Hain sitten TAAS vakituista työpaikkaa yksiköstä jossa olen jo sijaisena
Kyse hoiva-alasta. Olen ollut talossa pian kaksi vuotta sijaisena ja tänä aikana olen hakenut varmaan viisi kertaa vakituista työpaikkaa. Eipä ole tärpännyt. Kolmena noista kerroista on paikan saanut sellaisen henkilö joka on tullut mun jälkeen taloon sijaiseksi.
Tällä kertaa teki mieli jättää hakematta koko paikkaa koska en mä sitä kuitenkaan saa. Lisää nöyryytystä vain kun sen paikan saa joku muu. Mua ei vain haluta vakkariksi. Sitten kuvitellaan, että olen jotenkin iloinen sijainen joka joustaa ja tekee ylitöitä. V*tut sanon minä jo tässä kohtaa. Olen oikeasti harkinnut työttömäksi jäämistä. Ei jaksa enää tätä.
Kommentit (62)
Mun ystävä oli työtön. Meni omaa alaansa tekemään kunnalle työharjoitteluun. Aukeni oman alan paikka siitä talosta, jossa oli. Ei pyydetty edes haastatteluun, ilmaisena harjoittelijana olisi saanut jatkaa vaikka lopun ikäänsä.
Mä en kyllä viittis hakea. Monesti se joka valitaan, kyllä tietää sen etukäteen. Ei se vakipaikka ole niin tärkeä, kun töitä riittää.
Koska olet hyvä ja suostuvainen joustamaan, niin sellaisia työntekijöitä on harvoin tarjolla.
Sinun kannattas johonkin toiseen työpaikkaan hakea vakkariksi ja ilmaiset sen asian sitten esimiehellekin ohimennen. "Kun en ole täältä saanu vakipaikkaa, niin olen hakenut muualtakin töitä"
Hae muualta, sitten kun ilmoitat että olisit lähdössä saattaa ilmestyä vakkaripaikka palkankorotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä viittis hakea. Monesti se joka valitaan, kyllä tietää sen etukäteen. Ei se vakipaikka ole niin tärkeä, kun töitä riittää.
Eli sie suostut tekemään muitten rippeitä mieluumin kuin saada oman työlistan? Tykkäät odotella kotona millon puhelin pirisee ja käsketään tulla töihin?
Varmaan olet liian hyvä tuossa, esim laaja osaaminen ja voi heittää minne vaan. Hae seuraavaksi eri työnantajalle vakipaikkaan. Kun olet sen saanut, voit vähän ajan päästä hakea tälle taas ja saada sen.
Tosin mulle kävi niin, että tykkäsin sitten siitä toisesta enemmän ja sain paremman palkan ja kohta ylennyksen, niin en sitten ollut enää kiinnostunut hakemaan siitä edellisestä. Kyselivät kyllä 446
Vierailija kirjoitti:
Mun edellinen työnantajani, sairaanhoitopiiri teki tuota (olin vakkari). Pomo myönsi ihan avoimesti, että koska sijaisia on vaikea saada, hyvät sijaiset pidetään sijaisina, vakkarit etsitään ulkopuolisista.
Jep tätähän harrastetaan monessa paikassa juuri sen takia kun sijaisia on vaikea saada. Sitten ihmetellään kun sijaiset alkaa olemaan v*ttuuntuneita
t:Ap
Vieläkö ne työkaverit tekee painavat suositukset? Oletko nähnyt niitä arvioita.
Sieltä voi löytyä selkäänpuukotusta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulle on vakipaikka tärkeä! Siinä tulisi varmuutta elämään. Nyt olen ns. tuntityöntekijä jolle ei vieläkään ole tehty työsopimusta jossa olisi täydet työtunnit joten saa muutaman viikon välein aina jännittää, että kuinka paljon on työtunteja. Vakituisena olisi varmasti aina täydet työtunnit. Liitossa kyllä sanottiin, että vuoden jälkeen pitäisi saada soppari jossa on keskimääräinen tuntimäärä. Mun tapauksessa se tarkoittaa täyttä tuntimäärää koska olen aina ottanut sitten lisää työvuoroja saadakseni tunnit täyteen. Ei vain enää jaksaisi vaatia oikeuksiaan kun joutuu taistelemaan tuulimyllyjä vastaan ja liitosta pitäisi kuitenkin hakea taustatukea, että saisi kunnollisen sopimuksen.
Ei vain jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Hae muualta, sitten kun ilmoitat että olisit lähdössä saattaa ilmestyä vakkaripaikka palkankorotuksella.
Voiko hoitsut edes saada mitään henk.koht. palkankorotuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun edellinen työnantajani, sairaanhoitopiiri teki tuota (olin vakkari). Pomo myönsi ihan avoimesti, että koska sijaisia on vaikea saada, hyvät sijaiset pidetään sijaisina, vakkarit etsitään ulkopuolisista.
Jep tätähän harrastetaan monessa paikassa juuri sen takia kun sijaisia on vaikea saada. Sitten ihmetellään kun sijaiset alkaa olemaan v*ttuuntuneita
Niinpä. Ja voisivat ne ottaa huomioon erot elämäntilanteissakin - mulle, jolla ei enää ole lapsia kotona eikä asuntolainaa, ei ole enää tarvetta myöskään vakipaikalle. Irtisanouduin ja heittäydyin määräaikaiseksi; pidän mieluummin kesäkuukaudet kokonaan vapaina kuin tappelen siitä, kuka saa heinäkuun lomaa. Toivottavasti palkkasivat tilalle jonkun nuoren, joka vielä rakentaa omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi löytyä selkäänpuukotusta.
Mitkä suositukset ja arviot? Ei meillä mitään tuollaisia ole. Enkä ole kyllä kuullut muissakaan työpaikoissa tuollaisesta.
t.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä ainakaan saa. Kyse yksityisestä työnantajasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattas johonkin toiseen työpaikkaan hakea vakkariksi ja ilmaiset sen asian sitten esimiehellekin ohimennen. "Kun en ole täältä saanu vakipaikkaa, niin olen hakenut muualtakin töitä"
Mä olen aiemmin hakenut muualta töitä ja esimies on tiennyt siitä. Ei mitään vaikutusta.
Minulle kävi eräässä työpaikassa juuri tuolla tavalla neljän vuoden ajan. Kyse ei ollut virasta vaan vakituisista työpaikoista ja freelancereista. Minä olin luonut itselleni maineen freenä, johon voi luottaa sataprosenttisesti aivan kaikessa. Kukaan muu ei pystynyt tai suostunut lähtemään hätätapauksessa kymmenen minuutin varoitusajalla klo 6 aamulla naapurikaupunkiin paikkaamaan saikuttajaa tai hätätapauksessa tekemään kymmentuntista päivää ilman yhtään taukoa. Tai kymmenen tunnin päivän jälkeen ottamaan valmistautumatta vielä asiakkaan puoleksitoista tunniksi, kun kukaan muu ei "ehdi". Lopulta toinen työnantaja pyydysti minut vakipaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olet liian hyvä tuossa, esim laaja osaaminen ja voi heittää minne vaan. Hae seuraavaksi eri työnantajalle vakipaikkaan. Kun olet sen saanut, voit vähän ajan päästä hakea tälle taas ja saada sen.
Tosin mulle kävi niin, että tykkäsin sitten siitä toisesta enemmän ja sain paremman palkan ja kohta ylennyksen, niin en sitten ollut enää kiinnostunut hakemaan siitä edellisestä. Kyselivät kyllä 446
Heittää minne vaan? Mitä tarkoitat? Olen koko ajan samassa yksikössä, samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella tunnetaan henkilökohtaiset lisät, TVA (työn vaativuuden arviointi) perusteena. Eivät ne kummoisia ole eivätkä täysin henkilökohtaisiakaan. Palkan jäykkyys kompensoituu mahdollisuudella vuororuuvin vääntämiseen. Ainainen pula työntekijöistä on johtanut siihen, että voi ilmoittaa, koska on käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi löytyä selkäänpuukotusta.Mitkä suositukset ja arviot? Ei meillä mitään tuollaisia ole. Enkä ole kyllä kuullut muissakaan työpaikoissa tuollaisesta.
t.Ap
Kysytään työkaverien arviota mm. ryhmätyöskentelystä.
Meillä ainakin oli tuollainen systeemi.
Eli esim. onko mulkku työkaverina.
Älytöntä!