jos syön 1000kacl/pv kauanko menee laihtua 68->55kg?
suurinpiirtein? osaako joku sanoa :/ 2,3,4 kk?? vai pitäisikö koittaa 800kcal? kauanko sillon? kokemuksia? miten kauan teillä meni matalilla kaloreilla laihtua?
Kommentit (82)
Ei sillä ole merkitystä että paljonko syöt, vaan sillä että paljonko jätät syömättä, eli paljonko on energian kulutuksen ja energian saannin erotus.
Jos syö 700kcal vajausta päivittäin, niin laihtuu 700g viikossa, eli 13kg noin 19 viikkoa. Noin keveässä ihmisessä kannattaa oottaa vähän maltillisempi tahti.
pyrin nyt syömään n. 1000kcal/vrk välillä enemmän riippuen jos on juhlia ja muita, sillon otan kyllä kakkua mutta yritän pyrkiä kohtuullisiin määriin ja etten santsaa :-)
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:56"]
Kateellisia ja katkeria nimenomaan ja uskovat säästöliekkiin, lihasten häviämiseen XD
[/quote]
Ei se ole uskon asia. Kun kroppa alkaa ottaa lihaksesta sitä polttoainetta, vähenee samalla kulutus. Ja tämä aiheuttaa sen, että jatkossa laihtuaksesi tai pitääksesi painon alhaalla, sinun tulee syödä entistä vähemmän. Plus että onko se nyt kaunista kun ei ole lihasta, josta tulee vartalon kauniit muodot?
[/quote]Edelleenkin kroppa käy ihan ensin vararasvan kimppuun. Keho tarvitsee lihaksia joten se ei niitä vie ensin.
[/quote]
Ihan ensiksi varmaan käykin rasvan kimppuun, mutta kun koneisto havaitsee, että kaikenlaisissa elintärkeissä prosesseissa tarvittavista aminohapoista on pulaa, niitä saa pilkottua proteiinipitoisesta lihaksista - ei rasvakudoksesta. Moni laihduttaa niin himokkaasti, että viisas elimistö toteaa nälänhädän uhkaavan ja ottaa lihaksista - niitähän ei tarvita yhtä paljon kun kannettava massa muutenkin kevenee, ja ne voi kasvattaa takaisin parempina aikoina. Joten?
Ei ole todellakaan tarpeellista noin pienillä kaloreilla kituuttaa. Itse olen 60 kg ja rupean laihtumaan jo 1600 kcal päivässä (ilman liikunnan lisäämistä siis). Ei pidä edes paikkaansa, että mitä vähemmän syö, sitä enemmän laihtuu, vaan keho rupeaa vaan nälänhädän uhatessa pienentämään kulutustaan, jotta laihtuminen hidastuisi (ja selviäisi hengissä pidempään). Parempi pikkasen vähentää syömistä ja hieman lisätä liikuntaa, tämä ehkäisee myös repsahtamisen mahdollisuutta.
Hitaammin tuolla kalorimäärällä laihdut, kuin jos pitäisit kalorimäärät tasolla 1200-1300lcal/päivä. Kroppa menee säästöliekille ja kuluttaa hitaammin = hitaampaa laihtumista. Lisäksi kroppa alkaa säästöliekillä säästelemään läskiä ja alkaa ensin kuluttamaan lihaksia. Eli nosta kalorimääriä hieman ja laihdut nopeammin ja laihdutat läskiä etkä lihasta.
No mä syön normaalisti n 1200 kaloria enkä laihdu sillä ollenkaan.
Nyt kokeilin 5:2 eli nostin välipäivät 1500-1700 kaloriin ja kuukaudessa on pudonnut 2 kiloa. Mä söin liian vähän laihtuakseni, näin sanottiin kehonkoostumusmittauksessa:( 2-3 kiloa voisi vielä pudottaa
Alle 1200 kalorilla keho menee nääntymistilaan. Silloin keho käyttää energianlähteenä myös niitä lihaksia, ei pelkästään rasvaa. Inhottavaa kun jengi luulee että hetkellinen 1000kalorilla syöminen auttaa laihduttamaan. Joo, ehkä hetkellisesti muta ei pysyvästi. Lisäksi ilman liikuntaa paikat rupeaa roikkumaan. Entinen lihava ystäväni laihdutti nopeasti juuri tuolla tyylillä 50kg. Sanoi että tekisi kaiken toisin nyt jos voisi. Iho kun ei palaudu nätisti nopeasti laihduttaessa. Sanoi että roikkuva nahka se vasta kauheen näköstä on.
Lisäksi usein varsinkin naisilla jos tuommoinen jatkuu pitkään, tulee esiin hormonaaliset ongelmat, ja aineenvaihdunnan kun kerran paskot kunnolla, on edessä pitkät kehon paranteluprosessit.
Liikuntaa ihmiset, liikuntaa ja kohtuullista syömistä!
Onko joku nyt hakemassa fitnessmalli kroppaa?
Mitä mieltä olette innostuksesta?
Sarjassamme idiootit ideoi!
Pientä kalorinlaskennan alkeita idiooteille. Teidän peruskulutuksenne ei ole mitään muuta kuin alku, kun arvioittte miten paljon te kulutatte päivässä kaloreita. Jos te nousette yleensä ylös sängystä, niin sen päälle voi läpätä +30% saman tien. Jos te käytte myös esim töissä, niin se olisi jo +60% ja liikunnalla ton saa helposti +90%. Eli töissäkäyvä ja jonkun edes tunnin kävelylenkin tekevä kuluttaa helposti päivässä lähes 3000kcal. Miten paljon teidän pitää sitten saada kaloreita? Teidän tarttee pitää mielessä, että ne ei ole ainoastaan lihakset, jotka tarvii energiaa, mutta myös sisäelimet/aivot jne. Aikalailla sellanen koosta riippumaton minimi on noin 1500kcal/päivä. Eli ton alle ei kannata mennä. Ja nyt kaikki epätoivoset läskit tietysti miettii, että tuohan kuulostaa edelleen ihan hyvältä. Noin tulee miinusta 1500 kaloria päivä, joten läskit lähtee hujauksessa. Asia ei kuitenkaan ole noin helppo. Laihduttaessa te menetätte aina läskin lisäksi lihaksia. Ja mitä kovempi laihdutus, sitä isompi osa painonpudotuksesta on lihasta. Te ette missään nimessä halua päästä eroon lihaksista vaan ainaostaan läskistä. Joten on parasta ylläpitää matalaa (noin -500kcal) vajetta. Tollon te pääsette eroon läskistä ja säästätte lihakset. Tietysti nyt monet ajattelee, että tuohonhan menee noin ikuisuus. Tää ei ole totta. Te hoidatte homman noin ihan yhtä nopeasti kuin isollakin vajeella. Esim jos -1000kcal päivävajeella teidän painonpudotus on puolet läskiä ja puolet lihaksia, niin te menetätte läskiä ihan samaan tahtiin kuin -500kcal/päivä vajeellakin. Loppu tuloksessa sen sijaan on iso ero eli teillä tulee olemaan kropan koostumus paljon parempi. Enemmän lihaksia ja väehmmän läskiä. Ja toisekseen vielä, painon pudotus on vasta ensimmäinen ja helpoin osuus. Teidän täytyy muistaa, että te haluatte myös pitää painon alhaalla ja sitä varten teidän tarttee alkaa syömään ihan eri lailla kuin te syötte nyt. Muuten te saatte kilot takasin ihan hetkessä. Tota varten teidän täytyy opetella ihan uudet syömätavat. Joten helpointa ja fiksuinta on, että te alatte vain syömään paremmin/terveellisemmin. Kun te syötte tavallista ruokaa suht monipuolisesti, niin ylensyönti on jo erittäin vaikeata. Te tulette olemaan ihan huomaamatta tuolla -500kcal vajeella ja homma hoituu ihan itsestään. Kalorinlaskenta ei kuitenkaan ole ihan turhaa, koska niitä seuraamalla te huomaatte mistä te saatte helposti liikaa niitä. Kaikki terveelliseksi mainostettu sapuska, kun ei välttämättä ole järin vähäkalorista eikä aina niin terveellistäkään. Tässä kategorissa on kaikki vähärasvaiset sapuskat, useimmat jugurtit, mehut, leipä. Noi ei siis kaikki ole välttämättä epäterveellisiä, mutta niistä tulee isosti kaloreita helposti eikä ne myöskään täytä, joten niitä on helppo ylensyödä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 01:13"]
Keho menee säästöliekille.
Paino pudotetaan liikunnalla ja terveellisellä, riittävälllä energia määrällä. 1000kcal ei jaksa treenata, äly ei toimi ja keho on ketoosissa.
Imee muuten rasvaa itseensä kuin nälkäkuoleman partaalla.
tuolla tavoin päätyy laihaksi läskiksi tai sitäkin lihavammaksi kuin jo oli.
[/quote]
tai päätyy bikini-fitnes malliksi =)
Vuoden alusta 65kg -> 57,5kg. Itse en laske kaloreita, vaan minulla vähähiilarinen ruokavalio ja lasken proteiineja, että tulee riittävästi. Lisäksi liikuntaa 5-6x/vko. Herkkupäivä 1xvko :) Silloin syön karkkia, suklaata, jäätelöä tms. huoletta.
Mä oon 168/57 ja inhoan ruokaa ja herkkuja. Jostain syystä painoni on ja pysyy tässä. Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Olkaa niinku mä! :)
Lihaksista lähtee... No kyllä mä jaksan nostaa harvinaisen paljon penkistä ja juosta kunnolla pitkän matkan vaikka itse olen ns.laiha läski ja perusliikunta kotona lasten kanssa ja syön mitä huvittaa. Mulla on vissiin ns piilolihakset XD
Kyllä se menee ihan maalaisjärjellä niin että kun ihmisellä on nälkä, elimistö ottaa heti vararavinnosta, eli läskistä. Nälkä on hyväksi ja silloin laihtuu. Ei ne oikeasti lähde lihaksista kun laihtuu. Nimim kokemusta on. Rasvaiset herkut pois, niistä nimenomaan tulee ne rasvat eli kalorit. Herätkää pahvit.
Kun ihminen laihtuu, läski haihtuu. Lihakset on ja pysyy, liikkuminen pitää kuntoa yllä. Voi hirvitys jos lihakset "pienentyneet" laihalla ihmisellä. Kiesus mitä täällä läskit taas juttelee.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:23"]
Lihaksista lähtee... No kyllä mä jaksan nostaa harvinaisen paljon penkistä ja juosta kunnolla pitkän matkan vaikka itse olen ns.laiha läski ja perusliikunta kotona lasten kanssa ja syön mitä huvittaa. Mulla on vissiin ns piilolihakset XD
[/quote]
Miksi bikinifitnes malleilla ei lähde lihaksista? Miksi ne jaksaa treenata vaikka syövät TODELLA vähän. Miksi anorektikot ei mene säästöliekille?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:23"]Lihaksista lähtee... No kyllä mä jaksan nostaa harvinaisen paljon penkistä ja juosta kunnolla pitkän matkan vaikka itse olen ns.laiha läski ja perusliikunta kotona lasten kanssa ja syön mitä huvittaa. Mulla on vissiin ns piilolihakset XD
[/quote]
Kerro toki meillekin ja vaikka ihan kilogrammoilla ilmaistuna tämä uskomaton penkkituloksesi :)
Niinpä. Ei säästöliekkiä ole olemassakaan. Uskokoon ken tahtoo muuta. Typerää puolustelua että kun paino ei putoa, elimistö säästöliekillä. AINA kun on nälkä, elimistö ottaa RASVAVARASTOSTA ja ihan niin kauan kun on rasvaa kehossa!
Mä laihdutan 2500kalorilla/pvä ja toimii. Painoa 67kg ja pituus 168cm. Toki kaloreita vähennetään jatkossa mutta ei tosiaankaan mihinkään tuhanteen per päivä. Penkistä en vielä nosta paljoa mutta noususuunnassa on sekin tulos :)
66,6kg aamulla, nesteet lähteny liikkelle. :-)
ap