Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat kertovat naisten seksuaalisesta ahdistelusta teekkaribileissä – "fuksirastilla" painostettu juomaan piimää miesopiskelijan haarovälistä

Kommentit (1198)

Vierailija
801/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin itse nuo rilluttelu vuodet  jo 80- luvulla ja minulla on vain niin hauskoja muistoja niistä että vieläkin naurattaa. Eikä tarvinnut luu kourassa herätä aamulla. Olen nainen, äiti, ja 4 lapsen mummi.

Et ole.

Heti tyrmätään jos kerroin miten minulla ja totta mä vaan kirjoitin, on meitä jokunen vielä tälläisiäkin.

Tälläisiäkin?

Vierailija
802/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopotukset ovat ikivanha arvokas perinne. Antaa arvokkaita kokemuksia ja muistoja. Niitä voi vuosien jälkeen porukalla muistella hauskoina juttuina.

Meidän yläkoulussamme ja lukiossamme on mopotukset tiukan syynin alla. Oppilaiden pitää esittää ennakkosuunnitelmat meille opettajille. Pyrimme tekemään tilaisuudesta kaikille hauskan, alistamisleikit ja kiusaaminen on ehdottomasti kielletty. Jos näistä kuulee jälkikäteen, se on vastuuhenkilöille jälki-istunnon tai numeron alentamisen paikka.

Homma on siistiytynyt kummasti, kun systeemi otettiin käyttöön 15 vuotta sitten.

t. Lehtori lyseosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taidettii kuitenkin puhua järjestlmällisestä ja suunnitellusta fuksien nöyryyttämisestä, ei humalaisten miesten huonosta käytöksestä. Olet kyllä siitäkin väärässä, kunnon ihminen on humalassakin kunnollinen.

Mutta 92% kaikista rikoksista Suomessa tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena. Turvallisuus ennen kaikkea. Siksi alkoholi tulisi kieltää kouluista kokonaan. Vastaan väittävät vihaavat naisia automaattisesti.

Vierailija
804/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keski-ikäisenä ukkona luin artikkelin ja voin vain todeta, että teekkarien on aika katsoa peiliin ja hoitaa homma nykyaikaan. Pieniä possuja on monen opiskelijapojan sisällä, ei kannata kasvattaa niistä täysikasvuisia sikoja.

Vierailija
805/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mopotukset ovat ikivanha arvokas perinne. Antaa arvokkaita kokemuksia ja muistoja. Niitä voi vuosien jälkeen porukalla muistella hauskoina juttuina.

Meidän yläkoulussamme ja lukiossamme on mopotukset tiukan syynin alla. Oppilaiden pitää esittää ennakkosuunnitelmat meille opettajille. Pyrimme tekemään tilaisuudesta kaikille hauskan, alistamisleikit ja kiusaaminen on ehdottomasti kielletty. Jos näistä kuulee jälkikäteen, se on vastuuhenkilöille jälki-istunnon tai numeron alentamisen paikka.

Homma on siistiytynyt kummasti, kun systeemi otettiin käyttöön 15 vuotta sitten.

t. Lehtori lyseosta

Mitähän numeroa rehtori lyseosta alentaa huonosta käytöksestä? =D 

Vierailija
806/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden törkeiden tekojen puolustajien ajatusmaailma ihmetyttää eniten. Miten kukaan voi elää noin harhaisessa todellisuudessa nykyaikana?

Selittyy heikolla empatiakyvyllä. Jos MINULLE ei ole moista tapahtunut, niin en osaa enkä kykene asettumaan jonkun toisen asemaan.

Ehkä asia alkaisi kiinnostaa, jos nöyryytettävänä fuksina olisikin oma tytär 20 v. Olisiko kivaa, jos jotkut vanhemmat häiskät juottaisivat tyttäresi umpitunneliin 80% viinalla ja kun tyttö on sammumispisteessä, joku kantaisi häntä olallaan kämpille p_seeseen p_ntavaksi (laulun sanoin) muiden lyödessä tahtia?

Nojoo, mutta tuo menee taas yli. Alunperin keskustelu oli tekokullin imemisestä, nyt ollaan jossain tajuttoman r*iskaamisessa.

Ja kyllä ne teidän 20 -vuotiaat tyttärenne ovat tehneet jo viimeiset 5 vuotta paljon härkimpiä asioita kuin imeneet tekomulkkua. Poikkeuksia toki on, mutta näin. Parikymppiset naiset ovat pahimmillaan kännissä aivan järkyttäviä sikoja, mutta ymmärrän toki että jos ikää on jo reippaasti todellisuus on unohtunut ja naiset ovat taas pelkkiä neitsyitä joita pahat sudet jahtaavat.

Niinpä. Itselleni ei esimerkiksi olisi parikymppisenä sällinä tullut mieleenkään nuolla ravintolassa yhtään tuttua tai tuntematonta naista, mutta minulta on otettu kahdesti poskeen -pyytämättä- pöydän alla.

Ja ei, ei ole "fantasiaa".

Ja vielä suostuit siihen? En ikinä olis antanut minkään tutun taikka tuntemattoman baarihoidon lutkuttaa sukuelintäni. Ties mitä tauteja nielussaan kantaa moinen. Imenyt varmaan satoja läpi.

Äläkä tuon perusteella kuvittele, että kaikki 20-vuotiaat tytöt olisi tuollaisia. Maailmankuvasi on vääristynyt pahasti tuon kokemasi trauman jälkeen.

Vierailija
807/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä on repäisty tämän keskustelun väite, että tässä jotenkin miehet kyykyttää ja nöyryyttää naisia? Kun naiset kuitenkin yliopistomaailmassa määräävät kaiken, mitä siellä tapahtuu. Naiset siellä on aina päättäneet kaiken, myös bileissä ja vapaa-ajalla. Miehet on täysin alisteisia naisille siinä ympäristössä, miehet yrittävät vaan päteä ja olla machoja ja tehdä vaikutuksen.

Vierailija
808/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keski-ikäisenä ukkona luin artikkelin ja voin vain todeta, että teekkarien on aika katsoa peiliin ja hoitaa homma nykyaikaan. Pieniä possuja on monen opiskelijapojan sisällä, ei kannata kasvattaa niistä täysikasvuisia sikoja.

Samaa mieltä! Sikamieskulttuurillekaan ei ole enää tilaa.

Vierailija
809/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella pitkä perinne kyseessä. Kannattaa muistaa sekin. Ja suorastaan tulee säilyttää parhaimmat osat hassunhauskoista leikeistä myös jälkipolville.

Opiskelijabileiden perinteet muuttuu joka kerta, kun vanhemmat opiskelijat valmistuvat tai häipyvät kuvioista. Ei siellä mitään todellisia pitkiä perinteitä ole. On vain toisia äänekkäämpää väkeä jotka saavat ideansa kuuluville hetkeksi ja jotkut uskovat jo kahden vuoden jälkeen jonkun tavan olevan perinne.

Fuksisuunnistukset itsessään on levinneisyytensä vuoksi perinne. Jos se kuitenkin jäisi muutamaksi vuodeksi pois, ei seuraavilla järjestäjillä olisi mitään omakohtaista jota viedä perinteenä eteenpäin. Se mitä rasteilla tehdään toisen tai kolmannen vuoden opiskelijat toteuttavat sen mukaan minkä muistavat kahdelta edelliseltä vuodelta ja keksivät siihen sellaista omaa joka tuntuu juuri siitä rastiporukasta mahdollisten ohjeiden puitteissa hyvältä.

Ja todennäköisesti aina yritetään törkeydessä ylittää ne edelliset, joista omat kokemukset ovat.

Monissa lukioissa ja yläasteella sentään nämä mopotusjuhlat ovat nykyisin pannassa. Joko niitä ei järjestetä ollenkaan tai sitten koulusta valvotaan ettei ylilyöntejä tule.

Vierailija
810/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden törkeiden tekojen puolustajien ajatusmaailma ihmetyttää eniten. Miten kukaan voi elää noin harhaisessa todellisuudessa nykyaikana?

Selittyy heikolla empatiakyvyllä. Jos MINULLE ei ole moista tapahtunut, niin en osaa enkä kykene asettumaan jonkun toisen asemaan.

Ehkä asia alkaisi kiinnostaa, jos nöyryytettävänä fuksina olisikin oma tytär 20 v. Olisiko kivaa, jos jotkut vanhemmat häiskät juottaisivat tyttäresi umpitunneliin 80% viinalla ja kun tyttö on sammumispisteessä, joku kantaisi häntä olallaan kämpille p_seeseen p_ntavaksi (laulun sanoin) muiden lyödessä tahtia?

Ydinongelmaan ratkaisu on tässä: opettakaa lapsenne arvostamaan itseään, määräämään itse omista rajoistaan, tietoisiksi omista oikeuksistaan, käyttämään maalaisjärkeä ja pitämään puoliaan tässä maailmassa, josta ei ikinä eikä koskaan tule mitään 100% täydellistä lintukotoa.

Vierailija
811/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat pukeutua paljastavasti juhliin joten juhlatoimikunnan nainen päättää teemaksi bordellin. siinä kaikki. 

Ei siinä ihan kaikki ole. Bordelli-bileitä kun on ehditty järjestää jo 30 vuotta joka syksy.

En ensimmäisen Bordellin syntytarinaa tiedä, kun en silloin vielä polilla ollut (muistan kyllä käyneeni tuona syksynä sähkölafkalla ja nähneeni ilmoitustaululla noiden juhlien mainoksen "Miehet pukeutuvat huonoiksi naisiksi ja naiset vaikka miksi"). Omana fuksivuotenani se oli jo vakiintunut perinne, jota järjestettiin koska sitä oli aina järjestetty.

Yksissä Bordelli-bileissä tuli käytyä opiskeluaikana. Ei ollut minun juttuni, niin ei tarvinnut toista kertaa mennä. Vaikka ei ainakaan sinä vuonna siellä niin mahdottoman suurta eroa ollut tavallisiin smökkibileisiin verrattuna, strippariesitys oli kutakuinkin ainoa asia, mitä ei smökissä muutoin nähnyt. Siitäkin jäi aika vaivaantunut olo.

Mitäs haluat niistä ensimmäisistä Bordelli bileistä kuulla? Olin itse paria ensimmäistä järjestämässä. Ja naisia oli mukana bileitä ideoimassa ja järjestämässä. Jos joku heistä olisi tuominnut jonkun idean huonoksi, hän olisi aivan varmasti ajanut mielipiteensä läpi. Oli ne vaan sen verran kovia naisia ne. Ei niissä yhtäkään osallistuja naista nolattu tai ahdisteltu. Yksi mies esitti elefanttia, ja hänet ohjattiin ulos bileistä. Nais strippari oli ehkä nyky standardeilla huono valinta ohjelmanumeroksi. Mutta Kinky-klubin sm-esitys ei. Lipuista tapeltiin, ja naisia oli varmasti enemmän osallistujissa, kuin ko. koulussa keskimäärin.

According to you. 

Onko sinulla vastakkaisia kokemuksia ko. bileistä? Oletko edes ollut teekkari- bileissä?

Kun kerran olet ollut järjestäjänä, niin eiköhän sinulla ole aikamoinen tarve selitellä asiat parhain päin. Peiliin katsomisen paikka.

Olen eri, mutta millä perusteella sinä kyseenalaistat tuon kertomuksen, jos et ole itse ollut edes paikalla?

Sillä perusteella, että hän ei voi tietää, mitä naiset tai muut osallistujat ajattelivat tai tunsivat tapahtumasta, mutta silti puhuu heidän puolestaan. Puhukoon vaan omasta puolestaan, vastenmielisen tapahtuman järjestäjänä.

Aika monta vuotta ehdin opiskelijajärjestössä touhuta, ja myös niiden naisopiskelijoista kanssa kesksutella. Yksikään heistä ei tullut sanomaan, että kauheat bileet, kun siellä halvennettaisiin naisia, tms. Ja naisia oli ko. opiskelijajärjestön hallituksessa vuodesta riippuen 30-50%. Eli juuri siinä porukassa, joka järjesti noita bileitä. Opiskelijoista koneella oli naisia n. 10-15%.

Luuletko, että ne, jotka pitivät bileitä idioottimaisina, tulevat sinulle puhumaan, kun tiesivät sinun olevan niiden puuhamies? Ei taida olla pahemmin psykologian kursseja siellä.

Jos joku on huonosti järjestetty, kehittyisikö se paremmin, kun haukut bussikuskille kotimatkalla vai antamalla palautetta järjestäjälle?

Ainakin mulle tulisi ensimmäisenä mieleen kertoa huonosta kokemuksesta järjestäjälle. Sama kuin ravintolassa, ei se ruoka seuraavalla kerralla ole välttämättä parantunut jos vasta kotimatkalla avautuu sen epäonnistumisesta. Parhaiten palaute toimii, kun sen kertoo kokille.

Ja mistähän ajattelet sen uuden fukdin nämä ideoivat ja järjestäjät löytävän. Harvalla nuorella riittää pokkaa myöskään kieltäytyä oman vertaisryhmänsä edessä vaikka se järkevintä olisikin. Itsevarmuus ja elämänkokemus ei riitä kilpailemaan laumaan pääsyn kansan.

Vierailija
812/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella pitkä perinne kyseessä. Kannattaa muistaa sekin. Ja suorastaan tulee säilyttää parhaimmat osat hassunhauskoista leikeistä myös jälkipolville.

Opiskelijabileiden perinteet muuttuu joka kerta, kun vanhemmat opiskelijat valmistuvat tai häipyvät kuvioista. Ei siellä mitään todellisia pitkiä perinteitä ole. On vain toisia äänekkäämpää väkeä jotka saavat ideansa kuuluville hetkeksi ja jotkut uskovat jo kahden vuoden jälkeen jonkun tavan olevan perinne.

Fuksisuunnistukset itsessään on levinneisyytensä vuoksi perinne. Jos se kuitenkin jäisi muutamaksi vuodeksi pois, ei seuraavilla järjestäjillä olisi mitään omakohtaista jota viedä perinteenä eteenpäin. Se mitä rasteilla tehdään toisen tai kolmannen vuoden opiskelijat toteuttavat sen mukaan minkä muistavat kahdelta edelliseltä vuodelta ja keksivät siihen sellaista omaa joka tuntuu juuri siitä rastiporukasta mahdollisten ohjeiden puitteissa hyvältä.

Ja todennäköisesti aina yritetään törkeydessä ylittää ne edelliset, joista omat kokemukset ovat.

Monissa lukioissa ja yläasteella sentään nämä mopotusjuhlat ovat nykyisin pannassa. Joko niitä ei järjestetä ollenkaan tai sitten koulusta valvotaan ettei ylilyöntejä tule.

Lukioissa/yläasteissa verrattuna yliopistoihin on se ero, että lukiolaiset eivät ole täysi-ikäisiä vaan ovat jonkun holhouksessa ja suojeluksessa. Yliopisto-opiskelijat ovat aikuisia ja vastaavat itse omista asioistaan. Lapsia pitää suojella.

Vierailija
813/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0¹Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ole DI kuten miehenikin. Opiskelleet 80-90 -luvulla Oulun yliopistossa. Kumpikaan meistä ei ollut edes kuulleet tuon tyyppisistä kerhoista, joko niitä ei ollut tai kumpikaan meistä tai opiskelukavereista eivät kuuluneet tuon tyyppiseen porukkaan.

Itse olisin kävellyt ulos tuollaisesta pakkojuottotilanteesta.

Kyllähän minäkin nyt keski-ikäisenä hyvän itsetunnon omaavana naisena ajattelen, että olisin heti kävellyt ulos tuollaisesta tilanteesta. Mutta yliopistoon mennessä olin nuori nainen jolla oli huono itsentunto, en tuntenut ketään vuosikurssiltani (ei ollut ketään aiempaa tuttua esim. samalta kotipaikkakunnalta), ja halusin kovasti tutustua ihmisiin, olla mukana, saada kavereita, päästä piireihin... miten sitä nyt kuvailisikaan. MInua olisi ollut helppo painostaa johonkin tuollaiseen, varsinkin jos olisin ollut vähän humalassa eikä itsesuojeluvaisto olisi toiminut. En siis ollut teekkari, eikä minulle käynyt tuollaista, mutta kyllä ne minunkin ainejärjestöni 4-5 vuotta vanhemmat, suositut ja vaikutusvaltaiset miesopiskelijat osasivat kyykyttää nuoria naisia. 

Ihan olet ollut siellä kännäämässä aivan vapaaehtoisesti. 

Ai jos joku kännää, niin saa kohdella häntä miten sattuu ja epäasiallinen käytös on sit OK?

Jokainen vastaa omasta toiminnastaan. Väitätkö todellakin, että siellä ei sikailtu miestenkin kustannuksella? 

Siis miten tämä liittyy?

Monessa tarinassa fuksitytöt on juotettu humalaan, joskus 80 pros viinalla. Sitten miehet ahdistelee ja koittaa viedä kotiin tiedottomassa tilassa olevaa naista.

Teekkari pokasi naista vaikka hän sanoi ettei kiinnosta. Lopulta joutui työntämään miehen pois, jonka jälkeen otti naista kaulasta kiinni ja heitti maahan.

Tai painostetaan saunomaan tai fuksirasteilla ottamaan vaatteita pois, tai tökitään dildoilla haaraväliin fukseja, joilla on silmät sidottu.

Joku teippasi kullinsa fuksitytön hiuksiin.

Tosiaan nämä miehet voisivat lopettaa sikailun, ovat kuitenkin vastuussa omasta iljettävästä toiminnastaan.

Ja ei, miehet eivät koe seksismiä ja vähättelyä näissä piireissä sukupuolensa takia. 🙂

Osa noista on rikoksia jotka silminnäkijöiden tulisi ilmoittaa poliisille. Suuri osa rasteista on kuitenkin samoja kuin yläasteen discossa, mutta ne tehdään kännissä.

No se ilmapiiri on sallinut tämmösen.

Tuossa tapauksessa, jossa koitti viedä aivan tiedottomassa tilassa olevaa fuksia kotiin, eräs nainen puuttui tilanteeseen ja sai haukut ja huorittelut. Kertoo aika paljon.

Menkää sinne Nata Salmelan Instaan lukemaan näitä, pahempia raiskaussunmuita ei edes jakanut.

Eli naisia on ahdisteltu, nöyryytetty, jopa rais*ailtu näissä piireissä ja vuosi vuoden perään on kuitenkin osallistuttu?

Joo samathan ne osallistujat on joka vuosi, aina 1. vuoden opiskelija vuodesta toiseen? Miten tämmöiseen voi nuori varautua, ellei tällaisesta puhuta??

Vierailija
814/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, mutta tuo menee taas yli. Alunperin keskustelu oli tekokullin imemisestä, nyt ollaan jossain tajuttoman r*iskaamisessa.

Ja kyllä ne teidän 20 -vuotiaat tyttärenne ovat tehneet jo viimeiset 5 vuotta paljon härkimpiä asioita kuin imeneet tekomulkkua. Poikkeuksia toki on, mutta näin. Parikymppiset naiset ovat pahimmillaan kännissä aivan järkyttäviä sikoja, mutta ymmärrän toki että jos ikää on jo reippaasti todellisuus on unohtunut ja naiset ovat taas pelkkiä neitsyitä joita pahat sudet jahtaavat.

Haluatko tänne liitettynä ne teekkarilaulun sanat jotka Natalia mainitsi? Voit käydä ne itse tarkistamassa. Juuri tuota siinä KEHOITETAAN tekemään, tuollaista rallia lauletaan! Ei yhtään sen vähempää!

Se on aivan sama mitä jossain apinarallissa lauletaan. Intissä laulettiin että "pitkätukista pidä en", eikä minulla ole mitään pitkätukkia vastaan.

Kaikki ei ole samaa mieltä. TEKkin aika livakasti poisti teekarilaulukurjansa netistä nähtävillä.

Vierailija
815/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jos olisin työhönottaja niin tasan tarkkaan kysyisin naishakijalta että onko ollut bordelli-bileissä? Jos tulee hapanta naamaa vastaukseksi niin kiitos käynnistä ja hakemus mappi ö:hön.

Mutta taidatkin olla vain naiseton ja työtön peräkammarinpoika.

Tuolla vanhalla häpäisykeinolla häpäiset vain itsesi.

*eri

Hän on vaan vanhanaikainen.

Naisen saanti on hänen mielestään miehen elämän tärkein päämäärä ja palkinto. Olet vasta sitten mies, kun sinulla on Nainen.

Tämä näkemys toistuu usein naisilla. Jonkinasteista sukupuolensa yliarviointia ja jumalfiilistä.

Vierailija
816/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuneita tyttöjä ja lupauksia helposta seksistä – kauppatieteilijänainen kertoo opiskelijoiden karusta bilekulttuurista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50f55f3c-e94c-452c-9abe-7fd3f50a42a0

Vierailija
817/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia tekniikkaa opiskelemassa. Kitinä alkaa

Siivoukselle ja kasvatukselle tosiaan on näillä tekniikanlaitoksilla tarvetta. Toivottavasti tämä asian nostaminen esiin saa aikaan oikeita muutoksia muutenkin kuin kauniiden puheiden tasolla. Kilvanhan tässä on kipitetty sormea heristämään ja paheksumaan loukkaamista ja eriarvoistavaa käytöstä.

Vierailija
818/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrin syyllistäminen valitettavasti jatkuu ja tekijä luistelee vastuutta päästäsilitettäväksi ja hyysättäväksi?

Mitäs läksit, joit, murruit ryhmänpaineen alla ja suostuit jne uliulivalivaliomasyysibyhyy vs. Älä sikaile, käyttäydy aina kunniakkaasti, kunnioittavasti, kunnolla ja reilusti sekä tasapuolisesti. Älä pilaa kaikkien muidenkin/joidenkin osalta bileitä ja mukavaa yhdessäoloa + verkostoitumismahdollisuuksia.

On se nyt kumma, että bileitä ja ryhmäytymistä ei saada asialliseksi ja asiallisten on vain jäätävä pois kun sikasekasortoalistussyrjimisperinnettähän ei tietenkään voi edes kritisoida, siistiä eikä mitenkään muuttaa.

Jos yrittää puolustaa uhreja (ainut oikea asennoituminen keltä tahansa rehdiltä) on itse vain niin ruma, ettei edes ahdistella, kaunis taas joutuu ahdistelun sietämään, sillä se on käypä hinta siitä kauneudestaan, eikä mitään etovia metoofeminismejä tarvita/suvaita häiritsemään niin jeejee kivakivaa äijä-änkyröintiä. 

Mutta miksi ei voi olla asiallisempia bileitä niistä tykkääville, ja sitten niitä sikailubileitä niille jotka tykkää rajummasta menosta? Yliopistojen ainejärjestöt tarjoaa kuitenkin hirveän monenlaisia tapahtumia ja juhlia. Ei tässä ole kyse siitä, ettei asiallisempaa menoa olisi tarjolla, vaan siitä että niiden kaikista rajuimpienkin bileiden pitäisi olla riittävän kesyjä kaikkein niuhoimmille opiskelijoille. Miksi?

Tai miksi ei voi olla kivalta kuulostavia bordellibileitä tai vastaavia mutta niin, että ketään ei pakoteta tai huumata tai halveerata siellä?

No ketään ei tietysti saa huumata, missään, se on rikos ja aina tekijän eikä tilaisuuden järjestäjän vastuulla. Suoranaista pakottamistakaan tuskin on tapahtunut kuin korkeintaan poikkeuksellisissa ylilyönneissä, jotka ovat nekin toki tuomittavia. Sen sijaan painostaminen ja halveeraaminen ovat suhteellisia käsitteitä. Jotkut tuntuvat nykyaikana tulkitsevan hyvin monenlaiset asiat painostavana, alistavana tai halventavana. Jos tietää että oma tulkinta on sieltä herkkänahkaisimmasta päästä, niin mitä tarkoitusta varten tällainen henkilö hakeutuu ehdoin tahdoin tilaisuuteen jonka nimi on "Bordellibileet"? Eikö järkikin sano, että se tuskin on uuden aallon feministien saunailta?

Se tässä on minusta kohtuutonta, että pitää välttämättä päästä kieltämään kaikilta muiltakin ne asiat joista ei itse tykkää. Jos ei joku tunnu omalta jutulta niin ei hätää, keksi jotain muuta. Vaihtoehtoja löytyy kyllä. Ei ne törkybilettäjätkään tunge uskovien opiskelijoiden rukousiltaan öyhöttämään, että etteks te vois juoda vähän kaljaa kun tää virsien veisailu ei oo meistä hauskaa.

Tuollaiset bileet eivät kuulu minnekään. Tämä ei ole mielipideasia.

Ai nytkö sinä yrität jo määrätä sitäkin, mitä muiden ihmisten yksityisbileissä tapahtuu? Juu ei. Sori, mutta kaikki ihmiset ei mahdu sinun ahtaisiin siveys- ja moraalikäsityksiisi etkä sinä voi heitä sinne pakottaa. Voit vaan itse valita seurasi paremmin.

Vierailija
819/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En TAJUA miksi nuo oppilaskuntien puheenjohtajat ja rehtorit ei voi sanoa SUORASELKÄISESTI, että EI, mitään virhettä EI ole tapahtunut, mitään lakeja EI ole rikottu, ja se mitä aikuiset opiskelijat tekevät OMALLA ajallaan on aivan heidän oma asiansa.

Mietitäänpä tosiaan miksi. Ehkäpä siksi ettei nyt esille nostetut juhlat, käytös ja asenteet ole ok normaalin tervejärkisten aikuisten mielestä.

Vierailija
820/1198 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioissa/yläasteissa verrattuna yliopistoihin on se ero, että lukiolaiset eivät ole täysi-ikäisiä vaan ovat jonkun holhouksessa ja suojeluksessa. Yliopisto-opiskelijat ovat aikuisia ja vastaavat itse omista asioistaan. Lapsia pitää suojella.

Kuten myös nuoria todennäköisesti ensimmäistä kertaa itsenäistä elämää vieraalla paikkakunnalla aloittelevia fuksejakin. Monilla ei ole siellä ketään tuttuja tai kavereita, joten opiskeluun liittyvät ihmiset ja tilaisuudet ovat heille tärkeitä. Opiskelun alun pitäisi olla turvallinen kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän