Voiko ulosotossa suorittaa omasta pyynnöstä ulosmittauksen?
Tuntuu ihan absurdilta edes kysyä tätä, koska en ole ikinä ollut ulosotossa, aina maksanut kaikki laskut ihan normaalisti, koska se on itsestäänselvyys. Veroja mätkähti kerralla iso summa enkä saanut asiaa hoitoon, vaikka kaikkeni yritin.
Voiko ulosottoviranomainen myydä velallisen pyynnöstä omaisuutta?
Kommentit (46)
Oletko pyytänyt verojen maksuun lisäaikaa ja maksusuunnitelmaa? Pankista lainaa? Myy itse jotain omaisuuttasi koska saat siitä paremman hinnan. Mitä omaisuutta haluaisit myydä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko pyytänyt verojen maksuun lisäaikaa ja maksusuunnitelmaa? Pankista lainaa? Myy itse jotain omaisuuttasi koska saat siitä paremman hinnan. Mitä omaisuutta haluaisit myydä?
Totta kai olen pyytänyt. Maksusuunnitelma raukesi, kun uusi vero tuli verottajan tietoon (olen niin katkera eräälle sukulaiselle, en jaksa avautua sen enempää!)
Niin en saanut juuri sillä hetkellä parin sadan euron maksua maksettua 😑 ja sen takia en saanut maksusuunnitelmaa verolle.
Aikaa oli alle kuukausi muistaakseni. Normaalisti olisin saanut homman hoitoon jotenkin mutta sillä hetkellä oli huono tilanne.
Auton ajattelin myydä (😪) koska JONKIN TILANTEEN takia en tule saamaan työtä ikuisuuteen ja nyt se seisoo tyhjän panttina. Kyllä itken sinä päivänä kun joudun siitä luopumaan, huoh.
Yksityishenkilön velkajärjestelyyn voi hakeutua.
Ulosottovirasto ei enää ulosmittaa tavallista tavaraa, eikä pikkusummista.
Velan täytyy olla suuri, ja ulosmitattavan omaisuuden luokkaa arvokas auto tai asunto.
Näin on ollut jo pitkään
Olen aivan pihalla näistä kaikista hommista ja niiiiin katkera eräälle henkilölle. Hän on välillisesti aiheuttanut kaiken tämän pas.kan. Ikinä ennen en ole joutunut minuuttiakaan miettimään tällaisia asioita 🤬 Pitää googlettaa velkajärjestely, en siitäkään mitään ymmärrä.
Auton voisin myydä erään ammattilaisen kautta mutta hän ottaa tietysti ihan järjettömän suuruisen palkkion ja lisäksi menee verot.
Mutta se olisi helpoin tie. En minä ole mikään automyyjä... Enkä osaa kertoa autosta oikeastaan mitään.
Mikä auto on, saako sillä edes rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä auto on, saako sillä edes rahaa
Ei rahaa mutta pikkukiviä kylläkin! Minulla on tiedossa hinta ja palkkion + verojen jälkeen jäävä summa.
Pitäisikö sortua siihen ammattilaiseen? Hem.metti kun ne palkkiot ovat niin järjettömän suuruisia. Mutta se olisi tosiaan minulle helpoin ja nopein tie.
Verot auton myynnistä? Mitkä ihmeen verot? Onko kysymyksessä jokin ammattikäyttöön tarkoitettu auto, johon on aikoinaan saanut verohuojennuksen?
Sinä voit itse myydä omaisuutta. Tai sitten teet ulosoton kanssa maksusopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Verot auton myynnistä? Mitkä ihmeen verot? Onko kysymyksessä jokin ammattikäyttöön tarkoitettu auto, johon on aikoinaan saanut verohuojennuksen?
Ööö no totta kai siitä pitää maksaa veroja. Mistä EI pitäisi maksaa veroja Suomessa?
ap
Miksi et voi myydä autoa itse? Ihan vain ilmoitus nettiin. Kai sinä sentään tiedät autosi merkin ja vuosimallin?
Suosittelen katsomaan nettiauto sivustolta hieman mallia myynti-ilmoituksista ja myymään sitä kautta. Saat paremman hinnan ja ei mene välityskuluja. Sitten kuittaat siitä pois niitä kuluja ja tarkista samalla saisitko lainaa edullisemmalla kululla kuin ulosottokulut jotta ne saisi kerralla pois.
Kuinka paljon on ulosotossa suunnilleen?
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit itse myydä omaisuutta. Tai sitten teet ulosoton kanssa maksusopimuksen.
Se maksusuunnitelma venyisi niin pitkäksi, että tulisi maksuhäiriömerkintä. Googlettamalla opin.
Kylläpä osaa ärsyttää niin maan per.keleesti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö no totta kai siitä pitää maksaa veroja. Mistä EI pitäisi maksaa veroja Suomessa?
ap
Käytetyn auton myymisestä ei makseta veroja yksityishenkilönä, ellet nyt jotenkin tee voittoa tuosta merkittäviä summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuvitteletko saavasi autosta enemmän kuin mitä olet siitä maksanut vai mistä tässä on menossa veroja? Ei tavallisesta yksityishenkilön autokaupasta mene mitään veroja.
Olen kyllä katkera siitä, että ei riitä että maksaa kaikki ns. tavalliset laskut. Yksi isompi verovelka ja sitten voi joutua ulosottoon hetkessä. Voi v...u että tuntuu absurdilta. Olen aikoinani asettanut itselleni säännön, että ikimaailmassa en saa joutua ulosottoon, silloin koko elämä olisi pilalla.