Keksitään suomennoksia yleisille vieraslainoille!
Aloitan: keksitään uusi suomenkielinen sana babyshowerille!
Kommentit (109)
Mua ärsyttää se selfien suomennos, meitsie. Kun oikeastihan sen pitäisi olla joku "itsie" tai sitten jos tuo ie- pääte myös suomennettaisiin, niin "itsonen" tai "itsuli".
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:29"]
Mua ärsyttää se selfien suomennos, meitsie. Kun oikeastihan sen pitäisi olla joku "itsie" tai sitten jos tuo ie- pääte myös suomennettaisiin, niin "itsonen" tai "itsuli".
[/quote]
Mä vihaan tuota SELFIE-sanaa! ARGHH! :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:29"]
[/quote]
Tai meitsis? Itsis? Määis? Mieis...
Mäkiö.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:44"]
Keksikääpä sanoja, joilla välttää hankalien sanojen lausumista. Mä en osaa sanoa kunnolla Earth Hour (ööt auö) enkä smoothie (lausun sen tasan noin). Näille joku suomennos, pliide.
[/quote]
Earth Hour voisi olla Maailman tunti tai Pallon tunti.
Smoothie on vähän hankala, kun siinä voi olla niin monenlaista sisältöä.
[/quote]
Tai sitten Earth Hour voisi olla joku Valon tunti (vaikka silloin pitääkin just sammuttaa ne valot..).
Smoothieta olen kuullut kutsuttavan myös pehmelönä.
[/quote]
PEHMELÖ!! Ihan paras :) :)
[/quote]
Pehmelö on minustakin hyvä :D
selfie = itsari olisi hyvä sana, mutta valitettavasti tuo itsari nyt on varattu eräälle toiselle toiminnalle joka ei ihan yhtä mukava.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:31"]
Pehmelö on minustakin hyvä :D
[/quote]
no mutta kun se tarkoittaa jo sitä "pehmytkakkaa" eli varpusparvea, ruikelia....
Babyshower = Vauvajaiset
"Meillä pidetään pian ne vauvajaiset, haluaistko tulla?"
Deodorantti = kieppohienne (ei tosiaan saanut aikoinaan tuulta alleen, mutta sille tosiaan on suomeksi jo vastine)
Smoothie = smuuti, kuten joku aikaisemmin kertoi sen Virossa olevan
Broccoli on hauska sana!