jos syön 1000kacl/pv kauanko menee laihtua 68->55kg?
suurinpiirtein? osaako joku sanoa :/ 2,3,4 kk?? vai pitäisikö koittaa 800kcal? kauanko sillon? kokemuksia? miten kauan teillä meni matalilla kaloreilla laihtua?
Kommentit (82)
Niin siellä salilla otan maksun näistä neuvoista mut supermammat tietää mistä puhuu niin ollaan me surkeita. :-D
Hei tsemppiä kevääseen ja nauttikaa ulkoilusta ihanassa säässä. Kesäkuntoon ehtii vielä ilman kidutusta.
Ja ok, voit vetää kalorit minimiin mut elä ihmettele jos tukka tippuu. ;-)
tzemii mimmit.
Miksi noin hirveä kiire?
Aloin itse viime elokuussa laihduttaa 70 kilosta 58 kiloon. Tavoitteeseen pääsin juuri, kilo per kuukausi oli hyvä tahti, alussa lähti 2 kg.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:26"]
Kyllä se menee ihan maalaisjärjellä niin että kun ihmisellä on nälkä, elimistö ottaa heti vararavinnosta, eli läskistä. Nälkä on hyväksi ja silloin laihtuu. Ei ne oikeasti lähde lihaksista kun laihtuu. Nimim kokemusta on. Rasvaiset herkut pois, niistä nimenomaan tulee ne rasvat eli kalorit. Herätkää pahvit.
[/quote]
Voiko joku oikeasti olla näin hakoteillä?
Kun syö todella vähän, ei pian enää koe nälkää juuri lainkaan. Läskit eivät lähde mihinkään, mutta olemus hoikentuu hieman, kun kaikki ylimääräinen neste ja lihas lähtee lätkimään. Tästä ei tosin ole kauheasti hyötyä, jos ajattelit vielä joskus syödä edes tuhat kaloria päivässä, sillä saat nesteet ja kilot korkoineen takaisin. Rasvaa täytyy saada, jos haluaa kehon rasvavarastoista eroon. Jos et anna elimistölle hyviä rasvoja, se pitää tiukasti kiinni jo olemassaolevasta rasvasta ja muuttaa sokereita ja hiilareita läskiksi. Kaikki tämä ihan oikealla kokemuksella.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:33"]
Niinpä. Ei säästöliekkiä ole olemassakaan. Uskokoon ken tahtoo muuta. Typerää puolustelua että kun paino ei putoa, elimistö säästöliekillä. AINA kun on nälkä, elimistö ottaa RASVAVARASTOSTA ja ihan niin kauan kun on rasvaa kehossa!
[/quote]
Jos asiat olis noin yksinkertaisia, mulla ei olis kehossa enää yhtään rasvaa. Olen ihminen, joka ei jaksa syödä paljon, en syö säännöllisesti, näen "nälkää" (todellisuudessa en siis tunne nälkää, koska kroppa on tottunut vähäiseen syömiseeni) ja silti mun kropassa on helvetisti nimenomaan rasvaa, muttei juuri lainkaan lihasta. Sun analyysi on täysin perseellään. Tuskin sulla on empiirisiä kokemuksia, kunhan paasaat jotain valheellista agendaasi kuka tietää miksi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:11"]
Syö alle peruskulutuksesi ja laihdut. Yksinkertainen sääntö. Liikuntaa lisäämällä vain nopeutat painon putoamista. Tästä faktasta ei pääse mihinkään. Muistaa vain että laihtuessa myös peruskulutus pienenee ja sekin on yksilöllistä. Kunnosta sekin riippuu.
[/quote]
Kunhan ei syö liikaa alle peruskulutuksen, sillä se on laihduttajalta iso virhe. Jos ei jo valmiiksi liiku juurikaan, liikunnan lisääminen auttaa pitämään lihakset kunnossa. Jos tavoitteena on vain vaa'an lukeman laskeminen, voi tietysti jättää liikunnan väliin, mutta tyytyväisyydestä ei ole takeita.
Ap:lle voin sanoa, että itse laihduin muutaman kilon syömällä noin tuhat kaloria päivässä. Koska kilot olivat nesteitä, ne tulivat aika pian takaisin, eli mitään hyötyä tuosta ei ollut. Epäonnistuminen turhauttaa, joten kaivat itsellesi kuoppaa kun et kuuntele viisaampien neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:56"]
Kateellisia ja katkeria nimenomaan ja uskovat säästöliekkiin, lihasten häviämiseen XD
[/quote]
Mä ainakin olen katkera vain siitä, etten laihdu vaikka syön kuinka vähän.
"Näin minä laihdun! Nälkä jonkun aikaa, syön niin että nälkä häviää ja tulee pian takaisin. -10kg muutamassa kuukaudessa :) ja näytän hyvältä ;)"
Ihan oikeesti luulet, että se nälkä sua laihduttaa? Ei huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:12"]
itse olen laihtunut n. 500-100kcal/vrk 2 kuukaudessa 62kgsta 54kiloon! ja näytän upealta nyt, pelkästään pylly ja vatsa pienentyneet, jenkkakahvat hävinneet ja selkämakkarat kans, reidet kaventunu. Enkä päivääkään vaihtais tästä 54kgn kropastani!! kaikki on matalan energiasaannin ansiota.
Iha sama lähtikö lihakset vai rasva, näytän upeelta ulkoa, ei kukaan sinne ihon alle nää!
[/quote]
Ihan kuin minä monena kesänä, kun ei ruoka maistu. Kesän loputtua olenkin sitten painanut hiukan lähtöpainoa enemmän, että se siitä tehokkaasta laihdutuksesta. Paitsi ehkä jos meinaat syödä koko (lyhyen) loppuelämäsi ton verran per päivä.
Jätä pois kokonaan se millä olet lihonut. Eli syömällä liikaa. Ihminen pärjää pienemmälläkin safkamäärällä. Itse lihosin rasvaisella ruoalla ja nyt en syö enää moisia ni laihduin. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla.
Kaloreiden tuijotus ei toiminut itselläni. Kumma kyllä rasvaisemman ruuan syöminen lähti pudottamaan painoa. Eli aivan normaalit ateriat ja annoskoot. Leivän jätin pois ja perunat, pastat, korvasin kasviksilla. Paino tippui nopsaan ja jaksoi urheilla. Pari kiloa per viikko tahtia.
Mulla kaloreiden tuijotus on toiminut. Mitä vähemmän syö kaloreita (tai vastaavasti lisää liikuntaa), sitä nopeampaa laihtuu.
Tuo säästäliekki-huuhaa mua kyllä aina jaksaa naurattaa. Ihminen alkaa laskea kaloreita. Kun paino ei putoa sillä kalorimäärällä, päädytään johtopäätökseen, että pitääkin syödä enemmän ja lisätä ehkäpä vielä joitain herkuttelupäiviä. Sitten ihmetellään, miten paino ei putoa.
Jos käy vaa'alla joka päivä ja syö todella vähän, ei tietenkään se paino joka päivä putoa, kun ei joka päivä käy paskallakaan. Sitten jos rykäisee kunnon aterian, niin se aikaisempien päivien tulos näkyy paskalla käynnin jälkeen kyllä.. mutta täysin väärä johtopäätös lisätä kaloreita. Jos ei laihd, silloin SAA LIIKAA ENERGIAA. Ennemmin kannattaa pudottaa kaloreita entisestään, pitää huolta riittävän kuitupitoisesta ruoasta, jota voi määrällisesti syödä paljon! Sekä tietty proteiinia sen verran kuin laskennallisesti tarttee, ettei lihaksia menettäisi paljoa (koska muuten lihoo helpommin dieetin jälkeen).
Mutta miettikää tätä, jos söisi päivässä:
1 kg herkkusieniä
0,5 kg porkkanoita
1 kg parsaa
Tämäkin olisi vasta 160 kcal + 140 kcal + 150 kcal = 450 kcal
Kyllähän noista saa tehtyä parsakeittoja, porkkanoita, ehkä sipuli+porkkana-täytettyjä sieniä jne.. Ja vähän kuin improaa niin saa tehtyä vaikka mitä ruokia, joilla ei kyllä päivän kulutusmäärää saa täyteen.
Itse tosin usein tein herkkusieniä tuorejuustotäytteellä.. Kun sitä tuorejuustoa laittoi neljäänkin jättiherkkusieneen sen 50 g, niin siinä tuli kaloreita vain 90 kcal lisää. Sai helposti tehtyä kasan herkkusienioä + monipuolisen kasvissalaatin jne.. ja kokonaiskalorit jäivät alle 300 kcal.
Yhtälailla ostin joskus puolen ilon valmissalaatti sekoituksia. Niissä oli 15 kcal / 100 g. Elikä 500g sisälsi 75 kcal. Siihen sitten päälle 100g naudan ohuleikettä, niin kaloreita tuli sille aterialla 175 kcal.
Tosi simppeliä.
Tyypillista on myos, etta noin naurettavilla kalorimaarilla esim. kalsiumin saanti jaa vajaaksi. vaikka soisitkin lisaravinteita niin imeytyminen heikentyy ja voi kayda niin sanotusti Gwyneth Paltrovit (nuoruusian osteoporoosi).
Laihdutin viime kevaana, tammikuu-toukokuu, 7 kg kayttamalla -300kcal taktiikkaa, urheilin paljon. Yhtena paivana viikosta soin sitten reilummin (+400kcal). Pituus 165cm, lahtopaino 62kg eli en ollut todellakaan ollut/ ole mikaan ylipainoinen
muista, että "kaikki mulle heti nyt" -ajattelutapa ei sovellu painonhallintaan
Tuollaisella kituuttamisella saat vaan aineenvaihduntasi sekaisin ja kun lopetat kuurin, paino nousee. Siinä sitä oletkin.
Keho menee säästöliekille.
Paino pudotetaan liikunnalla ja terveellisellä, riittävälllä energia määrällä. 1000kcal ei jaksa treenata, äly ei toimi ja keho on ketoosissa.
Imee muuten rasvaa itseensä kuin nälkäkuoleman partaalla.
tuolla tavoin päätyy laihaksi läskiksi tai sitäkin lihavammaksi kuin jo oli.
keskustellaan tästä huomenna mimmit. Tarviittte hiilaripäiviä jolla buustaaatte aineenvaihduntaa liikkeelle ja kaloreita 1500 liikuntaa aerobista 130min syke 60min ja lihastreenit päälle. Yksi ehdoton lepopäivä.
Rasvan laatu! Rypsiöljyä siitä saatte omegaa jos ette saa rasvaa keho ei luovuta rasvaa. Ja vettä sitä tulee juoda useita litroja päivässä 3l on keskimäärin hyvä.
Muistattehan että liiallisella vedenjuonnilla on kohtalokkaat seuraukset. Kuten kooma.Suuren suuret vesimäärät huuhtovat elimistön suoloja jolloin suolan ja hivenaineiden saannista huolehdittava.
Sori Että tungen tähän tällä tavalla, mutta itseäni kiinnostaa myös. Painan tosin 77kg ja tavote nyt aluksi laihtua 12kg. Kauankohan menee tuolla 900-1000kcal/vrk tyylillä? liikuntaa toki pelissä myös.
Puhdas ihra sisältää tiettävästi 8000kcal/kg joten kymmenen kilon tiputtaminen vaatii 80000kcalorin kulutuksen. Aikamoinen kalorimäärä.
Jos vetää 1000kcal minuksella per päivä niin 80 päivää menee että tippuu 10 kg.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:12"]
itse olen laihtunut n. 500-100kcal/vrk 2 kuukaudessa 62kgsta 54kiloon! ja näytän upealta nyt, pelkästään pylly ja vatsa pienentyneet, jenkkakahvat hävinneet ja selkämakkarat kans, reidet kaventunu. Enkä päivääkään vaihtais tästä 54kgn kropastani!! kaikki on matalan energiasaannin ansiota.
Iha sama lähtikö lihakset vai rasva, näytän upeelta ulkoa, ei kukaan sinne ihon alle nää!
[/quote]
Vaan kun se näkyy päällepäin, senkin torvi. Luut kolisee,läski löllyy ja lihas on kiinteää. Mietihän miltä nuo näyttävät ja mikä on se kaunein lopputulos.