Miehen yritys menee tärkeysjärjestyksessä aina ykkösenä.
Tarvii vaan avautua, välillä se niin vituttaa.
Voi olla, että mies on töissä ja muissa siihen liittyviin asioissa viikonloput, illat ja toki arkipäivätkin. Tätä tapahtuu ainakin joka toinen viikko keskimäärin.
Hyvä kun klo 22-23 tulee kotiin.
Joka toinen viikko on vaihtelevasti klo 16 eteenpäin kotona, mutta tekee myös niitä hommia kotoa käsin..
Ihmettelee, kuin ennen isintyttö nyt uhmaa sille, miksiköhän? Kun ei se ikinä ole kotona ja jos on, niin on kireä ja kiireinen. "ei nyt ehdi leikkiä".
Olen yrittänyt puhua ja pyytää hankkimaan vapaata, se on aivan mahdollista koska yrityksen tulos on hyvä ja pärjäisi myös vähemmällä.
Pystyy ihan itse kontrolloimaan paljonko niitä hommia tekee.
Eilen jotenkin konkretisoitui, kun juoksi ympäriinsä jotta teki asiakkaan onnelliseksi. Tekee käytännössä mitä vaan jotta asiakas on tyytyväinen, millä hinnalla hyvänsä.
Helvetin hienoahan se.
Kesällekin on jokainen viikonloppu varattu valmiiksi, puhumattakaan viikolle osuvista hommista.
Kotiäitinä hoidan yksin ihan kaiken. Mutta enhän mä saa olla koskaan väsynyt, vaan heti jos olen hetkenkin huonolla tuulella alkaa tuo sankarikin äyskiä ja marttyyrin asenteella puhumaan että no lopettaako sitten kaiken toiminnan ja on vaan.
Kiitos kun luit, jos luit. Sekavaa on.
Kommentit (212)
Yrittäjän ei PIDÄ tehdä mitään. Hyvä yrittäjä ei myöskään automaattisesti kasvata yritystään. Mietitään vaikkapa freelancer-aloja, kuten toimittaja/valokuvaaja jne. Miksi yhdenmiehen yrityksen pitäisi nousta isommaksi kun omallaankin pärjää?
Ja yrittäjä on aika kusessa jos hankkii niin paljon töitä ettei työntekijät ehdi tehdä. Tältä yrittäjältä puuttuu kohtuullisuuden taju.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:45"]
Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.
[/quote]
Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?
Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.
[/quote]
Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää.
[/quote]
Höpö höpö. Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. Mä en vaadi sitä olemaan päiviä kotona, ihan muutama tunti joskus riittäisi.
Niin että se olisi kotona edes joskus ennen kuin lapsi menee nukkumaan.
[/quote]
Ei yrittäjä niitä aikoja päätä vaan asiakas. Asiakas päättää mitä hän haluaa ja koska hän haluaa. Jos yritys ei sitä tarjoa niin etsitään muualta
[/quote]
Jaa asiakas päättää ajat jne aina? Kumma kun oon esim. kampaajalle varatessa ihan joutunut valitsemaan niistä hänellä vapaana olevista ajoista, remppamiehetkään eivät luvanneet tulla heti huomiseksi vaan kehtasivat ehdottaa myöhempää aikaa...
Järki käteen nyt, ei se asiakas yleensä ole ainoa eikä pääse mitään aikoja määräilemään.
[/quote]
Ei mutta ymmärrätkö että asiakas kilpailuttaa jatkuvasti yrityksiä? Asiakas haluaa kampaajalle. Se soittaa niitä läpi ja ottaa sen mihin pääsee nopeiten, halviten ja mistä saa parhaan palvelun.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:19"]
Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.
[/quote]
Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?
Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.
[/quote]
Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää.
[/quote]
Itse olen töissä pienyrittäjällä, lisää ei voida ottaa jo pelkän tilan puuttenkin takia ja liian kallista laajentaa; nyt sovitaan joten kuten. Ihan saadaan samoilta tahoila toimeksiantoja, joille olemme myyneet eioota. Osaajalla on varaa sanoa ei.
Sitä paitsi, kun rajoittaa töitä, pysyy aikataulussa, jaksaa paremmin ja on tehokkaampi. Pomokin on joskus ollut ap:n miehen kaltainen alkuaikoina, kun lapset olleet pieniä ja nyt katuu. Ennen minun tuloani taloon ovat kiireessä tehneet töitä illat ja viikonloput - sekä kiireessä sellaisia virheitä, mitkä ovat tulleet kalliiksi. Hyvä yrittäjä mitoittaa työnsä oikein, sen sijaan että haalii kaikkea mahdollista. Meillä on sitä paitsi myös ei-toivottuja asiakastarjokkaita tai entiseksi luokiteltuja asiakkaita, joita ei oteta kuin äärimmäisessä hädässä. Kun asiakaskaan ei aina maksa tai vaatii enemmän kuin on sopimuksessa sovittu. Nuoret hullut tekevät ylimääräistä, mutta aina tulee tilalle vielä joku hullumpi halvempi. Kannattiko haaliminen? ei.
[/quote]
Jos se on hyvä yrittäjä niin yritys kasvaa. Sehän koko bisneksen idea on. Koko ajan pitäisi tehdä enemmän työtä kuin ehtii ja sitten ottaa uusi työntekijä. Sitten taas hankkia lisää töitä että se uusikaan työntekijä ei ehdi niitä kaikkia tehdä ja sitten hankitaan taas uusi työntekijä. Yrittäjän pitää koko ajan puskea eteenpäin ja saada kasvatettua liikevaihtoa
[/quote]
Ei ne kaupalliset alan opettajat tiedä muutamaan poikkeusta lukuunottamatta oikeasta yrittämisestä yhtään mitään. Siellä ei osata opettaa, että maalari perustaa yrityksen koska haluaa maalata ja työskentelee yksin, koska haluaa maalata. Tuo sun juttusi on niin oppikirjapuhetta, ettei tosikaan. Oppikirjoissa on vain yhden tai muutaman ihmisen totuus, missä ei oteta huomioon erilaisia asioita.
Halvin, nopein ja vielä paras palvelu on todella harvoin samassa yrityksessä totta.. ;)
Asiakas kilpailuttaa, kyllä. Entä sitten?
Tässä on kyse yrityksistä jotka pärjää kyllä, vaikka asiakas kilpailuttaa ja haluaa aina ottaa sen halvimman. On asiakkaita jotka maksavat ajasta ja laadusta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. Mä en vaadi sitä olemaan päiviä kotona, ihan muutama tunti joskus riittäisi.
Niin että se olisi kotona edes joskus ennen kuin lapsi menee nukkumaan.
[/quote]
Ei yrittäjä niitä aikoja päätä vaan asiakas. Asiakas päättää mitä hän haluaa ja koska hän haluaa. Jos yritys ei sitä tarjoa niin etsitään muualta
[/quote]
Jaa asiakas päättää ajat jne aina? Kumma kun oon esim. kampaajalle varatessa ihan joutunut valitsemaan niistä hänellä vapaana olevista ajoista, remppamiehetkään eivät luvanneet tulla heti huomiseksi vaan kehtasivat ehdottaa myöhempää aikaa...
Järki käteen nyt, ei se asiakas yleensä ole ainoa eikä pääse mitään aikoja määräilemään.
[/quote]
Ei mutta ymmärrätkö että asiakas kilpailuttaa jatkuvasti yrityksiä? Asiakas haluaa kampaajalle. Se soittaa niitä läpi ja ottaa sen mihin pääsee nopeiten, halviten ja mistä saa parhaan palvelun.
[/quote]
Mä menen kyllä kampaajalleni silloin kun hänellä on vapaita aikoja. Jos ei ole juuri sille päivälle kuin haluan, menen seuraavana. Kilpailijalle menen vain poikkeustapauksissa, kun hän on esim. lomalla. Hyvin liike toimii, vaikka pitää muutaman kerran vuodessa viikon loman.
Ei se kampaajakaan voi sanoa että otan sut nyt heti, jos ei ehdi.
Sitten asiakas menee muualle jos haluaa heti. Simppeliä eikös?
Jos kampaamossa on pitkälle varatut ajat, se kertoo jotain siitä laadusta ja monet haluavat odottaa päästäkseen heille kampaajalle.
He eivät kaipaa sitä hätähousua joka haluaa heti, nyt , halvalla ja parasta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse olen töissä pienyrittäjällä, lisää ei voida ottaa jo pelkän tilan puuttenkin takia ja liian kallista laajentaa; nyt sovitaan joten kuten. Ihan saadaan samoilta tahoila toimeksiantoja, joille olemme myyneet eioota. Osaajalla on varaa sanoa ei.
Sitä paitsi, kun rajoittaa töitä, pysyy aikataulussa, jaksaa paremmin ja on tehokkaampi. Pomokin on joskus ollut ap:n miehen kaltainen alkuaikoina, kun lapset olleet pieniä ja nyt katuu. Ennen minun tuloani taloon ovat kiireessä tehneet töitä illat ja viikonloput - sekä kiireessä sellaisia virheitä, mitkä ovat tulleet kalliiksi. Hyvä yrittäjä mitoittaa työnsä oikein, sen sijaan että haalii kaikkea mahdollista. Meillä on sitä paitsi myös ei-toivottuja asiakastarjokkaita tai entiseksi luokiteltuja asiakkaita, joita ei oteta kuin äärimmäisessä hädässä. Kun asiakaskaan ei aina maksa tai vaatii enemmän kuin on sopimuksessa sovittu. Nuoret hullut tekevät ylimääräistä, mutta aina tulee tilalle vielä joku hullumpi halvempi. Kannattiko haaliminen? ei.
[/quote]
Paitsi että hyvä yritys LAAJENEE. Juuri tuo työstä kieltäytyminen estää yrityksen laajenemisen.
[/quote]
Ei kaikki halua laajentaa. Liika laajentuminen tarkoittaa lisääntyviä hallinnon töitä, eikä enää itse ehdi tehdä niitä hommia, missä oli osaaja aiemmin.
Tämä se on joillakin vaikea käsittää, että kaikki eivät halua laajentaa, vaan tehdä sitä avainhommaa ihan itse. Jos hankkii riittävästi elääkseen, miksi pitäisi laajentaa? Kun laajentaminen tarkoittaisi isompia toimitiloja, yrittäjä itse ei saisi enää tehdä lempihommaansa ollenkaan ja pitäisi hankkia kaikenlaista tavaraa muutenkin. Suhdanteetkin vaihtelevat esim. meillä on nyt tilanne, ettei tarvitse kovin paljon kieltäytyä, muista kuin epävarmoista hommista. En viitsi alaa sanoa, mutta sanotaan näin, että epävarmat maksajat on karsittu kokonaan pois. Pari vuotta sitten oli töitä enemmän kuin ehdittiin tehdä ja myytiin paljon eioota. Siinä ei ollut aikaa rueta laajentamaaan tiloja ja etsimään uusia tekijöitä. Liika laajeneminen hyvänä kautena tarkoittaa supistamista huonona. Kyllä samoilta tahoilta, joille on eioota myyty aiemmin, tulee yhä tarjouspyyntöjä.
Joillekin on vaikea tajuta, että osa haluaa yrittää yksin, koska haluaa tehdä juuri sitä työtä, mikä on yrityksen päätoimiala. Paljon työntekijöitä tarkoittaa sitä, ettei itse ehdi tehdä muuta kuin johtaa. Pienyritys ilman laajenemispaineita on ihan hyvä yritys ja niitä tarvitaan.
[/quote]
Ei tarvita. Ne ei lisää työpaikkoja eikä lisää verotuloja
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:24"]
Jännä oletus muuten, että eioon myyminen olisi automaattisesti huonoa palvelua, josta asiakkaat suivaantuvat niin, että haukkuvat yrityksen kavereilleenkin.
Monissa yrityksissä on aivan normaalia, että ajan saa vasta parin viikon päähän. Ei se ole mitenkään huonoa palvelua, useimmat ihmiset suhtautuvat siihen neutraalisti. Toki on jonkin verran niitä asiakkaita, jotka haluaisivat kaiken nyt tässä heti (ja mielellään ilmaiseksi), mutta he ovat aika pieni vähemmistö - ja ihan oikeasti, yrittäjän ei kannata yrittää pitää kaikkia tyytyväisinä hinnalla millä hyvänsä. Hankalista asiakkaista on vain hyvä päästä eroon, ja vaikka he puhuisivatkin yrittäjistä pahaa, heidän ystävänsä kyllä tietävät, että he haukkuvat kaikkia tasapuolisesti, ja netissäkin ammattivalittajat on helppo tunnistaa ja jättää heidän mielipiteensä huomiotta.
Mutta sitten on yrityksiä, joiden kohdalla huono saatavuus on jopa valttikortti. Se nimittäin antaa signaalin siitä, että tuote tai palvelu on todella haluttu. Väitän, että Burger Kingin jonot Helsingissä ruokkivat itse itseään. Toki moni olisi varmasti muutenkin halunnut mennä kokeilemaan uutta hampurilaispaikkaa, mutta jonot osoittivat, että se on todella suosittu, ja se varmasti lisäsi paikan vetovoimaa. Toisena esimerkkinä mainitsen tietyt vaihtoehtohoitajat, joilla on korkea hintataso ja viikkojen tai jopa kuukausien jonot. Vaihtoehtohoidoista kiinnostuneet ihmiset toisaalta kauhistelevat hintoja ja jonotusaikoja mutta toisaalta ajattelevat, että täynnä oleva varauskirja on varmasti merkki rautaisesta ammattitaidosta ja hoitotuloksista. Niinpä he eivät suinkaan varaa samalle viikolle aikaa edulliselle hoitajalle omassa kaupungissaan vaan ovat valmiita odottamaan aikaansa viikko- tai kuukausitolkulla ja vieläpä matkustamaan satoja kilometrejä toiseen kaupunkiin, koska onhan sen hankalammin tavoitettavan hoitajan pakko olla parempi.
Yrittäjä voi tietysti tarjota palvelua tai tuotetta, joka on saatavissa helpolla, halvalla ja nopeasti. Ostajia riittää aina, mutta oneglmana on se, että sellainen liiketoiminta vaatii yrittäjältä valtavaa työpanosta eikä aina ole kovin tuottavaa. Voi hyvinkin olla kannattavampaa myydä tuotetta, jota pitää jonottaa ja josta saa maksaa vähän enemmän.
[/quote]
Paitsi jos ihmiset ovat valmiita jostain odottamaan ja maksamaan paljon niin se pitää olla jotain mitä mistään muualta ei saa. Sellaista ei ole edes murto-osalla yrityksistä
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:32"]
Kyllä meillä vaan ohjataan asiakkaita kilpailjoille. Ihan yleistä se on. Kun on vakiintunut asema ja päätetty rerussit, millä mennään, ei ole pakko haalia kaikkia mahdollisia asiakkaita. Toki on menetetty hommia, mitä olisi haluttu, mutta vastaavasti on tullut yllättäviä juttuja tilalle. Koko ajan on riittänyt töitä. On muutama asiakas, jopa on jopa siirtänyt omaa toivottua aikatauluaan, koska ei ole halunnut ostaa tiettyä hommaa keltään toiselta. Sitten on muutama, jotka välillä käyvät "vieraissa" ja palaavat takaisin. Mitä parempi maine, sitä enemmän on varaa valita.
[/quote]
Paitsi että tuo ei aja sitä miksi yritys on perustettu. Eli maksimoimaan omistan voittoja.
Muutaman jutun kirjoitin aiemminkin, mutta olen unohtanut tämän: Yritystä, jossa olen töissä, on kuulemma pienennetty luonnollisen poistuman kautta. Itse tulin toisen tilalle vakiintuneeseen tilanteeseen. Isotkin yritykset supistavat, täytyy olla tynnyrissä, jos ei tätä ole huomannut. Meillä pomo on vain jossain vaiheessa tajunnut, että kasvaa liikaa ja hänellä menee kaikki aika hallintoon. Siksi on halunnut pienentää porukkaa, että saa tehdä yrityksen varsinaistakin hommaa myös itse.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:26"]
Yritys menee AINA kaiken edelle. Suurin osa yrityksistä menee konkurssiin vaikka omistajat painavat 7 päivää viikossa 12 tuntista päivää.
[/quote]
Tuollainen ei kyllä ole yritystoimintaa. Se on hyväntekeväisyyttä asiakasta kohtaan. Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, ei raataa hulluna, jotta asiakkaat saisivat haluamiaan palveluita edullisesti.
[/quote]
Se voitto tulee kun asiakas on tyytyväinen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin sinulla ei ole asiakkaita.
Miksi luulet että ylivoimaisesti suurin osa firmoista menee konkurssiin ja suurin osa niistä jotka ei mene jäävät yhden miehen yrityksiksi?
Nykyään pienyrittäjän pitää taistella että saa yhtäkään asiakasta.
[/quote]
Jos raataa hulluna, on riski että moni asiakas ei olekaan tyytyväinen, kuin että tekisi oman kykynsä mukaan töitä ammattitaidolla ja ajalla ja saisi täysin tyytyväisiä asiakkaita jotka tulevat takaisin.
[/quote]
Et selvästi ole yrittäjä
[/quote]
No et ole kyllä sinäkään. Jos et ymmärrä edes tavallista aika-laatusuhdevertausta tuskin sinulta on syytä odottaa muutakaan ymmärrystä.
[/quote]
Yrittäjälle yritys on kaikista tärkein. Yrityksen ainoa olemassa olon tarkoitus on tuottaa mahdollisimman paljon rahaa. Sitä saa tekemällä mahdollisimman paljon töitä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:56"]
Kyllä meillä vaan ohjataan asiakkaita kilpailjoille. Ihan yleistä se on. Kun on vakiintunut asema ja päätetty rerussit, millä mennään, ei ole pakko haalia kaikkia mahdollisia asiakkaita. Toki on menetetty hommia, mitä olisi haluttu, mutta vastaavasti on tullut yllättäviä juttuja tilalle. Koko ajan on riittänyt töitä. On muutama asiakas, jopa on jopa siirtänyt omaa toivottua aikatauluaan, koska ei ole halunnut ostaa tiettyä hommaa keltään toiselta. Sitten on muutama, jotka välillä käyvät "vieraissa" ja palaavat takaisin. Mitä parempi maine, sitä enemmän on varaa valita.
[/quote]
Paitsi että tuo ei aja sitä miksi yritys on perustettu. Eli maksimoimaan omistan voittoja.
[/quote]
Kyllä ajaa, tälle yritykselle. He ovat jo tavoitteessaan, asiakasmäärä on katsos sopiva.
Sun jankkaamisesi on huvittavaa, eikö sulla ole lauantaina mitään muuta tekemistä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:56"]
[/quote]
[/quote]
Lopeta nyt se koulukirjahöpinä. Monella on tavoitteena päättää itse työaikansa ja tulla toimeen. Ei kaikki halua rikastua. Mutta ei tuolle taida saada mitenkään väännettyä tosiasioita rautalangasta, kun takoo noita oppikirjojen oppeja kuin raamattua.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:58"]
Yritys menee AINA kaiken edelle. Suurin osa yrityksistä menee konkurssiin vaikka omistajat painavat 7 päivää viikossa 12 tuntista päivää.
[/quote]
Tuollainen ei kyllä ole yritystoimintaa. Se on hyväntekeväisyyttä asiakasta kohtaan. Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, ei raataa hulluna, jotta asiakkaat saisivat haluamiaan palveluita edullisesti.
[/quote]
Se voitto tulee kun asiakas on tyytyväinen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin sinulla ei ole asiakkaita.
Miksi luulet että ylivoimaisesti suurin osa firmoista menee konkurssiin ja suurin osa niistä jotka ei mene jäävät yhden miehen yrityksiksi?
[/quote]
Jos raataa hulluna, on riski että moni asiakas ei olekaan tyytyväinen, kuin että tekisi oman kykynsä mukaan töitä ammattitaidolla ja ajalla ja saisi täysin tyytyväisiä asiakkaita jotka tulevat takaisin.
[/quote]
Et selvästi ole yrittäjä
[/quote]
No et ole kyllä sinäkään. Jos et ymmärrä edes tavallista aika-laatusuhdevertausta tuskin sinulta on syytä odottaa muutakaan ymmärrystä.
[/quote]
Yrittäjälle yritys on kaikista tärkein. Yrityksen ainoa olemassa olon tarkoitus on tuottaa mahdollisimman paljon rahaa. Sitä saa tekemällä mahdollisimman paljon töitä.
[/quote]
Joo, mitäpä tähän enää sanomaan. :D Puhukoot viestisi puolestaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Et selvästi ole yrittäjä
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Tavoite useimmilla pienyrittäjillä on tulla toimeen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se noin mene. Jos asiakkaalle sanoo kerrankin ei niin sitä asiakasta ei takaisin saa. Suurin osa ei palaa kuitenkaan koskaan.
[/quote]
Ja tämä pätee joka alalla? Älä jaksa.
Koska sä et tunnu tietävän yrittämisestä mitään muuta kuin latteita yleistyksiä räikeillä "pakko tehdä"-kuorrutuksilla, ei tässä keskustelussa ole järkeä.
Minun alallani n. puolet asiakkaista on palaavia asiakkaita, aikoja yrityksemme kautta ei todellakaan saa samalle päivälle vaan muutaman viikon viiveellä, joillekin asiakkaille on pakko sanoa ei ja ohjata toisaalle. Se osoittaa sitä ammattitaitoa ja ammatillista ajankäyttöä, toisinkuin kaikkien asiakkaiden paniikissa haaliminen ja juostenkustut hommat.
[/quote]
Miten sitten laajenette?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se noin mene. Jos asiakkaalle sanoo kerrankin ei niin sitä asiakasta ei takaisin saa. Suurin osa ei palaa kuitenkaan koskaan.
[/quote]
Ja tämä pätee joka alalla? Älä jaksa.
Koska sä et tunnu tietävän yrittämisestä mitään muuta kuin latteita yleistyksiä räikeillä "pakko tehdä"-kuorrutuksilla, ei tässä keskustelussa ole järkeä.
Minun alallani n. puolet asiakkaista on palaavia asiakkaita, aikoja yrityksemme kautta ei todellakaan saa samalle päivälle vaan muutaman viikon viiveellä, joillekin asiakkaille on pakko sanoa ei ja ohjata toisaalle. Se osoittaa sitä ammattitaitoa ja ammatillista ajankäyttöä, toisinkuin kaikkien asiakkaiden paniikissa haaliminen ja juostenkustut hommat.
[/quote]
Miten sitten laajenette?
[/quote]
Miksi laajenisimme? Minulle riittää tämä hyvin, tulen toimeen oikein kivasti ja firma rullaa hyvin joten miksi muuttaisin asiaa?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:47"]
Yrittäjän ei PIDÄ tehdä mitään. Hyvä yrittäjä ei myöskään automaattisesti kasvata yritystään. Mietitään vaikkapa freelancer-aloja, kuten toimittaja/valokuvaaja jne. Miksi yhdenmiehen yrityksen pitäisi nousta isommaksi kun omallaankin pärjää?
Ja yrittäjä on aika kusessa jos hankkii niin paljon töitä ettei työntekijät ehdi tehdä. Tältä yrittäjältä puuttuu kohtuullisuuden taju.
[/quote]
Koska samantien menisi palkkatöihin. Paljon paremmat edut.
Yrittämisen idea on just siinä että riskin kauttaa voi vaurastua. Mitä järkeä ottaa riski mutta ei saa niitä plussa puolia?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:47"]
[/quote]
Koska samantien menisi palkkatöihin. Paljon paremmat edut.
Yrittämisen idea on just siinä että riskin kauttaa voi vaurastua. Mitä järkeä ottaa riski mutta ei saa niitä plussa puolia?
[/quote]
No eihän ole. Siinähän ne plussat on jo tullut jos freekku-yrittäjä pärjää itsenäisesti hyvin.
Saa muuten takuulla toiminimi-yrittäjä valokuvaaja enemmän rahaa kuin valokuvaamossa toimiva rivityöntekijä, usko tai älä.
Sun ideat on niin erikoisia, että onneksi suurinosa ei ajattele tavallasi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos se on hyvä yrittäjä niin yritys kasvaa. Sehän koko bisneksen idea on. Koko ajan pitäisi tehdä enemmän työtä kuin ehtii ja sitten ottaa uusi työntekijä. Sitten taas hankkia lisää töitä että se uusikaan työntekijä ei ehdi niitä kaikkia tehdä ja sitten hankitaan taas uusi työntekijä. Yrittäjän pitää koko ajan puskea eteenpäin ja saada kasvatettua liikevaihtoa