Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yritys menee tärkeysjärjestyksessä aina ykkösenä.

Vierailija
11.04.2014 |

Tarvii vaan avautua, välillä se niin vituttaa. 

Voi olla, että mies on töissä ja muissa siihen liittyviin asioissa viikonloput, illat ja toki arkipäivätkin. Tätä tapahtuu ainakin joka toinen viikko keskimäärin.

Hyvä kun klo 22-23 tulee kotiin. 

Joka toinen viikko on vaihtelevasti klo 16 eteenpäin kotona, mutta tekee myös niitä hommia kotoa käsin..

Ihmettelee, kuin ennen isintyttö nyt uhmaa sille, miksiköhän? Kun ei se ikinä ole kotona ja jos on, niin on kireä ja kiireinen. "ei nyt ehdi leikkiä".

Olen yrittänyt puhua ja pyytää hankkimaan vapaata, se on aivan mahdollista koska yrityksen tulos on hyvä ja pärjäisi myös vähemmällä. 

Pystyy ihan itse kontrolloimaan paljonko niitä hommia tekee. 

Eilen jotenkin konkretisoitui, kun juoksi ympäriinsä jotta teki asiakkaan onnelliseksi. Tekee käytännössä mitä  vaan jotta asiakas on tyytyväinen, millä hinnalla hyvänsä. 

Helvetin hienoahan se. 

Kesällekin on jokainen viikonloppu varattu valmiiksi, puhumattakaan viikolle osuvista hommista. 

Kotiäitinä hoidan yksin ihan kaiken. Mutta enhän mä saa olla koskaan väsynyt, vaan heti jos olen hetkenkin huonolla tuulella alkaa tuo sankarikin äyskiä ja marttyyrin asenteella puhumaan että no lopettaako sitten kaiken toiminnan ja on vaan.

Kiitos kun luit, jos luit. Sekavaa on. 

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:45"]

Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.

[/quote]

Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?

Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.

[/quote]

Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää. 

Vierailija
142/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaan jaa samaa arvomaailmaa. Joko opit elämään sen kanssa tai eroat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä yrityksestä ei ole jäljellä kuin töitä ja verosotkuja.

Mieskin sano et tarvii jotain huumeita että pysyy hereillä ja pysyy poika kasassa

Iltawiskin lisäksi.. Syö lihasrelaksantteja ja hemmetisti kahvia.

Ja jos sitä parisuhteellista huomiota saa ja on... On silloin kello 0300

yrittäjä elämää. Ohjataan vaan kaikki Suomessa siihen.

Pienyrittäjyys on ihan kurjistelua ja jos erehtyy jonkun palkkaamaan on tällä sitten niin paljon oikeuksia ettei eroon pääse.

Työntekijä on aina iso riski, myös.

Vierailija
144/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:59"]

Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.

[/quote]

Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?

Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.

[/quote]

Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää. 

[/quote]

Höpö höpö. Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. Mä en vaadi sitä olemaan päiviä kotona, ihan muutama tunti joskus riittäisi. 

Niin että se olisi kotona edes joskus ennen kuin lapsi menee nukkumaan.

Vierailija
145/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaan jaa samaa arvomaailmaa. Joko opit elämään sen kanssa tai eroat.

[/quote]

Siltäpä tämä välillä vaikuttaa. Mies kuitenkin halusi perheen ja halusi olla isä, luulin sen 10 vuoden aikana tuntevani miestä sen verran että tietäisin arvomaailmoidemme kohtaavan.

Mies ei  myöskään halua erota. 

Vierailija
146/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. "

Ns. puskaradio on edelleen oivallinen tapa saada tietoa yrityksistä yms. ja varsinkin näin netin aikakautena yrittäjän pahin vihollinen. Yksikin huono kokemus voi levitä isollekin asiakas kunnalle.

Yritys on vielä uusi ja miehellä vauhtisokeus päällä, kun on vielä uudesta ja tuoreesta asiasta kysymys. Anna sitä tilaa ja palaa asiaan myöhemmin, jos ei tahti hiljene. Ei lapsi isäänsä yhdessä yössä unohda.

Vierailija
147/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin mun yrittäjämiehen. On yhteiset lapset. En kestänyt aina olla yksin. Rahaa oli, mutta se ei tehnyt onnelliseksi. En vain kestänyt olla "se toinen" eikä keskustelusta ollut mitään apua. Mies ei ymmärtänyt ja päätin muuttaa omilleni. Nyt tapailen ihanaa duunarimiestä (tekee hänkin "liikaa" töitä) ja olen onnellinen siitä, että miehellä riittää aikaa sekä omalle elämälleen että meidän suhteelle. I'm happy :)

Vierailija
148/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. Mä en vaadi sitä olemaan päiviä kotona, ihan muutama tunti joskus riittäisi. 

[/quote] nyt on varra kilpailuttaa tekijät, joten äkkiä leviää sana, kuka siirtää keikan aina ensi viikoksi

Vierailija
149/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:07"]

"  Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. "

Ns. puskaradio on edelleen oivallinen tapa saada tietoa yrityksistä yms. ja varsinkin näin netin aikakautena yrittäjän pahin vihollinen. Yksikin huono kokemus voi levitä isollekin asiakas kunnalle.

Yritys on vielä uusi ja miehellä vauhtisokeus päällä, kun on vielä uudesta ja tuoreesta asiasta kysymys. Anna sitä tilaa ja palaa asiaan myöhemmin, jos ei tahti hiljene. Ei lapsi isäänsä yhdessä yössä unohda.

[/quote]

Ja se puskaradio sanoisi mitä? "Yritykseltä x saimme vapaan ajan seuraavalle viikolle."

Eihän juuri mistään nykyään saa palvelua samalle päivälle. Ala on myös sellainen ettei palvelua kysyttäessä sitä yleensä juuri heti tarvitakaan vaan myöhemmin. Joten useimmiten lauseen joo pääsen heti tänään/huomenna sijaan voisi vastata hyvinkin että käykö päivä x. 

Tahti ei ole terve, tuolla tahdilla menettää terveyden hyvin helposti kun ei ehdi nukkua riittävän pitkiä unia ja painaa duunia 12-13 tuntia päivä. 

No lapsi kaipaa kuitenkin isäänsä, se on raaka fakta. 

Vierailija
150/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sä olet käsittämättömän naiivi ja ilmeisen tietämätön yrittämisestä.

Ja kuten joku jo mainitsi, mikään ei ole niin tehokas kuin puskaradio. Ja vanhan tutkimuksen mukaan, joka pätee edelleen, asiakas kertoo kolmelle kymmenestä saamastaan hyvästä palvelusta, mutta saamastaan huonosta palvelusta (jota mm. sovittujen aikojen peruminen ja siirto on) yhdeksälle kymmenestä.

Vierailija
151/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] nyt on varra kilpailuttaa tekijät, joten äkkiä leviää sana, kuka siirtää keikan aina ensi viikoksi

[/quote]

Aina? Jos sen kerran tekee ja jatkossa ottaa keikkoja vähän maltillisemmin pitkin viikkoa eikä kaikkea samalle kerralle. Eihän kukaan voi ottaa asiakkaita yli äyräiden.

Vierailija
152/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään.[/quote]

Minun mieheni ryhtyi yrittäjäksi, ja hänellä yksi tärkein syy oli yrittäjän vapaus säädellä itse työmääräänsä ja aikataulujaan. Rahassa meillä ei kylvetä vieläkään, mutta yritys tuotti jonkin verran voittoa heti ensimmäisenä vuonna ja tuottaa edelleen. Mies ei ole koskaan tehnyt enempää töitä kuin työntekijänä tekisi, ja tällä hetkellä hän tekee noin 30-tuntista viikkoa. Meille yhteinen aika on tärkeämpää kuin raha ja mitä sillä saa.

Eikä mieheni ole ollenkaan ainoa tietämäni yrittäjä, joka todellakin laskee tuntinsa ja asettaa rajat sille, kuinka paljon aikaa ja voimia käyttää työhön.

Vierailija
153/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sä olet käsittämättömän naiivi ja ilmeisen tietämätön yrittämisestä.

Ja kuten joku jo mainitsi, mikään ei ole niin tehokas kuin puskaradio. Ja vanhan tutkimuksen mukaan, joka pätee edelleen, asiakas kertoo kolmelle kymmenestä saamastaan hyvästä palvelusta, mutta saamastaan huonosta palvelusta (jota mm. sovittujen aikojen peruminen ja siirto on) yhdeksälle kymmenestä.

[/quote]

Aikoja ei tarvitse perua tai siirtää, kyse on siitä että keikan voi tarjota jo etukäteenkin seuraavalle viikolle eikä samalle illalle kuin 8 muutakin. 

Vierailija
154/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:12"]

Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään.[/quote]

Minun mieheni ryhtyi yrittäjäksi, ja hänellä yksi tärkein syy oli yrittäjän vapaus säädellä itse työmääräänsä ja aikataulujaan. Rahassa meillä ei kylvetä vieläkään, mutta yritys tuotti jonkin verran voittoa heti ensimmäisenä vuonna ja tuottaa edelleen. Mies ei ole koskaan tehnyt enempää töitä kuin työntekijänä tekisi, ja tällä hetkellä hän tekee noin 30-tuntista viikkoa. Meille yhteinen aika on tärkeämpää kuin raha ja mitä sillä saa.

Eikä mieheni ole ollenkaan ainoa tietämäni yrittäjä, joka todellakin laskee tuntinsa ja asettaa rajat sille, kuinka paljon aikaa ja voimia käyttää työhön.

[/quote]

Tämä oli minunkin mieheni alkuperäinen idea, se vaan karkasi totaalisesti käsistä .

Vierailija
155/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se puskaradio sanoisi mitä? "Yritykseltä x saimme vapaan ajan seuraavalle viikolle." Ahaa..."Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle" Tuosta sai käsityksen, että "olet" siirtämässä jo olemassa olevaa aikaa...

Et valitettavasti ole miehesi äiti. Joten mies saa ihan itse tehdä arvioita, valintoja ja päätöksiä miten haluaa työnsä hoitaa. Ja kunnolla hoitaminen taitaa olla hänelle kunnia-asia!

Vierailija
156/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:16"]

Ja se puskaradio sanoisi mitä? "Yritykseltä x saimme vapaan ajan seuraavalle viikolle." Ahaa..."Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle" Tuosta sai käsityksen, että "olet" siirtämässä jo olemassa olevaa aikaa...

Et valitettavasti ole miehesi äiti. Joten mies saa ihan itse tehdä arvioita, valintoja ja päätöksiä miten haluaa työnsä hoitaa. Ja kunnolla hoitaminen taitaa olla hänelle kunnia-asia!

[/quote]

Käytin väärää termiä.  Sopia tarkoitin, en siirtää. 

Mies toki saa tehdä näin, mitenpä minä sen kieltäisin? Mutta se, että miehen arvomaailma muuttui kuin naps kun yritys alkoi tuottaa, enkö saa olla huolissani miten tämä kaikki päättyy? 

Vierailija
157/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ongelmat. Mä en vaan ilkeäis valittaa työtätekevästä miehestä. Se nyt on yrittäjä, ja töissä siis koko ajan. Suck it up and shut the fuck up.

Tai lähe meneen. Onhan sulla sitä "rahaa ja omaisuutta" ja mitävielä.

Vierailija
158/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:20"]

No onpa ongelmat. Mä en vaan ilkeäis valittaa työtätekevästä miehestä. Se nyt on yrittäjä, ja töissä siis koko ajan. Suck it up and shut the fuck up.

[/quote]

Juu, kun on liitossa sitä katsos toivoo että olisi se toinen osapuoli kotona edes joskus. Voisi katsos keskustella rakkaan ihmisen kanssa, kukapa sitä ei toivoisi?

Lapsi myös toivoisi isänsä olevan kotona, sekin on varmaan itsekästä! 

Kuten varmaan on tullut ilmi, raha ei ole mulle tässä elämässä lainkaan tärkeätä. Tämä perhe sen sijaan on. 

Tarvitseeko alkaa kuittailla?

Vierailija
159/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies toki saa tehdä näin, mitenpä minä sen kieltäisin? Mutta se, että miehen arvomaailma muuttui kuin naps kun yritys alkoi tuottaa, enkö saa olla huolissani miten tämä kaikki päättyy?"

Miehellä kerrankin jotakin omaa ja mielekästä?! Sinulle on monta kertaa yritetty sanoa, että anna miehelle vähän aikaa. Alun vauhtisokeutta. Kyllä se siitä tasaantuu, kun alku innostus menee ohi ja työ maistuu taas työltä. Jatkuvalla tuuban länkyttämisellä, et ainakaan saa tulosta aikaa.

Ehkä sinulla on vaan itselläsi liikaa aikaa ajatella.

Vierailija
160/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:20"]

[/quote]

Amen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme