Voiko ulosotossa suorittaa omasta pyynnöstä ulosmittauksen?
Tuntuu ihan absurdilta edes kysyä tätä, koska en ole ikinä ollut ulosotossa, aina maksanut kaikki laskut ihan normaalisti, koska se on itsestäänselvyys. Veroja mätkähti kerralla iso summa enkä saanut asiaa hoitoon, vaikka kaikkeni yritin.
Voiko ulosottoviranomainen myydä velallisen pyynnöstä omaisuutta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit itse myydä omaisuutta. Tai sitten teet ulosoton kanssa maksusopimuksen.
Se maksusuunnitelma venyisi niin pitkäksi, että tulisi maksuhäiriömerkintä. Googlettamalla opin.
Kylläpä osaa ärsyttää niin maan per.keleesti!!
Voit myydä omaisuutta, ja maksaa ulosottovelkasi vaikka heti omilla pankkitunnuksillasi ulosoton omilla asiointisivuilla.
Epäselvää nyt on kyllä onko sinulla siis verot maksamatta, vai onko ne jo ulosotossa?
Ihan heti nekään ei ulosottoon mene.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä katkera siitä, että ei riitä että maksaa kaikki ns. tavalliset laskut. Yksi isompi verovelka ja sitten voi joutua ulosottoon hetkessä. Voi v...u että tuntuu absurdilta. Olen aikoinani asettanut itselleni säännön, että ikimaailmassa en saa joutua ulosottoon, silloin koko elämä olisi pilalla.
Miksi se olisi pilalla? Et suinkaan ole ainut, etenkään nyt korona-aikana.
Ai niin voitosta menee verot... Eli tilannehan on entistä parempi minun kannaltani. Mahtavaa!
Ammatti-ap taas asialla, mikään neuvo ei passaa, koska sitä ja tätä.
Yksityisen velkajärjestelyä ei todellakaan myönnetä ap:n tapauksessa. Sen saaminen on yllättävänkin vaikeaa ja jos puhutaan vain yhdestä laskusta (veroista), niin pääset nopeammin maksamalla sen pois. Vero ei myöskään nouse korkoa niin kovaa vauhtia, ettet muutaman sadan euron velkaa voisi maksaa palkan ulosmittauksella. Ja käsittääkseni verovelko vanhenee viidessä vuodessa, en tosin tiedä koskeeko kaikkia veroja tai onko perintövero esim. ulkopuolella jne. Sosiaalinen luotto on joillain kaupungeilla käytössä, myös diakonista voi joskus saada. Mut ei ap:lla oo hätää muutaman satasen maksamiseen vaikka eläisi liiton rahoilla, josta myös ulosmitataan jos se on toistuvaistulo. Ainoastaan kelan tuet jää ulosmittauksesta. Tavaran myymiseen taas on toooodella pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä katkera siitä, että ei riitä että maksaa kaikki ns. tavalliset laskut. Yksi isompi verovelka ja sitten voi joutua ulosottoon hetkessä. Voi v...u että tuntuu absurdilta. Olen aikoinani asettanut itselleni säännön, että ikimaailmassa en saa joutua ulosottoon, silloin koko elämä olisi pilalla.
Miksi se olisi pilalla? Et suinkaan ole ainut, etenkään nyt korona-aikana.
Minulla on kamalan korkeat vaatimukset itselleni. Lähestulkoon kaikessa. Ulosotto on ollut se vihoviimeinen, jonka hyväksyn. Minulle ulosotto on tarkoittanut, että olen täysin epäonnistunut ihminen, teen kaiken väärin, minulla on leima otsassa ja kaikkea. Vaikka samaan aikaan yritän järkeillä ja miettiä, että hei, en ole ikinä ollut tavallisten laskujen takia missään ulosotoissa. En ikinä.
Verot vain menevät niin helposti eteenpäin eivätkä jousta. Tuohonkin määräpäivään kun olisin saanut PIENEN JOUSTON, olisi asia hoidossa. Mutta ei, kun verot eivät jousta. Ja totta kai kysyin. Mutta ei, määräpäivä on määräpäivä ja thatʼs it.
Oletko siis saanut jo ulosotosta postia, että sulla on siellä saatavia? Jos olet, niin ota ehdottomasti heihin yhteyttä ja kysy asiasta.
Jos auton myynti on ajankohtainen asia, niin kannattaa myydä itse. Ei käytetyn omaisuuden myynnistä mitään ylimääräisiä veroja tarvi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen velkajärjestelyä ei todellakaan myönnetä ap:n tapauksessa. Sen saaminen on yllättävänkin vaikeaa ja jos puhutaan vain yhdestä laskusta (veroista), niin pääset nopeammin maksamalla sen pois. Vero ei myöskään nouse korkoa niin kovaa vauhtia, ettet muutaman sadan euron velkaa voisi maksaa palkan ulosmittauksella. Ja käsittääkseni verovelko vanhenee viidessä vuodessa, en tosin tiedä koskeeko kaikkia veroja tai onko perintövero esim. ulkopuolella jne. Sosiaalinen luotto on joillain kaupungeilla käytössä, myös diakonista voi joskus saada. Mut ei ap:lla oo hätää muutaman satasen maksamiseen vaikka eläisi liiton rahoilla, josta myös ulosmitataan jos se on toistuvaistulo. Ainoastaan kelan tuet jää ulosmittauksesta. Tavaran myymiseen taas on toooodella pitkä matka.
Älä oleta summia... En halua kertoa tänne, mutta ei kyse ole mistään parista sadasta. Se oli maksu, jonka maksamalla olisin saanut maksusuunnitelman. Mutta kun eivät voineet pätkän vertaa joustaa, muutamalla viikolla. Niin en saanut maksettua.
Noh, eiköhän tämä tästä, pitää yrittää sitä auton myyntiä itse.
Nyt vaan myyt auton itse, laadi ilmoitus jo tänään. Ota mallia muiden ilmoituksista, ole rehellinen niin ei tule jälkikäteen mitään likapyykkiä pestäväksi niinsanotusti. Älä vähättele kuitenkaan auton kuntoa vaan rehellinen arvio ja ostaja itse koeajaa jne.
Sen jälkeen maksa sieltä ulosotosta se lasku pois niillä rahoilla.
Ei tässä mikään elämää suurempi summa ole kyseessä, mutta liian iso tähän hetkeen.
Noh, kokeillaan sitä myyntiä itse. Miten kauan myynnissä yleensä kestää ilman ammattilaismyyjän apua?
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan pihalla näistä kaikista hommista ja niiiiin katkera eräälle henkilölle. Hän on välillisesti aiheuttanut kaiken tämän pas.kan. Ikinä ennen en ole joutunut minuuttiakaan miettimään tällaisia asioita 🤬 Pitää googlettaa velkajärjestely, en siitäkään mitään ymmärrä.
Itse olet paskasi aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin voitosta menee verot... Eli tilannehan on entistä parempi minun kannaltani. Mahtavaa!
Ymmärtätkö, mitä myymtivoitto tarkoittaa? Jos olet aikoinasi ostanut auton 5000 eurolla ja myyt sen nyt 8000 eurolla, tulee siitä tosiaan 3000 euroa myyntivoittoa, josta pitää maksaa veroa. Mutta jos myyt saman auton 5000 eurolla tai pienemmällä summalla, ei siitä tule mitään verotettavaa myyntivoittoa.
Käytettyjen autojen arvo ei yleensä nouse niiden vanhetessa, joten käytetyn auton myynnistä tulee harvoin verotettavaa myyntivoittoa.
Ulosottovelkansa pystyy tosiaan maksamaan nykyään itse kokonaan tai osittain ulosoton omilla asiointisivuilla. Helpottaa itseäni valtavasti. Voit valita itse, mitkä velkasi maksat, tai kaikki kerralla.
Oli ennen h i e m a n vaikeampaa nimittäin asiointi voudin kanssa..
Taitaa ap olla kotoisin Porvoosta, on nimittäin sellaista jahnausta taas koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Noh, kokeillaan sitä myyntiä itse. Miten kauan myynnissä yleensä kestää ilman ammattilaismyyjän apua?
Hae Nettiautosta samanlaisten autojen hintapyynnit (merkki, malli, vuosimalli, kilometrit, kunto) ja laitat hintapyynnin alemmaksi kuin sieltä löytyvä halvin kunnoltaan vastaava on ja kauppa voi onnistua hyvällä säkällä jo tänään.
Haussa kannattaa jättää pois autoliikkeiden valikoimat, sillä niissä jo lähtökohtaisesti ilmaa liikkeen voittoprosentin verran.
Maksu autosta käteisenä tai muuna maksutapana jossa näet välittömästi omalta tililtäsi rahojen tulon tilillesi ja vasta senjälkeen Trafin nettipalvelusta ajoneuvon siirto uudelle omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtätkö, mitä myymtivoitto tarkoittaa? Jos olet aikoinasi ostanut auton 5000 eurolla ja myyt sen nyt 8000 eurolla, tulee siitä tosiaan 3000 euroa myyntivoittoa, josta pitää maksaa veroa. Mutta jos myyt saman auton 5000 eurolla tai pienemmällä summalla, ei siitä tule mitään verotettavaa myyntivoittoa.
Käytettyjen autojen arvo ei yleensä nouse niiden vanhetessa, joten käytetyn auton myynnistä tulee harvoin verotettavaa myyntivoittoa.
Ööö. Totta kai ymmärrän? Olen lukenut epäajatuksella, koska pidin itsestäänselvyytenä, että verot pitää maksaa joka ikisestä asiasta tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap olla kotoisin Porvoosta, on nimittäin sellaista jahnausta taas koko homma.
Öh no minulla ei sattumoisin ole mitään kokemusta ulosotosta. Eikä sen enempää auton myymisestä. Taidat itse olla ulosottokuningatar ja kateellinen, kun joku on täysin pihalla systeemistä (koska ei ole tarvinnut perehtyä asiaan sen kummemmin.)
Noh, täytyy katsoa josko osaisin myydä itse. Vähän vain pelottaa, että joku konkari alkaa tekemään ongelmia tyhjästä ja alkaa vaatimaan rahoja takaisin ja alkaa ulisemaan jostain. En jaksaisi nyt mitään ylimääräistä enkä tosiaan ole koskaan myynyt autoa. En tiedä mitä siitäkin seuraa minun tuurillani.