Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yritys menee tärkeysjärjestyksessä aina ykkösenä.

Vierailija
11.04.2014 |

Tarvii vaan avautua, välillä se niin vituttaa. 

Voi olla, että mies on töissä ja muissa siihen liittyviin asioissa viikonloput, illat ja toki arkipäivätkin. Tätä tapahtuu ainakin joka toinen viikko keskimäärin.

Hyvä kun klo 22-23 tulee kotiin. 

Joka toinen viikko on vaihtelevasti klo 16 eteenpäin kotona, mutta tekee myös niitä hommia kotoa käsin..

Ihmettelee, kuin ennen isintyttö nyt uhmaa sille, miksiköhän? Kun ei se ikinä ole kotona ja jos on, niin on kireä ja kiireinen. "ei nyt ehdi leikkiä".

Olen yrittänyt puhua ja pyytää hankkimaan vapaata, se on aivan mahdollista koska yrityksen tulos on hyvä ja pärjäisi myös vähemmällä. 

Pystyy ihan itse kontrolloimaan paljonko niitä hommia tekee. 

Eilen jotenkin konkretisoitui, kun juoksi ympäriinsä jotta teki asiakkaan onnelliseksi. Tekee käytännössä mitä  vaan jotta asiakas on tyytyväinen, millä hinnalla hyvänsä. 

Helvetin hienoahan se. 

Kesällekin on jokainen viikonloppu varattu valmiiksi, puhumattakaan viikolle osuvista hommista. 

Kotiäitinä hoidan yksin ihan kaiken. Mutta enhän mä saa olla koskaan väsynyt, vaan heti jos olen hetkenkin huonolla tuulella alkaa tuo sankarikin äyskiä ja marttyyrin asenteella puhumaan että no lopettaako sitten kaiken toiminnan ja on vaan.

Kiitos kun luit, jos luit. Sekavaa on. 

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:51"]Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

[/quote]

Mulla on rahaa omasta takaa vielä reilu kymppitonni säästössä jolla eletään hyvin mun loppu kotonaoloaika, kiitos vain.

-ap

[/quote]

Jätä nyt vähän sentään selustan turvaamiseksi.

Vierailija
102/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:51"]Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

[/quote]

Mulla on rahaa omasta takaa vielä reilu kymppitonni säästössä jolla eletään hyvin mun loppu kotonaoloaika, kiitos vain.

-ap

[/quote]

[/quote]

Löytyy vielä sijoitukset, joissa toinen saman kokoinen summa. Älä huoli, meillä menee taloudellisesti oikein hyvin. 

Se vaan ei pelkästään riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:54"]

Ai sä olet niitä naisia, jotka yrittäjä on ottanut kotivaimokseen lapsia tekemään ja hoitamaan sekä siivoamaan. Ei tuon pitäisi tulla yllätyksenä.

[/quote

Juu, yritys on perustettu vasta viimevuoden lopussa, joten yrittäjää en 10 vuotta sitten nainut. :)

[/quote]

Melko nopeasti tekee hyvää tulosta. Melkein kaikki yritykset tekevät ekat vuodet tappiota.

Vierailija
104/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Harvalla onnistuu ekana vuotena. Hän toki teki ennen yritystä osuuskunta-laskutuksella palveluita ennen yrityksen perustamista vuoden verran jollon näki että yritys voisi kannattaa.

Vierailija
105/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:58"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Löytyy vielä sijoitukset, joissa toinen saman kokoinen summa. Älä huoli, meillä menee taloudellisesti oikein hyvin. 

Se vaan ei pelkästään riitä.

[/quote]

Noh...onhan tuo nollaa parempi.

Vierailija
106/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs meillä sitten... Mies yrittää. Hienoahan se on keskustelussa kehua miten on yrittäjä bisnekset menestyy tai ei.

Juostaan myös jokaisen asiakkaan perässä tai lähdetään viemään tavaraa tuntien ajomatkan päähän tyyliin oma kustanteisesti. "idioottimaista"

Hyvin jaksoi kunnes jaksoi.

Nyt on kirjanpito vitutallaan, alvit laskematta, verottaja muistaa joka kuukausi ettei ole selvitetty tilejä kohdalleen. Tuleepa noita perintäkirjeitä jo.

Tiedän tunteen. Naisen näkökulmasta yritys on kuin toinen nainen jopa pahempi " intohimo"

Terveydellisestä näkökulmasta; kiireinen mies on kuollut mies.

olisi niin hyvä jos tajuaisi että tarvitsee myös hoitaa itseään ja vaimoa yrityksen lisäksi ja se ei tarvitse koko ajan olla niin tai näin. Sopivasti huomiota kaikille.

Meillä asiat nyt on niin päin hemmettiä että odottelen milloin menee talo alta.

Vierailija
107/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin naimisiin virkamiehen kanssa ja ajattelin, että se ehkä jopa pitäisi hoitovapaata ja olisi kotona sairastavien lasten kanssa jne. Sitten mies halusikin perustaa yrityksen. Ensimmäisen vuodet mies teki töitä koko ajan, hyvä että nukkui muutaman tunnin yöllä. Onneksi parin vuoden jälkeen tilanne on jo helpompi, mutta edelleen mennään paljon firman ehdoilla.

Vierailija
108/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla työpaikka olemassa?! Parikympin säästöillä ja sijoituksilla ei perhettä elätetä, kun miehesi tuolla tahdilla polttaa itsensä loppuun ja sairastuu.

Vierailija
109/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:02"]

Tiedän. Harvalla onnistuu ekana vuotena. Hän toki teki ennen yritystä osuuskunta-laskutuksella palveluita ennen yrityksen perustamista vuoden verran jollon näki että yritys voisi kannattaa.

[/quote]

Jep, kun tällä palstallahan kaikilla on vähintään se satatonnia tilillä...:D  Älä nyt jaksa. 

Vierailija
110/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:04"]

Onhan sinulla työpaikka olemassa?! Parikympin säästöillä ja sijoituksilla ei perhettä elätetä, kun miehesi tuolla tahdilla polttaa itsensä loppuun ja sairastuu.

[/quote]

On. Ja nuo nyt ei ole ainoa omaisuus joka mulla on. Tämä keskustelu ei ole mun omaisuudesta tai meidän toimeentulosta, joten pysytäänkö aiheessa??

Vierailija
111/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että KUINKA tässä tapauksessa naisen työelämään paluu helpottaisi tilannetta? Mies tuskin vähentäisi työntekoa...Sen sijaan nainen vain kuormittaisi itseään entistestään.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:51"]

Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

[/quote]

Vierailija
112/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomioksi nyt, meillä ei ole eikä tule olemaan kuin 1 lapsi, ei mitään suurperhettä.

Vierailija
113/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:06"]

En ole ap, mutta ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että KUINKA tässä tapauksessa naisen työelämään paluu helpottaisi tilannetta? Mies tuskin vähentäisi työntekoa...Sen sijaan nainen vain kuormittaisi itseään entistestään.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:51"]

Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

[/quote]

[/quote]

Niinpä ja lapsella ei olisi sitä toistakaan vanhempaa kuin hetken päivässä. Hieno ajatus. 

Vierailija
114/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:02"]

Entäs meillä sitten... Mies yrittää. Hienoahan se on keskustelussa kehua miten on yrittäjä bisnekset menestyy tai ei.

Juostaan myös jokaisen asiakkaan perässä tai lähdetään viemään tavaraa tuntien ajomatkan päähän tyyliin oma kustanteisesti. "idioottimaista"

Hyvin jaksoi kunnes jaksoi.

Nyt on kirjanpito vitutallaan, alvit laskematta, verottaja muistaa joka kuukausi ettei ole selvitetty tilejä kohdalleen. Tuleepa noita perintäkirjeitä jo.

Tiedän tunteen. Naisen näkökulmasta yritys on kuin toinen nainen jopa pahempi " intohimo"

Terveydellisestä näkökulmasta; kiireinen mies on kuollut mies.

olisi niin hyvä jos tajuaisi että tarvitsee myös hoitaa itseään ja vaimoa yrityksen lisäksi ja se ei tarvitse koko ajan olla niin tai näin. Sopivasti huomiota kaikille.

Meillä asiat nyt on niin päin hemmettiä että odottelen milloin menee talo alta.

[/quote]

Meillä kirjanpidon hoitaa ulkopuolinen henkilö, sentään! 

Otan osaa tilanteeseesi.

Pelkään itsekin miten tässä vielä käy, enemmän juuri pelkään miehen sairastumista ja henkistä puolta. Rahallisesti ei ole hätää ja mies on todella tarkka raha-asioista(mm melko pihi), että toivon että se pää pelaa siinäkin vaiheessa jos alkaa asiat menemään päin prinkkalaa. 

Vierailija
115/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsijarrua siihen höyryämiseen. Puolison kanssa keskustelua.

Juttele iltateen äärellä....

sitä on itseään helppo huijata realiteeteiltä. Omasta jaksamisesta tulee huolehtia. Toisille olet korvaamaton. Työelämässä kukaan ei itke perääsi.

Kenelle sitä tekee parempaa elämää? Jos polttaa itsensä finaaliin? Lainat täytyy silti maksaa.

Vierailija
116/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:18"]

Käsijarrua siihen höyryämiseen. Puolison kanssa keskustelua.

Juttele iltateen äärellä....

sitä on itseään helppo huijata realiteeteiltä. Omasta jaksamisesta tulee huolehtia. Toisille olet korvaamaton. Työelämässä kukaan ei itke perääsi.

Kenelle sitä tekee parempaa elämää? Jos polttaa itsensä finaaliin? Lainat täytyy silti maksaa.

[/quote]

Mutta miten sen saa sen tajuamaan.

Puhuttu on. Hetken ajaksi se sen "muistaa", kunnes ihmettelee et kuis nyt taas työt näin kasaantuu ja herraa ei näy kotona.  äh.

Lainoja meillä ei luojan kiitos ole.

Vierailija
117/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noilla miehillä joku sellainen poikamainen mentaliteetti että he ovat jotenkin haavoittumattomia. Eikö sitten todella ajatella nenäänsä pidemmälle.

Onko henkivakuutus, tapaturmavakuutus, lainojen lyhentämistä varten vakuutus? Näistä niin usein tingitään.

Vierailija
118/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:22"]

Onkohan noilla miehillä joku sellainen poikamainen mentaliteetti että he ovat jotenkin haavoittumattomia. Eikö sitten todella ajatella nenäänsä pidemmälle.

Onko henkivakuutus, tapaturmavakuutus, lainojen lyhentämistä varten vakuutus? Näistä niin usein tingitään.

[/quote]

En tiedä, silti vaikuttaa.

Mies on aina ollut kuitenkin järkevä, en ymmärrä mikä tässä yhtälössä on nyt niin hankala sen ymmärtää.

On sentään vakuutukset hällä olemassa, koska minä olen hoitanut meidän vakuutuspuolen. 

Vierailija
119/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt alkoholistin kanssa ja nyt olen yrittäjän kanssa. Jossain määrin juomareissa ja yrittäjissä on samaa, on se elämän johtotähti kirkkaana... :) nykyinen mieheni on ollut vuosia yrittäjänä jo ennen tapaamistamme ja on sanonut oppineensa, että tehdäkseen tulosta on oltava vapaa-aikaa ja huolehdittava itsestään, itse kun on tärkein työkalu. Välillä on pakko painaa pitkää päivää ja viikkoa, mutta hän osaa rytmittää sitten siihen vastapainoksi lomaakin, ihan jopa lomamatkoja. Suhteen alussa puhuttiin paljon siitä, että millaista elämä on yrittäjän kanssa, niin sen ansiosta odotin ehkä pahempaakin. Ehkä teidänkin olisi hyvä puhua muuttuneesta elämäntilanteesta ja odotuksistanne toisiltanne nyt.

Jos sun miehellä on ensimmäinen vuosi menossa, niin kai se on vielä opettelua, vaikka olisikin osuuskuntataustaa. Puhu, puhu, puhu ja ole kärsivällinen? Hänen pitää vaan tehdä virheensä.

Toivottavasti hänestä ei tule niitä, jotka menettävät perheensä kun eivät ole koskaan kotona/läsnä siellä ja saavat sitten sydärin, juuri kun ovat saaneet myytyä firman ja päättäneet muuttaa Espanjaan eläkkeelle.

Mun isä on poilttanut itsensä loppuun perusteellisesti yrittäjänä. Ei nukkunut, ei palkannut kiireapua kun oli liian kallista, ei osannut sanoa ei, ja lopputuloksena on särkynyt mieli, sairauseläke ja katkeruus. 

Pitäisi olla jokin kerho yrittäjien läheisille ja puolisoille, missä voisi jutella siitä että miten auttaa yrittäjää pysymään järjissään!

Vierailija
120/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:04"]

[/quote]

On. Ja nuo nyt ei ole ainoa omaisuus joka mulla on. Tämä keskustelu ei ole mun omaisuudesta tai meidän toimeentulosta, joten pysytäänkö aiheessa??

[/quote]

Omaisuus kasvaa viesti viestiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme