Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat kertovat naisten seksuaalisesta ahdistelusta teekkaribileissä – "fuksirastilla" painostettu juomaan piimää miesopiskelijan haarovälistä

Kommentit (1198)

Vierailija
841/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa öyhöttää yksi ja sama sairas miesvihaaja, joka jankkaa samaa paskaansa sivulta toiselle, ja vastailee  itselleen. Ja modet siunaa 

Niinhän sinä ressukka luulet. Minä olen kirjoittanut muutaman viestin nyt viimeisen kymmenen minuutin sisään ja aina on ilmestynyt väliin kommentteja myös muilta kirjoittajalta. Alkaa sikailujen puolustelijat olla vähissä. Korjattu

Ne puolustelijat kuiskivat pään sisällä.

Kuisk, kuis, kuisk!

Vierailija
842/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa insinööriydessä on sellaista, että menee miesopiskelijoilla pervoiluksi?

NAISOPISKELIJOILLA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa öyhöttää yksi ja sama sairas miesvihaaja, joka jankkaa samaa paskaansa sivulta toiselle, ja vastailee  itselleen. Ja modet siunaa 

Niinhän sinä ressukka luulet. Minä olen kirjoittanut muutaman viestin nyt viimeisen kymmenen minuutin sisään ja aina on ilmestynyt väliin kommentteja myös muilta kirjoittajalta. Alkaa sikailujen puolustelijat olla vähissä. Korjattu

Miksi häpäiset toista keskustelijaa.

Tämäkö on naisten tapa yleisimminkin, kun toisen mielipide ei miellytä?

Vierailija
844/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne puolustelijat kuiskivat pään sisällä.

Kuisk, kuis, kuisk!

No niin, laitapa tupsulakki yöksikin päähän ja mene saastaisen solusi punkkaan. Huomenna taas uudet sairaat teekkarikujeet -ketä keksitkään kiusata!

Huonosti arvattu.

Olen hoitoalalla ja seuraan mielenkiinnolla palstaa ja minkälaisia tapauksia tulee esiin.

Vierailija
845/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju kertoo intersektionaalisen feminismin vaikutuksesta. Kaikki on politiikkaa, yksittäistapauksesta tehdään mielipuolisia yleistyksiä, kärpäsestä tehdään hörkänen, huumorinsietokyky on nolla varsinkin huonon huumorin, lynkkausmieliala on käsittämätön, vastakkainasettelua korostetaan, mikään muu kuin täysi tuomio ei kelpaa, ehdottomuus on ainoa tapa lähestyä, joko olet puolellamme tai olet meitä vastaan.

Ikäväähän se sikailijoiden kannalta on, että nimenomaan ei ole kyse yksittäistapauksista vaan sadat eri henkilöt kertovat samanlaisista kokemuksistaan.

Vierailija
846/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella pitkä perinne kyseessä. Kannattaa muistaa sekin. Ja suorastaan tulee säilyttää parhaimmat osat hassunhauskoista leikeistä myös jälkipolville.

Opiskelijabileiden perinteet muuttuu joka kerta, kun vanhemmat opiskelijat valmistuvat tai häipyvät kuvioista. Ei siellä mitään todellisia pitkiä perinteitä ole. On vain toisia äänekkäämpää väkeä jotka saavat ideansa kuuluville hetkeksi ja jotkut uskovat jo kahden vuoden jälkeen jonkun tavan olevan perinne.

Fuksisuunnistukset itsessään on levinneisyytensä vuoksi perinne. Jos se kuitenkin jäisi muutamaksi vuodeksi pois, ei seuraavilla järjestäjillä olisi mitään omakohtaista jota viedä perinteenä eteenpäin. Se mitä rasteilla tehdään toisen tai kolmannen vuoden opiskelijat toteuttavat sen mukaan minkä muistavat kahdelta edelliseltä vuodelta ja keksivät siihen sellaista omaa joka tuntuu juuri siitä rastiporukasta mahdollisten ohjeiden puitteissa hyvältä.

Ja todennäköisesti aina yritetään törkeydessä ylittää ne edelliset, joista omat kokemukset ovat.

Monissa lukioissa ja yläasteella sentään nämä mopotusjuhlat ovat nykyisin pannassa. Joko niitä ei järjestetä ollenkaan tai sitten koulusta valvotaan ettei ylilyöntejä tule.

Lukioissa/yläasteissa verrattuna yliopistoihin on se ero, että lukiolaiset eivät ole täysi-ikäisiä vaan ovat jonkun holhouksessa ja suojeluksessa. Yliopisto-opiskelijat ovat aikuisia ja vastaavat itse omista asioistaan. Lapsia pitää suojella.

Kuten myös nuoria todennäköisesti ensimmäistä kertaa itsenäistä elämää vieraalla paikkakunnalla aloittelevia fuksejakin. Monilla ei ole siellä ketään tuttuja tai kavereita, joten opiskeluun liittyvät ihmiset ja tilaisuudet ovat heille tärkeitä. Opiskelun alun pitäisi olla turvallinen kaikille.

Tämä. Kuten joku jo aiemmin sanoikin nämä ikävät kokemukset ainejärjestöjen, kiltojen yms tilaisuuksissa johtaa siihen, ettei ihmiset halua osallistua näiden poppoiden mihinkään toimintaan jos mielikuvaksi toiminnasta jää öykkäreiden älytön rellestys. Toiminnan pitäisi olla kaikille sopivaa ja turvallista.

Ei sellaisia bileitä olekaan, jotka ovat turvallisia ja sopivia niille, jotka eivät ymmärrä omia rajojaan alkoholin kanssa ja kaiken lisäksi ulkoistavat vastuun tästä muille.

Vierailija
847/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sammuneita tyttöjä ja lupauksia helposta seksistä – kauppatieteilijänainen kertoo opiskelijoiden karusta bilekulttuurista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50f55f3c-e94c-452c-9abe-7fd3f50a42a0

Setämiesiopiskelijoita seurailemassa fukseja ja vainoamassa nuorta lihaa 😳 Kuvottavaa.

Pedaripiirteiset erottuvat jo tuolloin.

Vankilaan sellaiset, jotka vilkuilevat viisi vuotta nuorempia fuksilapsosia.

Minä menin naimisiin sellaisen kanssa. Meillä on kaksi lasta. MIKSI HALUAT, ETTÄ HE JOUTUVAT KASVAMAAN ILMAN ISÄÄNSÄ?

Vierailija
848/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret!! Älkää nyt olko niin helevetin tosissanne kokoajana ja joka asiasta, ottakaa välillä rennosti ja naurakaa maailmalle ja itsellenne .

Vierailija
849/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret!! Älkää nyt olko niin helevetin tosissanne kokoajana ja joka asiasta, ottakaa välillä rennosti ja naurakaa maailmalle ja itsellenne .

Setä? 😳

Vierailija
850/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella pitkä perinne kyseessä. Kannattaa muistaa sekin. Ja suorastaan tulee säilyttää parhaimmat osat hassunhauskoista leikeistä myös jälkipolville.

Opiskelijabileiden perinteet muuttuu joka kerta, kun vanhemmat opiskelijat valmistuvat tai häipyvät kuvioista. Ei siellä mitään todellisia pitkiä perinteitä ole. On vain toisia äänekkäämpää väkeä jotka saavat ideansa kuuluville hetkeksi ja jotkut uskovat jo kahden vuoden jälkeen jonkun tavan olevan perinne.

Fuksisuunnistukset itsessään on levinneisyytensä vuoksi perinne. Jos se kuitenkin jäisi muutamaksi vuodeksi pois, ei seuraavilla järjestäjillä olisi mitään omakohtaista jota viedä perinteenä eteenpäin. Se mitä rasteilla tehdään toisen tai kolmannen vuoden opiskelijat toteuttavat sen mukaan minkä muistavat kahdelta edelliseltä vuodelta ja keksivät siihen sellaista omaa joka tuntuu juuri siitä rastiporukasta mahdollisten ohjeiden puitteissa hyvältä.

Ja todennäköisesti aina yritetään törkeydessä ylittää ne edelliset, joista omat kokemukset ovat.

Monissa lukioissa ja yläasteella sentään nämä mopotusjuhlat ovat nykyisin pannassa. Joko niitä ei järjestetä ollenkaan tai sitten koulusta valvotaan ettei ylilyöntejä tule.

Lukioissa/yläasteissa verrattuna yliopistoihin on se ero, että lukiolaiset eivät ole täysi-ikäisiä vaan ovat jonkun holhouksessa ja suojeluksessa. Yliopisto-opiskelijat ovat aikuisia ja vastaavat itse omista asioistaan. Lapsia pitää suojella.

Kuten myös nuoria todennäköisesti ensimmäistä kertaa itsenäistä elämää vieraalla paikkakunnalla aloittelevia fuksejakin. Monilla ei ole siellä ketään tuttuja tai kavereita, joten opiskeluun liittyvät ihmiset ja tilaisuudet ovat heille tärkeitä. Opiskelun alun pitäisi olla turvallinen kaikille.

Oletko sinä opettanut oletetuille lapsillesi, että sitä viinaa ei ole pakko kaataa kurkustaan alas? 

Parempaa. Minun lapsillani on sen verran rautainen itsetunto ettei tarvitse noihin perseilybileisiin osallistua ollenkaan. Lisäksi ovat perineet äitinsä vittumaisen luonteen ja terävän kielen ja isänsä koon niin ei ihan pikkuiset jätkät silmille hypi.

Eli oma paska käytöksesi on sitten mielestäsi ihan ok? 

Minun käytökseni on korrektia ja ystävällistä sniin kauan kun minulle ei tulla paskaa lässyttämään.

Vierailija
851/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin huumori on kadonnut nuorilta?

Vierailija
852/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setä? 😳

Tai vaikka täti, tai muunpuolinen😂

Vierailija
853/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorilta, vaan vanhoilta. Ei täällä nuoret itseään hauku.

Vierailija
854/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setä? 😳

Juu, löysentäkää vähän lapset sitä pikkumyynutturaa, niin ei näytä maailma niin kireältä.

Vierailija
855/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämän ihmistyypin pahuus alkaa tulla ilmi.

Vierailija
856/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että suollat bullshittiä ei ole mielipide kysymys. Täällä kirjoittaa koko ajan useampia eri henkilöitä.

Vierailija
857/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että suollat bullshittiä ei ole mielipide kysymys. Täällä kirjoittaa koko ajan useampia eri henkilöitä.

MOT.

Vierailija
858/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setä? 😳

Juu, löysentäkää vähän lapset sitä pikkumyynutturaa, niin ei näytä maailma niin kireältä.

Ja tämä on sinun puolustelu alistamiselle, ahdistelulke ja sikailulle? Jopa armeijassakin simputtamisrsta päätyy oikeuteen. Näköjään näillä ainejärjestö / kilta-toimijoilla on lähtenyt homma lapssesta ja sillä vieläpä kehuskellaan.

Vierailija
859/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisiin ja ihmisiin ylipäätään kohdistuvan törkeän käytöksen hyväksyminen ei ole huumoria. Kyllä onkin aika että tämäkin mätäpaise putsataan.

Vierailija
860/1198 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden törkeiden tekojen puolustajien ajatusmaailma ihmetyttää eniten. Miten kukaan voi elää noin harhaisessa todellisuudessa nykyaikana?

Selittyy heikolla empatiakyvyllä. Jos MINULLE ei ole moista tapahtunut, niin en osaa enkä kykene asettumaan jonkun toisen asemaan.

Ehkä asia alkaisi kiinnostaa, jos nöyryytettävänä fuksina olisikin oma tytär 20 v. Olisiko kivaa, jos jotkut vanhemmat häiskät juottaisivat tyttäresi umpitunneliin 80% viinalla ja kun tyttö on sammumispisteessä, joku kantaisi häntä olallaan kämpille p_seeseen p_ntavaksi (laulun sanoin) muiden lyödessä tahtia?

Ydinongelmaan ratkaisu on tässä: opettakaa lapsenne arvostamaan itseään, määräämään itse omista rajoistaan, tietoisiksi omista oikeuksistaan, käyttämään maalaisjärkeä ja pitämään puoliaan tässä maailmassa, josta ei ikinä eikä koskaan tule mitään 100% täydellistä lintukotoa.

Juuri tämä.

Paljon perheitä ja vanhempia, jotka ei tämän pysty. Nuo taidot opetellaan sitten aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi