Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yritys menee tärkeysjärjestyksessä aina ykkösenä.

Vierailija
11.04.2014 |

Tarvii vaan avautua, välillä se niin vituttaa. 

Voi olla, että mies on töissä ja muissa siihen liittyviin asioissa viikonloput, illat ja toki arkipäivätkin. Tätä tapahtuu ainakin joka toinen viikko keskimäärin.

Hyvä kun klo 22-23 tulee kotiin. 

Joka toinen viikko on vaihtelevasti klo 16 eteenpäin kotona, mutta tekee myös niitä hommia kotoa käsin..

Ihmettelee, kuin ennen isintyttö nyt uhmaa sille, miksiköhän? Kun ei se ikinä ole kotona ja jos on, niin on kireä ja kiireinen. "ei nyt ehdi leikkiä".

Olen yrittänyt puhua ja pyytää hankkimaan vapaata, se on aivan mahdollista koska yrityksen tulos on hyvä ja pärjäisi myös vähemmällä. 

Pystyy ihan itse kontrolloimaan paljonko niitä hommia tekee. 

Eilen jotenkin konkretisoitui, kun juoksi ympäriinsä jotta teki asiakkaan onnelliseksi. Tekee käytännössä mitä  vaan jotta asiakas on tyytyväinen, millä hinnalla hyvänsä. 

Helvetin hienoahan se. 

Kesällekin on jokainen viikonloppu varattu valmiiksi, puhumattakaan viikolle osuvista hommista. 

Kotiäitinä hoidan yksin ihan kaiken. Mutta enhän mä saa olla koskaan väsynyt, vaan heti jos olen hetkenkin huonolla tuulella alkaa tuo sankarikin äyskiä ja marttyyrin asenteella puhumaan että no lopettaako sitten kaiken toiminnan ja on vaan.

Kiitos kun luit, jos luit. Sekavaa on. 

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:50"]

Halvin, nopein ja vielä paras palvelu on todella harvoin samassa yrityksessä totta.. ;) 

Asiakas kilpailuttaa, kyllä. Entä sitten? 

Tässä on kyse yrityksistä jotka pärjää kyllä, vaikka asiakas kilpailuttaa ja haluaa aina ottaa sen halvimman. On asiakkaita jotka maksavat ajasta ja laadusta. 

[/quote]

Pienyrityksillä on todella harvoin laatua. Laatua saa isoilta yrityksiltä joilla on laaja osaaminen ja kunnon laitteet. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta

Vierailija
82/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alamme on yrittäjävetoista, eikä suuryrityksiä ole montakaan. Niiden laadusta ei kyllä kaikki ole sitä mieltä, että hyvää olisi, vaan moni pettyy ja palaa takaisin. 

Jotkut perustavat yrityksen siksi, kun palkkatöitä ei ole tai ne ovat loppuneet. Jotkut siksi, vähän alasta riippuen, että saa itse päättää työaikansa. Mieluummin minä palkkaan naapurin tutun rakennusyrittäjän tekemään remontin kuin jonkun epämääräisen suuryrityksen, josta ei voi tietää mikä keltanokka aloittelija sieltä tulee tekemään. Siitäkin huolimatta, että naapuri on kalliimpi. Koska ei käytä niitä ilmaisia harjoitteljoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt suostu lainamaan kunnolla, mutta numerolle 159: Isoissa yrityksissä saattaa olla suurikin työntekijöiden vaihtuvuus, käytetään paljon opiskelijoita yms. Meidän alallamme ei muuten tarvita mitään laitteita, vaan tarvitaan osaamista ja ymmärtämistä. Tietokone ohjelmiin on, mutta se ei ole suuryrityksissä työntekijöillä yhtään parempi. 

Vierailija
84/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä, että tämä yksi jankkaaja ei ole yrittäjä, vaan palkkatöissä. Olen miettinyt vaihtamista, sillä osa nykyisistä töistäni, mitä teen sivutöinäni voitaisiin ulkoistaa muille. Itse haluaisin myös keskittyä siihen avainalaani kokonaan. Tavoitteeni on selkeä: Haluasin tienata suunnilleen saman kuin nyt. Oman poikani voisin joskus palkata, jos haluaa, koska on samoilla jäljillä. En yhtään enempää. Tavoite olisi pystyä työskentelemään kotoa käsin työhuoneessa, kuten moni yksinyrittäjä tällä alalla tekeekin. 

Mutta nyt normaaliiin elämään. 

Vierailija
85/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo yrityksen pitää laajentaa tyypit on puhelinmyyjiä. Ne eivät halua uskoa, ettei haluta lisätä asiakkaita, ei sitten millään. 

Vierailija
86/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pienillä yrityksillä ei ole laatua ja isoilla on? Missä tynnyrissä sä elät?

Juuri isoilla yrityksillä homma menee usein liukuhihnamaiseksi, yksittäiset pienet yrittäjät ovat usein todella intohimoisia tekemäänsä alaan ja tekevät sen oikein hyvin kaupanpäällisten kera. 

Vierailija
87/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä seurailee keskustelua. :) 

Sain hetken viime yönä jona purin tunteitani asiallisesti.

Mies lupasi tänään palailla suht ajoissa kotiin, pääsemme alustavasti juttelemaan lisää. 

Lupasin itsekin opetella miehen yrityksen paperihommien hoitoa ja tiettyjä jälkihiomis-töitä joita voin tehdä kotoa käsin, jotta hänen taakkansa hieman helpottuisi. 

Hän myös lupasi hellittää tahtia ja tiedostaa nyt menevän turhan kovaa. 

Kompromisseilla mennään ja toivotaan nyt, että mies ottaa asian tosissaan etten joudu sydän kurkussa pelkäämään hänen terveydensä ja perheemme puolesta. 

Vierailija
88/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:13"]

Meidän alamme on yrittäjävetoista, eikä suuryrityksiä ole montakaan. Niiden laadusta ei kyllä kaikki ole sitä mieltä, että hyvää olisi, vaan moni pettyy ja palaa takaisin. 

Jotkut perustavat yrityksen siksi, kun palkkatöitä ei ole tai ne ovat loppuneet. Jotkut siksi, vähän alasta riippuen, että saa itse päättää työaikansa. Mieluummin minä palkkaan naapurin tutun rakennusyrittäjän tekemään remontin kuin jonkun epämääräisen suuryrityksen, josta ei voi tietää mikä keltanokka aloittelija sieltä tulee tekemään. Siitäkin huolimatta, että naapuri on kalliimpi. Koska ei käytä niitä ilmaisia harjoitteljoita. 

[/quote]

Ongelma vaan siinä naapurissa on että jos hän mokaa niin et voi vaatia mitään korvauksia. Ei ole kerta eikä toinen kun rakentaja mokaa joko tahalleen tai tahattomasti ja myöhemmin tulee omistajalle todella kalliiksi. Pikkuyrityksiltä ei saa mitään korvauksia sillä ne joko ajetaan alas tai niillä ei ole varaa maksaa. Isolla yrityksellä on varaa maksaa ja sitä ei niin vaan ajeta alas

Vierailija
89/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:15"]

Tämä ei nyt suostu lainamaan kunnolla, mutta numerolle 159: Isoissa yrityksissä saattaa olla suurikin työntekijöiden vaihtuvuus, käytetään paljon opiskelijoita yms. Meidän alallamme ei muuten tarvita mitään laitteita, vaan tarvitaan osaamista ja ymmärtämistä. Tietokone ohjelmiin on, mutta se ei ole suuryrityksissä työntekijöillä yhtään parempi. 

[/quote]

Mikä se alasi on?

Vierailija
90/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:21"]

Juuri isoilla yrityksillä homma menee usein liukuhihnamaiseksi, yksittäiset pienet yrittäjät ovat usein todella intohimoisia tekemäänsä alaan ja tekevät sen oikein hyvin kaupanpäällisten kera. 

[/quote]

Riippuu alasta. Pieniltä yrityksiltä puuttuu laaja osaaminen koska heillä ei ole henkilökuntaa. Eikä heillä ole laitteita tehdä montaakaan asiaa. 

Jos rakennuttaa vaikka niin kannattaa tilata kaikki yhdeltä toimittajalta. 

Jos ostaa palveluja niin kannattaa ottaa mahdollisimman monta samasta paikasta. 

Vierailija
91/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:15"]

[/quote]

Mikä se alasi on?

[/quote]

Insinööritoimisto, missä pienet toimistot ja yksinyrittäminen on hyvin yleistä. En sano tarkemmin minkä alan, mutta nimenomaan tällä alalla tehdään paljon yksin. 

Vierailija
92/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:21"]

[/quote]

Riippuu alasta. Pieniltä yrityksiltä puuttuu laaja osaaminen koska heillä ei ole henkilökuntaa. Eikä heillä ole laitteita tehdä montaakaan asiaa. 

Jos rakennuttaa vaikka niin kannattaa tilata kaikki yhdeltä toimittajalta. 

Jos ostaa palveluja niin kannattaa ottaa mahdollisimman monta samasta paikasta. 

[/quote]

Tämä on totta ehkä aloilla jossa laitehankinnat maksaa kymmenia tuhansia..

Jos nyt pysyn esimerkissä valokuvaaja, yksityisellä yrittäjällä on kyllä kamera ja laitteet joilla saadaan  vähintäänkin samaa laatua kuin isompi valokuvaajayritys tekisi. 

Henk.koht minulla on parempia kokemuksia moneltakin alalta freekuista kuin kuvaaja-välittäjistä.

Vierailija
93/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Ongelma vaan siinä naapurissa on että jos hän mokaa niin et voi vaatia mitään korvauksia. Ei ole kerta eikä toinen kun rakentaja mokaa joko tahalleen tai tahattomasti ja myöhemmin tulee omistajalle todella kalliiksi. Pikkuyrityksiltä ei saa mitään korvauksia sillä ne joko ajetaan alas tai niillä ei ole varaa maksaa. Isolla yrityksellä on varaa maksaa ja sitä ei niin vaan ajeta alas

[/quote]

isoilla yrityksillä on varaa palkata lakimiehet, jotka kääntää kaiken asiakkaan syyksi. Vakuutukset on oltava kunnossa näillä aloilla, se on lakisääteistä. Naapurin voi ihan vaan pyytää suoraan korjaamaan virheen.
isoissa yrityksissä on paljon myös halpatyövoimaa. Hyvä esimerkki miehen tuttu, jonka avaimet-käteen rakennukselle tuli rakennusmiehiä ties mistä itä-Euroopasta. Heti alussa huomasi, että viemäröinti lähtee menemään  pieleen. Ei olisi kuulemma saanut mennä häiritsemään! 

Vierailija
94/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Onneksi miehellä on yritys ykkösenä eikä kalja. Et edes tiedä millaista stressiä mun elämä on.

Vierailija
95/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

Vierailija
96/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:51"]Keskustelkaa sinun paluusta työelämään niin koko perheen toimeentuloa ei tarvitse miehen selkänahasta kiskoa.

[/quote]

Mulla on rahaa omasta takaa vielä reilu kymppitonni säästössä jolla eletään hyvin mun loppu kotonaoloaika, kiitos vain.

-ap

Vierailija
97/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sen on ollakin, kun kyse on perheen elättämisestä. Sehän on kokonaan miehen vastuulla! Pelkällä hyvällä toimeentulolla ei yhteiskunnassa pärjää.

Vierailija
98/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:50"]Hei. Onneksi miehellä on yritys ykkösenä eikä kalja. Et edes tiedä millaista stressiä mun elämä on.

[/quote]

Onko tämä nyt joku kilpailu.. Kumpikaan tilanne ei ole ihailtava.

Vierailija
99/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä olet niitä naisia, jotka yrittäjä on ottanut kotivaimokseen lapsia tekemään ja hoitamaan sekä siivoamaan. Ei tuon pitäisi tulla yllätyksenä.

Vierailija
100/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:54"]

Ai sä olet niitä naisia, jotka yrittäjä on ottanut kotivaimokseen lapsia tekemään ja hoitamaan sekä siivoamaan. Ei tuon pitäisi tulla yllätyksenä.

[/quote

Juu, yritys on perustettu vasta viimevuoden lopussa, joten yrittäjää en 10 vuotta sitten nainut. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän