "työntekijä" voidaan nähdä myös kollektiivisena yhtenäisenä pahana. Sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, täysin ymmärrettävää. Minulle on näissä lakoissa tullut yllätyksenä ihmisten luulo siitä, että yrityksillä on rahaa vaikka kuinka paljon.  Vaikka minä en ole yrittäjä, niin en ole koskasn kuvitellut, että yrittäjän taskut ovat niin pohjattomat, että niistä voi huvikseen maksaa palkkaa.

No jos yritykseltä kysytään, niin palkanmaksukykyä löytyy just ja just sellaiset 0,50e per tunti. Kelalta loput. :D

Vierailija
4/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos yritykseltä kysytään, niin palkanmaksukykyä löytyy just ja just sellaiset 0,50e per tunti. Kelalta loput. :D

Minkä alan yritys sinulla on? Suurin osa yrityksistä haluaa hyviä työntekijöitä, jotka tekevät niin paljon töitä, että heidän kulunsa saadaan katettua asiakasmaksuilla. Jos istuu päivän räpläämässä kännykkää, niin palkka ei voi olla tuota mainitsemaasi 0,5 e/h suurempi. Hyvät työntekijät saavat kunnon palkkaa, joten miksi et olisi yksi heistä? Suurin osa suomalaisista pärjää varsin hyvin työllään, vain pieni osa jaksaa marista siitä, että maanantainakin pitää mennä töihin.

Vierailija
5/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle työnantaja maksaa n.24€/h, mutta se raha tulee tehdystä työstä, ei lakkoilusta ja pelkästä työpaikalla hengailusta.

Kun työntekijät muistaisivat, että pitäisi tehdä myös töitä sen palkkansa eteen ja että työnantaja ei ole hyväntekeväisyys laitos, jonka pitäisi maksaa huippupalkkaa tuottamattomalle työntekijälle.

Vierailija
6/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa? Laskennallinen tuntipalkkani on 50e ja risat, mikä on 133 % enemmän kuin 9 vuotta sitten aloittaessani nykyisellä työnantajallani.

Yhtäkään palkankorotusta en ole edes ehtinyt pyytää kun sellaisia olen jo saanut.

Vierailija
7/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 100 euroa tunti!

Vierailija
8/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi pitäisi maksaa palkkaa jos töitä ei tehdä?

Vierailija
9/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Kannattaisi kommunistisian miettiä ennen kuin alkaa purra ruokkivaa kättä. Voi olla että tulee seisokkiaa vähän pitempään kun sellun hinta on laskussa. Ei kannata sääliä näitä maanpetoskrväkkeitä pennin vertaa.

Vierailija
10/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla 200 euroa

Vierailija
11/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs tienaan 2 miljoonaa vain louskuttamalla suutani. 

Vierailija
12/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain juuri lottovoiton

Vierailija
13/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Roope ankka

Vierailija
14/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 100 euroa tunti!

Sulla on menny ruplat ja eurot sekaisin. 

Vierailija
15/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK:n taktiikkana on, että ainoastaan 2000 ahtaajaa menee lakkoon, ja vaikka kymmenien tuhansien muunkin työt keskeytyisivät sen seurauksena kun tehtaat joudutaan ajamaan alas, niin väitetään silmät kirkkaina ettei näillä ole mitään tekemistä ahtaajien lakkoilun kanssa.. 

Laki kuitenkin sanoo, että tälläisen bulvaanilakon tapauksessa palkkaa ei tarvitse maksaa jos työt keskeytyvät sellaisen lakon takia, jolla on yhteys keskeytyvän työn tekemiseen. Kun katsoo SAK:n hullujen höpinöitä heidän omissa lausunnoissaan niin on päivän selvää, että ahtaajia käytetään vain bulvaanina ja todellinen tavoite on ollut ajaa vientiteollisuus alas ja Suomesta pois. 

Mielestäni hyvä ja oikeudenmukainen ratkaisu olisi, että SAK:n alaiseen liittoon kuuluvilta voitaisiin keskeyttää palkanmaksu välittömästi, ja muilta vasta viikon karenssin jälkeen. 

Tilanteen ironisuus ei lakkaa hämmästyttämästä. Vientiteollisuudesta riippuvaiset työntekijät tekevät parhaansa vahingoittaakseen omia työpaikkojaan ja ajaakseen itselleen hyödylliset investoinnit pois Suomesta.

Vierailija
16/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAK:n taktiikkana on, että ainoastaan 2000 ahtaajaa menee lakkoon, ja vaikka kymmenien tuhansien muunkin työt keskeytyisivät sen seurauksena kun tehtaat joudutaan ajamaan alas, niin väitetään silmät kirkkaina ettei näillä ole mitään tekemistä ahtaajien lakkoilun kanssa.. 

Laki kuitenkin sanoo, että tälläisen bulvaanilakon tapauksessa palkkaa ei tarvitse maksaa jos työt keskeytyvät sellaisen lakon takia, jolla on yhteys keskeytyvän työn tekemiseen. Kun katsoo SAK:n hullujen höpinöitä heidän omissa lausunnoissaan niin on päivän selvää, että ahtaajia käytetään vain bulvaanina ja todellinen tavoite on ollut ajaa vientiteollisuus alas ja Suomesta pois. 

Mielestäni hyvä ja oikeudenmukainen ratkaisu olisi, että SAK:n alaiseen liittoon kuuluvilta voitaisiin keskeyttää palkanmaksu välittömästi, ja muilta vasta viikon karenssin jälkeen. 

Tilanteen ironisuus ei lakkaa hämmästyttämästä. Vientiteollisuudest

No, minä ainakin tuen lakkoja täysin. Suurin syy on ihmisten oikeuksien vieminen. Ja vaikea uskoa, kun hallitus on näin selkeästi työmarkkinaosapuoli, että heikennykset jäisivät tähän. Kun saadaan työntekijäpuolen aseet vietyä, uusien heikennysten tekeminen on aina helpompaa.

Nyt vielä työnantaja toimillaan vahvistaa käsitystä siitä, ettei arvosta työntekijää lainkaan eikä ole luotettava sopijaosapuolena.  

Vierailija
17/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on bussikuskitkin ilman palkkaa ja työtä kun dieseli loppunut jo Helsingin varikoilta. Kaasu ja sähköbussit on ainoat jotka enää kohta kulkee pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
18/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuryritykset ja pienemmätkin, ve ovat koko lakkosuman aiheuttajia. Heidän antamaa käsikirjoitusta hallitus nyt toteuttaa. Henkilökohtaisesti toivon yleislakkoa ja yleistä levottomuutta yhteiskunnassa, jotta eduskunta hajotetaan ja järjestetään uudet vaalit. Silloin mitattaisiin hallituksen suunnitelmien kannatus.

Vierailija
19/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vähän kuunnella niiden ihmisten kannanottoja, jotka ovat koko työuransa tehneet työoikeudessa.

kun sellainen henkilö sanoi, että hän on varovaisesti sitä mieltä että työnantajat häviävät oikeudessa, niin pitäisi herkällä korvalla kuunnella. 

tällaiset ihmiset eivät helposti kallistu kumpaankaan suuntaan ja kun kallistuvat on heillä se kokemus jota ei työnantajilla ole.

Vierailija
20/44 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuryritykset ja pienemmätkin, ve ovat koko lakkosuman aiheuttajia. Heidän antamaa käsikirjoitusta hallitus nyt toteuttaa. Henkilökohtaisesti toivon yleislakkoa ja yleistä levottomuutta yhteiskunnassa, jotta eduskunta hajotetaan ja järjestetään uudet vaalit. Silloin mitattaisiin hallituksen suunnitelmien kannatus.

Hallituksen suunnitelmien kannatus mitataan siinä eduskunnassa mistä hallitus on muodostettu. Muu on anarkiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi