Lihava, miksi olet lihava?
Kommentit (120)
Koska syön liikaa. Nyt kun olen toipunut ahmimisesta, jäljellä on kasa muita pään ongelmia; stressaantuneisuutta, herkkähermoisuutta, ihmispelkoa sekä vihaa. Syöminen, edes normaalissa määrin, helpottaa tähän ja saa ajatukset hetkeksi pois ikävistä jutuista. En tosiaan ahmi enää, syön säännöllisesti ja ns. fiksusti pääosin, mutta noin 500kcal voisin leikata saannistani ja laihtuisin.
Koska olen mt-ongelmainen ja syön jatkuvasti suruuni. En pysty hillitsemään itseäni mitenkään.
Koska olen liian laiska. Treenaan kuutena päivää kroppaa, ja koitan pitää päivän kalorit siinä 2000 kcal/päivä, mutta viikottain menee 2-3 päivää vajaalla 150 kcal/pv. Bmi 18, ja bmi 16-17 tavotteissa. Olen vain liian laiska.
[quote author="melba" time="11.04.2014 klo 13:28"]
Syön kevätkuukausina kortisonia, jolloin voin syödä välipalaksi hevosen. Paino nousee joka kevät 5-15 kg, joita sitten kesäisin pudottelen osan pois. Talven aikana työelämässä en saa laihdutettua, koska kaikki aika valuu johonkin muuhun kuin itseen keskittymiseen.
[/quote]
Kuinka isoja määriä kortisonia syöt? Itse syön ajoittain 3-4 kk kuurin jossa määrät on 60 mg lähtöannoksesta 2,5-5 mg viikoittain pudottaen. Toki kortisonilla on ruokahalua lisäävä vaikutus mutta ei sille saa antaa periksi. Itsellä kuurin aikana paino nousee 1-3 kg, joka sekin on pääasiassa nestettä, jota kortisoni kerää kehoon.
Koneistolla on liian hyvä hyötysuhden. Kaiki mikä menee sisään, käytetään hyödyksi.
Työstressiä, perhestressiä ja parisuhdestressiä >> liikunta jäänyt vähemmälle + hiilarit, rasva jne maistuu.
Jos sattumalta olisi edes hitunen itsekuria niin vaimo pakottaa syömään herkkuja ja juomaan viiniä.
Koska jouduin tapaturmaan ja puolen vuoden liikuntarajoitteen aikana en ymmärtänyt säätää tankattua safkaa kulutuksen mukaan. Seuraavat puoli vuotta vajaakuntoinen ja kas, koosta 36 kokoon 42...helppoa ja arvaa ottaaks päähän kun kropan malli on ns omena...
Joo ja niille jotka ehkä sanovat etten ole "lihava", juu olen, omaan siroon luustooni nähden olen ja rreilusti ylipainoinen (=puhekielellä siis LIHAVA).
En tiedä. Sitä minäkin ihmettelen.
Sairastin vaikean masennuksen ja lihoin sen seurauksena satakiloiseksi. Toivuttuani itsekuri ei ole riittänyt pudottamaan kiloja, mutta ei niitä onneksi ole lisääkään tullut.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:24"]
?
[/quote]
Jotenkin runollinen otsikko,vähän niin kuin Shakespearin "Oi Romeo,miksi olet Romeo?"
Ai pitiks tää ottaa vakavissaan? Olen lihava,koska rakastan epäterveellistä ruokaa,ja vihaan liikuntaa. Ap,miksi olet ääliö?
Mmmmmm mä vaan tykkään herkuista. Jumankeuda mä voisin vetää juustonaksuja ja suklaata all day, every day.
Minun on nälkä, syön ruokaa, maha kasvaa. Siksi varmaan. Kuntoilu on tylsää, suklaa hyvää.
Olen tunne syöppö. :( Syön varsinkin surullisena ja ahdistuneena kaikkea epäterveellistä isoja määriä. Mm. vaaleaa leipää, suklaata, keksejä...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:39"]Tykkään syödä paljon ja vihaan liikuntaa.
[/quote]
Sama täällä.
Olin masentunut jolloin en kyllä paljoa syönyt mutta stressihormoonit ja vähäinen liikkuminen lihottivat 85 kiloiseksi. Tähän päälle sitten vääränlaiset lääkkeet jotka keräsivät nestettä 10 kiloa, silloin aloin liikkumaan, mutta myös syömään enemmän.
Tämän jälkeen pitkä terapia, ja paraneminen henkisesti, jonka jälkeen pystyin lääkkeet jätettyäni pudottamaan 16 kiloa. Loput läskit tiputan pikku hiljaa, koska haluan pysyviä tuloksia, menen askel kerrallaan kohti pysyvää elämäntapamuutosta, ja hyvältä vaikuttaa tämä puolen kilon viikkovauhti. En oikein usko ihmedieetteihin ja rajuun nopeaan rääkkäämiseen, jota ei oikeasti jaksa loppuikäänsä harrastaa.
Kuuntelen kehoani ja olen itselleni armollinen, se on osoittautunut parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Mielestäni ja joidenkin muidenkin mielestä minun tarvitsee pudottaa noin 5 kiloa, eikä enempää. Mittanauha ja peili on kumminkin oleellisimmat välineet kuin vaaka. En näytä niin painavalta kuin olen, koska olen kiinteytynyt tosi paljon. Jengi ei usko että olen näin painava.
ELi syy miksi olen läski on: koska en ole ehtinyt vielä laihtua, ei Roomaakaan päivässä poltettu.